Диагностическая работа по английскому языку для 4 класса
тест по английскому языку по теме

Контроль освоения учащимися учебного материала за 4 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл diagnosticheskaya_rabota_po_angliyskomu_yazyku_dlya_4.docx16.34 КБ

Предварительный просмотр:

Диагностическая работа по английскому языку для 4-х классов.

1.Прочитай рассказ. Вставь подходящие по смыслу слова.

Bill goes to ______ (tennis, game, school). His school is ______ (big, funny, well). It has got a nice______ (sports ground, snowballs, sport games). Boys and girls like to_____ (swim, play, have) at the sports ground. They play many_____ (balls, games, dolls). Bill can’t_____ (skate, have, go), but he can play football very_____ (fine, nice, well). He likes this ___ (ball, play, game) very ____ (well, much, nice).He_____ (wants, likes, plays) to be a sportsman.

Вставь very well или very much

  1. He likes to play tennis _______.
  2. Who likes to sledge _______?
  3. They can’t play basketball ______.
  4. Who can play hockey ______?
  5. I think you like badminton ______.
  6. My mother can swim ______.

2. Заполни пропуски местоимениями: my, your, his, her, our, its, their.

1. She has got a doll. ____name is Mary.

2. They’ve got a sports ground at school. _____sports ground is big.

3. He goes to school. _____school is nice.

4. I’ve got many toys. _____toys are in the box.

5. We have got a bird. _____bird is little.

6. She has got a kitten. _____kitten can’t swim.

7. My mother is a teacher. And what is _____mother?

3. Прочитай вопросы и ответы. Подчеркни подходящее по смыслу вопросительное слово.

1. (Who, How, Where) likes tennis?                                           He does.

2. (How many, How old, What colour) are you?                      I’m eight.

3. (Where, What, Who) are they?                                              They are workers.

4. (Who, Where, What) is he?                                                     He is my cousin.

5. (How, What, Where) are they?                                               They are in the classroom.

6. (Who, What, How) is she?                                                       She is fine.

7. (How old, How many, How much) balls has he got?           He has got four balls.

4. Напиши вопросы, которые были заданы.

1. _________________________________________________________

-Jim wants to be a doctor.

2. _________________________________________________________

-Yes, I know how to play tennis.

3. _________________________________________________________

-No, she doesn’t like autumn.

4. _________________________________________________________

-I’ve got three dolls.

5. _________________________________________________________

-My elephants are grey.

6. _________________________________________________________

-No, she can’t ski.

7. _________________________________________________________

-He is an engineer.

8. _________________________________________________________

-She is my mother.

9. _________________________________________________________

-The giraffes are in the bag.

5. Сделай предложения отрицательными.

1. They can play badminton very well.

2. Their horse are black.

3. His brother goes to school.

4. The bird is in the cage.

5. We go to the stadium to sledge.

6. She has got many friends.

7. Sam knows how to play football.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Диагностическая работа по английскому языку. 6 класс

Диагностическая работа по английскому языку 6 класс 2-ая четверть, по учебнику О.В. Афанасьева, И.В. Михеева...

Диагностическая работа по английскому языку 7 класс I полугодие.

Диагностическая работа по английскому языку 7 класс I полугодие....

ключи к диагностической работе по английскому языку 7 класс

ключи к диагностической работе_АЯ, 7 кл...

Диагностическая работа по английскому языку 6 класс

Диагностическая работа по английскому языку 6 класс по теме "Здоровье"Do you care about your health?...

Диагностическая работа по английскому языку 4 класс

Диагностическая работа проводится с целью определения уровня освоения учащимися 4-х классов содержания курса английского языка и выявления элементов содержания, вызывающих наибольшие затруднения. 2. У...