My family
план-конспект занятия по английскому языку (5 класс) на тему

Развитее навыков употребления в речи изученной ранее лексики по теме «Семья»; развитие мотивации учащихся к работе с новой темой.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_13.12.docx17.42 КБ

Предварительный просмотр:

My family.

Задачи: развитее навыков употребления в речи изученной ранее лексики по теме «Семья»; развитие мотивации учащихся к работе с новой темой.

Ход урока.

I.Организационный момент. Good morning, my dear friends.  Who is on duty today? What day is it today? Who is absent?

II. Постановка цели урока. Well! Open your book at page 55 and try to say me what about we are going to talk with you?  That’s it! About family! Picture 1. T: Look at the screen. Try to translate and explain the saying .Every family tree produces some lemons, some nuts and a few bad apples. It means that there are different characters can be in the family whether good or bad.

III. Актуализация знаний. How wonderful to have a family! We can rely on it, solve any questions together, be happy with our children/parents.

IV. Первичное восприятие и усвоение нового материала.Now look at your books at page 56 Ex.1. Here you can see Kate’s secret diary. Picture 2. Don’t forget to use there is and there are…

So let’s continue. Ex.2 p.56.a) Answer the question- what is the text about. Listen, read and check to find out details. P: The text is about Kate’s family. b) Read and mark the sentences R (right), W (Wrong) or DS (Dosen’t say). P: 2DS, 3W, 4W, 5DS.

V.Применение теоретических положений в условиях выполнения упражнений и решения задач.Picture 3. When we are talking about our families we try to say what they are like. Look at the screen. Here you can see the meaning of the word. Part of speech: (n) noun, (v) verb, (adj) adjective, (adv) adverb.

Use your dictionary to explain words 1-9. What part of speech are they?

  1. Cool
  2. Kind
  3. Sweet
  4. Clever
  5. Friendly

  1.   Noisy  
  2. Funny
  3. Naughty
  4. Caring

Which adjectives describe Kate’s family members? Tell the class.

Ex: Her father is cool. Her brother is naughty but caring. Her grandma is kind and friendly. Her sister is sweet but noisy.

VI. Самостоятельное, творческое использование сформированных умений и навыков.Ok. Let’s try to talk about your family.  T: Have you got a family?  P: Yes, I have. T: Have you got a family?  P2: Yes, I have. T: Do you love your family? P: Yes, I love my family. T: How many people have you got in your family? Who are they? P: There are 4 people. There is a mother, a father, a sister and a brother. T: What is your mother like? P: She is clever and friendly .Good done!

VII. Обобщение усвоенного материала.T: Tell me please is our proverb connected with the family of Kate. In what way?. On the on hand it is because there are some good and bad characters in the family, on the other hand I think the proverb is not connected because all the members are good.

It was interesting to know about your families. So, today you work very well. I’d like to thank you for good work at the lesson. I give excellent marks to …, good – to …, etc

VIII. Домашнее задание.So we are coming come to an end .Your home work will be to write what your family can do (7 sentences). Then open your Work Books and find ex.1,2 p.34.

IX. Рефлексия деятельности.– Tell me, please, if our lesson will help you to do your homework. What have you learnt today? Do you like the lesson? Have you worked hard/ with pleasure or were you lazy/ inactive? (Обучающиеся заполняют рефлексивную таблицу и учитель подводит итог урока)

There is\There are

new words

grammar rules (правила)

 new/interesting

difficulties (трудности)

At the lesson

My classmates’ work is active/ inactive/lazy


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока английского языка для 9 класса, УМК «Enjoy English»,Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 2. Family and friends? No problem.

Конспект урока:УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классовпод редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой. Unit 1. Families and friends: are we happy together?Section 2. Family and friends? No pro...

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English», Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 2. Family and friends? No problem.

Конспект урока: УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классовпод редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой. Unit 1. Families and friends: are we happy together?Section 2. Family and friends? ...

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 3. Is it easy to live apart from the family?

Конспект урока:УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классовпод редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой. Unit 1. Families and friends: are we happy together?Section 3. Is it easy to live apart f...

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 3. Is it easy to live apart from the family?

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Secti...

План-конспект открытого урока в 10 классе; New Millennium English 10, Unit 5 "Family Issues", lessons 1-2: "What makes a family?", lesson 2 "Family Values"

План-конспект открытого урока в 10  классе по требованиям деятельностного подхода: целеполагание, работа в парах, четкие указания перед каждым заданием, саморефлексия и самооценка в конце урока....

Технологическая карта открытого урока английского языка по теме “Family. Getting on well with the family” в 5-м классе.

Цель урока -  создать условия для формирования лексических навыков по данной теме с выходом на устную монологическую речь в качестве домашнего задания.Обучающие:практика речевой деятельности (мон...

Самоанализ урока английского языка в 5 классе “Family. Getting on well with the family”

Цель урока: создать условия для совершенствования лексических навыков по данной теме с выходом на устную монологическую речь в качестве домашнего задания.Постановка цели и задач урока обоснована с уче...