Открытый урок в 9 классе : Телевидение. Реклама: плюсы и минусы.
план-конспект урока по английскому языку на тему

Шумская Оксана Александровна
Цели: социокультурный аспект-знакомство с рекламой на русском и британском телевидении Развивавающий аспект - развитие способности к логическому изложению содержания высказывания; развитие качеств ума (логичность, доказательность, критичность.) Воспитательный аспект - формирование способности к критическому мышлению; развитие умения сотрудничать Учебный аспект - развитие речевых умений.

Скачать:


Предварительный просмотр:

     Тема урока: Телевидение. Реклама: плюсы и минусы.

Цели: социокультурный аспект-знакомство с рекламой на русском и британском                               телевидении

Развивавающий аспект-развитие способности к логическому изложению содержания высказывания; развитие качеств ума (логичность, доказательность, критичность.)

Воспитательный аспект-формирование способности к критическому мышлению; развитие умения сотрудничать

Учебный аспект-развитие речевых умений.        

Оснащение урока: компьютер, проектор, аудиокурс к учебнику В.П. Кузовлева для 9 класса, видеоролик с рекламой на русском и английском языках.

                                                     Ход урока:

  1.    Приветствие. Речевая зарядка.

Good morning, students. Today we’ll continue to speak about TV

First, answer my questions:

  1. Do you have a TV set at home?
  2. Television is one of the  most popular mass media. Is it so?
  3. What TV channels are popular in Russia?
  4. Which of the aims of television do you think is the most important?

(to instruct, to inform, to entertain, to distract).

  1. I f you controlled a television channel, what sort of programmes would you put on it?

  1. Повторение пройденного.

  1. Let’s check your vocabulary. Take card #1. Do the c-stairs puzzle . Work in pairs.

Are you ready?

  1. On our previous lessons we spoke about advantages and disadvantages of watching TV. Take card #2 and seperate the ideas into 2 columns. Write guickly.

  1.  Основная часть.

  1. Today we are going  to speak about the most irritating thing on  our TV. We’ll speak  about  advertising.                                                                 --Do you know, what other words can we use to say “реклама”                           (Advertising-commercial-advert-ad)                                                        --What do you usually do, when they show a commercial:                                do you switch off  TV or change the channel or watch it?                        --Do commercials irritate you? Do you have a favorite ad?

  1.  Now , take card #3. The first group must copy out the arguments for advertising, the second - against it.

I give you 2 minutes.

Now time is over. Let’s check. What phrases  can we use to prove good points of advertising, what-bad points?

  1. Работа с учебником “Happy English 4” для 9 класса (Кузовлев В.П.)

Open  your  book on page 84 ex 5. Read 2 texts and be ready to answer my questions:

-Whose opinion is the first one?

-Is she for of against advertising?

-What annoys her most of all?

-Do you agree with Rose?

  -What about the second text, whose opinion is it?

  -Is he for  or against adverts?

  -What does he say about  watching TV?

  - What irritates him?

  -What does he do during commercial interruption?

                 4) Аудирование.

                Now, let’s listen to one  opinion. This is Ted’s opinion.

                -What is the best thing on TV for Ted?

               -What does he think about ads?

               -What is watching commercials for Ted? (It is like watching a thrilling television serial)

                 5) Просмотр рекламных блоков и практика в устной речи.

  I want you to watch a commercial , which you know  very  well, because you can watch it almost every day.

-What do you think about it? Use the words from card # 3

Now , one more commercial. What is advertised? Do you like it?

 So ,you have read, listened and watched  some material about ads. What can  you say about advertising?

           Phrases on page 85 will help you.

                                        p.85 ex.4)

IV.Заключительный этап.

You have worked hard and have come to different conclusion about ads. Thank you for the lesson. Good luck!

                                          ПРИЛОЖЕНИЕ

                                                CARD # 1.

Do the  C-STAIRS PUZZLE :

1

C

2

C

3

C

4

C

5

C

6

C

7

C

--------------

       

  1. A film for children, made by photographing a series of drawings.

2.    A film with a lot of shooting and fights.

3.    A programme that gives factual information about a subject.

4.     A comedy series based on characters in a funny situation.

5.     … show is an entertaining TV programme with songs, clips.

6.     The lead … is the main hero of a film.

  1. A short TV programme aimed at advertising.

CARD # 2

Separate the following ideas into two columns:

 TV  keeps people informed

 TV takes a lot of time

 It makes us lazy

 It’s harmful for eyes

Advertisment on TV gives us information about different products

TV provides programmes for all interests

It brings the world to our living-room

It helps us to relax

Many children no longer read books

There is too much advertisment on TV

 

  Advantages   of    watching   TV

   

 

   Disadvantages  of    watching   TV

 

CARD # 3

Give true information;

do not talk about the products’ defects;

make you buy one thing instead of another;

(is/are) misleading;

show life unrealistically;

put pressure on consumers;

teach you how to get the best value for your money;

(is/are) truthful;

help you choose best products;

help to improve your taste;

impossible to check;

people seem to be happy consumers;

(is/are) creative/ informative/ silly/ annoying/ clever/ funny;

full of humour/ fantasy;

convince people to buy things they don’t need;

present an honest, realistic image of a product.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Television

Слайд 2

C-stairs puzzle c C C C C C C 1 2 3 4 5 6 7

Слайд 3

C-stairs puzzle c A R T O O N C C C C C C 1 2 3 4 5 6 7

Слайд 4

C-stairs puzzle c A R T O O N A C T i O N C C C C C 1 2 3 4 5 6 7

Слайд 5

C-stairs puzzle c A R T O O N A C T i O N D O C U M E N T A R Y C C C C 1 2 3 4 5 6 7

Слайд 6

C-stairs puzzle c A R T O O N A C T i O N D O C U M E N T A R Y S i T C O M C C C 1 2 3 4 5 6 7

Слайд 7

C-stairs puzzle c A R T O O N A C T i O N D O C U M E N T A R Y S i T C O M M U S i C C C 1 2 3 4 5 6 7

Слайд 8

C-stairs puzzle c A R T O O N A C T i O N D O C U M E N T A R Y S i T C O M M U S i C C H A R A C T E R C 1 2 3 4 5 6 7

Слайд 9

C-stairs puzzle c A R T O O N A C T i O N D O C U M E N T A R Y S i T C O M M U S i C C H A R A C T E R C O M M E R C i A L 1 2 3 4 5 6 7

Слайд 11

Advantages of watching TV Disadvantages of watching TV TV keeps people informed It takes a lot of time Advertisement on TV gives us information about different products It makes us lazy TV provides programmes for all interests It is harmful for eyes It brings the world to our living-room There is too much advertisement on TV It helps us to relax Many children no longer read books

Слайд 12

Advertisements : good and bad points

Слайд 13

Advertisements : good and bad points


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок 9 класс. Тема урока: «Уравнения, приводимые к квадратным»

Цель: 1.     Проверка знаний учащихся по теме; 2.     Умение решать квадратные уравнения с параметром; 3.     Правильная запись решений....

Урок - презентация по теме: "INTERNET - плюсы и минусы!"

Урок - презентация по теме: "INTERNET - плюсы и минусы!"...

Разработка открытого урока по классу фортепиано «Работа над полифонией в старших классах»

Трёхголосное полифоническое произведение. И.С. Бах Фуга С-dur....

Открытый урок 8 класс. Тема урока: “Global ecological problems”

Задачей современной школы является обеспечение условий для формирования у обучаемых адекватной современному уровню знаний картины мира и интеграции личности ученика в систему мировой и националь...

Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)

Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...

Проект открытого урока 9 класса "Открытие нейтрона. Состав атомного ядра. Массовое число. Изотопы"

Проект открытого урока «Открытие нейтрона. Состав атомного ядра. Массовое число. Изотопы»...

урок по теме "Мобильный телефон: плюсы и минусы"

Разработка урока к пособию optimise A2 для 5 класса по теме технологии...