Сценарий вечера на английском языке "Mother's Day"
материал (5 класс) по теме

Фомичёва Татьяна Викторовна

Сценарий вечера на английском языке "Mother's Day"был разработан и проведён совместно с учащимися 5 "А"класса МОУ СОШ №28 г.Борзя Забайкальского края.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл den_materi.docx27.84 КБ

Предварительный просмотр:

Сценарий вечера на английском языке «Mother’s Day»

Организационная информация

Тема мероприятия

Mother’s Day / День Матери

Предмет

Английский язык

Класс

5 (базовый уровень)

Автор конспекта

Фомичёва Татьяна Викторовна, учитель английского языка, классный руководитель

Методическая информация

Цель мероприятия

Воспитание чувства доброты, любви и уважения к самому дорогому человеку на земле – маме через использование языкового и речевого материала предмета «Английский язык»

Задачи (образовательные, развивающие, воспитывающие)

1.Образовательная:

-формирование навыков фонетически-грамотного произношения через небольшие поэтические произношения.

2.Развивающая:

- развивать лингвистическую компетенцию учащихся в английском языке;

- развивать внимание, память, мышление;

- развивать мотивацию учащихся к изучению английского языка;

-способствовать развитию творческих способностей.

3.Воспитывающая:

- воспитывать чувство любви и уважения к маме средствами английского языка;

- воспитывать толерантное отношение учащихся друг к другу в совместной  работе;

Планируемые результаты

1.Предметные:

-  формирование лингвистической компетенции (фонетических, лексических и грамматических навыков).

2.Личностные:

- развитие мотивов учебной деятельности и осознание возможности самореализации в будущем средствами предмета «Английский язык».

3.Метапредметные:

- научиться самостоятельно определять цели своей деятельности и использовать алгоритм, чтобы реализовать поставленные цели;

- научиться соотносить свои действия  с планируемыми результатами;

- научиться организовывать учебное сотрудничество.

Используемые педагогические технологии

Технология обучения в сотрудничестве, игровая, личностно-ориентированный подход

Необходимое техническое оборудование и материалы

Персональный компьютер, аудиоколонки.

Шары, столик, скатерть, маски животных, пирог, перчатки и другое.

Время реализации мероприятия

45 минут

Список использованной литературы и Интернет-ресурсов

  • 1.Английский язык: предметные недели в школе/ сост. О.Н.Подгорская, Е.К.Черничкина. – Волгоград: Учитель, 2007. – 74с.
  • 2.Внеклассные мероприятия на английском языке для учащихся 5-8 классов. Праздники, конкурсы, тематические мероприятия, инсценировки, игры и занимательные задания./ М.А.Трофимова. – 2-е изд., стереотип.- М.: Издательство «Глобус», 2010. – 217с. – (Учение с увлечением)
  • 3.Английский язык в школе / Журнал./ ФЯШ № 1 (17)2007. – ЗАО «Издательство Титул»

Этапы работы

- Поиск необходимого материала в печатных источникох;

-отбор материала, отбор участников мероприятия на роли;

- подготовительные репетиции перед проведением;

- изготовление необходимого материала: маски, макет дома для инсценировки сказки «Теремок», материала для украшения и оформления классной комнаты;

-изготовление поздравительных открыток для мам;

- проведение вечера на языке для всех мам класса.

Ход мероприятия

Учитель: Good afternoon dear girls and boys, dear guests. We are glad to see you today! Our performance is for you today. We wish to congratulate you on the Mother’s Day! Please, children, let’s start!

           (Дети встают заранее в линеечку в центре класса)

Pupil 1 :   I love my dear Mummy!

                I love her very much!

                And do you love your mummy?

Children (in chorus) :    Of course, we do!

Pupil 2:   Who loves Mummy best?

                “I”, says Fred,

                “I give her flowers:

                White, yellow and red”.

                Who loves Mummy best?

Pupil 3:   “I”, says May,

               “With my dear Mummy

               I always play”.

               Who loves Mummy best?

Pupil 4:   “I”, says Joe,

               She asks to help her

               And I always do so”.

Pupil 5:   I’m mother’s little pet,

               Yes, that’s me

               And my hair is very black

               As you can see.

Pupil6:   I’ve two balls, many toys

              And a brother.

              And I’m very, very, very

              Fond of my mother.

Pupil 7:   Who fed me when I was a child?

Children (in chorus):   My mother!

Pupil 8:   Who said to me “Good night”

               When I was a child?

Children (in chorus):   My mother!

Pupil 9:   Who sat and watched my childish head,

                When I slept in my little bed?

Children (in chorus):   My mother!

Pupil 10:  Who ran to help me when I fell,

                And who could funny stories tell?  

Children (in chorus):   My mother!

Pupil 11:  Who dressed my little doll so gay

                 And showed me often how to play?

Children (in chorus):   My mother!

Pupil 12:  Who rushed to help me when I fell

                 And always had new stories to tell?

Children (in chorus):   My mother!

Pupil 13: Mother is busy

               From morning till night

               Keeping her family

               Happy and bright!

Pupil 14:   Help your mother to lay the table

                 With a knife and fork and spoon.

                  Help your mother to lay the table

                  Every afternoon!

Pupil 15:   Help your mother to clear the table,

                 Take the knife and fork and spoon.

                 Help your mother to clear the table,

                 Morning, night and afternoon!

Pupil 16:   Make a basket

                  For your mother

                  And fill it

                  With flowers gay.

                   Then put in a card

                  Just to say:

Children (in chorus): Happy Mother’s Day!

Pupil 17:   Each bright flower

                  Is here to say

                  My wish for you

Children (in chorus): Happy Mother’s Day!

II.  Let’s sing a wonderful song “May there always be sunshine!”

     

“May there always be sunshine!”

                                                              Music by A. Ostrovsky

                                                                               Words by L.Oshanin

Bright blue the sky

Sun up and high –

That was the little boy’s picture.

He drew for you,

Write for you too,

Just to make clever what he drew –

Refrain: May there always be sunshine,

              May there always be blue sky,

              May there always be mummy,

              May there always be me!

My little friend,

Listen, my friend,

Pease is the dream of the people,

Hearts old and young

Never have done

Singing the song you have sung:

Refrain.

Учитель: Thank you very much. Sit down please!

III. Now you will watch some performances. Our children have prepared short plays about animals and people. One of them is a fairy-tail “A small house”

                                         

Сказка «Теремок»

   На сцене стоит теремок, бежит мышка. Увидев теремок, выражает своё восхищение.

Mouse: What a nice house! It is very nice! It is not small. It is not big. Tock, tock, tock. Who lives in the house? Nobody! Now I can live in it.

Скачет лягушка, увидела домик.

Frog: What a nice house! Tock, tock, tock. Who lives in the house?

Mouse: I live in the house. I am the mouse. And who are you?

Frog: I am the frog. My name is Green. And what is your name?

Mouse: My name is Mighty-Mouse. What can you do?

Frog: I can jump. I can sing.

Mouse: Sing a song, please!

Frog:  (поёт) Clap, clap, clap your hands! Clap your hands together.

Mouse: I’m glad to see you. Come in. Let’s live together in the house.

Бежит собачка, увидела дом.

Dog: Tock, tock, tock. Who lives in the house?

Mouse: I live in it. I’m the mouse.

Frog: I live in the house. I am the frog. And who are yoy?

Dog: I am the dog. I am smart. I am brave. I am not big. I am small.

Frog: What is your name?

Dog: My name is Jack.

Frog:  Can you recite the poem?

Dog: Yes, I can. (декламирует стишок)

   I am the dog. My name is Jack.

   My coat is white. My nose is black.

Mouse: you are very nice. Come in. Let’s live together.

Бежит лиса.

Fox:  I am the fox. I am very nice. I am pretty and smart. (видит теремок) What a nice house! Tock, tock, tock. Who lives in the house?

Mouse: I am the mouse. I live in the house.

Frog:  I am the frog. I live in the house.

Dog: I am the dog. I live in the house. Who are you?

Fox:   I am the fox.

Dog:   Can you read?

Fox:  Yes, I can.

Dog:  Read, please(показывает карточки со словами, лиса громко читает)

Dog: Come in. Let’s live together.

Fox: Friends, come in please! Let’s sing a song together! (поют все вместе песню)

  1. The second performance  is called  «Three little kittens»

Ученики:  We are three little kittens…

Выходит девочка, исполняющая роль мамы-кошки.

Кошка: I am a mother cat. I have three kittens: a grey kitten, a white kitten, and a black kitten. This is a pie. It is for my nice kittens. Come to me, my dear!

Котята: Oh, mother dear,

              We greatly fear,

              Our mittens we have lost.

Кошка:   Lost your mittens,

               You naughty kittens!

               Then you shall have no pie.

               Miew, miew, miew,

               No you shall have no pie.

Ученик (за автора)

             Three little kittens

             They found their mittens

             And they began to cry…

Котята:  Oh, mother dear,

               See here, see here,

               Our mittens we have found.

Кошка:  Found your mittens,

              You clever kittens,

              Then you shall have some pie.

Котята:  Miew, miew, miew

               Oh, let us have some pie.

V.   Now let’s watch the dialogue between farther and his daughter Kate.

                        (Диалог между папой и дочерью.)

Father:  It will be a holiday tomorrow.

Kate:  What holiday?

Father:  It is the holiday of all mothers and grandmothers – Mother’s Day.

Kate:  Oh, it’s a day of all the mothers! What shall we give to our mum on that day?

Father:  Let’s buy some flowers and a box of sweets.  

Kate:  That’s a good idea. I’ll give her a picture. She likes my pictures.

Father:  And what will you say to mum?

Kate:  I’ll say “Dear mum, I love you so much. Best wishes for Mother’s Day.”

 VI.     Стихотворение  «My dear , dear Mummy.»

                             My dear, dear Mummy.

                             I love you very much

                             I want you to be happy

                             On the Mother’s Day,

                             Be happy, be happy

                             On the Mother’s Day,

                             Be happy, be happy

                             On the Mother’s Day.

                             I love my dear Mummy.

                             I love her very much

                             And do you love your Mummy?

                             Of course, and very much.

 

Стихотворение «I love my mummy» (By T.Antonenko)

                              One, one, one

                              I love the sun.

                              Two, two, two,

                              I love Mummy, too.

                              Three, three, three,

                              My Mummy loves me.

                              Four, four, four,

                              I love her more and more.

                              I count from one,

                              I love the sun.

                              I count to four,

                              I love my Mummy more.

VII. Dear guests and teachers, pupils of the eighth form have prepared congratulations for you. Let’s listen to them!

                               A Gift for mother ( by V.Oseyeva)

                               Mother’s Day is coming –

                               Mother’s holiday,

                               Kolia is knitting

                               Busily away.

                               It will be a present,

                               Beautiful and nice,

                               Something very pleasant

                               For his mother’s eyes.

                               See! The scarf is ready,

                               Full of Kolia’s love.

                              Oh! And in the middle

                               There’s a white dove.

                                My Mother’s face

                              I know a face, a lovely face,

                              As full of beauty as of grace,

                              A face of pleasure and of smile,

                              In darkness it gives light.

                              A face that is itself like joy;

                              To see it I am a happy boy;

                              And I’ve a joy that have no others;

                              This lovely woman is my mother.

 

             Spring – cleaning  (by Rosemary Dawson)

               Sweeping, sweeping, we must do the sweeping,

               We must get it clean,

               No dust must be seen

               While Mother is still sleeping.

                         Dusting, dusting, we must do the dusting.

                         We must get it clean,

                         We must get it clean,

                         While Mother is still sleeping.

               Polishing, polishing, we must do the polishing.

               We must get a shine,

               A beautiful shine

              While mother is still sleeping.

                        Now the house is clean and bright,

                        We have done it quite all right,

                        Wake up, wake up, Mother, do,

                        Come and see what we’ve done for you.

                             Mother

                       When I was but a baby,

                       Long before I learned to walk,

                       While lying in my cradle,

                       I would try my best to talk.

                       It wasn’t long before I spoke,

                      And all the neighbors head.

                      My folks were very proud of me

                      For “mother” was the word.

                      Although I’ll never lay a claim to fame,

                      I’m satisfied to sing her lovely name.

Teacher: Our performance is coming to end but our party isn’t. Thank you very much for your attention. Happy Mother’s Day!

Учащиеся дарят мамам сделанные своими руками открытки  и приглашают на чашку чая с тортом.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий открытого мероприятия "Чайная вечеринка" по английскому языку для 5 класса

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение №32города Ставрополя   Открытое внеклассное мероприятие "Чайная вечеринка"по английскому языку для 5 классамуниципального об...

Сценарий вечера . О. Генри. На английском языке.

Имеется краткое вступление о писателе, две пьесы и рассказ "Последний лист", который можно переделать в мини-пьесу силами детей ( Весь материал на английском языке)...

Сценарий вечера . О. Генри. На английском языке.

Имеется краткое вступление о писателе, две пьесы и рассказ "Последний лист", который можно переделать в мини-пьесу силами детей ( Весь материал на английском языке)...

Сценарий вечера на английском языке

Данная разработка предлагается для использования в работе учителям английского языка средней школы....

Сценарий вечера посвященного английским песням. "Eurovision"

Сценарий вечера, посвященного песням на английском«Eurovision» Pupil 1:- Good afternoon, dear teachers, pupils, listeners of English songs. We areglad to see you in our festival of English songs....

Сценарий вечера на английском языке «Хэллоу, Хэллоуин!»

Развернутый сценарий с пояснительной запиской и списком литературы....