«Going shopping»
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Конспект урока

на тему «Going shopping» «Идём в магазин» Модуль 9 А.

(УМК «Английский в фокусе, 5 класс»).

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_za_pokupkami.doc35.5 КБ
Office presentation icon going_shopping.ppt2.24 МБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока английского языка

в 5 классе по учебнику Spotlight-5

Тема урока - “Going shopping”.

Цели:

1) практические:

- развитие лексических навыков по теме «Магазины, покупки»;

- практика учащихся в устной речи, чтении (развитие умений ознакомительного и изучающего чтения), аудировании;

- развитие грамматических навыков (употребление артиклей а/аnи the, глагола to be в прошедшем времени);

2) общеобразовательные:

- расширение общего кругозора учащихся (знакомство с ведением диалога в магазине);

- расширение словарного запаса;

3) воспитательные:

- развитие умений вести диалог этикетного характера в магазине;

- формирование интереса к дальнейшему изучению темы;

4) развивающие:

- развитие языковой догадки;

- развитие памяти, воображения.

Языковой и речевой материал:

Л.Е: bakery, florists’s, café, shoe shop, newsagent’s, greengrocer’s, toyshop, bookshop, chemist’s, record shop, fast food restaurant, clothes shop, jeweler’s.

- текст для чтения и аудирования упр.2 стр.107

- стихотворение для физкультминутки

Оснащение урока: презентация, аудиоприложение.

Ход урока

I. Приветствие и сообщение задач урока.

Т: Hello, boys and girls. I’m glad to see you today.How are you? How is your mood? What date is it today, I wonder? What day of the week is it? And do you remember what season it is now? What do you usually wear in this season? What’s the weather like today? What are you wearing?

Today we’ll have a really interesting lesson “Going shopping”. We’ll listen, read and talk about shops and products, learn to offer help and ask for information, play some games in groups and alone.

II. Подготовка учащихся к восприятию иноязычной речи.

1. Фонетическая разминка. Повторение изученных слов по теме «Магазины, покупки».

T: I have some flashcards. The task is to read the words correctly.

T: Now look at the screen. Youcan see some products. So the task is to say where people can buy them (slides 2-13).

2. Речевая разминка.

T: Now answer my questions, please.

  • Do you often go shopping? Do you like it?
  • What shops do you prefer to go to?
  • What do you usually buy there?
  • Are you tired after the shopping?

III. Основная часть.

1) T: Let us describe the picture on page 106.

Т. What type of shop is Diana’s?

S. It’s a jeweller’s. Where’s the shoe shop? It’s next to the florist’s.

Предполагаемый ответ: Benny’s is a shoe shop. The shoe shop is between Laura’s and Karen’s on the first floor.

Karen’s is a clothes shop. The clothes shop is next to Benny’s on the first floor.

Brown’s is a bookshop. The bookshop is next to Karen’s on the first floor.

Top Hits is a record shop. The record shop is next to Lloyd’s on the ground floor.

Lloyd’s is a chemist’s. The chemist’s is between Top Hits and Diana’s on the ground floor.

Diana’s is a jeweller’s. The jeweller’s is between Lloyd’s and Burger land on the ground floor.

Burgerland is a fast food restaurant. The fast food restaurant is between Diana’s and Toy land on the ground floor.

Toyland is a toy shop. The toy shop is between Burgerland and Ann’s on the ground floor.

Ann’s is a newsagent’s. The newsagent’s is next to Toyland on the ground floor.

2) Закрепление активной лексики в речи упр.1а стр.106.Children imagine that you are in the mall. Act out short dialogues.Use the model in your textbooks.

Физкультминутка для глаз.

T: Our eyes want some rest.

Now let’s do exercises.

Look left, right

Look up, look down

Look around.

Look at your nose

Close your eyes

Open, wink and smile.

Your eyes are happy again.

3) Reading.

T: Close your books, please. We will listen to the text (упр.2 стр.107).

T: Now open your books and let’s read the text. Ex. 2 p. 107. Let’s read it one by one. If there any words you don’t know, please ask.

T: Let’s do Ex. 2(a) p. 106.

4) Grammar.

a) употребление артиклей a/an/the.

T: Read the grammar reference, p. 106. Say when we use a/an and the.

b) упр.3астр 107употребление глагола to be в прошедшем времени.

c) упр.3в стр107.

d) закрепление грамматического материала упр.4. cтр. 107.

IV. EverydayEnglish.

Развитие умений вести диалог этикетного характера в магазине.

T: Now we’ll learn to offer help and ask for information. Imagine you’re at the mall.Now look at the screen. Use the model and act out short dialogues. Work in pairs.

A: Can I help you at all?

B: Yes, please. I’m looking for a toy train.

A: They are on the fourth floor.

B: Thank you very much.

A: You’re welcome.

V. Подведение итогов урока.

T: Our lesson is ending. Let’s make a conclusion. We have learned new worlds on new topic. We have acted out dialogues. Now we know how to use the verb to be in Past Simple and we can use it in our speech.

T: Thanks a lot. I’m proud of you. A perfect job! Now write down your homework: SB ex.6 p.107. You can put your things away and go. Goodbye! Have a good day!

 

 

 


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

s o u p c h e e s e c o f f e e p a s t a s a l a d 1 2 3 4 5 1.The first dish. What is it? 2. Dairy product. What is it? 3. People drink it in the morning. What is it? 4. Favorite dish of Italians. What is it? 5. It can be vegetable or fruit. What is it?

Слайд 3

Going shopping

Слайд 4

florist’s shoe shop clothes shop Where is the clothes shop? - It’s next to the shoe shop. Where is the shoe shop? The shoe shop is between the florist’s and the clothes shop.

Слайд 5

a CD a pair of shoes A magazine A ring a CD some aspirin Some tulips A skirt A teddy bear

Слайд 6

A/An - The Benny’s is a shoe shop. The shop is next to Karen’s.

Слайд 7

I have … apple every day. Is there … toy shop in this town? I am going to the chemist’s on … fifth floor. I want to buy … new pair of shoes. Kate always has … party on her Birthday. Fill in a, an or the: an a the a a

Слайд 8

Past Simple - простое прошедшее Affirmative - утвердительная форма глагол to be I was You were He was She was It was We were You were They were

Слайд 9

Past Simple - простое прошедшее Negative - отрицательная форма глагол to be was not = wasn’t were not = weren’t I was not at the mall yesterday . We were not at the mall yesterday.

Слайд 10

Как задать вопрос? Interrogative – вопросительная форма Was she at the mall yesterday ? Were they at the mall yesterday ? Yes, she was. No, they were not.

Слайд 11

Yesterday The day before yesterday Last week Last month Last year … ago Слова-спутники прошедшего времени:

Слайд 12

ten days ago last summer yesterday a week ago the day before yesterday last year a month ago 10 дней тому назад позавчера в прошлом году неделю тому назад прошлым летом вчера месяц тому назад


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

открытый урок 5 класс "Going shopping" Spotlight

Первый урок темы "Modern living" module 9, урок введения новой лексики "Going shopping" (названия магазинов, повторение предлогов места, опред. и неопред. артикли)....

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока - “Going shopping”.

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока -  “Going shopping”....

Тест по теме "Going shopping"

Тест составлени на основе материала УМК "English" 6 класс, автора В.П. Кузовлев по теме "Покупки"...

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебникуSpotlight-5 Тема урока – “Going shopping”.

Цели:1)практические:- развитие лексических навыков по теме «Магазины, покупки»;- практика учащихся в устной речи, чтении (развитие умений ознакомительного и изучающего чтения), аудировании;- развитие ...

план_урока_Going_Shopping

План урока Going Shopping 5 класс, Spotlight...

Открытый урок на тему «Совершаем покупки» (Going shopping)

Урок английского языка в 5 классе, по теме «Совершаем покупки» (Going shopping) Данный урок комплексного применения знаний и умений (урок закрепления), (третий урок в данном разделе № 9). Тип урока: у...