урок по теме "Seasons And Weather"
методическая разработка по английскому языку на тему

Урок английского языкав 4 классе  с презентацией по теме "Seasons and Weather", учебник М. З. Биболетова.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл seasons_and_weather.pptx335.97 КБ
Файл tema_uroka.docx22.92 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

“Seasons and Weather” Form:4A

Слайд 2

Whether the weather be fine Or whether the weather be not? Whether the weather be cold Or whether the weather be hot? We’ll whether the weather Whether we like it or not.

Слайд 3

Spring is green, Summer is bright, Autumn is yellow, Winter is white. A song «Spring is Green »

Слайд 4

hot foggy rainy warm wet snowy cool cold clear dry Make up pairs of antonyms

Слайд 5

Moscow London New York Paris Berlin Tokyo What is the weather like in these towns?

Слайд 7

It is Summer.

Слайд 8

It is Spring.

Слайд 9

It is Autumn.

Слайд 10

It is Winter.

Слайд 12

Холодная весна ; Облачный день; Снежный ноябрь; Теплый март; Дождливая осень; Солнечный май; Жаркое лето; Ветреная весна Translate these word combinations:



Предварительный просмотр:

Тема урока: “SEASONS and WEATHER ”

Цель: повторение и обобщение лексико-грамматического материала по теме «Погода и времена года»

 Практические задачи:

  • актуализация лексических и фонетических навыков,
  • активизация навыков и умений по совершенствованию в говорении,
  • совершенствование навыков аудирования,

Развивающие задачи:

  • развитие памяти, внимания, логического мышления, цельности высказывания.

Воспитательные задачи:

  • обучение навыкам взаимопонимания;
  • воспитывать интерес к английскому языку как средству общения.

 

Оборудование: компьютер, проектор, экран.

Ход урока.

I. Вводный этап

T: Dear boys and girls! I am very glad to see you at our lesson. Sit down, please.

II Основной этап

1. Фонетическая зарядка.
T:Today we will speak about seasons. Each season has it’s weather. Let’s practice the tongue twister.

Whether the weather be fine
Or whether the weather be not?
Whether the weather be cold
Or whether the weather be hot?
Well whether the weather
Whether we like it or not.

2. Речевая разминка.
1). What is the date is it today?

2). Ноw many seasons do you know?

3). What are they?

4). What are the winter months?

5). What are the summer months?

6). What are the spring months?

7). What are the autumn months?

 8).What is your favourite season?

9). What colour is  autumn?

3. Let’s sing a song  «Spring is Green».

Spring is green,

Summer is bright,

Autumn is yellow,

Winter is white.

4. Fill in the missing letters

c_ld,   r_ _ny,  w_ _m,  s_nn_,  h_t,  f_g,  sno_,  w_t,  s_mmer,  gr_ _n.

5. Look at the screen. Make up pairs of antonyms.

hot

foggy

rainy

warm

wet

snowy

cool

cold

clear

dry

Hot – cold

Rainy – snowy

Warm- cool

Foggy- clear

Wet- dry

6. Group work. You should fill in  the words. Then  one of you  will read the text.

My favourite season is ….  . Winter months are   …,   ….   and…..   .    There is much   ……    in winter. The weather is ……  ,   ……. and     …….   in my town.

My favourite season is ……  . Summer months are  …..  ,      …….    and  ……  .  The trees are ……  .   The weather is …….., ………. and   …….. in my town.

My favourite season is ……  . Autumn  months are  …..  ,      …….    and  ……  .  The trees are ……  .   The weather is ……..,    ………. and   …….. in my town.

7. Look and say: what is the weather like in these towns? (слайд с картой городов мира и изображением погодных явлений в них).

8. And now let’s listen to the weather forecast for tomorrow. ( Ученик рассказывает прогноз погоды).

9. Children, tell me, please,

-what can you do in winter?

-In summer?

-In autumn?

-In spring?

10. Аудирование.  I will read a text and you should draw the picture about it.

It is summer. The sun is shining. The clouds are high.  The trees are green. The birds are flying. There is a house on the picture.  There are many flowers near the house. (Дети рисуют  то, о чем читает учитель).

11. I think you are tired, so   let’s sing “A Season Song”  and dance.

In Summer when it's hot and the weather is fine,

You can go outside and play and have a lot free time.

In Summer, in Autumn, in Winter and in Spring.

In every season you can do some interesting things.

In Autumn you can see the leaves falling to the ground.

And you can chase the mess of wind with blowing them around.

In Summer, in Autumn, in Winter and in Spring.

In every season you can do some interesting things.

If you know the seasons,

Come along and sing

Summer,  Autumn,  Winter and Spring.

In winter it is cold with choosing very nice

Unless you like to ski a lot or skate

Around of miles.

Now there is one more season

And it’s name is spring

it’s the time for planting seeds and for gardening.

In Summer, in Autumn, in Winter and in Spring.

In every season you can do some interesting things.

If you know the seasons,

Come along and sing

Summer,  Autumn,  Winter and Spring.

12. And now guess the puzzle. С помощью загадок, в которых рифмуется английское слово отгадка, решите этот кроссворд.

1) Беда у всех Танюш, Марин
Веснушки. Виновата …. (SPRING)
2) Шапку на уши плотнее надвиньте,
Ведь холод настал с названием .... (WINTER)
3) Любуюсь я листьев желтых полетом,
Пора золотая зовется…. (AUTUMN)
4) Нас от жары спасает панама
Оно в разгаре наше …. (SUMMER)
5) Полюбуйтесь–ка, сосною,
Её снегуркой сделал … (SNOW)
6) Из берегов выходит Рейн,
Неделю льет сильнейший …. (RAIN)
7).Характер погоды капризен
В любое время года … (SEASON)

13. You were to draw the pictures of your favourite  season  and prepare  the description of it. Please, who wants to answer? (ученики приготовили рисунки своего любимого времени года, описывают его).

14. Let’s sing the song “What's the weather, what's the weather, like today”

What's the weather, what's the weather, like today, like today.
Look outside the window. Look outside the window. Can you say? Can you say?

1.) It's a sunny, it's a sunny, Sunny day, sunny day.
Go out in the sunshine. Go out in the sunshine. Play, play, play, play, play, play.

2.) It's a cloudy, it's a cloudy, cloudy day, cloudy day.
Better get a sweater. Better get a sweater. If it’s cold, if it’s cold.


3.)It's a windy, it's a windy, windy day, windy day.
Let's go fly a kite now. Let's go fly a kite now. Fly it high, fly it high.

4.) It's a rainy, it's a rainy, rainy day, rainy day.
Better get a raincoat, better get a raincoat. It's all wet, it's all wet.


5.) It's a snowy, it's a snowy, snowy day, snowy day.
Get your coat and mittens. Get your coat and mittens. Brrr, brr, brr, brr, brr, brr.

15. Listen. What do you hear? (учащиеся слушают звуки природных явлений и угадывают их).

- The wind is blowing.

-It is raining.

- The snow is crunching.


III. Заключительный этап.

 Подведение итогов урока, домашнее задание.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок-соревнование «Погода» (The Weather) для 7 класса

Урок-соревнование нацелен на закрепление и контроль лексических и грамматических навыков учащихся по пройденной теме.(УМК Афанасьева, Михеева. Английский язык 7 класс) На уроке используются компьютерн...

Урок по английскому языку "Weather"

Это тема воспитывает к развитию познавательных способностей и способностей к общению....

конспект урока по теме:"The Weather"- по учебнику Starlight 2 класс

конспект урока по теме:"The Weather"- по учебнику Starlight 2 класс...

Конспект урока 2 класс (Spotlight). Weather

Конспект  урока Предмет: английский языкКласс: 2Тема:”Weather” (Spotlight)Цели:·        познакомить учащихся с новыми словами и выражениями, отработка изученной...

Конструкт урока Тема урока:: «Clothes in All Weathers»

Конструкт урока Тема урока:: «Clothes in All Weathers»...

Технологическая карта урока "What is the weather like?"

Разработка подходит к учебнику Кузовлев В.П....