Конспект урока Is it easy to be young? в 7 классе.
учебно-методический материал по английскому языку (7 класс) на тему

Конспект урока  Is it easy to be young? в 7 классе.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл is_it_easy_to_be_young_2.docx30.62 КБ

Предварительный просмотр:

“Is it easy to be young?”

План урока в 7 классе  

в рамках конкурса «Учитель года»,

проведенного учителем английского языка

высшей категории

МБОУ «Ленино-Кокушкинская СОШ»

Гайфуллиной Р.Г.  

(УМК «EnjoyEnglish» под руководством авторов

Биболетовой М.З., Трубаневой Н.Н.)

10.02.2015

Тема урока:   “Is it easy to be young?”

Тип урока:  урок применения знаний, умений и навыков. 

Цели: 

  • Образовательные: повторение и закрепление лексики раздела; развитие навыков аудирования; развитие навыков говорения; развитие умения читать с детальным пониманием содержания.
  • Развивающие: развитие памяти, мышления, воображения, творческого потенциала учащихся;развитие способности к обобщению, логичности и доказательности.
  • Воспитательные: воспитание  позитивного  отношения к жизни, к учителям, к одноклассникам, развитие самостоятельности, умения сотрудничать.  Учить выслушать собеседника и ориентироваться в ситуации общения, умение использовать речевые клише и формулы вежливости.

Задачи:

  • Формирование коммуникативных навыков, активизация лексики по теме

 “ проблемы подростков”.

  • Употребление ранее пройденного грамматического  материала – Conditional II.

Учебные материалы: проектор, компьютер, учебник, раздаточный материал.

  1. Организационный этап. Формулировка темы и цели.

Teacher. Hello, boys and girls!    I’m very glad to see you.  I’ll be your English teacher today. (слайд 1) Now look at these faces and read.

  • Brilliant! Wonderful! Lovely!
  • OK. Not bad. Nothing special.
  • Very bad. Horrible. Awful.

How are you today? So, you are happy.  You are beautiful and young! (слайд 2) Is it easy to be young (to be a teen)?  I would like to get the answer from you.

  1. Мотивация учебной деятельности учащихся.

Teacher. They say that teens have got many problems. What teenage problems do you know?

Pupils. Называют как можно больше проблем. (sheet №1)

Lack of pocket money

Lack of free time

Having no friends

Teens are not allowed to go out in the evening

Parents don’t understand their children

Teens are not allowed to get a job

Teens are out of  luck

Can’t get along with  brothers or sisters

Being too shy

Too much homework

Nothing to do in free time

Having bad marks at school

Being fed up with playing the musical instrument

Problems with classmates, etc.

Teacher.Yes, teens have many problems. They don’t like to share their problems with anybody.

  1.  But if you have nobody to talk to, you can phone the helpline. Have you heard about it? (слайд 3) What is it’s number? Yes, you are right. It’s 8-800-2000-122. Now I invite you to visit the helpline office. You can   work as consulters in this centre. What should a consulter be like?

Pupils. They should be polite, sociable, optimistic.

  1. Первичное закрепление в знакомой ситуации.

Teacher. Here we are. Before we start we should prepare to the work. Now look at the red (green, blue) sheet of paper and think of what kind of problems they are. (Даны три листа со списком проблем.)  (sheet №2)

  1. What problems do you see here? (Ученики должны прийти к выводу, что одна группа фраз– это проблемы, связанные со школой, другая – с семьей, а третья – с друзьями и одноклассниками).

Problems at home

Teens are not allowed to go out in the evening

Parents don’t understand their children

Teens are not allowed to get a job

Nothing to do in free time

Can’t get along with brothers or sisters

Being fed up with playing the musical instrument

Teens are not allowed to have a pet

Lack of pocket money

Problems with classmates or friends

Having no friends

Being too shy

Lack of pocket money

Nothing to do in free time

Conflicts with classmates

Calling names

Problems at school

Lack of free time

Too much homework

Having bad marks at school

Problems with homework

Conflicts with teachers

Calling names

Strict teachers

Boring lessons

Being late for the lessons

Strict rules

Pupils.  I think that these are family problems (school problems, problems with classmates and friends)

Teacher. Why do you think so? (учащиеся зачитывают некоторые фразы в доказательство)

  1. Teacher. (слайд 4) Yes, most often teens have family problems, school problems, problems with classmates and friends. So, let’s make three groups of consulters.  You will consult those who has problems at school, you – those who has problems at home and you – those who has problems with their friends and classmates.

  1. Творческое применение и добывание знаний в новой ситуации.

  1. Teacher. How can we tackle our problems? (sheets №3) Create at least 2 advice to those who has got such problems. (слайд 5) Use - (клише в помощь – If I had problems at school (at home, problems with friends), I would …)

Pupils. How can we tackle our school problems

  • … ask my teacher (or a friend) for help.
  • … try to do more in Maths lessons. The results will come.
  • … always do my homework.
  • … not miss my lessons.
  • … not talk with my classmates during the lesson.
  • … be more friendly to my parents, because they want me to be a smart child.

           How can we tackle our problems with classmates and friends.

  • … be more sociable.
  • … spend more time with them.
  • … be more optimistic.
  • … make friends with boys. They are more friendly.
  • … do more sports.
  • … be more conscious (болееуверенна)
  • … Avoid conflicts.
  • … not be shy and talk to them.

             How can we tackle our problems at home.

  • … respect my parents,because they want me to be a good child.
  • … be more polite with my parents.
  • … help my parent about the house.

  1. Teacher. Now we are ready to start our work.  Here is the first call. Let’s listen. (слайд 6)

1 teenager. (Stacy)

Hello, I’m Stacy. My family moved here 3 months ago, so now I have to go to another school. I didn’t manage to make any new friends and I’ve got some problems with my classmates, especially with girls. I don’t feel comfortable with them. They call me names and say that I’m too fat. But I can’t help it. I do sports, but not very often. What should I do?

Teacher.What problem has she got?  Which group will work with her? So, it is your client. Give her some piece of advice. You can use the supporting statements.

Pupils. Hello, Stacy. If I were you, I would …(слайд 7)

2 teenager. (Mike) (слайд 8)

Is it the helpline? Hello. I’m Mike. Can you help me? I hate my Maths lessons, because it’s very difficult for me. That’s why I get bad marks and my parents are not happy with them. Why can’t they realize that I can’t do better?

Teacher.What problem has he got?  So, it is your client. Give him some piece of advice.

Pupils. Hello, Mike. If I were you, I would …(слайд 9)

  1. Рефлексия (подведение итогов занятия).

   Teacher. Well, my dear friends, we should make a conclusion to our discussion. Sometimes it is difficult to be a teen. But life is wonderful!  (слайд 10) What will you do, if you have a problem? (проговариваем хором следующие фразы) (слайд 11)

1. Never stay alone with your problem. Tell about it to your best friend, to your parents, to your teacher.

2. Remember! There aren’t problems without resolutions. Do your best to change the situation.

3. Always be optimistic and cheerful.  

Teacher.  I hope you will follow these rules in your life. What mood are you going to live with in future? Which face will you choose? (учащиеся выбирают из лежащих на парте смайликов улыбающееся или грустное лицо)

Thank you for your participating.You are great students. Good luck! (слайд 12)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

«Our favourite food»Конспект урока по английскому языку в 4-м классе с использованием ИКТ ( к УМК Н.И. Быковой, Д. Дули «Английский в фокусе» 4 класс)

Тип урока: урок комплексного применения знаний и способов деятельности.Данный урок обобщения и систематизации знаний к УМК Н.И. Быковой, Д. Дули «Английский в фокусе. 4 класс» посвящён развитию ...

План-конспект урока математики в 5-7 специальном (коррекционном) классе VIII вида по темам: "Устное умножение и деление круглых сотен на однозначные числа" (5 класс),"Сложение и вычитание обыкновенных дробей с одинаковыми знаменателями" (7 класс).

Знакомство с с устными приёмами умножения и деления круглых сотен на однозначные числа (5 класс).Знакомство с приёмами сложения и вычитания обыкновенных дробей с одинаковыми знаменателями (7 класс)....

План-конспект учебного занятия спецкурса «Политология» для обучающихся 9 классов в рамках «рекламы» спецкурса для социально-экономического профиля в 10 классе

Данное учебное занятие в 9 классе  проводится в рамках «рекламы» профильного 10 класса, где курс «Политология» преподается в рамках спецкурса для социально-экономического профиля. Тема учебн...

Конспект урока Вторая война Рима с Карфагеном 5 класс, Конспект урока кубановедения Появление человека современного облика 5 класс, Конспект урока Королевство франков и христианская церковь в VI— VIII вв. 6 класс, Конспект урока Московское княжество и его

В ходе подготовки к урокам использовались современные информационные технологии. Участники проектной деятельности в ходе подготовки к уроку использовали свободное образовательное пространство сети Инт...

План - конспект урока "Тип Хордовые. Подтипы Бесчерпные и Позвоночные. Класс Ланцетники. Класс Круглоротые" в 7 классе

Конспект урока составлен на основе системно - деятельностного метода обучения....

Конспект урока по физической культуре для 5 а класса Конспект урока по физической культуре для 5 а класса Тема: Совершенствование ловли и передачи мяча на месте и в движении.

Конспект урокапо физической культуре для 5 а класса Тема: Совершенствование ловли и передачи мяча на месте и в движении. Основные задачи:1.Совершенствование ловли и передачи мяча на мес...

ПРОЕКТ ПО ТЕМЕ Is it easy to be young? 7 класс

ПРОЕКТ ПО ТЕМЕ Is it easy to be young? 7 класс...