ОЛИМПИАДА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
олимпиадные задания по английскому языку (8 класс) на тему

Априкян Лианна Коляевна

Задания для 8 класса

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon olimpiada_angl.doc66.5 КБ

Предварительный просмотр:

Методическое объединение учителей иностранных языков

Раменского муниципального района Московской области

Олимпиада школьников по английскому языку 2013-14 уч.года

(задание для 7-8 классов)

Раздел 1 (аудирование)

По окончании выполнения заданий В1-В7 и А1-А40

НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ !

ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания В1-В18 и А1-А40

располагаются в разных частях бланка. В расположено в нижней части бланка.

При переносе ответов в задании В буквы записываются СТРОГО ПО ОБРАЗЦУ, без пробелов и знаков препинания.

А1-А7

Вы услышите интервью. Определите, какие из приведенных утверждений А1—А7 соответствуют содержанию услышанной информации
(1 True), какие не соответствуют (2 False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа
(3 Not stated). Отметьте  выбранный вами вариант на Бланке ответов. Вы услышите запись дважды.

A1. The man has a large family.

A2. The man got interested in cars in his childhood.

A3. He has a photo of him with a Mazeratti sport car.

A4. The man took part in many competitions in his youth.

A5. The man worked for Ford, Ferrari, Mazeratti and Mazda.

A6. He met many famous car racing sportsmen.

A7. All the staff meetings in the company are held in Italian.

В1.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1—6 и их основными темами, данными в списке A—G. Используйте каждую букву, обозначающую утверждение, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в клетки задания В1 в нужном порядке.

  1. Love
  2. Going to some place
  3. Music
  4. High school
  5. Making a choice
  6. Camping
  7. Swimming

А8-А14

Вы услышите продолжение интервью. В заданиях А8—А14 выберите цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую номеру выбранного вами варианта ответа. И отметьте ее в Бланке ответов №1. Вы услышите запись дважды.

A8. When does the man usually leave the house?

  1. At 7.50
  2. At a quarter past seven.
  3. At 8 o’clock.
  4. At half past seven

A9. He begins his working day with ____ .

  1. speaking to the managers.
  2. having a cup of coffee.
  3. giving instructions to the secretary
  4. checking his E-mail

A10. When does he go around the factory?

  1. In the afternoon
  2. in the morning
  3. After the working day
  4. It was not mentioned in the text.

A11. Why does he think it important to communicate with people?

  1. He thinks it necessary to show that he is interested in their work.
  2. He likes to be among the people.
  3. It makes him famous.
  4. It makes the production grow.

A12. What does he enjoy most in his work?

  1. Speaking to people.
  2. Working with cars.
  3. Holding meetings.
  4. Resting at the seaside.

A13.  Sometimes he _____ .

  1. takes part in assembling the cars
  2. makes a large dinner for the production staff.
  3. tests the cars himself.
  4. invites his family to the factory.

A14. What famous people does he meet sometimes?

  1. Prime Minister.
  2. The President of the country.
  3. The Pope of Rome.
  4. Popular actors.

Раздел 2 (Чтение)

B2. Установите соответствие между текстами 1–5 и их основной мыслью A–F. Занесите свои ответы в бланк ответов без пробелов и знаков препинания. Используйте каждую букву только один раз. В задании одна буква лишняя.

1. Sailor's Story

"I went in to bathe," said a sailor, "but before I had been long in the water I saw a huge shark making rapidly towards me. What was to be done? When he was within a yard of me I turned round and dived under the shark. Then taking a knife out of my pocket, I killed the monster."

"But did you bathe with your clothes on?" asked the astonished listener.

"Well," answered the sailor, "you needn't be so particular."

2. Don't Worry!

A little boy during his first day at school attracted the teacher's attention with his tears.

"What's wrong, Billy?" asked the teacher.

"I don't care much for school and I guess I have to stay with it till I am sixteen," cried the boy.

"Don't let it worry you," said the teacher. "I have to stay here until I'm 65."

3. Discovery

It reminds me of a story my Dad used to tell me about the teacher who was teaching a class of little girls. She was trying to tell them about everything that had been discovered in recent years,- the telephone, the radio, and so on. She asked, "What is there today that wasn't here forty years ago?" A bright little girl jumped up and shouted, "Me!" And she is right. That is the most important thing that's here today that wasn't here forty years ago.

4. Santa Claus and А Boy

Mother took her little son to visit a department - store Santa Claus. "And what would you like for Christmas?" asked the old Santa Claus. The child stared at him, horrified. "But why?" he cried, "didn't you get my letter?"


5. The Doctor and the Patient

The doctor looked at the patient's tongue, felt his pulse and began: "What you need is plenty of outdoor exercises. Walk, walk, walk."

"But doctor..."

"Don't argue with me. I am the doctor. Take my advice. Walk ten times as much as you do now. That's the only thing that will cure you."

"But my business..."

"That's just the trouble. Your business! Well, change your business, so that you can get a chance to walk more. What is your business?"

"I'm a letter carrier."

A. The only fortune                        D. Too much believing fairy-tales

B. A bright child                        E. Posting a letter

C. A courageous act                         F. Useless advice                        

Раздел  3. (Use of English)

B3-B7 Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами B3–B7, так чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста.. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы. (В1-В7)

The British Sport

Britain does not often produce sportsmen who are successful in world __________B3, but it has been good at inventing sports. In towns and cities space for team sports is _________B4. To keep fit, most people take part in individual sports. They ________B5 go walking, swimming or cycling. Taking part in all these sports is informal and gives good ________B6 to a person. Although many British people want to be ________B7, not many people do very much about it.

CHAMPION

LIMIT

USUAL

RELAX

HEALTH


Прочтите текст с пропусками, обозначенными номерами A15-А29. Эти номера соответствуют заданиям А15—А29, к которым представлены возможные варианты ответов. Отметьте номер выбранного вами варианта ответа.

E-MAIL OR SNAIL MAIL?

Modern technology has brought about enormous improvements in communications and yet many people are still very worried __________A15 using the latest computer technology. I am often surprised to meet colleagues who still ________A16 what the “e” in e-mail stands for and they are too ________A17 to ask. They assume you have to be skilled __________A18 computers to send a message via e-mail but in fact it is  __________A19 thing in the world. It is also ________A20 to send an e-mail message __________A21 to send an ordinary letter or a “snail” message which also takes _________A22 longer. At first an e-mail message was only  _________A23 more expensive to send than a local telephone call; on top of the call itself you also have to pay a fee to your “server”. If you send a letter by _________A24 mail it will take a couple of days to get there whereas an e-mail will not take _________A25 than a few seconds. Once you become accustomed ________A26 the system you will be  __________A27 at how much more  ________A28 it is than other means of communication. Of course, before you have access to e-mail, you will need a fairly ________A29 computer, which can be quite expensive.

A15        1 for        2 about                        3 at                4 with as

A16        1 hasn’t known        2 haven’t known        3 don’t know        4 doesn’t know

A17        1 embarrassing        2 embarrassed                3 tired                4 tiring

A18        1 about        2 into                        3 to                4 in

A19        1 simplest        2 the more simple        3 simpler        4 the simplest

A20        1 cheaper        2 more cheaper                3 cheapest        4 the cheaper

A21        1 as        2 than                        3 that                4 from

A22        1 much        2 more                        3 as                4 lot

A23        1 little        2 slightly                3 less                4 least

A24        1 second-hand        2 low-paid                3 part-time        4 first-class

A25        1 more long        2 longest                3 as long        4 longer

A26        1 to be used        2 to using                3 to get used         4 to use

A27        1 amazed        2 puzzled                3 experienced        4 pleased

A28         1 confident        2 certain                3 efficient        4 skilful

A29        1 strong        2 great                        3 powerful        4 large


Прочтите предложения с пропусками, обозначенными номерами A30-А40. Выберите слово, наиболее правильно передающее значение выражения по правилам, существующим в языке. Отметьте номер выбранного вами варианта ответа.

A30. Forbidden fruit is ________ .

           1. sweetest        2. best                3. worst        4. tastiest

A31. Her ____ brother drove her home from school.

           1. older        2. old                3. elder        4. more old

A32. Today the weather is better _____ yesterday.

           1. when        2. then                3. than                4. that

A33. Professor Campbell is always angry when his students arrive ______.

            1. late                2. lately        3. later                4. latter

A34. She _______ many poems by heart.

           1. studied        2. taught        3. instructed        4. learnt

A35. He ______ up his mind to be an English teacher.

           1. did                2. made        3. set                4. gave

A36. When do you usually ______ your homework?

           1. make        2. perform        3. do                4. work

A37. Peter _____ his friends that he was getting married soon.

           1. told to        2. talked        3. told                4. said

A38. I see that you are not British. Where do you _____ from?

           1. go                2. live                3. come        4. arrive

A39. The man is six foot ___ , all the trousers in this shop are too short for him.

           1. high                2. big                3. large        4. tall

A40. A new broom sweeps _________ .

           1. good        2. clean        3. bad                4. well 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Грамота за подготовку победителя Всероссийской олимпиады по английскому языку

В 2010г. мой ученик Алешин Дмитрий, 11а класс, стал победителем Всероссийской олимпиады по английскому языку. Мы к этому шли три года. В 9-м классе он стал призером регионального тура, в 10-м классе- ...

Х Всероссийская олимпиада по английскому языку для9-11-х классов

Этот тест презназначен для учащихся 9-11-х классов для их подготовки к городскому туру олимпиад. К заданиям даны ключи....

Олимпиада по английскому языку для 5 класса

Олимпиада по английскому языку для обучающихся 5 класса общеобразовательной школы....

Олимпиады по английскому языку для 1-3 курсов специальности "Иностранный язык"

В данном материале представлены задания на подстановку, трансформацию, анализ, синтез, сравнение, дополнение, разные виды чтения....

Рекомендации учителям английского языка по подготовке учащихся к олимпиаде по английскому языку. Литература

Рекомендации учителям английского языка по подготовке учащихся к олимпиаде по английскому языку. Литература...