Контрольная работа для 6 класса
тест по английскому языку (6, 8, 10 класс)

Белова Елена Анатольевна

Годовая контрольная работа для обучающихся  6 класса.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Спецификация годовой  контрольной работы по учебному предмету «Иностранный язык» (английский язык) по итогам 2016-2017 учебного года, 6 класс

Максимальный тестовый балл за выполнение заданий - 90 баллов

  1. Нормативно-методическая база, использованная при составлении контрольно-измерительного материала:

- Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 17 декабря 2010 г. N 1897 "Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования" (утв. приказом Министерства образования и науки РФ от 29 декабря 2014 г. N 1644).

- О сертификации качества педагогических тестовых материалов (Приказ Минобразования России от 17.04.2000 г. № 1122).

- УМК Spotlight 6/ Английский в фокусе 6  Ю.Е. Ваулиной, О.Е. Подоляко  издательства Просвещение.

  1. Назначение работы, где и как будут использоваться результаты оценки работ обучающихся.

Контрольно-измерительные материалы по учебному предмету «Иностранный язык» (английский язык) (далее по тексту – английский язык) предназначены для объективного оценивания качества освоения обучающимися программы по вышеуказанному учебному предмету за 6 класс в ходе процедуры проведения годовой контрольной работы. Контрольно-измерительные материалы по английскому языку позволяют установить уровень освоения обучающимися Стандарта основного общего образования.

  1. Описание структуры работы (содержательные части, количество заданий, время выполнения, максимальное количество баллов).

Годовая контрольная работа состоит из 4 частей по видам речевой деятельности: чтение (Reading), Лексика (Vocabulary), Грамматика (Grammar), Речевой этикет (Everyday English) и включает в себя 10 заданий, различающихся уровнем сложности.

  1. Маркировка каждого задания (что проверяется, задание базового или повышенного уровня).

№ задания

Проверяемые предметные действия, понятия (опорный материал)

Тип задания (задание базового или повышенного уровня )

Первичные баллы за выполнение задания

Примерное время, необходимое для выполнения задания

Чтение (Reading)

№1

Понимание запрашиваемой информации прочитанной в тексте- выбор правильного ответа из двух предложенных.

Задание базового уровня

1-5

4 мин.

 Лексика (Vocabulary)

№2

Соблюдение существующих в английском языке норм лексической сочетаемости.

Задание базового уровня

1-5

4 мин.

№3

Выбор слова, выпадающего из логического ряда.

Задание базового уровня

1-5

4 мин.

№4

Образование родственных слов с использованием основных способов словообразования-аффиксации.

Задание повышенного уровня

1-10

4 мин.

№5

Употребление в пропусках подходящих по смыслу слов.

Задание повышенного уровня

1-10

4 мин.

№ 6

Выбор правильного ответа из двух предложенных.

Задание базового уровня

1-5

4 мин.

Грамматика (Grammar)

№7

Выбор правильного ответа из двух предложенных.

Задание базового уровня

1-5

4 мин.

№ 8

Образование соответствующих видо-временных формы глагола.

Задание повышенного уровня

1-30

4 мин.

№ 9

Преобразование глаголов в соответствующую временную форму по содержанию текста.

Задание повышенного уровня

1-10

4 мин.

Речевой этикет (Everyday English)

№ 10

Узнавание в письменном тексте изученных лексических единиц - реплик-клише, в пределах тематики, изученной в 6 классе.

Задание базового уровня

1-5

4 мин.

Итого

90

40 мин.

4. Темы, включенные в задания и подлежащие итоговому контролю:

1.

Члены семьи; страны; притяжательные местоимения.

2.

Дата; времена года; месяцы; предлоги; магазины; неопределенные местоимения.

3.

Дорожное движение; транспорт.

4.

Повседневная жизнь; настоящее простое время.

5.

Праздники; словообразование наречий; настоящее длительное время.

6.

Свободное время; словообразование существительных.

7.

В прошлом; прошедшее простое время.

8.

Жилье; модальные глаголы; степени сравнения прилагательных.

9.

Продукты, напитки; (не)исчисляемые существительные.

10.

Планы на каникулы; погода; будущее простое время.

5. Время выполнения работы -  На выполнение всей работы отводится 40 минут.

6. Дополнительные материалы и оборудование - Не используются.

7. Оценивание заданий

Номер задания

Первичный балл

Характеристика уровня, выраженного первичным баллом

Задание № 1 (базовый уровень)

1x5=5

Условие верного выполнения задания

Задание № 2 (базовый уровень)

1x5=5

Условие верного выполнения задания

Задание № 3 (базовый уровень)

1x5=5

Условие верного выполнения задания

Задание № 4  (повышенный  уровень)

2x5=10

Условие верного выполнения задания

 Задание № 5 (повышенный  уровень)

2x5=10

Условие верного выполнения задания

Задание № 6 (базовый уровень)

1x5=15

Условие верного выполнения задания

Задание № 7 (базовый уровень)

1x5=5

Условие верного выполнения задания

Задание № 8 (повышенный  уровень)

2x15=30

Условие верного выполнения задания

Задание № 9 (повышенный  уровень)

2x5=10

Условие верного выполнения задания

Задание № 10 (базовый уровень)

1x5=5

Условие верного выполнения задания

Итого за базовый уровень

 30 баллов

Условие безошибочно выполненные задания

Итого за повышенный уровень

60 балла

Условие безошибочно выполненные задания

Итого

90 баллов

8. Оценивание результатов работы (Перевод первичных баллов в отметку)

          5

 (отлично)

4

 (хорошо)

3 (удовлетворительно)

2 (неудовлетворительно)

1

(плохо)

Уровень выполнения работы –

85-100% выполнение заданий на базовом и повышенном уровне.

Уровень выполнения работы - выполнение 2/3 задания на базовом уровне и выполнение задания на повышенном уровне

Уровень выполнения работы - не менее 49 % выполнения задания на базовом уровне и повышенном уровне и/или 100% выполнение заданий базового уровня

Уровень выполнения работы - менее 100% выполнения задания на базовом уровне

Уровень выполнения работы - менее 50% выполнения задания на базовом уровне

заданий

9.Перевод первичных баллов в отметку

5

4

3

2

1

90-77 баллов

(100-85%)

76-58 баллов

(64-84%)

57-36 баллов

(63-33%)

 От 35 баллов

(32-19%)

От 17 баллов

16%

Variant 1                                     – READING –

1. Choose the correct word:

1.

David is writing to Matt/Daniel.

2.

There are five/four people in David’s family.

3.

Daniel/Michael is David’s dad.

4.

Phoebe/Jill is David’s mum.

5.

Michael has short/long dark hair.

                                     – VOCABULARY –

2. Match the words:

1.

parking      

a.

preparations

2.

wear          

b.

the shopping

3.

play          

c.

costumes

4.

make         

d.

zone

5.

do             

e.

the guitar

3. Find the odd word out:

1.

Britain-America-Russia-Canada

2.

fireplace-sofa-armchair-bathtub

3.

football-windsurfing-skiing-homework

4.

dominoes-painting-puzzles-billiards

5.

lemon-jam-honey-sugar

4. Form adjectives and nouns using “-ist, -ing,  -able, -or,- ful,”: 

             1. wonder,    2. enjoy,    3. interest,    4. act,    5. art  

5. Choose the correct word- costumes, cottage, novels, fly, capital: 

1.

Paris is the ___of France.

2.

That man is a pilot. He can ___ a plane.

3.

At Halloween, we wear strange ___.

4.

Julie is fond of reading ___.

5.

They live in ___in the country.

6. Choose the right item:

1.

Vladimir is from Russian/Russia.

2.

Please come to my birthday graduation/party.

3.

Harry can ride/drive a lorry.

4.

I think hamburgers are boring/delicious.

5.

Mum is doing/making a special dish.

– GRAMMAR –

7. Make the right choice:

1.

Their/Theirs house is very modern.

2.

There aren’t any/some paintings on the wall.

3.

Mike sits in/in front of the computer all day.

4.

You must/can’t go to school. That’s the law.

5.

There aren’t  much/many eggs in the fridge.

8. Write the verbs in Present (Past) Simple and Present Continuous:

1

Present Simple

-(e)s:

go, study, play, catch, fix

2.        

Present Continuous

-ing:                

stop, begin, dance, cry, stay

3.

Past Simple

  V2 :

have, see, go, do,  read

9. Put the verbs into the Present (Past, Future) Simple and Present Continuous:

1.

Michael (study) every afternoon.

2.

He (play) with his friends right now.

3.

I (be) twelve years old last year.

4.

We (work) in the garden yesterday.

5.

He (learn) English next year.

                                              – EVERYDAY    ENGLISH –

10. Choose the correct response:

1.

How are you?                  

A.

Pleased to meet you.

2.

How can I help you?      

B.

NM3 4WS

3.

How do you spell that?  

C.

J-O-N-S-O-N.

4.

What’s your postcode?  

D.

Not bad, thanks.

5.

I’d like to introduce you to Mary.

E.

I’d like to join the club.

Variant 2                                       – READING –

1. Choose the correct word:

1.

Daniel is writing to John/Peter.

2.

There are four/five people in Daniel’s family.

3.

Peter/Mark is Daniel’s dad.

4.

Emily is Daniel’s mum/sister.

5.

Mark has short/long, fair hair.

– VOCABULARY –

2. Match the words:

1.

traffic            

a.

belt

2.

swimming      

b.

newspaper

3.

racing            

c.

pool

4.

weekly          

d.

driver

5.

seat                

e.

signs

3. Find the odd word out:

1.

bank-baker’s-vase-library

2.

fireplace-sofa-armchair-door

3.

pizza-hamburgers-tennis-fish

4.

good-fond-keen-bad

5.

breakfast-lunch-dinner-dessert

4. Form adjectives and nouns using “ –ful, -ing,  -ic, -er, -or”:

            1. act,    2. excite,     3. hero,     4. write      5. beauty

5. Choose the right item- piece, palace, bike, cake, weekly:

1.

My little sister can’t ride a___.

2.

Myra is making a___for dinner tonight.

3.

My parents buy the___newspaper every Sunday.

4.

The Queen lives in a big___.

5.

Would you like a__of cake with your tea?

6. Choose the right item:

1.

Sally’s hair is short and wavy/middle.

2.

March is the fourth/third month of the year.

3.

Bob can drive/sail a boat.

4.

It’s very important to wash/brush your teeth twice a day.

5.

Help your mum to do/make shopping.

                                                  – GRAMMAR –

7. Make the right choice:

1.

Are these books her/hers?

2.

Is there a/any fireplace?

3.

See you at the party at/on 8 o’clock.

4.

You can’t/must go to the doctor.

5.

You put too many/much sugar in my tea.

8. Write the verbs in Present (Past) Simple and Present Continuous:            

1

Present Simple

-(e)s:

go, hurry, play, wish, mix

2.        

Present Continuous

-ing:                

get, read, move, fly, pay

3.

Past Simple

  V2 :

come, make, sit, cut, drink

9. Put the verbs into the Present (Past, Future) Simple and Present Continuous:

1.

My mother usually (watch) TV at 9 p.m.

2.

He (make) decorations for this night party now.

3.

We (be) at my granny’s last weekend.

4.

Paul (read) an interesting story yesterday.

5.

I (come) back soon.  

                                              – EVERYDAY    ENGLISH –

10. Choose the correct response:

1.

Here’s your card.                  

A.

Yes, I’m fond of it.

2.

What was in it?

B.  

Oh, hi! How are you?

3.

Do you like cycling?

C.

Great idea! They have a new film.

4.

Hi there, Sam.  

D.

Some money and camera.

5.

Shall we go to the cinema?

E.

Thank you.

Variant 3                                     – READING –

1. Choose the correct word:

1.

Stan is John’s brother/friend.

2.

John’s friend is eleven/thirteen years old.

3.

Stan can play the guitar/the piano.

4.

John’s friend is good at driving/sport.

5.

John can’t swim/play the drums.

– VOCABULARY –

2. Match the words:

1.

look                  

a.

party

2.

make                

b.

the gardening

3.

exchange          

c.

both ways

4.

do                    

d.

tea  

5.

birthday            

e.

gifts

3. Find the odd word out:

1.

first-two-autumn-sixth

2.

weekend-always-never-sometimes

3.

dull-tiring-awful-fun

4.

boots-trainers-shorts-shoes

5.

breakfast-lunch-dinner-dessert

4. Form adjectives and nouns using “ -ing,  -ic, -er, -or, -ist ”:

                1. fantasy,    2. play,     3. cycle,    4. direct,    5. football

5. Choose the correct word -introduce, restaurant, phone, drama, lights: 

1.

Always stop at the traffic ___when they are red.

2.

Can I make a ____ call?

3.

John is interested in ____.

4.

Can I ___ myself? My name is Lenny White.

5.

I’m hungry. Can we go to a fast food ___?

6. Choose the right item:

1.

We have to wear a school suit/uniform at my school.

2.

I don’t want to do/make the washing-up.

3.

You can buy bread/have snack at the baker’s.

4.

Let’s pour/bake a birthday cake.

5.

He goes/see fishing in the afternoon.

– GRAMMAR –

7. Make the right choice:

1.

This little puppy isn’t our/ours.

2.

There aren’t any/some chairs in the dining room.

3.

John sits on/next to Pete in class. They are good friends.

4.

You must/mustn’t eat in the classroom.

5.

There aren’t much/many carrots in the fridge.

8. Write the verbs in Present (Past) Simple and Present Continuous:

1

Present Simple

-(e)s:

go, study, pray, miss, fix

2.        

Present Continuous

-ing:                

sit, wear, like, cry, stay

3.

Past Simple

  V2 :

let, meet, run, take, tell,  

9. Put the verbs into the Present(Past, Future) Simple and Present Continuous:

1.    

Mike (go) to school on foot every morning.

2.

My sisters (make) a cake at present time.

3.

It (be) a beautiful  day yesterday

4.

Karen (have) a cold a week ago.

5.

The phone is ringing. I (answer) it.

                                              – EVERYDAY    ENGLISH –

10. Choose the correct response:

1.

Can I use your camera?                  

A.

Yes, I need some exercise.

2.

Thanks for inviting me.      

B.

I have a perfect thing for you.

3.

Shall we go to the gym?

C.

Yes, it’s a fantastic.

4.

I’m looking for a present.

D.

Oh, you’re welcome.

5.

Do you like the party?

E.

Yes, here you are.

Ответы

Variant 1

Variant 2

Variant 3

READING

1/1.

Matt

1.

John

1.

friend

2.

five

2.

five

2.

thirteen

3.

Daniel

3.

Peter

3.

the guitar

4.

Jill

4.

Emily

4.

sport

5.

short

5.

short

5.

swim

VOCABULARU

2/1.

d.

2/1.

e.

2/1.

c.

2.

c.

2.

c.

2.

d.

3.

e.

3.

d.

3.

e.

4.

---

4.

b.

4.

d.

5.

---

5.

a.

5.

a.

3/1.

Russia

3/1.

vase

3/1.

autumn

2.

bathtub

2.

door

2.

weekend

3.

homework

3.

tennis

3.

fun

4.

painting

4.

bad

4.

shorts

5.

lemon

5.

dessert

5.

dessert

4/1.

wonderful

4/1.

actor

4/1.

fantastic

2.

enjoyable

2.

exciting

2.

player

3.

interesting

3.

heroic

3.

cyclist

4.

actor

4.

writer

4.

director

5.

artist

5.

beautiful

5.

footballer

5/1.

capital

5/1.

bike

5/1.

lights

2.

fly

2.

cake

2.

phone

3.

costumes

3.

weekly

3.

drama

4.

novels

4.

palace

4.

introduce

5.

cottage

5.

piece

5.

restaurant

6/1.

6/1.

-----

6/1.

uniform

2.

2.

third

2.

do

3.

3.

3.

buy bread

4.

4.

4.

5.

5.

5.



Предварительный просмотр:

Годовая контрольная работа по учебному предмету «Иностранный язык» (английский язык), 8 класс

Variant 2

1. Reading

Monsters of the sea?

         People have always been afraid of sharks. Films like “Jaws” have shown them as monsters. But now these animals are in danger, like many others.

In recent years, shark meat has become a popular food in America. Too much fishing has begun to reduce the numbers of some kinds of shark. Some people say this is a good thing. Sharks kill about twenty-five people a year near the world’s beaches. Are we going to help sharks, or are they going to become extinct?

      It’s hard to solve the sharks’ “image” problem and change people’s minds about them. Sharks are hunters and so they naturally kill. But actually elephants kill more people than sharks every year – and everyone likes elephants.

       Sharks are very important for the world’s oceans. They eat unhealthy fish and keep the numbers of different kinds of sea animals in balance. Now scientists are trying to find way to protect these animals. They have been in the oceans for 350 million years. Perhaps they can survive a little longer.

1.Выберите соответствующие /несоответствующие содержанию текста предложения(True/False):

  1. Sharks are in danger like others.
  2. All people say this is good that a number of some kinds of sharks has reduced.
  3. It’s not hard to solve sharks ‘image’ problem.
  4. Sharks are hunters so they naturally kill.
  5. Sharks have been in the oceans for 200 years    

2.Vocabulary

2.1. Выберите правильное слово:

1 I`m cooking scrambled/grilled eggs .

2.Sally is stubborn/sociable. She likes meeting  people.

3.Cars and factories produce toxic waste /litter.

4. She owns a(n) florist`s/optician`s because she loves flowers.

5.How many litres/bars of milk do you drink per month?

6.Earthquake/tsunami is shaking of the ground.

7. Your uniform doesn`t really suit/go with you!

8. Sam loves animals and wants to be a(n) author/vet.  

         

                                                                                                                                                 

3.2 Преобразуйте слова в скобках в правильную грамматическую  

      форму:

1. Rita is……. ( short ) than  you.

2. Why is he so happy to see……. (he) teacher?

3. Peter…… (work) on the computer when I went to his room

4. ……. you….. ( do) homework  yesterday?

5. What is Betty doing  ? - She…..(clean)  her room at the moment.  

               

4. Everyday English                                                           

4.Соотнесите фразы по смыслу. Один ответ лишний:

1. Exсuse me!                                                            A. See you later!

2. Could I offer you something?                               B. They`re very trendy!                                                

3. I`ve never been there. Where is it exactly?           C. Yes, can I help you?

4. Did you enjoy the football match?                        D. It`s in the city centre.

5. What do you think of these jeans?                        E. It was fantastic

                                                                                   F. No, thank you

 

                                       

                                                               

   

   2.2. Вставьте слова в предложения по смыслу:

        tall     tornado     Astronomy    colleagues    discovered     roast  

1. He was …… and well –built.    

2. My mum often cooks … chicken for dinner.

3. Doctor Brown understood the problem and told  his ..... about it.

4. My brother is good at ...... he studies the planets and stars.

5. Who... … America? – Christopher Columbus did it in 1492.

6. The …..  hit the area and  ruined a few small houses and farms .    

    2.3. Преобразуйте слова, так чтобы они соответствовали  

           предложению:

1.The girl was quite …….. to be an actress.                               ATTRACT 

2. I like fast food, it doesn`t have ……..    .                               ADVANTAGES                       

3. If you want to …  your house I  can  help you.                      MODERN                                                            

4. It`s……. for the teenagers under 18 to drive cars in Russia.  LEGAL                                                                

5. The …….. of animals is a very important issue nowadays.    PROTECT   

 

3. Grammar

3.1. Выберите правильное слово:

1. Harry does/has done shopping every Saturday .

2. Have you watched/ Are you watching a new film yet?

3.  Sandra didn`t/doesn`t visit her friends last week.

4. You was/were driving when I saw you yesterday.

5. A new dress will be / was made for me next week.

6. This toy isn`t expensive, so you don`t take much/many money to buy it.

7. The game was played by the boy./ The boy was played by the game.                                                                                  

Годовая контрольная работа по учебному предмету «Иностранный язык» (английский язык), 8 класс

Variant 1

1. Reading

Monsters of the sea?

         People have always been afraid of sharks. Films like “Jaws” have shown them as monsters. But now these animals are in danger, like many others.

In recent years, shark meat has become a popular food in America. Too much fishing has begun to reduce the numbers of some kinds of shark. Some people say this is a good thing. Sharks kill about twenty-five people a year near the world’s beaches. Are we going to help sharks, or are they going to become extinct?

      It’s hard to solve the sharks’ “image” problem and change people’s minds about them. Sharks are hunters and so they naturally kill. But actually elephants kill more people than sharks every year – and everyone likes elephants.

       Sharks are very important for the world’s oceans. They eat unhealthy fish and keep the numbers of different kinds of sea animals in balance. Now scientists are trying to find way to protect these animals. They have been in the oceans for 350 million years. Perhaps they can survive a little longer.

1. Выберите соответствующие/ несоответствующие содержанию текста  

    предложения (True/False):

1. Films have shown sharks as monsters.

2. Shark meat has become a popular food only in Canada.

3. The number of some kinds of shark has reduced because of much fishing.

4. Elephants kill less people than sharks, people like them .

5. Sharks are not very important for the world’s oceans because they kill healthy fish.                                                                                

2.Vocabulary

2.1.Выберите правильное слово:

1 I`m cooking a roast chicken with pickled/mashed potatoes.

2.Sally is patient/impatient. She is always  nervous in difficult situations.

3.Cars and factories produce toxic smoke /fumes.

4. 5.He has got a career/job as a computer programmer.

5.How many litres/bars of chocolate do you eat per month?

6.Greenhouse gases cause poverty/global warming, making the Earth warmer.

7. Your baggy jeans don`t really match/go this elegant top!

8. The people were very friendly and optimistic/pessimistic.                                                                                                                                                            

3.2. Преобразуйте слова в скобках в правильную грамматическую  

       форму:

1. My clothes are always ……  ( smart ) than yours.

2. Why is she so happy to see……. ( she ) aunt?

3. Peter…… (talk ) on the phone when I went to his room.

4. …… he often …… ( eat out)?

5. ……. they….. ( win ) the game yesterday?

 

 

4. Everyday English                                                                                          

4.Соотнесите фразы по смыслу. Один ответ лишний:

1. Exсuse me!                                                            A. It`s in the city centre .                  

2. Could I offer you something?                               B. Yes, can I help you?

3. I`ve never been there. Where is it exactly?           C. No, thank you

4. Did you enjoy the football match?                        D. You are welcome!

5. What do you think of these jeans?                        E. It was fantastic

                                                                                   F. They`re very trendy!                                               

                                         

   

2.2. Вставьте слова в предложения по смыслу:

fat   avalanche Geography colleagues invented   scrambled  

1. He was ugly, short and…….      

2. My mum often cooks … eggs for breakfast.

3. Doctor Brown understood the problem and told  his ..... about it.

4. My brother is good at ...... his dream is to travel to different countries.

5. Who... this gadget? - I `ve no idea, but it`s very helpful.

6. The ..... hit the area and  five skiers were buried under the sea.                                                                                                    

2.3. Преобразуйте слова, так чтобы они соответствовали предложению:

1.The book was quite …….. to read but I had to prepare a report on it.  BORE

2. I … fast food, I prefer homemade soups and salads.                            LIKE

3. If you want to … the foreign words, use online lessons.                      MEMORY                                                            

4. It`s……. for the children under 16 to watch some films.                     LEGAL                     

5. The British Museum has a great … of ancient books...                          COLLECT       

 

3. Grammar

3.1. Выберите правильное слово:

1. Harry works/has worked at the hospital every Saturday night.

2. Have you seen/ Are you seeing our new classmate yet?

3.  Sandra didn`t/doesn`t meet her grandparents last weekend.

4. You was/were shopping for food when I saw you yesterday.

5. A new supermarket will be / was built near our school next year.

6...This work isn`t hard, so you don`t take much/many time to do it.

7. The book was written by Pushkin/Pushkin was written by the book.                                                                                  

 

Ключи к заданиям варианта1

1.Чтение

1.T  2.F 3.T  4.T  5.F (5б.)

2.Лексика

2.1

1.mashed

2.impatient

3.fumes

4.job

5.bars

6.global warming

7.match

8. optimistic  (8б.)

3.Грамматика

3.1

1.works

2.Have you seen

3.did not

4.were

5.will be

6.much

7.Pushkin (7 б.)

4.Речевой зтикет 1.B  2.C 3.A 4.E 5.F             (10 б.)

2.2

1.fat

2.scrambled

3.colleagues

4.Geography

5.inventad

6. avalanche (6б.)

2.3

1.boring

2.dislike

3.memorise

4.illegal

5. collection  (5б.)

3.2

1.smarter

2.her

3.was talking

4.Does he often eat out

5.Did they win

6.is dressing  (10 б.)

 ИТОГО:51 БАЛЛ

Ключи к заданиям варианта2

1.Чтение

1.T  2 .T  3.F   4.T  5.F  (5б.)

2.Лексика

2.1

1.scrambled

2.sociable

3.waste

4.florist`s

5.litres

6.earthquake

7.suit

8.vet (8б.)

3.Грамматика

3.1

1.does

2.Have you watched

3.did not

4.were

5.will be

6.much

7.The game (7 б.)

4.Речевой зтикет 1.С 2.F 3.D 4.E 5.B             (10 б.)

2.2

1.tall

2.roast

3.colleagues

4.Astronomy

5.discovered

6. tornado (6б.)

2.3

1.attractive

2.disadvantages

3.modernise

4.illegal

5.protection (5б.)

3.2

1.shorter

2.his

3.were

4.Did you do

5.is cleaning

6.Does he often play  (10 б.)

 ИТОГО:51 БАЛЛ



Предварительный просмотр:

Годовая контрольная работа по учебному предмету «Иностранный язык» (английский) (базовый уровень), 10 класс

VARIANT  1

1. LISTENING – Match the speakers to their comments.

There is one comment which you do not to use:

A. Watching sporting events on TV is important to me.

B. I only like watching team sports.

C. I don’t mind paying a lot to watch an event.

D. I’m not at all interested in sporting events.

E. I don’t like staying at home alone to watch sporting events.

F. I don’t mind watching sports but I prefer to take part.

Speaker

1

2

3

4

5

Comment

 

2. READING – Match the headings (1-5) to the texts (A-F).

There is ono text which you do not to use:

1. FAMOUS PEOPL’S LIVES         4. WHAT A GOOD LAUGH!

2. FOND OF COOKING                  5. SCIENCE FICTION RULES!

3. DO YOU LIKE FANTASY?

 

3.1. GRAMMAR – Choose the correct answer:

1. The soup…delicious! Is it a new recipe?

A. tastes

B. is tasting

C. taste

2. Jane can’t imagine…in a big city; she prefers the countryside.

A. living

B. to live

C. she lives

3. Make sure you switch off the lights before you…the house.

A. will leave

B. leave

C. are leaving

4. The law says we…drive a car if we don’t have a licence.

A. must not

B. could not

C. had better not

5. Let me…Joe if he can give you a lift to the airport tomorrow.

A. to ask

B. asking

C. ask

6. You…in the garden for the last three hours. Aren’t you tired?

A. are working

B. work

C. have been working

7. Look out for that tree! You…into it!

         A. are going to crash

B. will crash

C. are crashing

8. The train to Brighton…in two hours from platform six.

A. leaves

B. is leaving

C. will leave

9. Jason’s new job makes him…than his old one.

A. happy

B. more happy

C. happier

10. We usually go for the weekend, but this week we’d like…home

A. staying

B. stay

C. to stay

3.2.  GRAMMAR – Put the words into the correct form:

1.

-What…this weekend?

YOU/DO

2.

-…lunch yet?

YOU/HAVE

3.

Would you like…shopping?

GO

4.

Let me…you with the bags.        

HELP

5.

I’m very hungry. I…something to eat.

MAKE

6.

This time next week I…in Milan.

SHOP

7.

Two days ago Tina…the book to me.        

RETURN

8.

Jane…TV while I…the plants.

WATCH/WATER

9.

If I…you, I wouldn’t eat that.

BE

10.

You’ll pass the exam if you…harder.

STUDY

4.1. VOCABULARY – Choose the correct answer:

1.  I think Paul is…of me because I have a new bike.

     A. jealous

B. dishonest

C. mean

2.  I love this artist’s paintings; he’s very…  .

    A. respectful

B. comfortable

C. creative

3.  Ian is quite…; one minute he’s all happy, the next he’s upset.

     A. selfish

B. moody

C. aggressive

4.  Kate makes new friends very easily; she’s so…  .

     A. sensible

B. sociable

C. shy

5.  Jake loves doing extreme sports; he’s very…  .

     A. boring

B. adventurous

C. cautious

        

6. Can you please help me solve this… for my Maths homework?

A. equation

B. reaction

C. process

7. Using aerosol spray is harmful…the environment.

A. in

B. about

C. to

8. Ian likes working as a...because he doesn’t have to sit in an office.

A. clerk

B. freelancer

C. celebrity

9. With her very bright red hair, Tracy always…in a crowd.

A. sticks to

B. stands out

C. keeps up

10. Helen is really enthusiastic…travelling abroad this summer.

A. about

B. with

C. for

4.2.  VOCABULARY – Put the words into the correct form:

1.

Andrea is a…little girl.

BEAUTY

2.

He is a…teacher.

TALENT

3.

Have a look at my…  .

COLLECT

4.

The…wants to see you.

MANAGE

5.

I find Maths problems… to solve.

POSSIBLE

6.

Many animals species will soon…  .

APPEAR

7.

Britain is a very…country.

--- CULTURE

8.

This actor is very… in England.

FAME

9.

James has got a very good university…  .

EDUCATE

10.

Ann’s on a diet again. She still think she’s…  .

WEIGHT

5. EVERYDAY ENGLISH – Match to form exchanges:

1.

Did you have a nice holiday?

a.

Oh, dear.

2.

What do you think of go shopping?

b.

Monday 10 a.m.

3.

You’re looking very well.

c.

Thank you.

4.

I hear you’re going on a cruise.

d.

Bye.

5.

What’s up?

e.

Yeah, fine.

6.

Everything alright?

f.

Nothing much.

7.

See you later.

g.

Yes, I can’t wait!

8.

Please have a sit.

h.

Thanks, so are you.

9.

When shall we start?

i.

I find it exciting.

10.

I’ve failed my exam.

j.

I didn’t like it at all.

Годовая контрольная работа по учебному предмету «Иностранный язык» (английский) (базовый уровень), 10 класс

VARIANT  2

1.  LISTENING – Match the speakers and their comments.

There is one odd comment.

A. I prefer going on holiday in cold weather.

B. I don’t like going on holiday.

C. I like to relax on holiday.

D. I don’t like flying alone.

E. I spend a lot on my holiday.

F. Holidays are really important for me.

Speaker

1

2

3

4

5

Comment

 

2.  READING – Match each profiles (1-5) to the texts (A-F).

There is ono text which you do not to use

Which DVD would you recommend for someone who…

1. …loves nature?                           4. …daydreams a lot?

2. …likes fashion?                          5. …loves practical jokes?

3. …is interested in mysteries?

REVIEWS

1

2

3

4

5

3.1. GRAMMAR – Choose the correct answer:

1. I’ve…made some tea. Would you like a cup?

A. yet

B. just

C. since

2. …you…anything special for your birthday tomorrow?

A. Are...doing

B. Have…done

C. Do…do

3. I promise I…the dishes right after dinner.

A. will be doing

B. will have done

C. will do

4. This is the best film we…  .

A.’ve ever seen

B. ever see

C. ‘re ever seeing

5. Jeremy can’t wait…his new job.

A. starting

B. to start

C. to starting

6. Of all people who applied for the job, Mr Myer was the…one.

A. skilled

B. more skilled

C. most skilled

7. I…Rick for a week. Is he out of town?

A. ‘m not seeing

B. don’t see

C. haven’t seen

8. Are you looking forward…you school friends again?

A. to meet

B. to meeting

C. meting

9. They…painting our house by the end of the week.

A. will finish

B. will have finished

C. are finishing

10. You must…Allan to your party! He is your best friend.

A. to invite

B. inviting

C. invite

   

3.2.  GRAMMAR – Put the words into the correct form:

1.

I…to the gym every day.

GO

2.

Laura…this book now actually.

READ

3.

…the film “King Kong” yet?

YOU/SEE

4.

Mark…his money for three weeks now.

SAVE

5.

I promise I…it tomorrow.

DO

6.

Debra… speak French from the age of ten.

CAN

7.

…you that horror film last night?

SEE

8.

It…heavily and the wind was howling.

RAIN

9.

I…lunch when Jonathan arrived.

FINISH

10.

If you get enough vitamins, you… healthy.

STAY

4.1.  VOCABULARY Choose the correct answer:

1. Kate makes new friends very easily; she’s so…  .

A. sensible

B. sociable

C. shy

2. Don’t spend much money, save it for a rainy…  .

A. weather

B. day

C. time

3. In his free time, Chris enjoys… the Net.

A. surfing

B. chatting

C. hanging out

4. Dinosaurs became…millions of years ago.

A. rare

B. extinct

C. superfluous

5. Sarah…some money from her friend.

A. lent

B. paid

C. borrowed

6. When does the film festival…place?

A. find

B. take

C. hold

7. Marco watches English films without…  .

A. subtitles

B. scripts

C. headings

8. The panda is a(n)…species that needs our protection.

A. fatal

B. harmed

C. endangered

9. It’s no use crying over spilt…; there’s nothing we can do.

A. water

B. tea

C. milk

10. Our hotel room had an amazing…of the snowy mountains.

A. scenery

B. view

C. setting

4.2.  VOCABULARY – Put the words into the correct form:

1.

My car is very… .

ECONOMY

2.

When did these counties sign this…  .

AGREE

3.

It was absolutely…to see in the dark.

POSSIBLE

4.

Tina is very good-…  .

LOOK

5.

His mother helped him… the poem.

MEMORY

6.

This…story is about the kid’s adventures.

EXCITE

7.

Shopping is… and fun.

ENJOY

8.

In the…regions of Russia it’s not cold.

EUROPE

9.

Is she the new…?

TEACH

10.

It’s an…place to visit!

AMAZE

5. EVERYDAY ENGLISH – Match to form exchanges:

1.

How is it going?

a.

Oh, dear.

2.

What a fantastic suntan!

b.

Monday 10 a.m.

3.

I’m going on holiday next week.

c.

Not too bad. And you?

4.

Do you enjoy surfing the Net?

d.

Oh dear, I hope you feel better soon.

5.

Are you feeling any better?

e.

I’m feeling a bit under the weather.

6.

You look a bit pale.

f.

Much better, thanks.

7.

I’m not feeling well.

g.

I’m really into it.

8.

What did you think of the ballet?

h.

Have a nice time!

9.

When shall we start?

i.

Thanks.

10.

I’ve failed my exam.

j.

Yes, it was great!



Предварительный просмотр:

Module 1

Ex.1 – Match the opposites:

Ex.5 – Fill in the gaps:

Ex.2 – Underline the correct item:

Ex.6 – Underline the correct item:

Ex.3 – Choose the correct response:

Ex.4 – Choose the correct item:

Module 2

Ex.1 – Underline the correct item:

Ex.3 - Choose the correct item:

Ex.2 – Choose the correct response:

Module 2

Ex.4 – Underline the correct item:

Ex.5 – Match the shops to the items:

Module 3                                               Ex.1 – Choose the correct item:

Ex.2 – Underline  the correct item:

Ex.3 - Choose the correct response:

Ex.4 – Underline   the correct item:

 

Unit 4                                                 Ex.1 – Choose the correct item:

Unit 4

Ex.2 – Choose the correct item:

Ex.3 – Choose the correct item:

Module 5                                               Ex.1 – Choose the correct item:

Ex.2 – Choose the correct item:

Module 5                                            Ex.3 – Choose the correct item:

Module 6                                               Ex.1 – Choose the correct item:        

                                                              Ex.2 – Choose the correct item:

Ex.3 – Choose the correct item:

Module 7                                               Ex.1 – Choose the correct item:    

     

Ex.2 – Choose the correct item:

 

Ex.3 – Choose the correct item:

 

Unit 8                                                      Ex.1 – Choose the correct item:

Unit 8                                                    Ex.2 – Choose the correct item:

Ex.3 – Choose the correct item:

Unit 9                                                          Ex.1 – Choose the correct item:

 

Ex.2 – Choose the correct item:

Unit 9                                                          Ex.3 – Choose the correct item:

 

Unit 10                                                          Ex.1 – Choose the correct item:

 

Ex.2 – Choose the correct item:

Ex.3 – Choose the correct item:

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа «Основные классы неорганических веществ» химия 8 класс по программе О.С. Габриеляна ( 16 вариантов)

Контрольная работа  по теме «Основные классы неорганических веществ» для учащихся 8 класса обучающихся по программе О.С. Габриеляна. Работа содержит 16 вариантов. Задания каждого варианта одинако...

Контрольная работа "Основные классы неорганических соединений" (8 класс)

Данная контрольная работа содержит 30 вариантов. В каждом варианте 4 задания. Задания разных вариантов имеют одинаковые формулировки, но различные выходные данные....

Контрольная работа "Основные классы неорганических соединений" (8 класс)

Данная контрольная работа содержит 30 вариантов. В каждом варианте 4 задания. Задания разных вариантов имеют одинаковые формулировки, но различные выходные данные....

Итоговая контрольная работа 3 класс ( для учебника Верещагиной 3 класс)

Контрольная работа разработана для учащихся 3 классов с углубленным изучением английского языка...

8 класс. Контрольные работы 8 класс. Сентябрь.

Готовимся к контрольнойработе....

Контрольно измерительные материалы по русскому языку (годовая контрольная работа), 5 класс

Контрольно измерительные материалы по русскому языку для 5 класса содержат кодификатор и спецификацию, 1 демонстрационный выриант заданий и ответы к нему, на основе предложенного КИМ можно создать ана...