Разработка урока по английскому языку для 7 класса по теме: "Защита окружающей среды"
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

Зарецкая Ирина Олеговна

Разработка урока по английскому языку для 7 класса

Тема урока: «Защита окружающей среды»

Цели урока:

Образовательная: расширение знаний учащихся в области словообразования английских глаголов, расширение лексической базы учащихся по заданной теме.

Воспитательная: воспитание толерантности, интереса к чужой культуре, осознание ценностей окружающей среды.

Деятельностная цель: формирование у учащихся умения реализации новых способов действия.

Развивающая: развитие речевых способностей, психологических факторов, связанных с развитием памяти, мышления, умением анализировать.

Тип урока: комбинированный урок.

Оборудование: компьютер, проектор.

Формы и виды работы: индивидуальная, фронтальная, групповая.

Учебное пособие: УМК «Happy English.ru» К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.

  1. Орг. Момент:

Good morning, children! I’m glad to see you! How are you today? Sit down please. Who is on duty today? Who is absent today? What’s the reason? What date is it today? What day is it today? OK. Thank you!

  1. Введение темы урока:

Look at the blackboard, please. You can see some pictures here. How do you think, what are we going to talk about?

You are quite right. We are going to talk about the environment and its protection.

Let’s start with the revision of the new words. (pollute, protect, environment, air, litter, etc.)

  1. Введение грамматической темы.

To talk about this topic, we are to learn new grammar. Open your books on page 67 and read the theory about the prefix re-.

  1. Закрепление грамматики.

Now let’s consolidate this topic and do exercise 1. Here you are to rewrite these sentences according to the model.

  1. Use this bag again. – Reuse this bag.
  2. The workers had to build this wall again. – The workers had to rebuild this wall.
  3. We made a mistake. Count the people again. – Recount the people.
  4. This flat is very old. We must decorate it again. – We must redecorate it.

Well done, children!

  1. Введение новой лексики.

Let’s continue our lesson. Tell me, please, what is important to learn to continue talking about the environment? You are right. We are to learn the new words.

Look at exercise 3, please. Listen to the words and repeat them after the speaker.

Recycle, fur coat, fine, rubbish, turn off, turn on, pay.

You are to learn them for the next lesson.

  1. Закрепление лексики.

Now let’s try to think, how people in England protect the environment. Exercise 4 in your Student’s Books will help you.

  1. Восприятие на слух.

Now let’s check your ideas. Close your books and listen to the speaker. You are to understand the meaning of the sentences and to retell them.

Great job!

Now you can open your books on page 68. Reread the sentences and guess the meaning of the underlined words.

Sort, containers, materials, lights, electricity, public transport, spray.

Would you like to follow the example of the British people?

Look at the pictures in exercise 6. Try to match the pictures an dthe facts from the text.

  1. Говорение.

Now tell me please, how do people in England protect the environment? Exercise 7 will help you.

Tell me, please, do you protect the environment? How do you do it? How can you help the environment?

In fact, you are as green as grass!

  1. Рефлексия.

Let’s make a conclusion. What have we learnt from this lesson? What have we repeated? What was familiar to you? What decision have you made from this lesson? Will you help the environment?

  1. Подведение итогов урока. Выставление оценок за работу на уроке.
  2. Домашнее задание:

SB: ex 3 p 67 learn by heart;

Ex 2 p67

WB: ex 3 p 36; p37

The lesson is over. You may be free.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл Let's protect the environment17.9 КБ

Предварительный просмотр:

Разработка урока по английскому языку для 7 класса

Тема урока: «Защита окружающей среды»

Цели урока:

Образовательная: расширение знаний учащихся в области словообразования английских глаголов, расширение лексической базы учащихся по заданной теме.

Воспитательная: воспитание толерантности, интереса к чужой культуре, осознание ценностей окружающей среды.

Деятельностная цель: формирование у учащихся умения реализации новых способов действия.

Развивающая: развитие речевых способностей, психологических факторов, связанных с развитием памяти, мышления, умением анализировать.

Тип урока: комбинированный урок.

Оборудование: компьютер, проектор.

Формы и виды работы: индивидуальная, фронтальная, групповая.

Учебное пособие: УМК «Happy English.ru» К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.

  1. Орг. Момент:

Good morning, children! I’m glad to see you! How are you today? Sit down please. Who is on duty today? Who is absent today? What’s the reason? What date is it today? What day is it today? OK. Thank you!

  1. Введение темы урока:

Look at the blackboard, please. You can see some pictures here. How do you think, what are we going to talk about?

You are quite right. We are going to talk about the environment and its protection.

Let’s start with the revision of the new words. (pollute, protect, environment, air, litter, etc.)

  1. Введение грамматической темы.

To talk about this topic, we are to learn new grammar. Open your books on page 67 and read the theory about the prefix re-.

  1. Закрепление грамматики.

Now let’s consolidate this topic and do exercise 1. Here you are to rewrite these sentences according to the model.

  1. Use this bag again. – Reuse this bag.
  2. The workers had to build this wall again. – The workers had to rebuild this wall.
  3. We made a mistake. Count the people again. – Recount the people.
  4. This flat is very old. We must decorate it again. – We must redecorate it.

Well done, children!

  1. Введение новой лексики.

Let’s continue our lesson. Tell me, please, what is important to learn to continue talking about the environment? You are right. We are to learn the new words.

Look at exercise 3, please. Listen to the words and repeat them after the speaker.

Recycle, fur coat, fine, rubbish, turn off, turn on, pay.

You are to learn them for the next lesson.

  1. Закрепление лексики.

Now let’s try to think, how people in England protect the environment. Exercise 4 in your Student’s Books will help you.

  1. Восприятие на слух.

Now let’s check your ideas. Close your books and listen to the speaker. You are to understand the meaning of the sentences and to retell them.

Great job!

Now you can open your books on page 68. Reread the sentences and guess the meaning of the underlined words.

Sort, containers, materials, lights, electricity, public transport, spray.

Would you like to follow the example of the British people?

Look at the pictures in exercise 6. Try to match the pictures an dthe facts from the text.

  1. Говорение.

Now tell me please, how do people in England protect the environment? Exercise 7 will help you.

Tell me, please, do you protect the environment? How do you do it? How can you help the environment?

In fact, you are as green as grass!

  1. Рефлексия.

Let’s make a conclusion. What have we learnt from this lesson? What have we repeated? What was familiar to you? What decision have you made from this lesson? Will you help the environment?

  1. Подведение итогов урока. Выставление оценок за работу на уроке.
  2. Домашнее задание:

SB: ex 3 p 67 learn by heart;

       Ex 2 p67

WB: ex 3 p 36; p37

The lesson is over. You may be free.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока по английскому языку 5 класс "Англоговорящие страны", ФГОС

Данная разработка урока, составленная в соответствии с ФГОС,  может служить материалом для открытого урока. Содержание данного материала: конспект урока, презентация, видеоролики и пять приложени...

Разработка урока по английскому языку-2 класс. (ФГОС)

Этапы урока разработанные по системе ФГОС. Тема- модальный глагол CAN....

Презентация к открытому уроку по английскому языку 8 класс по теме"Защита окружающей среды"

Презентация к открытому уроку по английскому языку 8 класс по теме"Защита окружающей среды"...

Разработка урока по английскому языку 5 класс на тему: "Семья" УМК «Spotlight 5 » Авторы: Ваулина Ю.Е., Дули Д.

Цель урока: активизировать коммуникативные навыки учащихся по теме «Семья».Задачи:1. образовательные:- тренировать учащихся в лексике по теме «Семья»;- практиковать в составлен...

Разработка урока по английскому языку 4 класс:"What time is it ? "

Урок окрытия нового знания. Урок направлен на формирование у обучающихся  коммуникативных компетенций в говорении, чтении, письме....