Разработка урока по теме "Свободное время.Досуг"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Сиразетдинова Гульназ Тимеряновна

Разработка для 6 класса по УМК " Спотлат"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл для 6 класса по английскому языку26.11 КБ

Предварительный просмотр:

                                Свободное время. Досуг.

                                         6 класс

Цель: Организация учебных действий по теме «Свободное время» и составлению стенгазеты на основе лексико-грамматического материала модуля 6а.

Обучающие цели:- Освоить во всех видах речевой деятельности  лексико-грамматический материал по теме «Досуг».

-Научить выражать свои вкусы и предпочтения.

Развивающие цели: -Развивать воображение при моделировании ситуаций общения.

Воспитательные цели: -Воспитывать уважение к увлечениям и предпочтениям своих друзей.

Задачи: 1)Перенос лексико-грамматического материала модуля 6а в ситуации речевого общения на материал о свободном времяпровождении.

2)Повышение мотивации учащихся на дальнейшую работу по данной теме.

                                                    Ход урока

1.Организационный момент. Вводная часть урока.

T:Good morning, children! Let me introduce myself! My name is Gulnaz Timeryanovna. And now I ask you to introduce yourself very quickly. Very nice! How are you? Are you ready to start our lesson?

What do you  think , what shall we do at the lesson today? I propose you to watch a video and try to guess what theme, what  topic we`ll speak today about?

Watch the film very attentively and then express your own ideas and opinions!

So, what will you say? What do you expect this lesson to be about?

Р1:In my opinion, our lesson is about hobbies.

P2:To my mind, we shall speak about free time.

P3:All of these pictures show us things that people do in their free time.

I agree with you. Today we are going to speak about free –time activities .

Would you like to talk to me about free time? That`s right.

Our today`s lesson I would like to teach on the following schedule.

                    Plan:

1.Let`s remember the words!

2.Let`s get acquainted with new words!

2.We  can use interesting situations.

3.We`d like to speak to each other.

4.We`ll do listening exercises.

5.Let`s work with our textbooks!

6.Test ourselves!

7.We enjoy making posters.

Each phase of the lesson we will note with magnets. If you will cope with the task then we will put the green magnet. If you will make some mistakes then we`ll put the yellow magnet. And if you don`t cope with this exercise then we`ll put the red magnet. Do you agree with this plan?

Then let`s remember and check up what words and expressions  you know about free time.

2.Фонетическая зарядка

Учитель предлагает учащимся по слайдам презентации назвать по-английски названия видов деятельности по теме «Свободное время». Затем, вспомнив все ранее изученные слова по заданной теме, учащиеся вместе с учителем повторяют все вместе хором всю лексику.

Let`s remember and repeat all the words once more.

1.GO WINDSURFING

2.READ BOOKS

3.GO FISHING

4.GO CYCLING

5.GO SWIMMING

6.PAINT

7.PLAY COMPUTER GAMES

8.MEET MY FRIENDS

Have we done the first point of our lesson? (Have we coped with the first task?)

Yes, we have. We`ll put the green magnet on the blackboard.

3.Введение и закрепление новой лексики.

T:Children, in our free time we can also play many interesting games. I propose you to look at the blackboard, to listen to me and to guess what game is it.

1.Billiard-бильярд

2.Darts- дартс

3. Jigsaw puzzle- пазлы

4. Backgammon- нарды

5. Dominoes-домино

6.Sramble-скрэбл

Have we done the second point of our lesson? (Have we coped with the first task?)

Yes, we have. We`ll put the green magnet on the blackboard again.

4.Речевая зарядка. Образец на слайде.

T:What kinds of activities do you see? Let`s revise them. Look at the screen. You see the examples of some sentences. And now you should make up your own sentences.

Учащиеся составляют предложения по моделям со слайда. Что они делают в свое свободное время каждый день, каждые выходные и на каникулах.

Look at the pictures. Which of these activities do you do every day, every weekend, on holiday?

Example:  I …………. every weekend.

                I………………….. every day.

                I………… on holiday.

5.Говорение Speaking.Работа по карточкам.

And now I propose you to work in groups with each other. Make up a short dialogue with each other аs in model. I`ll give you cards.

                                     Card

Make up a short dialogue with each other

What do you like doing in your club?

A- Do you like……..?

B- Yes, I do. I am very keen on……../No, I don`t. I`m interested in…..What about you?

A- I like ………..

T:We have heard your interesting short dialogues, but you have made some mistakes. Then we put the yellow magnet on the blackboard. Do you agree with me?

 Children, are  you tired? Maybe, we`ll  play together.We`ll be divided into three teams. You see three baskets with colorful stripes. You should go to these baskets and choose one of them where would you like to join.

If you choose a green stripe, you should take your place in the team with the name «Art Club». If you choose a yellow stripe, you should take your place in the team with the name «Drama Club». If you choose a blue stripe, you will go to the team with the name «Sport Club».

Let`s start! But it`s interesting, why do you want to join this kind of club?

P1,P2,P3: Because it`s interesting, important, fun, wonderful, nice, useful….

T: All of you are in different teams. Every team should  discus andchoose its own captain. You can see sheets of paper, an emblem with the name of  your group, a glue and scissors. But why do you need  all these things?

P:I think we will make a wall newspaper, a poster.

T: Absolutely right, we shall  make an advertising newspaper, a poster.

So, the competition is announced whose newspaper will be the best and the most beautiful. Учащиеся, выбирая цвет полоски, делятся на команды и занимают свои места. Зеленая полоска – место в команде под названием «Клуб искусства». Желтая полоска-место в команде под названием «Клуб любителей драматического кружка». Синяя полоска-место в команде под названием «Спортивный клуб». Учащиеся объясняют свой выбор команды. На партах у каждой команды лежат ватман, эмблема с названием команды, ножницы, слова и выражения с картинками по теме урока и клей. Учитель объявляет конкур среди трех команд на лучший постер или лучшую стенгазету.

6.Аудированиие.  Listening

Учащиеся прослушивают информацию о своих клубах и выполняют задания по интерактивной доске.

T:Now you`ll show us how you can listen to the information in English. You`ll listen twice. Let`s listen to some speakers and show if we have understood them.  You should determine the order of clubs. Who wants to come to the white-board and do exercises on it?

Task 1.Match the Speakers with the names of clubs.

Speaker1                                         Sports Club

Speaker2                                         Drama Club

Speaker3                                          Art Club

Task 2. What do they do in the clubs? Fill in the table with the expressions below according to the names of clubs and their activities.

Art Club

Drama Club

Sports Club

To draw and paint, to go to the theatre, to go cycling, to play football, basketball, baseball, to go swimming and windsurfing, to write and present their own plays, to go on trips.

Учащиеся заполняют таблицу ,выбирая рисунки с данными видами деятельности, и приклеивают на свой постер(стенгазету). Кто-то из каждой команды выходит к доске и выбирает слова  для соответствующего клуба.

T:You have done this exercise quickly and right, I`ll give you the green magnet. I am very pleased with you.

7.Работа по учебнику

p.57 Ex.3

T:And it`s time to work using our textbooks. Open your textbooks at page 57. Find please exercise 3. Every team should find key words and expressions about its club and read.

Каждая команда находит и читает ключевые слова из упражнения о своем клубе, затем читают тексты полностью.

8.Домашнее задание. Запись на доске.

Cоставить 5 предложений о своем досуге.

H/w:Write down 5 sentences about your activities in your free time.

9.Самооценка. Рефлексия

Учащиеся берут пульты и по программе Votum оценивают самих себя путем голосования.

T:Children, I ask you to take consoles from your desks and vote yourselves. Please, pay attention! One minute is given for each question. 

T:What was interesting, easy, difficult for you at the lesson?

P1:Working in  groups was interesting for me.

P2:Making a poster together was easy for us.

P3: Speaking and listening was difficult for us.

T:What have you learnt at the lesson?

P1:We have learnt new words and combinations about leisure activities.

 P2: We have listened to the texts about different clubs.

P3: We have read the texts.

Учитель задает учащимся вопрос по уроку. Что они узнали на уроке, что им было трудно, а что легко. Что было особенно интересно?

Учащиеся выражают свои мнения и представляют свои постеры, выходят к доске и показывают итог работы.

T: So, we`ll see your posters now. A captain of your team should come to the blackboard and show us the result of your work at the lesson.

T:Agree with me! All the pupils were very active today at the lesson. All three posters are right made and presented. They are interesting, funny, pithy, informative and meaningful. It`s very difficult to distinguish, select the best work. That`s why I would like to say the friendship has won.

The lesson is over. Thank you for your work. We`ll put the green magnet for this task.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема: Право. Разработка урока в 9 классе по истории. Тема: "Всё для фронта! Всё для победы!"

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема "Право". Урок проводится на основе програмированной технологии.1 шаг: информативность-учащиеся получают определенные знания по данному вопросу.2 шаг...

Разработка урока по теме "Свободное время.Досуг"

Данная разработка урока для 6-го класса по УМК "Спотлайт"...

Разработка урока по теме "Свободное время.Досуг"

Разработка урока для 6 класса по УМК "Спотлайт"...

Презентация для урока по теме "Свободное время.Досуг".

Приложение для урока 6 класса по УМК "Спотлайт"....

Урок Время досуга

План-конспект урока в 7 классе по ФГОС....

Учебно – методическая разработка по французскому языку по теме: «Le loisir», 5 класс («Свободное время, досуг»)

Технологическая карта урокаОбразовательная область: французский языкКласс: 5 В, количество обучающихся в группе: 10 человекТип урока: урока комплексного применения знаний и уменийТема урока: «Le...