Методические разработки. Урок "Winnie the Pooh"
план-конспект урока по английскому языку (8 класс)

Зубова Дарья Викторовна
В последнее время все большее распространение получает ориентация на такой тип обучения, который стимулирует интеллектуальное и нравственное развитие личности учащегося, активизирует его потенциальные возможности, формирует критическое мышление. Такому типу обучения соответствует личностно-деятельностный и коммуникативный подходы в обучении английскому языку.

В основе обучения английскому языку должен лежать деятельностный подход.Работа с информацией на английском языке требует формирования определенных интеллектуальных умений: умения анализировать информацию, отбирать необходимые факты, выстраивая их в логической последовательности, умения выдвигать аргументы и контраргументы.

Цель обучения ИЯ – формирование коммуникативной компетенции у каждого учащегося , т.е. развитие у него а) способности осуществлять посредством этого языка взаимодействие с другими людьми и с продуктами их деятельности; б) готовности понять других и выразить себя.

Как же через урок  осуществляется личностно-ориентированный подход в обучении английскому языку?

На протяжении всего урока перед учениками ставятся проблемы и вопросы, которые заставляют их постоянно размышлять, предполагать, строить гипотезы и затем проверять правильность своих предположений и суждений.

Так в начале урока ученики пытаются сами озвучить тему урока, исходя из оформления класса, и они догадываются, что будут говорить о книге А. Милна «Вини Пух» и его героях.

Очередная проблема ставится, когда ученики переходят к чтению текста. Что они знают о знают об истории создания книги и почему медвежонок и некоторые другие звери были выбраны главными героями? По принципу мозгового штурма ученики дают свои версии, а позже имеют возможность найти правильную версию, подтвердив или опровергнув свои гипотезы.

Критическое мышление учеников также развивается, когда они соотносят слайды презентации с фактами из текста или когда подбирают черты характера, соответствующие героям книги.

Деятельностный подход проявляется при самостоятельной работе с текстом. Ученикам необходимо прочитать материал и найти только нужную информацию, отбросив незначительные факты. Здесь развивается умение поискового чтения, отбора нужной информации, способности быстро найти подтверждения в тексте. На протяжении урока ученики выражают свое мнение, аргументируют свою точку зрения. Так, они должны не только рассказать об эпизоде просмотренного ролика, но и сказать о своем отношении, нравится он им или у них есть другие любимые эпизоды.

Формирование коммуникативной компетенции происходит за счет таких упражнений, как фонетическая зарядка при введении новой лексики, чтения текстов, монологического высказывания, аудирования при просмотре мультфильма, во время анкетирования и выполнения письменно задания в конце урока.

Общение на уроке происходит в режиме «учитель-класс», «учитель-ученик, «ученик-класс», «ученик-ученик».

Личностно-ориентированный подход выдвигает ученика в центр образовательного процесса. Говоря о героях книги, о их качествах в конце урока ученик переносит полученные знания на себя и пробует дать личностную характеристику себе, исходя из результатов анкетирования. Он может согласиться полностью или частично, а может и опровергнуть полученные результаты. Происходит собственная самооценка, когда ученик пытается понять себя и позиционировать в окружающем мире.

Уроки нетрадиционной формы способствуют повышению мотивации учеников в изучении английского языка, развитию их творческих способностей, желанию общаться и приобретать новые знания.

 

план урока

  1. Do you know the characters of the book “Winnie-the-Pooh”?

 

a) Look through the first column and read the names.

b) Match the names and personality traits from the second column.

 

Winnie the Pooh 

Eeyore

Tigger

Piglet

Rabbit

Kanga

Roo

Christopher Robin

Owl

 

Caring, loving

Smart, clever, well-organized, hard-working

Brave

Helpful, generous

Sporty, active

Amusing, playful

Wise

Gloomy, sad, pessimistic

Silly, kind, helpful

 

  1. Read the text and guess the character. Explain your choice.

 

It would be interesting to know that this literary personage is more than 80 years old! Created by Alan Alexander Milne, he is enjoying a long life and has become a loved character for many children (and grown-ups) all over the world. He and his friends are gentle caricatures of human characters and habits of mind. The mood, as in all Milne’s books is relaxed and happy. Milne’s son Christopher Robin was born in 1920 and it was his toy animal that inspired (вдохновил) Milne to write the book which became a children’s best seller for many years to come.

This personage is a fictional bear created by A. A. Milne. The character first appeared in book form in Winnie-the-Pooh (1926)

Milne named the character after a teddy bear owned by his son, Christopher Robin Milne, who was the basis for the character Christopher Robin. His toys also lent (дали) their names to most of the other characters, except for (кроме) Owl and Rabbit, who were probably based on real animals.

      

III. Read the second part of the text and answer the questions.

Pooh's official birthdate is August 21, 1921, the day Christopher Robin received him as a present on his first birthday. Christopher Milne had named his teddy after Winnipeg, a bear which he and his father often saw at London Zoo, and "Pooh", a swan (лебедь) they had met while on holiday. Winnipeg the Bear was bought from a hunter (охотник) for $20 by Canadian Lieutenant Harry Colebourn in White River, Ontario, Canada, and brought to England during the First World War. He named the bear "Winnipeg" after his hometown in Winnipeg, Manitoba. "Winnie", as she became known, gained unofficial recognition as a regimental mascot (завоевала любовь как полковой талисман). Later the bear was adopted (взят на содержание) by London Zoo.

In the first chapter of Winnie-the-Pooh, Milne offers this explanation of why Winnie-the-Pooh is often called simply "Pooh": "But his arms were so stiff (несгибаемые) ... they stayed up straight in the air for more than a week, and whenever a fly came and settled on his nose he had to blow it off (сдувать). And I think - but I am not sure - that that is why he is always called Pooh." The sign over the door to Pooh's house says "Mr Sanders." This is because it is mentioned in the original book that Pooh "lived under the name of 'Sanders'".

On April 11, 2006, Winnie the Pooh was awarded (был награжден) a star on the Hollywood Walk of Fame at 6834 Hollywood Boulevard.

  1. How old is Winnie-the-Pooh?
  2. Who was he created by?
  3. What inspired A.A.Milne to write the book?
  4. Why was the real bear named Winnie?
  5. Why is the book character often called Pooh?

 

  1. Listen to the song about Winnie and his friends and sing along

Winnie-the-Pooh
From Winnie The Pooh and the Honey Tree
Written by: Richard M. Sherman and Robert B. Sherman

Deep in the hundred acre wood where Christopher Robin plays
You'll find the enchanted neighborhood
(волшебное окружение) of Christopher's childhood days
A donkey named Eeyore is his friend and Kanga and little Roo
There's Rabbit and Piglet and there's Owl, but most of all Winnie -the-Pooh

Winnie-the-Pooh
Winnie the Pooh
Tubby (коротышка) little cubby all stuffed with fluff (пух)
He's Winnie-the-Pooh
Winnie-the-Pooh
Willy nilly (волей-неволей) silly old bear

 

         V.  Now you will see a part of the Disney cartoon. Where did Winnie go and what happened to him?

 

The following may be useful:

  • One day/suddenly/then/after that/finally
  • Decided toV, made up his mind toV, heard the bees buzzing, started climbing the tree, was hungry, was happy, was singing his song, broke a branch, began falling down, fell into a bush, didn’t have any meal

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon pooh1.ppt1.86 МБ
Microsoft Office document icon winnie8_form.doc44 КБ
Microsoft Office document icon winnie-the-pooh_song_lyrics.doc26.5 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 3

Winnie the Pooh and his friends Winnie the Pooh Winnie the Pooh is the silly old bear who loves his honey. Eeyore Eeyore is the extremely gloomy donkey and has a very bad habit of losing his tail!

Слайд 4

Tigger Tigger loves to bounce (прыгать) , bounce and bounce! Piglet Piglet is the brave friend of Pooh.

Слайд 5

Rabbit Rabbit is very smart and likes to be extremely well organised. Owl Owl is the wisest of all the creatures in 100 Acre Wood.

Слайд 6

Christopher Robbin Christopher Robbin can often be found helping his friends get out of sticky (опасные) situations, especially silly old Pooh bear. Kanga and Roo Kanga is the caring and loving Kangeroo. Roo is Kanga's playful child.

Слайд 11

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Charac-ter 1 B B A B A B A B A B Winnie the Pooh 2 B A B A B B B A B B Piglet 3 A B A A A A B B A A Tigger 4 A A B B A A A A B A Owl



Предварительный просмотр:

  1. Do you know the characters of the book “Winnie-the-Pooh”?

a) Look through the first column and read the names.

b) Match the names and personality traits from the second column.

Winnie the Pooh  

Eeyore

Tigger

Piglet

Rabbit

Kanga

Roo

Christopher Robin

Owl

Caring, loving

Smart, clever, well-organized, hard-working

Brave

Helpful, generous

Sporty, active

Amusing, playful

Wise

Gloomy, sad, pessimistic

Silly, kind, helpful

  1. Read the text and guess the character. Explain your choice.

It would be interesting to know that this literary personage is more than 80 years old! Created by Alan Alexander Milne, he is enjoying a long life and has become a loved character for many children (and grown-ups) all over the world. He and his friends are gentle caricatures of human characters and habits of mind. The mood, as in all Milne’s books is relaxed and happy. Milne’s son Christopher Robin was born in 1920 and it was his toy animal that inspired (вдохновил) Milne to write the book which became a children’s best seller for many years to come.

This personage is a fictional bear created by A. A. Milne. The character first appeared in book form in Winnie-the-Pooh (1926)

Milne named the character after a teddy bear owned by his son, Christopher Robin Milne, who was the basis for the character Christopher Robin. His toys also lent (дали) their names to most of the other characters, except for (кроме) Owl and Rabbit, who were probably based on real animals.

       

III. Read the second part of the text and answer the questions.

Pooh's official birthdate is August 21, 1921, the day Christopher Robin received him as a present on his first birthday. Christopher Milne had named his teddy after Winnipeg, a bear which he and his father often saw at London Zoo, and "Pooh", a swan (лебедь) they had met while on holiday. Winnipeg the Bear was bought from a hunter (охотник) for $20 by Canadian Lieutenant Harry Colebourn in White River, Ontario, Canada, and brought to England during the First World War. He named the bear "Winnipeg" after his hometown in Winnipeg, Manitoba. "Winnie", as she became known, gained unofficial recognition as a regimental mascot (завоевала любовь как полковой талисман). Later the bear was adopted (взят на содержание) by London Zoo.

In the first chapter of Winnie-the-Pooh, Milne offers this explanation of why Winnie-the-Pooh is often called simply "Pooh": "But his arms were so stiff (несгибаемые) ... they stayed up straight in the air for more than a week, and whenever a fly came and settled on his nose he had to blow it off (сдувать). And I think - but I am not sure - that that is why he is always called Pooh." The sign over the door to Pooh's house says "Mr Sanders." This is because it is mentioned in the original book that Pooh "lived under the name of 'Sanders'".

On April 11, 2006, Winnie the Pooh was awarded (был награжден) a star on the Hollywood Walk of Fame at 6834 Hollywood Boulevard.

  1. How old is Winnie-the-Pooh?
  2. Who was he created by?
  3. What inspired A.A.Milne to write the book?
  4. Why was the real bear named Winnie?
  5. Why is the book character often called Pooh?

  1. Listen to the song about Winnie and his friends and sing along

Winnie-the-Pooh
From Winnie The Pooh and the Honey Tree
Written by: Richard M. Sherman and Robert B. Sherman

Deep in the hundred acre wood where Christopher Robin plays
You'll find
the enchanted neighborhood (волшебное окружение) of Christopher's childhood days
A donkey named Eeyore is his friend and Kanga and little Roo
There's Rabbit and Piglet and there's Owl, but most of all Winnie -the-Pooh

Winnie-the-Pooh
Winnie the Pooh
Tubby (коротышка) little cubby all stuffed with fluff (пух)
He's Winnie-the-Pooh
Winnie-the-Pooh
Willy nilly (волей-неволей) silly old bear

         V.  Now you will see a part of the Disney cartoon. Where did Winnie go and what happened to him?

The following may be useful:

  • One day/suddenly/then/after that/finally
  • Decided toV, made up his mind toV, heard the bees buzzing, started climbing the tree, was hungry, was happy, was singing his song, broke a branch, began falling down, fell into a bush, didn’t have any meal


Предварительный просмотр:

Winnie-the-Pooh Song Lyrics

Winnie-the-Pooh
From Winnie The Pooh and the Honey Tree
Written by: Richard M. Sherman and Robert B. Sherman

Deep in the hundred acre wood where Christopher Robin plays
You'll find the enchanted neighborhood of Christopher's childhood days
A donkey named Eeyore is his friend and Kanga and little Roo
There's Rabbit and Piglet and there's Owl, but most of all Winnie -the-Pooh

Winnie-the-Pooh
Winnie the Pooh
Tubby little cubby all stuffed with fluff
He's Winnie-the-Pooh
Winnie-the-Pooh
Willy nilly silly old bear

Pooh Bear

Winnie-the-Pooh
Winnie-the-Pooh
Tubby little cubby all stuffed with fluff
He's Winnie-the-Pooh
Winnie-the-Pooh
Willy nilly silly old bear


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту. Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту.

Аннотацияк учебно-методическим  разработкам внеклассных мероприятий  по физической культуре с использованием нестандартного оборудования. 1....

Методическая разработка по физкультуре по теме: Методическая разработка внеклассного мероприятия "Веселые старты" для учащихся начальной школы по предмету: "Физическая культура"

Внеклассное мероприятие "Веселые старты" проводится с целью пропаганды здорового образа жизни, где учащиеся развивают двигательные качества, укрепляют здоровье, дружеские отношения....

«Откуда есть пошла земля русская…» методическая разработка интегрированного внеклассного мероприятия, посвященного 1150-летию образования российской государственности «Откуда есть пошла земля русская…» методическая разработка интегрированного внекласс

Данная  работа  посвящена  1150- летию образования российской государственности. В  работе  представлены: история образования российской государственности, история симво...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Методическая разработка Методическая разработка (для факультативных занятий по английскому языку для учащихся 10-11 классов) Создание банка дистанционных уроков с использованием инструментов современного интернета (Googl Docs, Delicious/BobrDoobr, Mind

Методическая разработка входит в серию дистанционных уроков английского  и немецкого языков , разрабатываемых с целью подготовки учащихся к выполнению письменной части ЕГЭ по указанным дисциплина...

Методическая разработка урока "Амины. Анилин", Методическая разработка урока "Многоатомные спирты"

Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 10" О.С. Габриелян.Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 1...