Конспект учебного занятия в 5 классе с использованием современных информационных технологий
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Шульгина Анастасия Васильевна

Конспект учебного занятия с использованием современных информационных технологий

Класс: 5 «А» класс

Тема: В Антарктиде. Чтение

Цель: развитие умений чтения.

Задачи:

коммуникативная: уметь поддержать разговор о животных и птицах с различных континентов;

воспитательная: воспитывать уважение к окружающей среде, уважение друг к другу при работе в паре и в группах;

развивающая: развивать мышление, память, воображение учащихся;

обучающая: закрепить лексические и грамматические навыки.

Использованный ресурс: Plickers

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt_uchebnogo_zanyatiya_shulgina.docx21.31 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект учебного занятия с использованием современных информационных технологий

Учитель:        А.В. Шульгина

Класс: 5 «А» класс

Тема: В Антарктиде. Чтение

Цель: развитие умений чтения.

Задачи:

коммуникативная: уметь поддержать разговор о животных и птицах с различных континентов;

воспитательная: воспитывать уважение к окружающей среде, уважение друг к другу при работе в паре и в группах;

развивающая: развивать мышление, память, воображение учащихся;

обучающая: закрепить лексические и грамматические навыки.

Языковой и речевой материал:

лексический: animals, Antarctica, slowly, happily, wonderfully, fast, well, quickly, angrily, quietly, carefully;

грамматический: Future Simple, Past Simple, adverbs;

речевые образцы: Penguins walk slowly. Flippy stamped his foot angrily. I will do my homework tomorrow.

Оборудование и методическое обеспечение: учебник, рабочая тетрадь Workbook, рабочая тетрадь Grammar, компьютер с колонками и проектором, карточки, интернет-ресурс и мобильное приложение Plickers, карточки рефлексии, стаканчики True/ False.

Ход занятия

I Организационно-мотивационный этап

Приветствие

Good morning, children! How are you?

Речевая зарядка, введение в иноязычную среду

Are you ready? Yes, I am. / No, I’m not.

Do you like the weather? Yes, I do. / No, I don’t.

What’s the weather like today? It’s …/ It isn’t…

What season is it? It’s spring.

What month is it? It’s April.

What day of the week is it today? It’s Friday.

What day of the week will it be tomorrow? It will be Saturday.

Will you go to school tomorrow? Yes, I will. / No, I won’t.

Will you read an interesting text in English today? Yes, I will. / No, I won’t.

Цели и задачи урока

Today we will read an interesting text. And to know what this text is about you must solve a riddle:

Even though I have two wings

I’m a bird that cannot fly.

I often like to swim and dive.

On ice is where I dry.

(a penguin)

Задачи на доске:

Today in the lesson we will

Use Past Simple and Future Simple;

Use adverbs;

Read a text about penguins;

Speak about the text.

II Предтекстовый этап

In our today’s text there are a lot of adverbs. Let’s check how we know them. Prepare your Plickers cards. Ссылка на тест: https://www.plickers.com/seteditor/5cc21028d4311c0004e94e53

The test

1. Cheetahs can run very…

A. good,        B. goodly,        C. well

2. Deer are… animals.

A. beautiful,                B. beautifully,        C. more beautiful

3. The dog ran… after the cat.

A. fastly,        B. fast,        C. the fastest

4. She looked at me…

A. happy,        B. happyly,        C. happily

5. They listen to the teacher…

A. carefully,                B. careful,        C. carefuly

Look at the pictures on pages 115-116.

1. Who is this text about?

2. What’s his name?

3. Where does he live?

4. Has he got a family?

III Текстовый этап

Exercise 1a, p. 115-116

Listen to the text, read the story and answer the question.

Who did Flippy see under the water? – Flippy saw a little penguin.

Физкультминутка

The wheels on the bus… unit 7, lesson 1, ex. 1, p. 61

Answer the questions ex. 1b, p. 116

Why was Flippy angry? Because the penguin under the water didn’t answer.

Why did he smile happily? Because he was glad to see the penguin under the water. He wanted to make friends with him.

Use the words to make sentences about Flippy. Ex. 1c, p. 116

Model. Flippy could swim very well.

IV Послетекстовый этап

The “True/ False” task (групповая работа)

  1. Flippy is a big penguin.
  2. Flippy lives in Antarctica.
  3. Flippy can swim and dive very well.
  4. One day Flippy wanted to go to the jungle.
  5. He ran to the sea very slowly.
  6. Under the water he saw a baby whale.
  7. Flippy stamped his foot angrily.
  8. The penguin under the water stamped his foot, too.
  9. Flippy wanted to talk to the penguin loudly.
  10. The penguin smiled angrily.

Put the sentences in the correct order.

Ex. 1d, p. 116

C. Flippy spoke with his father. B. He ran to the sea fast. G. He saw a little penguin in the water. D. He asked the penguin, “Who are you?” A. Flippy stamped his foot angrily. F. He wanted to go away. H. Flippy smiled at the penguin. E. The penguin smiled back.

V Рефлексия

Did you like the lesson?

Do you like the story of Flippy, the penguin?

What do you know at the end of the lesson?

Open your daybooks and write down your hometask:

ex. 1e, p. 116, WB ex. 2, 3, p. 87

Приложения

  1. Flippy is a big penguin.

  1. Flippy lives in Antarctica.

  1. Flippy can swim and dive very well.

  1. One day Flippy wanted to go to the jungle.

  1. He ran to the sea very slowly.

  1. Under the water he saw a baby whale.

  1. Flippy stamped his foot angrily.

  1. The penguin under the water stamped his foot, too.

  1. Flippy wanted to talk to the penguin loudly.

  1. The penguin smiled angrily.

  1. Flippy is a big penguin.

  1. Flippy lives in Antarctica.

  1. Flippy can swim and dive very well.

  1. One day Flippy wanted to go to the jungle.

  1. He ran to the sea very slowly.

  1. Under the water he saw a baby whale.

  1. Flippy stamped his foot angrily.

  1. The penguin under the water stamped his foot, too.

  1. Flippy wanted to talk to the penguin loudly.

  1. The penguin smiled angrily.

Now I know how

to use Future Simple

to speak about penguins very well

to use adverbs carefully

Now I know how

to use Future Simple

to speak about penguins very well

to use adverbs carefully

Now I know how

to use Future Simple

to speak about penguins very well

to use adverbs carefully

Now I know how

to use Future Simple

to speak about penguins very well

to use adverbs carefully

Now I know how

to use Future Simple

to speak about penguins very well

to use adverbs carefully

Now I know how

to use Future Simple

to speak about penguins very well

to use adverbs carefully

Now I know how

to use Future Simple

to speak about penguins very well

to use adverbs carefully

Now I know how

to use Future Simple

to speak about penguins very well

to use adverbs carefully

The aims of the lesson:

  • to read a text about penguins;
  • to speak about the text.
  • to use Past Simple and Future Simple;
  • to use adverbs;


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Опытно-методическая разработка на тему: «Учебно – дидактические игры с использованием современных информационных технологий на уроках английского языка"

Опытно-методическая разработка на тему:«Учебно – дидактические игры с использованием современных информационных технологий на уроках английского языка(мультимедийные презентации и интерактивная доска)...

Опытно-методическая разработка на тему: «Учебно – дидактические игры с использованием современных информационных технологий на уроках английского языка

Дидактические игры или игровые моменты часто используются на уроках английского языка. Они помогают преодолевать психологические «барьеры» усвоения материала за счет высокой эмоциональности и св...

«Учебно – дидактические игры с использованием современных информационных технологий на уроках английского языка (мультимедийные презентации и интерактивная доска)»

      Дидактические игры или игровые моменты часто используются на уроках английского языка. Они помогают преодолевать психологические «барьеры» усвоения материала за счет ...

Использование современных информационных технологий на уроках и внеклассных занятиях по биологии

Об использовании современных информационных технологий на уроках и внеклассных занятиях по биологии...

Использование современных информационных технологий для формирования универсальных учебных действий на уроках английского языка.Технология ТОГИС

Основные результаты применения технологии ТОГИС - осознание учениками ценностей совместного труда, овладение умениями организовывать. планировать и осуществлять решение возникших задач, провести ...

самоподготовка для воспитанников коррекционной школы VIII вида 6 класса с использованием современных педагогических технологий (информационные технологии, технология проблемного обучения, технология сотрудничества, игровые технологии)

повысить интерес к выполнению домашнего заданияКоррекционно-образовательные задачи:- активизировать мыслительную, речевую деятельность учащихся      путём выполнения заданий т...

Информационный проект «Использование современных информационных технологий на уроках английского языка»

Информационный проект «Использование современных информационных технологийна уроках английского языка»...