Здоровое питание
презентация к уроку по английскому языку (6 класс) на тему

Презентация "Здоровое питание"

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon zdorovoe_pitanie.ppt1.44 МБ
Microsoft Office document icon plan-konspekt_uroka_zdorovoe_pitanie.doc50 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Healthy food and how to be healthy

Слайд 2

Which is your favourite food?

Слайд 3

Food healthy unhealthy

Слайд 4

Keep you healthy Give you energy Help you to grow and make you strong Empty foods 1 2 cereals 3 pasta 4 cheese 5 6 fish 7 cola 8

Слайд 5

True or false ? 1. All foods are good for you. 2. Vitamins and minerals help you to keep healthy. 3. Fruit and vegetables are full of sugar and fat. 4. Sweets, crisps and cola keep you healthy. 5. You should eat a variety of foods to stay healthy and grow big and strong.

Слайд 6

Tips / Советы / You should ... You should not ...

Слайд 7

Do / Did you ...? Yes / No 1. have breakfast yesterday 2. have breakfast every day 3. eat fresh fruit and vegetables once a day 4. eat cakes and sweets three times a day 5. drink cola many times a week 6. eat late yesterday evening 7. clean your teeth twice a day 8. do your exercises yesterday 9. do some sport every week 10. play computer games for more than one hour a day 11. watch TV late night 12. go to bed late How healthy is your friend?

Слайд 8

Score your answers Score for: Yes No 1 1 0 2 1 0 3 1 0 4 0 1 5 0 1 6 0 1 7 1 0 8 1 0 9 1 0 10 0 1 11 0 1 12 0 1

Слайд 9

Less than 5 – You are not very healthy at all. 5 – 8 – Not bad, but you can do a lot to improve your health. More than 8 – You are a very, very healthy person. Congratulations!



Предварительный просмотр:

План-конспект урока английского языка с презентацией.

Тема урока: « Healthy food and how to be healthy» ( « Здоровое питание и как быть здоровым» )

УМК: «New Millennium English»

Класс: 6

Цели урока: развивать коммуникативные навыки учащихся, совершенствовать лексические навыки в употреблении слов по теме «Здоровый образ жизни»,

воспитательная: воспитывать стремление к здоровому образу жизни, показать важность здорового питания,

развивающая: развивать умение делать выводы, давать оценку происходящему.

Оборудование: интерактивная доска, компьютер, магнитофон, раздаточный материал.

Ход урока

 I. Организационный момент.( Разговор учителя с классом и определение темы урока )

  T: - Good morning, children! I am very glad to see you. How are you?

   P:- We are fine, thank you. And how are you?

  T:- I am fine too. Thank you.

      Today  we will speak on the topic « Healthy food and how to be healthy».We will discuss how food, sports help us to be fit, healthy and strong. ( Слайд 1 )You will know something interesting and new for you. I hope that our cooperation will be important and useful for you and for me.

II. Фонетическая зарядка.

T: There are exercises that are useful not only for your body but also for your tongue. Now look at the pictures and read the words in the triangle.( Слайд 2 )

Food, healthy, unhealthy, oranges, eggs, crisps, apples, tomatoes, chicken, pears, honey, fish, cola, cheese, popcorn, hamburgers, yogurt, nuts, cake, salad, hot dog, chocolate, carrots, cabbage, spaghetti . ( Дети повторяют за учителем, затем учитель просит учеников прочитать эти слова.)

III.Речевая зарядка( Дети отвечают на вопросы ):

T: Which is your favourite food? Make a list of six things.

( Слайд 2 )

 Which food do you think is healthy? Which food is not healthy ( unhealthy) ? Write the words from  your list in two columns.( Слайд 3 )

Food

healthy

unhealthy

( Дети вписывают слова в таблицу. )

IV. Аудирование.

Now you will listen to the beginning of a TV show. Answer the questions: What is the name of the show? What is it about?( Приложение 1 )

 ( Дети отвечают на вопросы: The name of the show is « Healthy kids».The show is about healthy and unhealthy food.)

 V. Введение новых лексических единиц.

T: Now look at the table and read the titles of the columns. ( Слайд 4 )

Ученики записывают слова в словари: empty, cereals crisps, pasta.

T: What word do you think goes into each category? Write the numbers 1- 8 in your exercise books and complete the table with the words from the box.( Слайд 4 )

Keep you healthy

Give you energy

Help you to grow and make you strong

Empty foods

bread

eggs

meat

nuts

sweets

fruit

crisps

vegetables

1…

2…

Cereals

3…

pasta

4…

Cheese

5…

6…

fish

7…

cola

8…

( Чтобы проверить правильно ли заполнена таблица, дети слушают аудиозапись.) ( Приложение 2 )

T: Now listen to the second part of the TV programme and check the table.( Слайд 4 )

VI. True or false ? ( «Верно-неверно» )

T: Read the sentences and say whether they are true or false.( Слайд 5 )

  1. All foods are good for you.
  2. Vitamins and minerals help you to keep healthy.
  3. Fruit and vegetables are full of sugar and fat.
  4. Sweets, crisps and cola keep you healthy.
  5. You should eat a variety of foods to stay healthy and grow big and strong.

VII. Активизация употребления модального глагола should и лексики урока.

T: Now let s make up some tips. What should you do to be healthy? What should not you do ? ( Слайд 6 )

We should …

We should not…

VIII: Работа в парах ( практика в употреблении вопросительных предложений по теме урока )

T: Ask questions to find how healthy your friend is.( Слайд 7 )

Score your numbers ( Слайд 8 ). Give advice to your friend.

IX. Домашнее задание:

T: Your homework will be to write a poster « How to be healthy».

X. Подведение итогов урока:

T: Our lesson is over and it is time to see what results are. And now I hope that you will follow a healthy way of life. Thank you for your work. Good bye.

Приложение 1

(TAPESCRIPT- аудиозапись текста )

Host: Hello. Welcome to this week s TV show « Healthy kids». In our show you will learn about healthy and unhealthy food: which food is good for you, and which is not so good? You will learn about foods which make you healthy…

2nd kid: …foods which make you strong,…

3rd kid:… foods which help you to grow and give you energy.

Host: Now we are going to interview people at the supermarket and ask them what they buy and why. Stay with us after the commercial.)

Приложение 2

(TAPESCRIPT- аудиозапись текста )

Host: Hello. You are with « Healthy Kids» again. We are going to the supermarket to interview some people there. Excuse me. Could you answer our questions, please.

Old woman: Yes.

Host: What kind of food do you usually buy at the supermarket?

Old woman: Well, normally I buy fruit: apples, bananas, and vegetables: salad, tomatoes, garlic, onions and carrots.

Host: Could you tell us why?

Old woman: I like them. They are full of vitamins and minerals.

Host: Thanks for talking to us. She is quite right. Fresh fruit and vegetables help us

2nd kid: Excuse me. Could you tell us what food  you usually buy here?

Girl: OK, I like cereals, nuts, crisps and chocolate. So I buy them and eat them every day.

2nd kid: Right, cereals, bread and nuts are good for you. They give you energy. But did you know that sweets and crisps are empty foods? They are full of sugar and fat. They are not good for you.

Girl: Really? I did not know that.

2nd kid: So watch « Healthy Kids » and stay healthy. Thank you…Excuse me. What do you usually buy at the supermarket?

Young man: I buy eggs and cheese for breakfast. And I also like meat and fish.

2nd kid: Thank you. Eggs, meat and fish help you to grow and make you strong.

3rd kid: I see a boy over there and I would like to ask him our last question…Excuse me.What do you buy at the supermarket?

Boy: Mmmm….Crisps. Coca-Cola. Pepsi-Cola. Popcorn, sweets and chewing gum.

3rd kid: Did you know these are empty foods which are not good for you? In fact, they can be bad because we often eat them in place of healthy foods.

Boy:  I do not care. I enjoy eating them. They are yummy.

Healthy Kids: OK. But remember that to stay healthy and to grow big and strong, you should eat a variety of goods. Stay with us and you will learn…)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тема урока: Методическая разработка интегрированного урока( английский + ОБЖ) по теме "Health and healthy lifestyle. Healthy food (Здоровье и здоровый образ жизни." Здоровое питание) 6 класс

Интегрированный урок Английский+ОБЖ  в 6 классе по теме  Health and healthy lifestyle. Healthy food (Здоровье и здоровый образ жизни. Здоровое питание)...

Здоровое питание и нездоровое питание

Урок английского языка в 5-ом классе по теме "Здоровое и нездоровое питание"...

Программа по совершенствованию организации питания учащихся МБОУ «СОШ № 25» «Школа здорового питания»

«Здоровье это еще не все, но все без здоровья – ничто»,- гласит известный афоризм. Идея здоровьесбережения учащихся в образовании – одно из главных направлений национального проекта «Образование...

Конспект внеклассного занятия по здоровье-сберегающим технологиям проведённого в 9 «б» классе – «Планета здоровья». Здоровое питание(закрепление)

Тема занятия: Здоровое питание.(ЗАКРЕПЛЕНИЕ) Цель: • Формировать отношение к правильному питанию, как основной части здорового образа жизни. Задачи: • углублять знания детей о рациональном питании...

Дополнительная образовательная программа по формированию культуры здорового питания обучающихся «Культура питания»

Культура питания – важнейшая составная часть общей культуры здорового и безопасного образа жизни учащихся. Формирование культуры здорового питания должно начинаться с первых этапов обучения ребе...

Специфика формирования и развития познавательных процессов у учащихся при реализации программы «Разговор о правильном питании» в учебном курсе «Формула здорового питания»

Одной из главных задач современной школы, помимо обучения учащегося основам разнообразных знаний в соответствии с Федеральным государственным образовательным стандартом и формирования определенных ком...