Дополнительные упражнения по теме ЕДА - 10 класс
учебно-методический материал по английскому языку (10 класс)

Лаврентьева Виктория Викторовна

10 класс - FOOD - выполнение заданий по данной теме

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 10_form_food.docx21.93 КБ

Предварительный просмотр:

  1.  Read the article in the Exercise 3. Ignore the gaps. Decide if the sentences 1-3 below are true or false.
  1. According to the article, crisps are a popular snack nowadays.
  2. Crisps were invented by a choosy customer.
  3. An annoyed cook invented crisps unintentionally.

  1. Read the paragraph below and complete gaps a-d using the options 1-4 from Exercise 3. Explain your choice and say why the other options are not correct.

Mike has been going to that restauranta        he first came to live in London. Itb ______very

cheap, but the food is delicious. He last went there c _______Monday and ate some spicy Thai noodles and a traditional Chinese moon pie, which was not sweet d _____but he liked it anyway.

  1. Read the following text about the invention of crisps (or chips in American English). For gaps 1 -8, choose the correct answer A-D.

THE ORIGIN OF CRISPS

Crisps have been great favourites with many of us 1______ years. Who 2______enjoy nibbling thin round pieces of fried potatoes in front of the tv or as a snack to go with a drink at a party? One would think that such a popular food was born from an idea that came to one of the top chefs of America AT A MOMENT OF GREAT INSPIRATION, BUT THE TRUTH IS QUITE DIFFERENT.

One day in 1853 in a restaurant a choosy customer complained to the waitress 3 _____ the quality of his chips, saying that they were 4 _____ thick and oily. When the cook heard about this, he became very angry. He made some paper-thin slices of potatoes, fried them until they were brown and 5 ________ a rather generous amount of salt. Finally, he 

6 ______ his crisps to the dissatisfied customer in person and literally dumped them in front of him. The customer tried one, liked the taste, and went on to eat 7 ______ all. Today, according 8 ______ statistics, an American eats an average of six pounds of crisps each year.

1

A many

В since

С from

D for

2

A isn't

В doesn't

С hasn’t

D wasn't

3

A on

В that

С for

D about

4

A enough

В more

С too

D so

5

A mixed

В added

С put

D did

6

A served

В gave

С sold

D fried

7

A them

Bit

С this

D that

8

A to

В with

С by

D on


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Дополнительные упражнения по теме "Глагол to be в настоящем времени"

Данный материал можно использовать для автоматизации навыка употребления глагола быть в утвердительных, отрицательных и вопросительных предложениях....

Дополнительные упражнения для изучения темы "Home, sweet home".

Данные материал содержит 7 упражнений для изучения темы "Дома". Мной он был использован в 6 классе для учащихся, работающих по учебнику Биболетовой М.З....

Дополнительные упражнения для изучения темы "Food".

Данный материал содержит 6 упражнений для изучения темы "Food". Рассчитан на учащихся 5-6 классов....

Дополнительные упражнения к УМК В.П.Кузовлева 3 класс по теме "Weather"_Корягина М.Б.

В данной методической разработке представлены дополнительные упражнения  к УМК В.П.Кузовлева 3 класс для тренировки лексики по теме "Погода"....

Комплекс упражнений по теме "Придаточные дополнительные предложения"

Разработка комплекса упражнений по немецкому языку по теме " Придаточные дополнительные предложения" для учащихся 11 классов....

Дополнительные упражнения по английскому языку по теме "Прошедшее простое время" (УМК "Английский в фокусе", 6 класс)

Дополнительные упражнения по английскому языку по теме "Прошедшее простое время" (УМК "Английский в фокусе", 6 класс)...

Дополнительные упражнения по теме

Серия упражнений на повторение....