Открытый урок в 5 классе "Повторение Present Perfect and Past Simple"
презентация к уроку по английскому языку (5, 6 класс)

Сидорук Екатерина Александровна

 Кузовлев 5 класс Unit 6. Презентация + подробный конспект урока+печатный материал для урока. 

Приводятся правила для повторения грамматического материала, упражнения для закрепления. Много внимания уделяется устным упражнениям, чтению, составлению предложений. Также приведен пример группового упражнения.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Конспект урока по английскому языку для 5 класса

По УМК Кузовлева В.П. Английский язык 5 класс

Тема урока: «Повторение Present Perfect & Past Simple».

Автор: Сидорук Екатерина Александровна, учитель английского языка МБОУ «Мгинская СОШ», п.Мга, Кировский район, Ленинградская область.

Цель урока: активизировать коммуникативные навыки учащихся.

Задачи:

1. образовательные:

- практиковать в составлении монологического высказывания по структуре,

- тренировать в диалогическом общении по образцу,

- закрепить грамматический материал.

2. развивающие:

- развивать коммуникативные навыки,

- развивать грамматические и орфографические навыки,

3. воспитательные:

- развивать и поддерживать устойчивый интерес к английскому языку, речевому и культурному общению друг с другом.

Применяемые технологии:

- коммуникативное - ориентированное обучение,

- отработка техники чтения,

- составление мини – диалогов с различными речевыми задачами,

- развитие познавательного интереса.

Оборудование:

- наглядность: презентация,

- проектор,

- раздаточный материал (карточки),

-учебники.

Также на уроке используются «смайлики»: желтый улыбающийся – для хорошего настроения, красный нейтральный – для «скучающего» настроения, синий грустный – для плохого настроения; и карточки с цифрами 1, 2 или 3 для рефлексии.

Урок разработан и составлен в соответствии с требованиями ФГОС.


1. Организационный момент.

T: - Stand up, please. Good morning, dear children

C: Good morning, dear teacher!

T: Sit down, please!

    Good morning dear guests!

    So, I hope you are all feeling well today! What’s your mood?

    Choose and show the cards with smiles! Дети показывают смайлики.

    Very well, happy smiles are much more than unhappy. (All smiles are happy!)

    Are you ready to start the lesson?

C: Yes, we are ready!

T: Well, let’s begin!

Задание ВОПРОСЫ-ОТВЕТЫ

T: 1. С1, how are you?

    2. С2, how is your mother?

    3. С3, how is your father?

    4. С4, how is your parents?

    5. С5, is it dark or light outside?

    6. С6, what is it now: morning, afternoon or evening?

    7. С7, how many season are there in the year? What are they?

    8. С8, What season is now? What are the spring months?

    9. С9, what date is it today?

    10. С10, what weekday is it today?

    11. С11, what is your timetable on Wensday?

So, you have 6 (5) lessons today, haven’t you?

    12. С12, whan time is it now?

    Very good!

ПРОВЕРКА ДЗ

T: let’s remember 3 forms of verbs! (Это упражнение можно сделать с мячиком. Учитель кидает мяч ученику, называя первую форму глагола. Ученик ловит мячик и должен назвать вторую и третью формы)

Be

Know

Buy

Leave

Bring

Read

Catch

Ride

Choose

See

Come

Speak

Do

Take

Eat

Tell

Feel

Think

Get

Write

Give

Hear

Go

Teach

Well done!

РЕЧЕВАЯ ЗАРЯДКА (Слайд №2)

T: Now let’s read our purpose for the lesson. Altogether!

T & C: I want to receive a good mark today. That’s why I should be attentive, emotional, active listen to me classmates, to my teacher, ask and answer different questions, review grammar material.

T: Good! Don’t forget it!

ПРОБЛЕМНЫЙ ВОПРОС (вопрос, позволяющий сформулировать тему)

T: Next, answer my question, please! (Слайд №3)

    Did you read the book yesterday?

    Fedya, first translate, please, and try to answer.

C: Федя отвечает.

T: Have you already read the book?

Lera, translate and answer, please.

C: Лера отвечает

Вопросы дублируются на доске.

T; So, what is the topic of our lesson? What do think? What will we learn at the lesson?

C: Ученик отвечает на вопрос.

T: You are right.

АВТОМАТИЗАЦИЯ ГРАММАТИЧЕСКОГО МАТЕРИАЛА

T: Ok. Open your textbooks on page 100 and find ex.1. Now we are going to read and listening the text about children’s coming to the library. After reading be ready to answer the questions. And now listen and repeat after me.

Учитель читает по 1 предложению, а все хором повторят за учителем.

T: So, what questions did the children ask Alan? Find them in the text and read, please.

C: дети отвечают

T: What did Alan tell the children about his book?

C: дети отвечают

T: What verb forms did Alan use to talk about things he has done?

C: дети отвечают

T: Try to tell us the rule! What tense is it?

C: дети отвечают

T: What is about negative form?

C: дети отвечают

T: And what is about questions in the present perfect tense?

C: дети отвечают

T: That’s right! You are very clever boys and girls!

Слайд №4. Здесь можно еще раз проговорить правило образования The Present Perfect Tense.

ПЕРВИЧНОЕ ЗАКРЕПЛЕНИЕ

T: Let’s continue our lesson. (Слайд №5)

    I want to pay your attention to phrase “I have been to England”.

    We use preposition “to” to talk about places where we have been.

    Look at the blackboard and review grammar rules. (Слайд №6)

    На доске правила Present Perfect and Past Simple. Дети рассказывают правила.

 Т:   Look through your textbooks, find ex.3 on page 101.

    Now we’ll role-play. You are divided into2 groups.

    This part of class will be Clare and another part of class will be Paul.

    I will give you cards. Make 6 questions and 6 answers using these cards.

    After that you will exchange questions and answers.

Учитель дает конверты с карточками. В каждом конверте карточки с кусочками вопросительных и повествовательных предложений. Дети должны составить по 3 вопросительных и 3 утвердительных предложения. После чего одна группа зачитывает вопрос, а вторая группа должна найти ответ на этот вопрос в своих составленных предложениях. (Примеры предложений в приложении №1).

T: So are you ready?

    One pupil from this group will ask a question one pupil from another group will answer it. Well, who is the first?

ФИЗКУЛЬТМИНУТКА

T: And now let’s have a rest for our eyes!

    Look at me!

    Look at the blackboard!

    Close your eyes!

    Open your eyes!

    Look at me!

    Look at my hand!

    Look at the floor!

    Look right!

    Look left!

    Look up!

    Look down!

    Look at me!

    Close your eyes!

    Open your eyes!

    Clap your hands!

    Thank you!

ПРИМЕНЕНИЕ И ДОБЫВАНИЕ ЗНАНИЙ

T: Now I want to listen to everyone in English!

    I’ll give you cards, you must make sentences and read them. You have 5 min.

С: ученики сочиняют на карточках (приложение 2) предложения и зачитывают их.

T: Very good. Thank you!

АНАЛИЗ (Слайд №7)

T: Look at the board, please! You see some sentences with mistakes.

    Correct them please.

РЕФЛЕКСИЯ (Слайд №8)

T: Now I would like you to express your attitude to the lesson and give your self-assessment. Show me cards with a number!

C: поднимают карточки с цифрами, которые соответствуют номеру столбца.

T: Number 1 is more than others! Thankl you!

         Next, what you know and can now! (Слайд №9)

      C: читают с доски выражения

     T: Write down your homework, please! (Слайд №10)

         Our lesson is over. Thank you very much. See next week!

         Dear guests, thank you for attention!


Приложение № 1.

Have you ever

heard

English songs?

Have you ever

flown

a kite?

Have you ever

drawn

pictures with your computer?

Have you ever

eaten

Italian food?

Have you ever

found

any money?

Have you ever

ridden

a horse?

Yes, I have.

I have taken a bus trip with my family.

Yes, I have.

I have spoken English with an American.

Yes, I have.

I have written a poem for literature lesson.

No, I haven’t.

I have never seen a snake.

No, I haven’t.

I have never fed animals at the zoo.

No, I haven’t.

I have never been to England.

Have you ever

taken

a bus trip?

Have you ever

spoken

English with a foreigner?

Have you ever

Written

a poem?

Have you ever

seen

a snake?

Have you ever

fed

animals at the zoo?

Have you ever

been

to England?

Yes, I have.

I have heard English songs many times.

Yes, I have.

I have flown a kite with my dad.

Yes, I have.

I have drawn pictures with my computer many times.

No, I haven’t.

I have never eaten Italian food.

No, I haven’t.

I have never found any money.

No, I haven’t.

I have never ridden a horse.


Приложение № 2.

I have just_______________________________

I have already____________________________

I have never_____________________________

I have just_______________________________

I have already____________________________

I have never_____________________________

I have just_______________________________

I have already____________________________

I have never_____________________________

I have just_______________________________

I have already____________________________

I have never_____________________________


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

HAVE YOU EVER …? Unite 6 lesson 3

Слайд 2

I want to receive a good mark today. That’s why I should be attentive, emotional, active listen to my classmates, to my teacher, ask and answer different questions, review grammar material.

Слайд 3

Did you read the book yesterday? Have you already read the book?

Слайд 4

The Present Perfect Tense already, yet, never, ever, this week, today, just have V 3 (ed) has have not V 3 has Have S + V 3 Has ---- ?

Слайд 5

I have been to England

Слайд 6

The Present Perfect Tense. Важно действие, а не время already, this week … have/has V 3 … I have already watched this film. Tom has written two letters this week. The Past Simple Tense. Важно действие и время yesterday, last week … V 2 … I watched a film yesterday. I wrote a letter last week.

Слайд 7

Find mistakes! 1.The pupils has just written a dictation. have 2. I have never been in France. to 3. He has already eat his breakfast. eaten 4. You have already washed the dishes? Have you 5. Have you never saw this film? ever seen

Слайд 8

1. Урок прошёл удачно. Я активно участвовал в работе класса, с заданиями справлялся успешно. Я доволен собой! 2. Сегодня на уроке не все задания казались лёгкими. Мне было трудно, но я справился. Я вполне доволен собой! 3. Задания на уроке оказались слишком трудными. Мне нужна помощь !

Слайд 9

Now I know how can ask questions answer questions explain grammar rule use grammar rule

Слайд 10

The homework AB ex.2, p. AB № 11, p.

Слайд 11

The lesson is over! Thank you!


Предварительный просмотр:

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок - игровое шоу "Кто лучше знает Past Simple u Present Perfect?"

План-конспект  урока  на повторение, закрепление  контроль усвоенных знаний по теме:  «Сравнение времен Past Simple  u  Present  Perfect» в виде игрового шоу. У...

План-конспект урока по английскому языку с элементами сингапурской методики по теме: «Present Perfect Vs. Past Simple», 6 класс.

План-конспект урока по английскому языку с элементами сингапурской методики по теме: «Present Perfect Vs. Past Simple», 6 класс, УМК "Английский с удовольствием"  Биболетова М.З.. Структуры Синга...

упражнения на закрепление времен Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous, Past Simple, Past Continuous

Данное упржнение помогает повторить времена глаголов английского языка...

урок-игра по английскому языку "Кто лучше всех знает Present Perfect и Past Simple"

урок-игра-соревнование по английскому языку для средней школы "Кто лучше всех знает времена английского глагола Present Perfect or Past Simple"...

Урок Present Perfect vs Past Simple

Урок разработан для 7 класса на повторение грамматики. Подойдет к любому УМК....

раздаточный материал Present Perfect/Present Perfect Continuous/Past Simple

раздаточный материал для 8 класса по теме Present Perfect/Present Perfect Continuous/Past Simple...