Конспект урока "Мой дом" 6 класс
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

  1. Вступительное слово учителя о теме урока.
  2. Беседа «В городе или за городом».
  3. Диалог учащихся.
  4. Беседа по картинкам « квартира-дом».
  5. Рассказ ученика о своём доме по рисунку.
  6. Диалог учащихся.
  7. Описание комнаты и мебели в ней по рисунку.
  8. Пение песни «Мебель».
  9. Беседа «чем занимаемся в разных комнатах».
  10. Диалог учащихся.
  11. Рассказ ученика о традиционном  английском доме.
  12. Описание улицы.
  13. Игра « хорошо ли вы запомнили картинку».
  14. Заключительное слово учителя.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл hod_uroka_moy_dom_iv_vereshchagina.rar8.15 КБ

Предварительный просмотр:

Ход урока

  1. Вступительное слово учителя о теме урока.
  2. Беседа «В городе или за городом».
  3. Диалог учащихся.
  4. Беседа по картинкам « квартира-дом».
  5. Рассказ ученика о своём доме по рисунку.
  6. Диалог учащихся.
  7. Описание комнаты и мебели в ней по рисунку.
  8. Пение песни «Мебель».
  9. Беседа «чем занимаемся в разных комнатах».
  10. Диалог учащихся.
  11. Рассказ ученика о традиционном  английском доме.
  12. Описание улицы.
  13. Игра « хорошо ли вы запомнили картинку».
  14. Заключительное слово учителя.

I. Вступительное слово.

Учитель: You know, we spend our lives at work, at school and of course, at our homes. And it is very important, where you live, isn’t it? It is important if you like your home or not, if you have your room or not, if you have good furniture there or not.

So, today let’s talk about our homes.

II.Беседа «город - за городом»

Учитель: Well, some people live in the country, some - in a town.

  • Do you live in the country or in a town?
  • Where do you live?
  • Who knows, where does N. live?
  • Do you live near Moscow or near Petersburg?
  • Do you like your house?
  • Is your house comfortable?
  • What is there in front/behind your house?

Диалог стр.112

Let’s listen how English people speak about it.

III. Беседа «квартира – дом»

Учитель:

  • You all live in the country.
  • Do you live in a house or in a flat?
  • How many rooms (floors) are there in your house?

Картинки - вопросы по рисункам

  • what is this?
  • what is there in the bedroom?
  • what is there in the kitchen?

Учитель: Your picture is so nice; can you tell us about your house?

Рассказ ученика по картинке.

Учитель: 

  • Your story is rather interesting.
  • What rooms are on the ground/first floor?
  • Is your room small or large?
  • Is your flat quiet?

Диалог стр.124

IV. Описание гостиной.

Look at the picture on the blackboard and answer the questions:

  • Is it a kitchen?
  • Is it a bedroom?
  • What is it then?
  • Can you describe the picture?
  • What furniture is there?
  • Where is it?

Now say what furniture there is in your kitchen, in your bedroom, in you living-room.

Let’s sing a song about furniture. Ready? Go!

/ дети поют песню о мебели, запись № 34.

V. Что мы делаем в комнатах?

Учитель: 

  • You have many different rooms in your flats and houses.
  • Can you say what you do in different rooms?
  • What do you usually do in the living-room? In the bathroom? In the sitting-room? In the dining-room?
  • What do you do in the kitchen?
  • Where do you have supper?
  • Where do you do your homework?
  • Where do you have parties?
  • Where do you make breakfast?
  • Let’s listen how English people speak about it.

Учащиеся разыгрывают диалог стр.139

VI. Традиционный английский дом.

 Учитель: 

  • Look, we all speak English.
  • And do you know much about English homes?
  • Tell everything you can about the traditional English home.

 Ученик рассказывает о традиционном английском доме.

Учитель:

  • Do English people love their homes?
  • What do they say about it?

 Учащиеся рассказывают английские поговорки о родном доме.            

VII. Описание улицы.

Учитель:

  • You all live in Petrovo - Dalnee.
  • What street do you live in?
  • What is opposite, near, behind, in front of your house?
  • Can you speak about your street?
  • Can you? Let’s see! Let’s play a little.

A MEMORY GAME:

Учитель: Look at the picture for a minute and then say where:

  1. Pete’s house is
  2. The stadium is
  3. The museum is
  4. The garden is

VIII. Заключительное слово учителя.

Учитель:

Now it’s time to finish our lesson. Was the lesson interesting? I think it was. Why? You drew many nice pictures, of your houses and flats; you describe the pictures, your rooms. You sang a very quickly and difficult English song. You spoke much about the  place you live in; your work at the lesson was rather good. Now I can see that you can speak about it well and your know much about English homes and: you love your homes!

Don’t forget it:

East or west- home is best.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока в классе эстрадного вокала с обучающейся 4 класса

Тема урока: "Работа с интонационной дикцией. Скэт - как способ развития голоса."...

Конспект занятия, 5 класс, по УМК Биболетова 5- 6 классы

Интересный урок "Animals in our life", с элементами игры. Урок носит обобщающий характер....

Конспект урока ФГОС Класс птицы. Общая характеристика класса

Конспект урока Класс Птицы.Общая характеристика класса....

Конспект урока ФГОС Класс птицы. Общая характеристика класса

Конспект урока разработан по учебнику Латюшин Биология 7 класс...

Конспект урока 5 класс "Баскетбол", 7 класс

Конспект урока 5 класс "Баскетбол", 7 класс...