урок по английскому языку в 11 классе с применением активных и интерактивных методов обучения по учебнику М.З. Биболетовой на тему "Следует ли родителям выбирать друзей своим детям-подросткам?"
план-конспект урока по английскому языку (11 класс) по теме

урок был проведён с применением ативных и интерактивных методов обучения: мозговой штурм, дебаты

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt.docx17.94 КБ
Файл otkr_urok.pptx106.81 КБ
Файл social_poll.pptx2.33 МБ

Предварительный просмотр:

«Активные и интерактивные методы обучения »

20.12.12 Тема: Следует ли родителям выбирать друзей своим детям-подросткам?

Цели:

Учебная:

-формирование коммуникативной компетенции

Развивающие:

- уметь критически оценивать информацию и делать выводы

- развитие аудитивных навыков, навыка говорения

Воспитательные:

- способствовать развитию толерантности и уважительного отношения к различным мнениям

-воспитывать умение партнёрского общения и умения работать в группе

Ход урока:

  1. Приветствие, постановка темы и целей.(слайд 1)
  • Good morning everyone! I am very glad to see you all here. Today we’ll try to find an answer for the question: Should parents choose their teenagers’ friends. We will discuss and find out the answer  by giving  arguments for and against.
  1. Мозговой штурм.
  • To begin with, I’d like you to answer my questions. (слайд 2)

(основные идеи записываются на доске).

  • Is it for or against?
  1. Аудирование. (с.76 №86, 87) (слайд с фразами, электронный учебник)

- As we can see, you have different opinions. Now let’s listen how this issue is discussed in the talk show “Family hour”. You’ll be working in groups. In ex. 86 you can see some statements. Read them carefully aloud and try to predict whom each of the statements belong to (to a son or a daughter,…). Don’t forget to use the phrases In my opinion…/ To my mind…/I think… . Begin working. (5 min)

- I see that you are ready to listen. Check your guesses.

- Whom does the 1st/2nd .. statement belong to?

- Ex. 87. Let’s listen for the 2nd time and divide the arguments into two columns: for and against.

4) Проектная работа.

- I think you’ll be interested to know your friends’ opinions on the issue. Arthur and Gulnaz made a survey. Let’s see what results they have.

(просмотр презентации и видео-ролика с результатами опроса)

5) Дебаты. (слайд )

- Thank you very much. We have different arguments and it’s  time to begin the debates. We need 2 teams, jury and a chairperson.

….

  • Thank you very much. We are short of time. Does the jury have any questions?
  • I invite the jury to draw a conclusion. While their discussion, I’ll explain you your h.w.
  1. Домашнее задание. (слайд )
  • At home you should write an opinion essay on our today’s issue. Let me remind you the structure of it.
  1. Итоги дебатов.

- I see that our jury is ready. I give you the floor.

  1. Заключение

- To sum up, I can say that we have neither defeated nor gained teams because each of you have your own opinions. There is no doubt that teenagers should make decisions themselves, but remember that your parents want you to be happy. Don’t ignore their words. Thank you for the lesson. All of you have good marks.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Should parents choose their teenagers’ friends?

Слайд 2

Brain storming Do your parents make comments on your friends? Do they tell you not to be friends with somebody? Are the parents right when they choose you friends? Why?

Слайд 3

Mind the rules of having debates: Be polite and disciplined Never interrupt Work as a team and always support each other Listen to your opponents carefully Try to answer questions giving reasons Speak loudly and clearly

Слайд 4

Useful phrases : I think../To my mind../In my opinion.. On behalf of our group, I’m going to… The fact/truth is that… We need to think about… I’m sure you’ll agree that… Yes, but look at it from another perspective… Do you really think that… We feel strongly against that…

Слайд 5

Opinion essay Comment on the following statement: Some teenagers believe that parents shouldn’t choose them friends, while others prefer to rely on their parents’ advice. What is your opinion? Use the following plan: make an introduction (state the problem) express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion explain why you don’t agree with the opposing opinion make a conclusion restating your position Write 200-250 words


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

The presentation was made by: Bariev Arthur Ibragimova Gulnaz S ocial poll on: ”Parents should choose their teenagers’ friends”

Слайд 2

We have made a survey among the pupils of the 10 th and 11 th forms. they were asked to comment on the fol l owing statement : ”Parents should choose their teenagers’ friends”

Слайд 3

Here you can see how it was. How do you think should parents choose their teenagers’ friends? Why do you think so?

Слайд 4

So , we have such results.

Слайд 5

For: Against: the most popular arguments parents have more life experience, that’s why they know better who is who they wish their children goodness and always give useful pieces of advice prevent their children from getting into bad companies parents and children are people of different generations, so they can’t understand what kind of a person is suitable for a teenager e veryone should have a right to make a decision by himself i f parents choose friends, their teenagers will never develop the skill of making relationships

Слайд 6

thanks for watching


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок по английскому языку 3 класс "Части тела" (Биболетова М.З.)

Урок-путешествие по теме "Части тела". Во время урока учащиеся путешествуют по планетам солнечной системы, выполняя различные задания по теме. Закрепление грамматического материала "Спряжение глагола ...

Конспект урока по английскому языку, 3 класс. Тема: "Post office" (М.З. Биболетова, О.А. Денисенко, Н.Н. Трубанева "Enjoy English").

Вашему вниманию предлагается конспект урока по английскому языку в 3 классе. Тема: "Post office", тип: введение нового материала,...

Мастер-класс на тему: Применение интерактивных методов обучения на уроках истории и обществознания.

Мастер-класс на тему: Применение интерактивных методов обучения на уроках истории и обществознания....

Методика преподавания английского языка одарённым детям на основе использования коммуникативного метода обучения

Методика преподавания английского языка одарённым детям на основе использования коммуникативного метода обученияПрoблeмa рaбoты с oдaрeнными дeтьми – oднa из сoврeмeнных зaдaч мoдeрнизaции oбрaзoвaния...

Конспект урока по английскому языку 10 класс по теме "Друзья"

УМК  Spotlight 10Цель урока: - формирование коммуникативной культуры,- формировать у обучающихся умение гибко ориентироваться и адаптироваться в жизненных ситуациях.Задачи:Обучающая:- активизиров...

Разработка внеклассного меро-приятия по английскому языку для начальной школы. (с использованием интерактивных методов) В рамках «Недели английского языка». Тема: «Рождество»

-  Сегодня мы с вами отправляемся в увлекательное путешествие. Посетим любимый праздник английской детворы. Это Рождество. (Christmas) Рождество отмечается за неделю до Нового года 25 декабря....

Выступление на площадке ГМО г. Орска по теме "Активные методы обучения в начальной школе на уроках английского языка в условиях реализации ФГОС: понятие активных методов обучения и их виды на разных этапах современного урока".

Современная образовательная среда должна формировать целостную систему универсальных знаний, умений, навыков, а также опыт самостоятельной деятельности и личной ответственности обучающихся, т.е. ключе...