Контрольные работы по английскому языку, 8 класс, Афанасьева, Михеева
тест по английскому языку (8 класс) по теме

Контрольные работы: грамматика, входной контроль для 8-9 классов (учебник English VIII, авт.Афанасьева, Михеева)

Скачать:


Предварительный просмотр:

Текущая административная  контрольная работа по английскому языку  для 9 класса  

2014-2015 учебный год (грамматика)

Пояснительная записка

Контрольная работа составлена на основе УМК по английскому языку авторов О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой для VIII класса в соответствии с требованиями стандарта основного общего образования

Время проведения: 22 декабря 2014 г.

Цель: определение уровня сформированности знаний, умений и навыков по английскому языку и соответствие их программным требованиям

Содержание:

  1. Грамматические задания.   

(Раскрыть скобки, используя сослагательное наклонение)  –  18 баллов.   

(Выбрать правильный вариант ответа из предложенных)  –  10 баллов.

(Раскрыть скобки, поставив глагол в соответствующую форму) – 30 баллов.

(Вставить предлоги) – 11 баллов.

Время необходимое для выполнения работы 40 минут.

TEST

  1. Open the brackets (18 points):

1. If he (devour) books as I do, he (be) a well-read person. 2. If the pupils (do) away with the bad habit of whispering at the lesson, they (study) better. 3. If his temper (be) not so filthy, he (have) a lot of friends. 4. If you (point) the telescope at the deer on the hill, you (see) some baby deer among them. 5. If Tom (be) polite, he (not stare) at strangers. 6. If the theatre (stage) a new play, a lot of people (come) to watch the performance. 7. If Mary (play) the leading part, she (take) a lot of curtain calls. 8. If Ann (want) to take part in the competition, she (win) the first prize. 9. If Mr White (train) the team for the competition, it (not lose or draw) the game.

II.  Fill in the gaps with the right item a, b, c or d (10 points):

  1. If we didn’t have to study, we ………. out tonight.
  1. could have gone          b) went          c) go          d) could go
  1. If I ………. the time I would go to the aerobics class with you.
  1. had had         b) had          c) have          d) would have
  1. If we ………. that you were there we would have written a letter to you.
  1. didn’t know       b) wouldn’t have known          c) had known          d) hadn’t known
  1. If I ………. a pay, I would not have looked for another job.
  1. had got          b) got         c) would have got          d) hadn’t got
  1. If he ……….in a hurry, he wouldn’t have spilled the milk.
  1. weren’t          b) isn’t          c) hadn’t been          d) wouldn’t have been
  1. If the firemen ……….in time, they couldn’t have saved the house.
  1. had arrived     b) arrived     c) didn’t arrive     d) hadn’t arrived
  1. If you had invited him, he ………. .
  1. came     b) didn’t come     c) would have come     d) comes
  1. If I ………. you I would study computers.
  1. had been     b) were     c) hadn’t been     d) weren’t
  1. If they were poor they ………. a new dishwasher.
  1. bought     b) didn’t buy     c) wouldn’t buy         d) wouldn’t have bought
  1.  If she ………. this book she would like it.
  1. read     b) would read     c) have read      d) didn’t read

III. Open the brackets (30 points):

All children, except one, (1. grow) up. They soon know that some day they (2. grow) up. This is how it (3. happen) to Wendy. One day when she (4. play) in a garden, she (5. pick) up a flower and (6. run) with it to her mother. At that moment she (7. look) so pretty that Mrs Darling (8. cry), “Oh, why can’t you be a little girl forever!” Since that moment on Wendy (9. know) that she must (10. grow) up.

Her mother was a lovely lady, with a romantic mind. This is how Mr Darling (11. win) her. At one point a lot of gentlemen discovered that they (12. fall) in love with her, and they all (13. come) to her house (14. propose) to her except Mr Darling, who (15. take) a cab and (16. arrive) at her place first, and so he get her. He (18. be) one of those clever ones who (19. know) all about money. And the way he (20. speak) about money was such that it (21. can) make any woman (22. respect) him.

For a week or two after Wendy (23. be) born her parents (24. be) doubtful whether they (25. be) able to keep her. Mr Darling (26. sit) on the edge of his wife’s bed (27. hold) and (28. calculate) expenses. She (29. want) to risk it, but that (30. be) not his way; his way (31. be) with a pencil and a piece of paper.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

IV. Insert the prepositions in, up, on, for, from, from behind, to (11 points):

1. How do you buy seats … a play or an opera? 2. When a performance begins the curtain goes … . 3. In winter, autumn and spring people leave their coats and hats … the cloakroom. 4. Our seats are … the front stalls. 5. Let’s shake hands … the bargain. 6. The apple dropped … the tree … the ground. 7. Laughter and applause came … … the door. 8. Let me introduce John … you. 9. Jack made a good impression … my parents. 10. Sarah searched … “Collins Dictionary of Idioms” in the town bookshops and found it at last.  

Критерии оценивания результатов: за каждый правильный ответ учащиеся получают 1 балл. Максимальное количество баллов - 69.

Успешность выполнения работы определяется следующим образом:

         63-69 баллов  - «5» (отлично)

         52-62 балла – «4» (хорошо)

         41-51 балл – «3» (удовлетворительно)

         40 и менее баллов – «2» (неудовлетворительно)

КЛЮЧИ:

Раскрыть скобки (сослагательное наклонение):

  1. devoured, would be
  2. did away, would study
  3. were not, would have
  4. pointed, would see
  5. were polite, would not stare
  6. staged, would come
  7. played, would take
  8. wanted, would win
  9. trained, would not lose or draw

Дополнить пропуски, выбрав правильный вариант ответа:

1. d

2. b

3. c

4. a

5. c

6. d

7. c

8. b

9. c

10. a

Раскрыть скобки, употребив правильную форму глагола:

  1. grow 2.will grow 3.happen 4.was playing 5.picked 6.ran 7.looked 8.cried 9.knew 10.grow up 11.won 12.had fallen 13.came 14.to propose 15.took 16.arrived 18.was 19.knew 20.spoke 21.could 22.respect 23.was 24.were 25.would be 26.sat 27.holding 28.calculating 29.wanted 30.was 31.was

Вставить предлоги:

1.for 2.up 3.in 4.in 5.on 6.from, on 7.from behind 8.to 9.on 10.for



Предварительный просмотр:

Входная административная контрольная работа по английскому языку  для 9 класса  

2014-2015 учебный год

Пояснительная записка

Контрольная работа составлена на основе УМК по английскому языку авторов О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой для VIII класса в соответствии с требованиями стандарта основного общего образования

Время проведения: 23 сентября 2014 г.

Цель: определение уровня сформированности знаний, умений и навыков по английскому языку и соответствие их программным требованиям

Содержание:

  1. Чтение с полным пониманием.

(Выбор предложений, соответствующих содержанию текста True/False/Not stated) – 8 баллов.

  1. Лексико-грамматический тест с выбором ответа – 27 баллов  
  2. Грамматические задания.   

(Вставить артикли)  –  6 баллов.   

(Вставить предлоги)  –  3 балла.

  1. Перевод предложений с русского на английский – 10 баллов.

Время необходимое для выполнения работы – 40 минут.

Reading (8 б) – задание по чтению прилагается.

Choose the correct answer (36 б):

  1. George usually ..... his weekends with his granny.
  1. has spent     b) is spending     c) spends
  1. I’m tired because I ….. up very early today.
  1. get     b) have got     c) got
  1. We always meet on Sunday. Next Sunday we ….. again.
  1. meet     b) will meet     c) will have met
  1.  Where have you been? I ….. for forty minutes.
  1. have been waiting     b) am waiting     c) waited
  1. I know the boy with whom you ….. 10 minutes ago.
  1. had been talking     b) have been talking     c) were talking
  1. I couldn’t eat anything as I ….. a huge meal before.
  1. had     b) have had     c) had had
  1. If you ….. to the shop, can I go with you?
  1. will go     b) are going     c) have gone
  1. I hope that tomorrow at this time  he ….. his car on the way to London.
  1. will be driving     b) will drive     c) will have driven
  1. Polly ….. her homework for an hour and a half when her mother came back from work.
  1. was doing     b) has been doing     c) had been doing
  1.  Father ….. the house before the children get home from school.
  1. will leave     b) will have left     c) is leaving
  1.  Don’t worry, I ….. your letter yesterday morning.
  1. posted     b) have posted     c) was posting
  1.  Anna ….. English for 6 years by the end of this school year.
  1. has been learning     b) will learn     c) will have been learning
  1.  Who was the ….. person to leave the classroom?
  1. last     b) latest
  1.  Little Bobbie wants to do everything as his ….. brother does.
  1. elder     b) older
  1.  Sarah ….. that all the letters ….. written.
  1. was told     b) told;     c) were     d) had been
  1.  Benny ….. the people who ….. invited to the meeting.
  1. was greeted     b) greeted     c) have been     d) had been
  1.  These children ….. never given any pocket money.
  1. are     b) are being
  1.  The inhabitants of the village ….. asked about people living in their neighbourhood when the police arrived.
  1. were     b) were being
  1.  Jane ….. her brother go to the cinema.
  1. allowed     b) was allowed
  1.  Children ….. seldom allowed to see horror films.
  1. are     b) are being
  1.  I entered the house when our seats ….. shown to my parents.
  1. were     b) were being
  1.  The funny scene ….. by the laughter of the audience.
  1. followed     b) was followed
  1.  John ….. by his uncle if the fairs in the village ….. often visited.
  1. asked     b) was asked     c) were     d) had been
  1.  John says the socks ….. mended yet.
  1. have not been     b) had not been
  1.  Have you ever heard her telling ….. lie?
  2.  Jane is always in ….. hurry.
  3.  I’ve been looking for ….. textbook for two weeks already.
  4.  John found …..  coin in … garden.
  5.  In the US a lot of people still go to ..… church regularly.
  6.  Everyone rushed ….. the room to see what was happening.
  7.  Our food will soon run ….. .
  8. The ballet company set ….. on their tour of the province.

Translate from Russian into English (10б):

  1. Джейн представила своего нового друга бабушке и дедушке, и он произвёл на них хорошее впечатление.
  2. Я считаю, что внешность человека не так важна, как его характер, поведение, манеры и вкусы.
  3. Они провели много времени в поисках дешёвого отеля.
  4. Я не смог справиться с дверью и позвонил в звонок.
  5. Фиона намазала хлеб маслом и вдруг уронила его.

Критерии оценивания результатов: за каждый правильный ответ учащиеся получают 1 балл. Максимальное количество баллов - 54.

Успешность выполнения работы определяется следующим образом:

         49-54 балла  - «5» (отлично)

         41-48 балл – «4» (хорошо)

         32-40 баллов – «3» (удовлетворительно)

         31 балл и менее – «2» (неудовлетворительно)

КЛЮЧИ:

Чтение:

А7 – 1

А8 – 2

А9 – 3

А10 – 1

А11 – 1

А12 – 3

А13 – 1

А14 – 2

Лексико-грамматический тест:

1.c

2.b

3.b

4.a

5.c

6.c

7.b

8.a

9.c

10.b

11.a

12.c

13.a

14.a

15.a,d

16.b,d

17.a

18.a

19.a

20.a

21.b

22.b

23.b,c(d)

24.a

25.a

26.a

27.the

28.a,the

29.-

30.into

31.out

32.off

Перевод предложений:

1. Jane introduced her new friend to her grandparents and he made a good impression on them.

2. I think that a person’s appearance is not so important as his character, behavior, tastes and manners.

3. They spent a lot of time in search of a cheap hotel.

4. I couldn’t manage the lock and rang the doorbell.

5. Fiona spread her bread with butter and suddenly dropped it.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговая контрольная работа по английскому языку в 6 классе по учебнику Афанасьевой, Михеевой

Данная разработка включает в себя задания, направленные на контроль грамматического и лексического материала курса 6 класса для углубленного изучения английского языка по учебнику Афанасьевой, Ми...

Итоговая контрольная работа по английскому языку для 5 класса (первый год обучения по УМК Афанасьевой, Михеевой)

4 варианта контрольной работы. Один вариант - для работы в классе, один - для работы дома, и еще два - контрольные.Задание 1. Определение слова по транскрипции.Задание 2. Образование формы множественн...

Контрольная работа по английскому языку по теме "Проблемы экологии", 8 класс, юнит 4, УМК О.В.Афанасьева, И.В.Михеева

Данная контрольная работа может быть предложена учащимся 8 класса после прохождения темы "Проблемы экологии." Цель работы - проверить знания учащихся по грамматике и лексике по пройденной теме, а такж...

Контрольная работа по английскому языку в 8 классе (УМК Афанасьевой О.В., Михеевой И.В. "English VIII")

Контрольная работа составлена по материалу 4-ого раздела УМК. Данный вид работы направлен на контроль лексико-грамматических навыков....

Итоговая контрольная работа по английскому языку в 7 классе, УМК Новый курс английского языка для российских школ, 3 год обучения, О.В. Афанасьева, И.В. Михеева

Элементы содержания проверяемых заданий:Аудирование на установление соответствий между монологическими высказываниями и утверждениями;Чтение на соответствие между частями текста и их заголовками;Употр...

Контрольная работа по английскому языку, 9 класс. УМК «Английский язык 9», Авторы О.В. Афанасьева, И.В.Михеева

Контрольная работа содержит письменную часть из четырех разделов: «Аудирование», «Чтение», «Грамматика и лексика» и «Письмо».В аудировании проверяется с...