План-конспект урока английского языка в 9 классе по теме "Can we learn to live in peace"
план-конспект занятия по английскому языку (9 класс)

Задачи :  а)коммуникативная:  активизировать  лексику  по  теме « Конфликт»

                    уметь  вести  диалог- расспрос  по  данной  теме,  составлять  монологические  высказывания

                     формировать  навыки  употребления  лексических  единиц  в  устной  речи

                    б) воспитательная: создать  условия  для  формирования  умений  учащихся  работать   

                       в группах,  высказывать  собственное  мнение о разрешении  конфликтов;  развитие 

                       стремления  толерантного  отношения  к  окружающим  людям.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл pourochnyy_plan_uroka.docx17.57 КБ
Файл otkrytyy_urok_v_9b_klasse.pptx75.57 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект  урока  английского  языка  в  9  классе  по  теме

Can we learn to live in peace

Задачи :  а)коммуникативная:  активизировать  лексику  по  теме « Конфликт»

                    уметь  вести  диалог- расспрос  по  данной  теме,  составлять  монологические  высказывания

                     формировать  навыки  употребления  лексических  единиц  в  устной  речи

                    б) воспитательная: создать  условия  для  формирования  умений  учащихся  работать    

                       в группах,  высказывать  собственное  мнение о разрешении  конфликтов;  развитие  

                       стремления  толерантного  отношения  к  окружающим  людям.

Оборудование:  учебник  английского  языка  М.З. Биболетова  “EnjoyEnglish”, тетради,  

                                 раздаточный  материал, компьютерная  презентация   по  теме  урока,

аудиоприложение  к учебнику  9  кл (CD)

Ходурока

I.Организациякласса

Good  morning  children. Nice  to  see  you. How  are  you?  Turn  to  each  other,  touch  your  hands  and  try  to  say  polite  words  to  each  other.

P—You  are  kind, fine,  sociable, friendly,  nice,  kindhearted, generous.

II. Введение  в  тему, постановка  проблемы.

T- I’d  like  to  start   our  lesson  with  a  poem.

  Let’s   read  and  try  to  guess  what  we  are  going  to  speak  about  at  our  lesson.

What  is  conflict?

It’s  a  harmful  thing

That  makes  us  rude  and  cruel

It  breaks  relationship  and  peace

And  starts  the  fights  and  quarrels

What  should  we  do?

Live  without  conflicts

Don’t  do  to  people  harm

And  learn  to  live  in  friendship.

T—What  is  the  main  idea  of  this  poem?

P.—The  main  idea  is  conflicts

T.—What  should  we  do  to  live  without  conflicts?

P.—we  must  understand  people,  try  to  be  tolerant.

T.—Let’ translate  the  word ‘’tolerant’’ , ‘’tolerance’’

T.—How  do  you  think  what  are  we  going  to  talk  about  at  our  lesson?

CL.--  how  to  avoid  conflicts, how  to  live  in  peace  and  friendship  with  each  other,  how  to  understand   people,  how  to  be  tolerant.

Знакомитспословицей:

 To engage in conflict, one does not bring a knife that cuts -but a needle that sews. Read the proverb and translate it.

What does it mean?

Вступать в конфликты, не принося нож, который режет, а иголку, которая шьет.

You should be polite and kind person.

You should resolve conflicts in a peaceful way.

I feel bad. I want to resolve the conflict peacefully.

We are going to talk about conflicts.

So we are going to discuss the most urgent problem «Conflict in the family» and we can learn to live in peace. We’ll do it in the form of the main state exam exactly oral speech: reading  the text aloud, taking part in the survey, giving a talk about conflict.

I The first task is to read  a text one by one, the texts are different for each group. Before reading find 5 difficult words for you, underline them and pronounce. You can earn 2 max point.

Let’s start.        

II. The second task is that you should take part in our survey. We need to find out about conflict in a family. Please answer 6 questions. Remember you have 40 seconds to answer each question. All the team can express your own opinion for each question. Some of you can answer easy questions and help your team to earn smilics. Let’s start. Team 1

III. 2 captains of each team will give a talk about mentioned theme. Make up a story, answering 3 questions. Prepare for 1.5 minutes.

 The others read the story and give recommendations.

IV If you have time a description of the photo.

V. your marks areas follows:        

VI  look at the screen and choose your homework

VII listen to a very good song.

        


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Can We Learn to Live in Peace ? What is conflict? It’s a harmful thing That makes us rude and cruel It breaks relationship and peace And starts the fights and quarrels What should we do? Live without conflicts Don’t do to people harm And learn to live in friendship.

Слайд 2

Read the proverb and say what it means. « To engage in conflict, one does not bring a knife that cuts – but a needle that sews. »

Слайд 3

Reading You need to read the text aloud.

Слайд 4

Telephone survey You have to answer six questions. Give full answers to the questions. Remember that you have 40 seconds to answer each question.

Слайд 5

Speaking You are going to give a talk about conflicts

Слайд 6

Description of the photo

Слайд 7

Our recommendations

Слайд 8

Homework Your homework will be : – to write the resolution of conflict (на раздаточном материале) – make a symbol of peace (дополнительное д\з).– необходимо написать решение конфликта, который представлен у вас на раздаточном материале, символично, нарисовать эмблему жизни без конфликтов.

Слайд 9

Listen to the song.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Пособие по английскому языку Live and Learn

Данное учебное пособие предназначено для учащихся IIи IIIступени обучения общеобразовательных учреждений.Цель пособия – развить навыки устной речи, помочь школьникам овладеть разговорной речью по опре...

План-конспект учебного занятия по английскому языку по теме «Live and Let Live»

Тип урока: урок изучения нового материала и первичного закрепления.Технология: критическое мышление, информационно-коммуникационная технология...

РОЛЕВАЯ ИГРА “TO LEARN OR NOT T LEARN ENGLISH”

РОЛЕВАЯ ИГРА  “TO LEARN OR NOT T LEARN ENGLISH” 8 класс...

Can we learn to live in peace? 9 класс Биболетова

Тема:  Can we learn to live in peace? / Можем ли мы жить в мире и согласии?Сюжетная линия: Be tolerant and you will prevent conflicts / Будь терпимым и ты сможешь предотвращать конфликтыЦели: Раз...

The influence of extreme living conditions on people’s lives

Данную работу выполнили учащиеся 10-х классов под руководством двух учителей: Лапо Елены Евгеньевны и Тихненко Галины Николаевны в рамках городского конкурса исследовательских работ "Поликультурный ми...

I don\'t live to eat but I eat to live

Научить детей адаптироваться в реальных ситуациях- делается акцент на этикетные нормы.  В качестве непременного условия выдвигается вежливый,доброжелательный и доверительный тон общения.Развитие ...

Perfect Your English Learning Experience – Learn English Grammar Tenses

There are 12 tenses in English grammar. Verb tenses show the time they take place. ...