План-конспект урока в 7 классе на тему: "How can I help the environment?" и презентация
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

Клевцова Евгения Юрьевна

Тема раздела (Unit 4):

 

«Проблемы экологии и способы защиты окружающей среды»

«Nothing is forever»

(Ничего не вечно)

 

Тема урока обобщения:

                                            «How can I help the environment? ».

        (Как я могу помочь окружающей среде?)

Скачать:


Подписи к слайдам:


How to build words

to inform
to situate
to protect
to pollute
to organize
Write
Build
Count
Decorate
Heat
Use
 

Конструкция
used to

Конструкция 
used to
 
используется для выражения давнишних привычек или действий, которые регулярно происходили в прошлом, а потом прекратились.
Ann 
used to eat
 a lot of sweets. 
Раньше Аня ела много сладостей.
Вместо
конструкции 
used to
 
можно использовать 
Past Simple

Used
 
to

не употребляется, если
есть
четкое
указание времени
.
John 
used to go out
/
went out
 a lot when he was younger.
Andrew 
visited
 Italy 
last month
.
How can we help the environment?
Put your tree leaf with promises to the nature!
1.
I won`t drop any litter.
2. I won`t pollute water in the rivers and lakes.
3. I won`t cut down the trees for the campfire.
4. I won`t go by car through the fields.
5. I will help clean the forests.
6. I will never forget to turn off electricity and
water.
Vocabulary
Nature
природа
polluted
загрязнённый
glass
стекло
litter
мусор
reuse
-

повторно использовать
a tin
-

жестяная банка
dynamite


динамит
plastic




пластиковый
atmosphere
атмосфера
toxins
токсины
Chemicals
химикаты
climate
климат
turn on
включать
turn off
выключать
to drop
бросать
to save
спасать
Ecological экологический
How to build words
>

Некоторые существительные в английском языке образованы от глаголов путем прибавления суффикса

tion
.


to celebrate-celebra
tion
>
Наличие приставки
–re
перед глаголом означает
снова, заново
. Во многих случаях
-re

соответствует приставке пере-
Re
start the computer!-
Перезагрузи компьютер!
If you are happy…
If you're happy and you know it, clap your hands. – 2
If you're happy and you know it, And you really want to show it,
if you're happy and you know it, clap your hands.

If you're happy and you know it, stomp your feet. - 2
If you're happy and you know it, and you really want to show it, If you're happy and you know it, stomp your feet.

If you're happy and you know it, nod your head. - 2
If you're happy and you know it ,and you really want to show it,
If you're happy and you know it, nod your head.

If you're happy and you know it, turn around. -2
If you're happy and you know it, and you really want to show it,
If you're happy and you know it, turn around.

If you're happy and you know it, say we are, we are. - 2
If you're happy and you know it, and you really want to show it,
If you're happy and you know it, say we are, we are.
Our tree of promises

«
How
CAN I

help
the
environment?»

 
Аудирование
Greenpeace
Our

wants to

the environment.
We fight against water and air

.
Are you unhappy with the ecological

in your region?
Send us some

about it and we`ll try to help.
Thank you for your attention!
What is the connection between this story and our theme?
Once there was a wise old man. He could answer any question in the world. Everybody knew about him.
One day two boys said, “We are going to fool that old man. We catch a bird, go to the old man and say,
“We are holding something in our hands. Is it alive or is it dead?” If he says, “Dead”, we will let the bird fly, and if he says, “Alive”, we will kill it.”
They caught a bird and they carried it to the old man and they said, “We are holding something in our hands. Is it alive or is it dead?” And the wise old man looked at the young people and smiled. “It`s in your hands,” he said.

Please name this story.

Translate into English
.

Животные, растения, моря и океаны нуждаются в нашей помощи.
Окружающая среда находится в опасности.
Вода в этой реке загрязнена.
Люди дышат воздухом и пьют воду.
Мы не должны бросать мусор.
 


Look at the pictures and fill in the gaps.


Litter, campfire, to wash, river, to cut down, dynamite,
campfire.
Four men came to the forest by car.
The men

the trees for their

The men killed the fish with

They

he car in the

The men didn`t pick up their

and left



Work in pairs. Your task is discussion of the
theme.

Answer the questions:
What can we do to prevent such a future of our planet?
Are there organizations that help the environment?
Артикль
the
Work in pairs. Find the mistakes
. Correct the false sentences.
I see the plane
in a
sky.
Moon goes round a

sun.
If you look at sky in the morning, you can sometimes see a moon.
Earth is the biggest planet in a universe.
A lot of factories pollute our the atmosphere.
What did you like on our lesson?
What did you find out?
And now give me one of the smiles. How do you feel about our lesson?
It was excellent!
It was good!
It was boring
!
What is the environment?
Oceans, seas, rivers, forests, animals, birds!!!
Артикль (
The Article
)
Артикль
the
употребляется с предметами и понятиями, которые являются единственными в своем роде
:
the universe, the ground, the sky, the environment, the world, the atmosphere.
Артикль
the
употребляется с названиями планет:
the sun, the moon, the Earth
.
Без артикля
употребляются названия таких планет, как :
Mars, Venus, Jupiter.

Let`s
check your home task!

“The Bottle”


Предварительный просмотр:

Урок английского языка в 7 М классе по теме:

«How can I help the environment? »

                                                        Учитель английского языка

 МБОУ «СОШ №7» г. Йошкар-Олы

                                                                         Клевцова Е.Ю.

Цели:

  1. Развитие коммуникативных способностей учащихся через различные виды речевой деятельности
  2. Повторение пройденного материала по теме: «Окружающая среда».

Задачи:

1. Обучающие

- Обобщить знания, полученные в данном разделе, закрепить грамматические навыки, подготовиться к тесту по разделу: «Окружающая среда».

2. Развивающие

-  Развивать умение выборочно понимать необходимую информацию

в воспринимаемом на слух тексте.

-  Развивать у учащихся предметную память и мышление.

-  Развивать умения и навыки устной речи.

3. Воспитательные

-  Воспитывать у учащихся ответственность за сохранение природы и

бережное отношение к своей планете.

-  Воспитательное значение темы заключается в том, что учащиеся    убеждаются, что охранять природу нужно уже сейчас.

Тема раздела (Unit 4):

«Проблемы экологии и способы защиты окружающей среды»

«Nothing is forever»

(Ничего не вечно)

Тема урока обобщения:

                                            «How can I help the environment? ».

        (Как я могу помочь окружающей среде?)

                                                       План урока

  1. Организационный момент
  2. Проверка знаний лексики по теме: «The environment»
  3. Речевая зарядка
  4. Повторение грамматики раздела. ( Словообразование, употребление артикля the, приставка re- и ее значение, конструкция used to).
  5. Развитие устной диалогической  речи и отработка лексики в речевых и языковых упражнениях.
  6. Аудирование.
  7. Заключительный этап урока (Дерево обещаний, рефлексия).

Тип урока: комбинированный

Методы урока по источникам знаний:

- словесный

- практический

По степени взаимодействия учителя и учащихся

Вопросно-ответная работа

Самостоятельная работа

По характеру познавательной деятельности учащихся:

- репродуктивный

- проблемный

Оснащение урока

- компьютер, проектор (презентация)

- учебник К.И. и М.Ю. Кауфман «Счастливый английский.ру» 2009 год 7 кл.

Этапы урока

Деятельность учителя

Teacher

Деятельность учащихся

Students

I Организационный момент. Учащиеся приветствуют учителя и сдают рапорт дежурного на английском языке.

Good morning boys and girls

I’m very glad to see you!

Sit down, please.

Let’s begin our lesson.

Who is on duty today?

Who is away today?

-Hello, teacher!

-Renata is on duty today.

-Everybody is here!

II Проверка знаний лексики по теме: «The environment»

Учащиеся соотносят слова с их переводом.

Фронтальный опрос.

OK, let`s start our lesson.  Today we get ready for the test of the Unit 4 «Nothing is forever». And first of all we must revise our vocabulary.  Look at the screen. Match the words and expressions with their translations (слайд № ):

Nature-природа

polluted – загрязнённый

glass – стекло

litter – мусор

reuse-повторно использовать

a tin-жестяная банка

dynamite – динамит

plastic - пластиковый

atmosphere-атмосфера

toxins-токсины

chemicals-химикаты

climate-климат

turn on -включать

turn off-выключать

to drop-бросать

to save-спасать

Ecological-экологический.

Nature-природа

polluted – загрязнённый

glass – стекло

litter – мусор

reuse-повторно использовать

a tin-жестяная банка

dynamite – динамит

plastic - пластиковый

atmosphere-атмосфера

toxins-токсины

chemicals-химикаты

climate-климат

turn on -включать

turn off-выключать

to drop-бросать

to save-спасать

Ecological-экологический.

III Речевая зарядка

введение в языковую среду. Учащиеся дают свои ответы.

Please, tell me. What is the environment?

(Oceans, seas, rivers, forests, animals, birds and YOU) All that surrounds us.

-Oceans, seas,

-rivers, forests,    

animals, birds

IV Основная часть урока

  1. Повторение грамматических тем раздела.

(Словообразование, употребление артикля the, приставка re- и ее значение, конструкция used to) на слайдах.

  1. Ex.6 p.61

Учащиеся вставляют слова в пропуски (повторение лексики по теме: «Окружающая среда»)

  1. Ex. A p.62 (притча)

Учащиеся выполняют задание на понимание текста:

1-продолжить предложения

2-ответить на вопросы

3-правдиво или неправдиво утверждение

(индивидуальная работа)

  1. Ex. 9, 10 p.65

Учащиеся выполняют задание на повторение словообразования. (Парная работа, учащиеся проверяют и  оценивают работы друг друга)

d) Найди ошибку. Упражнение на раздаточном материале. Индивидуальная работа. Учащиеся находят ошибки и исправляют неправдивые утверждения.

  1. Ex. C p.66.

Учащиеся переводят предложения с русского на английский язык. Фронтальная работа.

Today we’ll speak about our planet. We’ll try to discuss the most important problem: «How can we protect our environment from litter?».

Also we will revise our grammar.

So, at first we will do exercises.

Open your textbooks on page 61 ex. 6

  1. Look at the pictures and fill in the gaps.
  1. Four men came to the forest by car.
  2. The men cut down the trees for their campfire
  3. The men killed the fish with dynamite.
  4. They washed the car in the river.
  5. The men didn`t pick up their litter and left campfire.

  1. Ex. A p.62 (притча)

Once there was a wise old man. He could answer any question in the world. Everybody knew about him.

One day two boys said, “We are going to fool that old man. We catch a bird, go to the old man and say,

“We are holding something in our hands. Is it alive or is it dead?” If he says, “Dead”, we will let the bird fly, and if he says, “Alive”, we will kill it.”

They caught a bird and they carried it to the old man and they said, “We are holding   something in our hands. Is it alive or is it dead?”  And the wise old man looked at the young people and smiled. “It`s in your hands,”

he said.  

OK. Please name this story.

What is the connection between the story and our topic “The environment”?

  1. Ex. 9, 10 p.65

Inform-information

Situate-situation

Protect-protection

Pollute-pollution

Organize – organization

(Информация, ситуация, защита, загрязнение, организация)

Упражнение на слайде (приставка –re)

Write-rewrite

Build-rebuild

Count-recount

Decorate-redecorate

Heat-reheat

Use-reuse

  1.  Work in pairs. Find the mistakes.
  1. I see the plane in a sky.
  2. Moon goes round a sun.
  3. If you look at sky in the morning, you can sometimes see a moon.
  4. Earth is the biggest planet in a universe.
  5. A lot of factories pollute  our the atmosphere.

  1. Ex. C p.66

Translate into English.

  1. Животные, растения, моря и океаны нуждаются в нашей помощи.
  2. Окружающая среда находится в опасности.
  3. Вода в этой реке загрязнена.
  4. Люди дышат воздухом и пьют воду.
  5. Мы не должны бросать мусор.

  1. Student 1: The men cut down the trees for their campfire

Student 2: The men killed the fish with dynamite.

Student 3: They washed the car in the river.

Student 4: The men didn`t pick up their litter and left campfire.

  1. 1–Once there was a wise old man.

- He could answer any question in the world

-“We are going to fool that old man.

- We are holding something in our hands.

- They caught a bird and they carried it to the old man.

-. “It`s in your hands,” he said.

2-What is the story about? (It is the story about the old wise man)

-What is the connection between the story and the topic of the lesson? (The future of our planet in our hands)

3- Once there was a wise old man. (T)

- He could answer any question in the world. (T)

- Nobody knew about him. (F)

- One day two men said, “We are going to fool that old man.”

- They caught a squirrel and they carried it to the old man. (F)

- They said, “We are holding   something in our hands. Is it alive or is it dead?” (T)

- The young people could fool that old man. (F)

  1. The students do the exercise.

Student 1: He`s got 1 mistake.

Student 2:  He`s got no mistakes. It`s great.

d) 1.  I see a plane in the sky.

2. The moon goes round the sun.

3. If you look at the sky in the morning, you can sometimes see the moon

4. The Earth is the biggest planet in the universe.

5. A lot of factories pollute our atmosphere.

e) The students translate the sentences.

1. Animals, plants, seas and oceans need our help.

2. The environment is in danger.

3. The water in this river is polluted.

4. People breathe air and drink water.

5. We mustn`t drop litter.

2.  Развитие устной диалогической речи

Ex 5 р. 73. Проверка домашнего задания.

(групповая работа)

Повторение конструкции used to .

Now, let`s check your home task. You prepared acting out of the text: «The Bottle» Come to the blackboard and do it.

The students act out the text «The Bottle»

3.Парная работа. Учащиеся в парах обсуждают предложенные им вопросы.

Work in pairs. Your task is discussion of the theme.

      Answer the questions:

  1. What can we do to prevent such a future of our planet?
  2. Are there organizations that help the environment?

The students give their answers:

  1. We can do many things.

Don`t drop litter.

Don`t wear fur coats.

Don`t polluted the rivers, seas and oceans.

  1. Greenpeace helps the environment.
  1. Аудирование.

V. Заключительный этап урока

1. Дерево обещаний. Учащиеся зачитывают свои обещания природе и приклеивают свои листочки к дереву обещаний.

2. Подведение итогов урока. Рефлексия.

3.  Домашнее задание.

Подготовка к тесту по теме: «Окружающая среда» Учащиеся записывают домашнее задание в дневники.

 

Now, we will listen to the text. Ex.11 p.66.  Fill in the gaps.

                  Greenpeace

  • Our organization wants to protect the environment.
  • We fight against water and air pollution.
  • Are you unhappy with the ecological situation in your region?
  • Send us some information about it and we`ll try to help.

-There are organizations that are trying to help the nature. But you can help it too. Keep the basic rules every day.

-What is your promise to the nature?

-And now let`s give our promises to the nature.

-You put your leaves on this tree of promises.

2.Thank you for the lesson

Your work was very hard.

Your work was very good.

Your marks are….

Now please tell  me

What did you like on our lesson?

What did you find out?

And now give me one of the smiles. How do you feel about our lesson?

It was    excellent!

http://cs10915.userapi.com/u8331970/-1/x_775e6d76.jpg

It was good!

It was boring!

3. Open your diaries and write down your home task. Get ready for the test of the Unit 4.

The lesson is over.

Good bye!

See you next lesson.

The students listen to the text «Greenpeace»

and fill in the gaps.

Our organization wants to protect the environment.

We fight against water and air pollution.

Are you unhappy with the ecological situation in your region?

Send us some information about it and we`ll try to help.

-I won’t leave glass and plastic bottles in the woods.

-I won`t hurt animals and birds.

-I won`t drop litter.

-I won`t cut down the trees.

-I will never pollute the water.

2. Student 1: I liked the tree of promises. It was unusual.

Student 2: I liked the play «The Bottle» It was very interesting and taught me that we must save our planet.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект открытого урока. 2 Класс. Тема: "учимся играя."

План-конспект открытого урока. Тема: Учимся играя. Класс: 2 «А» УМК М.З.Биболетова «EnjoyEnglish-1» Lesson39...

План-конспект открытого урока по английскому языку Тема: "Говорим о родственниках. Активизация лексики по теме «Семья»" по УМК «Enjoy English»: М. З. Биболетова, 6 класс

Данный план-конспект урока может помочь учителю при подготовке к уроку по теме "Семья" по УМК  "Enjoy English": М. З. Биболетова, 6 класс...

План – конспект открытого урока 7 класс. Тема: «Освоение техники выполнения броска в кольцо с 2 шагов в прыжке».

План – конспект урока 7класс.Тема: «Освоение техники выполнения броска в кольцо с 2 шагов в прыжке.»Цель: «Усвоение учащимися броска в кольцо с 2 шагов в движении при игре в баскетбол» Зада...

План-конспект открытого урока по истории России Тема: Правление Ярослава Мудрого. Класс: 6

План-конспект открытого урока по истории РоссииТема: Правление Ярослава Мудрого. Класс: 6   Учитель: Кузнецова Мария Александровна   Школа: МОУ Удельнинская гимназия...

План-конспект открытого урока в7 классе по теме "Первое знакомство с Австрией и Швейцарией"

Учить чтению с пониманием основного содержания прочитанного текста, обмен информацией. Познакомить с крупнейшими городами Германии, Швейцарии и Австрии, с их достопримечательностями....

План-конспект открытого урока изобразительного искусства на тему «Космос. Время первых». Приложение. Презентация к уроку, которую можно использовать и для внеурочной дея-тельности. Приложение. Применение здоровьезберегающих технологий, физкультминуток

Содержание:План-конспект урока изобразительного искусства на тему «Космос. Время первых»Приложение №1 – материал для самостоятельного изучения по теме.Приложение №2 - физкультурные м...