Урок закрепление "My Family"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

Зиганшина Гульназ Камиловна

урок  английского языка на тему: “My family!»

Задачи:

1) образовательные:

-повторить лексику по теме «Члены семьи»;

-учить воспринимать на слух иноязычную речь с пониманием основной  информации;

-учить читать текст с полным пониманием информации;

-учить употреблять глагол have got (has got);

2) развивающие:

-развивать способности учащихся использовать английский язык как средство общения.

3) воспитательные:

-воспитывать языковыми средствами английского языка добрые отношения к семье, членам семьи.

4) здоровьесберегающие:

-сохранять психологическое и физическое здоровье учащихся, используя различные формы и методы обучения на уроках английского языка, а также  физкультминутки.

Скачать:


Предварительный просмотр:

            Открытый урок  английского языка на тему: “My family!»

Задачи:

1) образовательные:

-повторить лексику по теме «Члены семьи»;

-учить воспринимать на слух иноязычную речь с пониманием основной  информации;

-учить читать текст с полным пониманием информации;

-учить употреблять глагол have got (has got);

2) развивающие:

-развивать способности учащихся использовать английский язык как средство общения.

3) воспитательные:

-воспитывать языковыми средствами английского языка добрые отношения к семье, членам семьи.

4) здоровьесберегающие:

-сохранять психологическое и физическое здоровье учащихся, используя различные формы и методы обучения на уроках английского языка, а также  физкультминутки.

 

Оборудование:

 - презентация к уроку “Power Point”;

- видео песня “My family”;

- карточки с изображениями членов семьи;

-доска;

-компьютер;

-проектор;

-рабочие листы.

 

                                              Ход урока.

  1. Оргмомент.

 T: Good morning, boys and girls!

 P: Good morning our teacher.

 I am/We are glad to see you.

 T: What the date is it today? What day is it today?

2.Определение цели урока

T: Let’s watch a video.(http://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=6419 )(слайд1)

Now, please, children tell me what we are going to talk about today?

P: I think the topic of the lesson today is «Family».

T: Well-done! You are absolutely right; the topic of the lesson today is ‘My family’ (Слайд 2)

3. Фонетическая зарядка (Слайд 3)

Please, repeat after me:

I’ve got a mother,

I’ve got a father,  

I’ve got a sister,

I’ve got a brother.

Mother, father, sister, brother,

Hand in hand with one another!

 

4. Работа с текстом.

Teacher: Today we have got a very special guest in our lesson. Do you recognize her?

Pupils: It’s Masha!

T: You are absolutely right. This is Masha from our favourite cartoon “Masha and the Bear”. She wants to be your friend, do you want? Let’s listen to the text about her family.

Masha: Hello everybody! My name is Masha. I am 10. I want to tell you about my family.

My family is not very big. I have got a mother, a father and a sister.

  My mother’s name is Helen. She is 34. She is a doctor. Her hobby is reading books. My mum is very kind.

  My father’s name is Pavel. He is 35. He is a teacher. He likes to play tennis. My dad is cool and clever. My sister’s name is Dasha. She is 10. She is a pupil. She is in Class 5. My sister likes singing.

  I love my family.

5. I have prepared Masha some questions, help her to find the correct answers. (слайд 4)

Let’s check (слайд 5)

1. Is your family big?

2. What is your mother’s name?

3. How old is your mother?

4. What is your mother’s hobby?

5. What is your father’s name?

6. How old is your father?

7. What’s your father like?

8. Have you got a sister?

9. Is your sister a pupil?

10. What does your sister like?

11. Do you love your family?

a. He is 35

b. My sister likes singing

c. Yes, I do

d. Her name is Helen.

e. No, it isn’t

f. She is 34

g. Yes, I have

h. He is cool and clever

i. My mother’s hobby is reading books

j. Yes, she is. She is a pupil

k. His name is Pavel.

6. Let’s work in pairs. Ask and answer the questions.

  Now let’s ask and answer the questions about your families.  Дети выходят, читают и отвечают на эти вопросы о своей семье.

7. Let’s now make a family tree. Учитель на доске рисует ствол дерева. Один ученик выходит и рассказывает о своей маме и прикрепляет к стволу заранее вырезанный листочек. Второй выходит и рассказывает о папе, третий – о брате и т.д., прикрепляя при этом листочки к дереву.

8. Let’s have a short break.

 Физкультминутка (отработка текста песни. Дети один раз прослушают песенку “Family finger song” потом все вместе поют, показывая пальчики)  Слайд 6

9.  T: Masha has prepared you a lot of interesting tasks.

1) Unscramble the words (слайд 7)

1 ioucsn    cousin

2 setirs     

3 amargnd  

4 umm     

5 thorber   

6 apanrgd 

7 nuat       

8 clune     

9 add        

10 sconiu 

2) Find and correct the mistakes. (слайд 8)

 1.My name are Masha.

 2. I has got a family.

 3.  My family not is big.

 4. I loves my mum and dad.

 5. She hobby is reading.

 

Check the answers (слайд 9)

3) Make sentences out of the given words.( слайд 10)

1. am, I, Linda.

2. have, I, mother, a, got.

3. father, My, is, friendly.

4. grandma, kind, is, My.

5. cat, I, got, a, have.

6. My, is, white, cat

Check your answers (Слайд 11)

4) Match the pairs (Слайд 12)


9. Интеграция полученных знаний. So, let’s draw a picture. What is a family for   you? 

                   

        

Now let’s describe each of them.

What is your mum like?

What about your father?

And so on

9. Подведение итогов урока.  

1)Today we have talked about  a family.  Now we can describe all of them and say what they are like

2)    Рефлексия. 

Thank you for your great job today. You were just wonderful. It was very interesting to learn about your family. Now stand up, please. Если вам урок не понравился- садимся на корточки, если урок был нормальный – остаемся прямо стоять, а если урок понравился, поднимаем ручки вверх и хлопаем в ладоши.

10. Hometask (слайд 13)

 Write a short story about your family.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

My Family

Слайд 3

I’ve got a mother I’ve got a father I’ve got a sister I’ve got a brother Mother, father, sister, brother, Hand in hand with one another!

Слайд 5

Read the questions and find the answers. 1. Is your family big? 2. What is your mother’s name? 3. How old is your mother? 4. What is your mother’s hobby? 5. What is your father’s name? 6. How old is your father? 7. What is your father like? 8. Have you got a sister? 9. Is your sister a pupil? 10. What does your sister like? 11. Do you love your family? a. He is 35 b. My sister likes singing c. Yes, I do d. Her name is Helen. e. No, it isn’t f. She is 34 g. Yes, I have h. He is cool and clever i. My mother’s hobby is reading books j . Yes , she is . She is a pupil k. His name is Pavel.

Слайд 6

Let’s check! 1. Is your family big? 2. What is your mother’s name? 3. How old is your mother? 4. What is your mother’s hobby? 5. What is your father’s name? 6. How old is your father? 7. What is your father like? 8. Have you got a sister? 9. Is your sister a pupil? 10. What does your sister like? 11. Do you love your family? e. No, it isn’t d. Her name is Helen. f. She is 34 i. My mother’s hobby is reading books k. His name is Pavel. a. He is 35 h. He is cool and clever g. Yes, I have j . Yes , she is . She is a pupil b. My sister likes singing c. Yes, I do

Слайд 8

3. Look at Brenda's family. Write the number in the box and unscramble the word. 1 ioucsn cousin 2 setirs 3 amargnd 4 umm 5 thorber 6 apanrgd 7 nuat 8 clune 9 add 10 sconiu

Слайд 9

Find and correct the mistakes. 1.My name are Masha. 2. I has got a family. 3. My family not is big. 4. I loves my mum and dad. 5. She hobby is reading.

Слайд 10

1.My name is Masha. 2. I have got a family. 3. My family is not big. 4. I love my mum and dad. 5. Her hobby is reading. Check!

Слайд 11

Make up the sentences 1. am, I, Linda. 2. have, I, mother, a, got. 3. father, My, is, friendly. 4. grandma, kind, is, My. 5. cat, I, got, a, have. 6. My, is, white, cat .

Слайд 12

I am Linda. I have got a mother. My father is friendly. My grandma is kind. I have got a cat. My cat is white. Check!

Слайд 13

Homework Make up a story about your family.

Слайд 14

a grandmother a mother an uncle a daughter a brother a son a sister a grandfather a father an aunt Match the pairs

Слайд 15

Thank you for your excellent work!

Слайд 16

Let’s read the poem together Daddy finger, daddy finger, where are you? Here I am, hereI am. How do you do? Mommy finger, Mommy finger, where are you? Here I am, here I am. How do you do? Brother finger, Brother finger, where are you? Here I am, here I am. How do you do? Sister finger, Sister finger, where are you? Here I am, here I am. How do you do? Baby finger, Baby finger, where are you? Here I am, here I am. How do you do?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого урока "My family" в 5 классе по учебнику "Английский в фокусе"

Конспект урока в 5 классе по учебнику "Английский в фокусе" модуль 4 Extensive reading (межпредметные связи с уроком литературы). Урок повторения и систематизации лексико-грамматических знаний и речев...

Открытый урок "Мy family and animals"

Открытый урок "Мy family and animals". для учебника  SPOTLIGHT. 5 класс...

План урока «My family’s plans for summer holidays»

УМК «Happy English.ru» Кауфман К.И., Кауфман М.Ю.6 класс, Раздел № 2 Урок № 6 «My family’s plans for summer holidays»...

Разработка урока "Die Familie Muller feiert Ostern", 3 кл.

Урок по немецкому языку "Семья Мюллер" (по УМК И.Л.Бим)...

Технологическая карта урока " My Family"

Подробная технологическая катра урока по теме "My Family" (УМК "Spotlight" 5 класс), составлена с учетом требований нового ФГОС....

Технологическая карта урока " My Family"

Подробная технологическая катра урока по теме "My Family" (УМК "Spotlight" 5 класс), составлена с учетом требований нового ФГОС....