Visiting London
методическая разработка по английскому языку (5 класс)

урок закрепления и обобщения универсальных учебных действий.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл razrabotka_5_klass.docx19.36 КБ

Предварительный просмотр:

Методическая разработка по английскому языку в 5-м классе


УМК: «Enjoy English» (Биболетова М.З., Денисенко О.А.), Unit 3, стр.84-130

Тип урока: урок закрепления и обобщения универсальных учебных действий.

Формы работы: индивидуальная, парная, фронтальная.

Оборудование для учителя: компьютер, мультемидийная доска, аудио приложение к учебнику.

Цель: развитие и закрепление лексико-грамматических умений учащихся по теме “Visiting London”.

Задачи:

  • Образовательная: формирование лексических навыков говорения.
  • Развивающая: развитие способности к языковой  догадке, решению речемыслительных задач.
  • Воспитательная: воспитание любознательности, познавательных потребностей.

Планируемые результаты:

Предметные:

  •  формирование умений высказываться по теме «Visiting London» с использованием ранее изученного лексического и грамматического материала.

Личностные:

  •  проявлять познавательный интерес к учебной деятельности, к изучению иностранного языка.
  • проявлять любознательность и творческие способности.
  • формировать устойчивую учебно-познавательную мотивацию и интерес к учению.

Метапредметные:

  • регулятивные: научиться определять цель учебной деятельности; обнаруживать и формулировать учебную задачу и составлять план ее выполнения и оценивать результаты;
  • познавательные: построение логических рассуждений; обобщение полученной информации;
  • коммуникативные: организовывать учебное взаимодействие в группе; владеть различными стратегиями чтения; ориентироваться в иноязычном печатном тексте; действовать по аналогии при выполнении заданий.

1. Introduction. Defining the problem of the lesson

Teacher: Good morning, children. I’m glad to see you.  How are you? Some people say, if you start your day with a smile, you’ll be in a good mood the whole day. So, smile to each other, please.

Today we’ll have an exciting trip, practice our skills in reading, listening, speaking on a very interesting topic. But first, let’s watch the video… (The pupils watch the video -просмотр видеоролика для постановки проблемы.)

What city are we going to visit? What are we going to speak about?

Student 1: Today we’ll visit Great Britain and London.

Student 2: We’ll speak about the famous places of interest in London.

2. Phonetic exercises. Repeat after me.

 [  ] London, Londoner, country

 [  ] England, Scotland, Ireland

 [  ] fantastic, family, travel

 [  ] souvenir, true

 [  ] people, wheel

 [  ] eye, high, inside

Teacher: Thank you very much for your work. Look here.

 It’s London. This beautiful city has many sights. I want you to make up word combinations with the given words.

Westminster Museum
Big Square
Tower Palace
The Tower Bridge
The London Ben
Buckingham Abbey
The British Eye
Trafalgar of Parliament

Great Street

Baker  Britain

The White Zoo

Tower London

Teacher: So, check the right answers. And find these places on the pictures. (The pupils can see the correct answers on the board and show the sights on the pictures.)

3. Listening practice

Teacher: So, we go on travelling about the city and now you will listen to the announcement on the tourist boat and define the statements True or False.

1. London is situated on the Thames.

2. The Thames is the longest river in the world.

3. The Thames is dirty and only few fish can live there.

4. Tourists can travel down the river and see the sights of London.

5. The Tower of London, an ancient fortress, is situated on the banks of the river Thames.

4. Dialogue practice

Teacher: Now let’s imagine ourselves in London streets. Try to complete the conversation and act out the dialogue.

А -… could you tell me how … London Zoo?

В - Oh, yes, of course. … from here. You have to cross the park. Can you see that lane over there?

- Yes.

B - … that lane and it will lead you to the Zoo.

А - Thank you very much.

С - … Have a nice day.

 

Use:

 Excuse me
You are welcome
Go down…..
… to get to…
It’s not far…..

5. Reading practice

Teacher: Look at the board. You will have to read short extracts and say what interesting place is presented here. Find the correct picture to the text.

  1. Tourists in London always visit this place. They want to see the clock in its tower and hear the bells. It is really a bell. It is over two metres tall and chimes every quarter of an hour. Early in the morning you can hear it on the radio: “This is the BBC. The time is six o’clock”. It is the symbol of London and of Britain. (Big Ben)
  2. You can see it from the river Thames. It is very old. It has a long and cruel history. It was a fortress, a royal palace and a prison for important people. Today it is a museum. Special guards look after it and take care of black ravens that live there. There is a legend that it will fall if the ravens ever leave the fortress. (The Tower of London)
  3. It is situated not far from the Houses of Parliament. The legend says that it was founded by St. Peter. But we know that King Edward built it in 1065. Some famous people are buried here. Today it is a working church and a great monument to the history of England. (Westminster Abbey)
  4. The famous bell Big Ben stands near this place. The country’s leaders speak here. The men and women are the voice of the British people. It is situated beside the river Thames. You can go on a boat from Westminster and see London from the river. (The Houses of Parliament)
  5. It is a place, where the British Queen and her family live. The royal Guard changes in front of it every morning from April to the end of July. The Guards wear red coats with white belts and black hats.

  1. Homework. Pupils tell the class about the most popular sights of London and do their visiting card for tourists.

    7. Summing up period

Teacher: At the end of our lesson we’ll do a short test work and see what we know about London and its’ sights. You are to choose the correct answer.

1. London stands on the river...
A Thames;
B Clyde;
C Avon.

2. Where does Queen Elizabeth 2 live?
A Buckingham Palace;
B the Tower;
C Westminster Abbey.

3. It is one of the oldest buildings in London.
A Whitehall;
B the Tower;
C Big Ben.

4. It is the most famous clock-bell in the UK.
A Westminster;
B Buckingham;
C Big Ben.

5. It is one of the most famous bridges in London over the river Thames.
A Millennium;
B Tower;
C Buckingham.

6. You can see many wild animals there.
A Hyde Park;
B the City;
C London Zoo.

7. It is one of the most famous museums in the world.
A Whitehall;
B Big Ben;
C the British Museum.

8. There are many banks and offices there.
A Hyde Park;
B the Tower;
C the City.

9. There is a monument to Admiral Nelson there.
A Trafalgar square;
B Hyde Park;
C London Zoo.

10. It was built by architect Christopher Wren.
A Whitehall;
B the Tower;
C St. Paul’s Cathedral.

7. Reflection period

Today we learnt …

We listened to …

We practiced our skills in …

At the lesson we spoke about …

Teacher: Thank you for the lesson. Your marks are… Your home task is to read the text about London’s parks and gardens.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

The Places to Visit in London

Презентация по теме "The places to Visit in London"  создана для облегчения усвоения учебного материала учащимися, изучающими английский язык 4-й год, для увеличения мотивации к изучению английск...

Разработка урока «Visiting Britain.London» на английском языке для 7 класса».

Тип урока: обобщающий.Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме “Посещение Британии. Лондон”; совершенствовать знания, умения, навыки учащихся в области устной речи, чтения и аудирования п...

Открытый урок - презентация "A VISIT to LONDON"

Открытый урок в 6 классе по страноведческой теме: о Странах Соединенного Королевства и Лондоне....

Разработка урока английского языка “Do you want to visit London?”

Разработка урока английского языка “Do you want to visit London?”...

Проект урока "Visiting London" 5 класс

Предмет:   английский языкТема урока: «Visiting London»Тип урока:         урок-изучение нового материалаПрограмма: Новые Государственные стандарты по Иностранно...

Презентация "London.Places to visit "

Данная презентация может быть использовна для обощающего урока по теме "Достопримечательности Лондона" к учебнику М.З. Биболетовой и др.( 5-6 класс)...

План-конспект дистанционного урока в 6 классе по УМК Афанасьева О.В.-Михеева И.В. “Rainbow English” ТЕМА: Visiting London

Тема урока: VISITING BRITAIN. (Посещение Британии.) Цель: развитие монологического умения, совершенствование фонетических навыков, развитие языковой компетенции учащихся. Тип урока: комбинир...