Урок в 5 классе - английский язык на тему "Мы говорим о правилах для учителей и учеников"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме

Сухоносова Жанна Валерьевна

Достаточно интересный подбор материала к уроку. Есть приложения к уроку (таблицы, опоры). Коллеги, буду рада, если вы что-то возьмете для своей работы!

Скачать:


Предварительный просмотр:

Открытый урок по теме:

Мы говорим о правилах для учителей и учеников»

5 Б класс

Сухоносова Жанна Валерьевна

  1. Начало урока. (Орг. момент)
  2. Good morning, children!
  3. Sit down, please.
  4. 1.How are you today?.
  5. 2.What date is it today?
  6. 3. What day of the week is it today?

II. . Этап мотивации (самоопределение) к учебной деятельности

Let’s start our lesson.

We work in  groups. The first group is “Rabbits”. The second group is “ Cats”.

Look at the screen and at the blackboard. There are many pictures for our topic. Tell me please: What is our topic about?   ( высказывают предположения)

Try to guess our topic  after listening the song “I can follow the rules” Look at the screen.

Our topic is «We speak  about  rules for students and teachers»

We will speak, read about  rules for students and teachers. Be attentive and active. Good luck!

III. Фонетическая зарядка:

Children! We work in groups . Look at the screen. Your task is to match the transcription of sounds and the words to our topic. Work in your groups. Who is faster?

[i:], [ju:],[e],[ә],[ai],[u:]

teacher, students, polite, rule, kind, helpful.

The second group can help us.

IV. Речевая разминка:

Children! Let's  repeat the words to our topic.

Look at the blackboard we have a big schoolbag with words . Let's collect  this words. (Раздаю сумку со словами, которые нужно собрать)

go to school, ask and answer the questions, get good marks,be attentive, during the lesson, ideal teachers, should / shouldn”t  do, learn by heart, work hard, talk loudly, give good and bad marks, give nicknames.

Be attentive.I give you 3 Minutes for this work.

Let's check your work.

V. Этап актуализации  пробного учебного действия

Children! We have guests from other school. Your task is to listen to the dialog about school and answer my questions:

-Hello, Wowa!

-Hello, Alice!

-How are you today?

-Thank you. Good.

-And you?

-I’m fine thank you.

-Do you like to go to school?

-Oh, yes. I like to go to school every day.  

-What’s your favourite subject?

-I have a lot of favourite subjects. My favourite subjects are English, Russian, Literature and Physical Education.

-How many lessons do you usually have?

- I have 6 lessons every day.

-What do you usually do on English lessons?

-We read and translate interesting texts, learn poems by heart, sing and play. I like my English lessons.

-Thank you for your interview.

-Please.

-Bye.

-Bye.

Вопросы для контроля понимания:

1.Does Vova like to go to school?

2.What is Vova's favourite subject?

3. How many lessons does Vova have every day?

4.What does Vova do on the English lessons?

Физкультминутка:

You like me,

And I like you,

Green and yellow,

White and blue.

VI. Работа в группах с разными видами деятельности

Children, we work in groups!

  1. The first group, works  with computer. You must watch the video and write the rules for students. (учитель дает листы)

  1. The second group – I give you some rules for teachers. Your task is - to read rules for teachers and write the most important rules.

          (учитель дает листы)

            Проверка работы:

(ответы на мои вопросы)

1. What kind of rules did you write for   students?

2. What kind of  rules did you write for  teachers?

 (слайд на доске с ассоциограммой)

  1. Этап заполнения колонок дополнительными выражениями и посторенние собственных высказываний по теме.

Цель: Выявить неиспользованные выражения из упражнения в устных высказываниях и дополнить ими 2 колонки, которые раздает учитель.

1.Children! We  continue our work. And now open your books p.37, ex, 127.

 read the task. You work in groups. I give you 2 columns.

(Обучающиеся при проверке  устно дополняют колонки с частичным переводом)

Teachers  do

Students  do

 

 

2.Характеристика учеников, учителей.

 Повторение выражения should / should'nt. Children! Let’s remember our grammar rule: should / shouldn't.

(заполнение ассоциограммы: идеальный учитель, ученик)

Let's comlete the word-web :

1) Ideal teacher should / shouldn't …

2) Ideal student  should / shouldn't ….

VIII. Этап  включения в систему знаний  повторения изученного материала

Children! Lets open your workbooks and read the text about english teacher Barbara Grey. And then, answer my questions:

1.Чтение текста «Typical working day of  Barbara Grey»

2.Ответ на вопрос : What does Barbara do to be ideal teacher?

(поисковое чтение) Barbara …

3. What should you do to be ideal students?

Опора: I should/ should'nt…

IX. Этап рефлексии учебной деятельности на уроке (карточки)

Let”s give marks to the work of groups.

You have special cards on your desk. 

Exelent work is red, good work is green.

Show me please: How did this group work?

X.                       Итоги урока:

1.What do you think about rules for teachers and students?

2. Are they interesting  for us?

3. Are they important for us?

Сhildren!

The lesson is over.

XI. Домашнее задание:

Open your diaries and write down the homework for the next lesson. Do exercise 20 page  46

(обязательное задание).

Ex.132. Create a poster with “Rules for students” and the “Rules for teachers”.

(перспективное задание – выполняется в течение недели.)

Thank you for the lesson.

I'm very pleased with your work.

Your marks for the lesson…

You may be free.

Good-bye, dear friends.



Предварительный просмотр:

Опоры, составление предложений, ассоциограммы для урока:

Match the transcription of sounds and the words

[i:]            [ju:]            [e]           [əʊ]           [ai]            [u:]

teacher    student    homework  rule   kind    helpful

Match the transcription of sounds and the words

[i:]            [ju:]            [e]           [əʊ]           [ai]            [u:]

teacher    student    homework  rule   kind    helpful

Match the transcription of sounds and the words

[i:]            [ju:]            [e]           [əʊ]           [ai]            [u:]

teacher    student    homework  rule   kind    helpful

Match the transcription of sounds and the words

[i:]            [ju:]            [e]           [əʊ]           [ai]            [u:]

teacher    student    homework  rule   kind    helpful

Сollect the words

Go

to school

ask and

answer the questions

be

attentive

during

the lesson

ideal

teachers

should /

shouldn't  do

learn by

heart

work

hard

talk

loudly

give good and

bad marks

be

polite

give

nicknames

Go

to school

ask and

answer the questions

be

attentive

during

the lesson

ideal

teachers

should /

shouldn't  do

learn by

heart

work

hard

talk

loudly

give good and

bad marks

be

polite

give

nicknames

Rules for teachers

Make your students happy.

Give only good marks to your students.

Don't give your students any homework.

Give good and bad marks.

Be nice.

Be very polite with your students.

 Don’t  be angry.

Smile .

Be kind.

Play active games during breaks with children.

Rules for teachers

Make your students happy.

Give only good marks to your students.

Don't give your students any homework.

Give good and bad marks.

Be nice.

Be very polite with your students.

 Don’t  be angry.

Smile.

Be kind.

Play with children.

Play active games during breaks with children.

Заполнение колонок

What teachers  do

What students  do

What teachers  do

What students  do

Word-web

   

        

_________________________________________________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Технологическая карта урока. 5 класс. Английский язык.

Технологическая карта урока по английскому языку. Урок проведен в 5 классе по учебнику Spotlight 5. Тема урока "Семья"....

Презентация к уроку 6 класс английский язык.

Презентация по теме: "Holidays". К учебнику 6 класса "Spotlight" автор Ваулина. Что бы сделать урок интересным и увлекательным можно использовать этот материал....

Презентация к уроку 6 класс английский язык.

Презентация по теме: "Holidays". К учебнику 6 класса "Spotlight" автор Ваулина. Что бы сделать урок интересным и увлекательным можно использовать этот материал....

Презентация к уроку 6 класс английский язык.

Презентация по теме: "Holidays". К учебнику 6 класса "Spotlight" автор Ваулина. Что бы сделать урок интересным и увлекательным можно использовать этот материал....

открытый урок 11 класс английского_языка-Health_and_illness

открытый урок 11 класс английского_языка-Health_and_illne...

методическая разработка урока 2 класс английский язык

Открытый урок - викторина для 2 класса английский язык...

методическая разработка урока 2 класс английский язык

Открытый урок - викторина для 2 класса английский язык...