План конспект урока английского языка для учащихся 10 класса УМК М,З. Биболетовой
план-конспект урока по английскому языку (10 класс) на тему

Джураев Камолжон Мирзамурадович

План – конспект  урока  английского  языка тема «Мир Возможностей» для учащихся 10 класса по  УМК Биболетовой М.З. и др.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл plan_konspekt_uroka_po_ang.yaz_dlya_10kl.docx30.76 КБ

Предварительный просмотр:

Российская Федерация

МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА №3

Городского округа «Город Калининград»

(МАОУ СОШ №3)

План – конспект

 

урока  английского  языка

тема:

«Мир Возможностей»

Урок английского языка

для 10 класса

Учитель английского языка

Джураев К.М.

Калининград – 2016 год

Урок английского языка для 10 класса на тему

«Мир Возможностей»

Структура урока:

I.

Организационный момент

II.

Фонетическая зарядка

III.

Речевая зарядка

IV.

V.

VI.

VII.

VIII.

Проверка домашнего задания

Развитие навыков говорения

Физкультминутка

Закрепление и автоматизация лексических единиц

Подведение итогов урока. Объяснение домашнего задания.

Цели: развитие навыков говорения, чтения и закрепление лексики по теме; развитие речи, памяти и мышления; привитие интереса к иностранному языку.

 Оборудование: раздаточный материал, учебник,  рабочая тетрадь.

 Ход урока:

I.

Организационный момент

Учитель:

Hello, children!

Ученики:

Good morning, teacher!

Учитель:

And today Valentine will help me. Valentine, who is absent, please?

Ученик:

Today is the 18th of December; Adrey is absent.

Учитель:

Thank you. Sit down, please.

II.

Фонетическая зарядка

Учитель:

Warm-up exercise

Let’s start our lesson with Warm-up exercise, please, repeat after me:

experience of a lifetime

to provide with

to benefit from

to experience firsthand

participant

lifelong

appreciation of something

to enhance students' lives

unforgettable awareness of something

to gain skills

 maturity

self-confidence        

communicativeness

Ученики:

(повторяют за учителем, затем самостоятельно)

III. Речевая зарядка.  Today we are speaking about the World of Opportunities. What do you think of the World of Opportunities?  

Could you tell, please a sentence about your future plans? What are your opportunities when you finish the school?  Please, everyone say what he or she wants to do after graduating the school.

 IV.  Проверка домашнего задания.

And now I want to tell you a story.

A little girl came home from school and said to her mother, «Mommy, today in school I was punished for something that I didn't do.»

The mother exclaimed, «But that's terrible! I'm going to have a talk with your teacher about this ... by the way, what was it that you didn't do?»

The little girl replied, - «My homework.»

 So let’s check who will be punished for something that he/she didn't do.

V. Развитие навыков говорения

Now children, I give you some handouts. Please, use these patterns for making your own sentences.

 

-I'd like to go to another country to study.

-I'd prefer to continue studying.

-I'd rather go on an exchange programme.

-I'd choose to take a gap year.

-I'd prefer not to go away from home.

-I'd rather not waste time on travelling. 

  There is a list of professions.  Please, check if you know all of them.  Then answer following questions:

 1.        What does an architect do?        2.        What does a shoemaker do?

3.        What does a mason do?              4. What does an artist do?

5.        What does a doctor do?              6.        What does a hairdresser do?

7.        What does a broker do?             8.   What does a law student do?

9.        What does a laundress do?        10.        What does a sportsman do?

11.        What does a farmer do?

(to go in for sports, to study law, to cut and dress the hair, to paint pictures, to mend boots and shoes, to make designs for buildings, to work in stone,  to practice medicine, to buy and sell shares, to wash linen, to grow crops and raise cattle and poultry)

VI.   Физкультминутка

VII.   Закрепление и автоматизация лексических единиц.

Let’s read and find out how skills are important for your future professions.

Job skills

Skills are the activities that a person does well. What things are you good at doing? Everyone has many skills. Some- times it is difficult to recognize the skills that you have.        

Job skills are abilities you need for a specific job. For example, a chef needs to know how to cook and bake. A taxi driver needs to know how to drive a car and read signs. A secretary needs to know how to type and take messages.

Transferable skills, are skills you can use in many - different jobs . You can take skills from one job and use them in a very different-job. Speaking English well, for instance, is a skill you can use in almost any job.  Some examples of transferable skills are teaching other people, solving problems, accepting responsibility, organizing- projects, making decisions, and: creating new ideas. Employers want to select employees who have or who can learn the skills necessary to do the job.        

Read each sentence carefully. Choose the best word to fill in the blank.

1______________are activities a person does well.  Sentences /skills /potatoes /examples

2. Everyone_______________ many skills.                          Has /is

3. Sometimes it is difficult _____________________skills you have. To play /abilities /to recognize /recognizes

  1. Job skills are ___________        you need for a specific job.  Lessons  /abilities   /working  / recognizes
  2. ________________ skills are skills you can use in many different jobs.      Job  /cooking   / transferable   /babysitting/
  3. An example of a transferable skill  is ________________.  Driving a taxi   /writing well / playing the violin/cooking Chinese food
  4. An example of a job skill is ________________ . Cooking pizza/  working well with people / accepting responsibility   /organizing projects

8 . Employers want to select people who can learn the_______________        necessary to do the job.  Skills /books /idea /shining

VIII.   Подведение итогов урока. Объяснение домашнего задания.

  • And now write down: your homework – Ex 23. p 133. Our time is up. Your marks are…… The lesson is over.  Good- bye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 3. Is it easy to live apart from the family?

Конспект урока:УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классовпод редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой. Unit 1. Families and friends: are we happy together?Section 3. Is it easy to live apart f...

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 3. Is it easy to live apart from the family?

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Secti...

План-конспект урока английского языка в 8 классе по теме «Exploring Space» (УМК Биболетовой)

Цель урока: усвоение умений самостоятельно в комплексе применять знания, умения и навыки, осуществлять их перенос в новые условия....

план-конспект урока английского языка в 4 классе по УМК Биболетовой "We compare"

Урок проведен в рамках конкурса "Учитель года" на "чужом классе" На уроке использован метод проектов.Третий урок по главе «Жить счастливо в деревне и в городе по УМК М.З. Биболетовой «Enjoy English 4»...

План конспект урока английского языка в 4 классе по программе Биболетова М.З.

План конспект урока английского языка в 4 классе по программе Биболетова М.З....

План-конспект урока английского языка в 3 классе по УМК М.З.Биболетова "Английский с удовольствием" по теме «Пикник».

План-конспект урока английского языка в 3 классе по УМК М.З.Биболетова "Английский с удовольствием"...