презентация к уроку на тему "Выбор профессии" в 11 классе
презентация к уроку по английскому языку (11 класс)

Кусаинова Елена Павловна

Презентация включает в себя видеофильм о ведущих университетах Великобритании, фрагмент фильма "Форрест Гамп",песню группы "Скорпионс"

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon 11_klass.ppt1.43 МБ
Файл moy_otkrytyy_urok.docx23.78 КБ
Файл samoanaliz_uroka.docx14.78 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Кусаинова Е. П., учитель английского языка МБОУ «СОШ с. Енотаевка»

Слайд 2

odd out one word in each group Behind, the, between, in front of work, job, wind, occupation Your, mine, their, of Change, independent, important, useful

Слайд 3

The wind of change

Слайд 4

Motto: Work saves us from three great evils: boredom, vice and need. Voltaire. Give a person a fish and he eats a day. Give a person a fishing rod and he’ll eat for the rest of his life.

Слайд 5

survey Are you optimistic about your future? Have you talked about your future plans with your parents and classmates? Do you often think about your final exams? Have you been revising material for your exams? Are you worried and nervous about taking exams? Are you feeling stress now?

Слайд 6

Are you optimistic about your future?

Слайд 7

Have you talked about your future plans with your parents and classmates?

Слайд 8

Do you often think about your final exams?

Слайд 9

Have you been revising material for your exams?

Слайд 10

Are you worried and nervous about taking exams?

Слайд 11

Are you feeling stress now?

Слайд 12

RELAXATION

Слайд 13

ANSWER THE QUESTIONS Are you going to continue your education? What do you think about high education? Is it necessary for you? Why? Have you chosen the institute or university for your further education? Would you like to get education abroad? Why? Why not? By the way do you know the most famous and prestigious universities in Russia and abroad , for example , in Great Britain?

Слайд 14

Oxford University 1- st university. 11-th century 11 libraries The oldest museum 47 Nobel Prizers 26 Prime Ministers Writers O.Wild, Tolkien, Carroll, Green Famous scientists, actors www- world wild web

Слайд 15

Cambridge University The oldest print and publisher in the world 61 Nobel Prizers 15 Prime Ministers Writers Miln,Adams,Foster, Nabokov Electron, atom Darvin’s theory about evolution First computers. Web camera

Слайд 16

Some people often say to me «Have you decided what you want to be?» I usually answer «I don’t know», But it isn’t really so. I want to win an Olimpic race, I want to see the Earth from space, I want to travel to Katmandu, I want to be rich and famous, too. I want to be on Hollywood’s screen, I want to invent a new machine, I want to be very clever and wise, I want to win the Nobel Prize.

Слайд 18

Was our lesson interesting for you and our guests? Have you worked hard? What about the video? Н ave you got new and useful information? № 39 р. 132

Слайд 19

I wish you good luck!

Слайд 20

Choosing a profession

Слайд 21

are influenced by certain people are encourage by their teachers take a long time to make up their minds change their minds many times follow in someone’s footsteps follow someone’s advice People Choosing a career is not easy

Слайд 22

the things you are good at your interest your skills and experience your personal qualities your bent for a job your talent your wish to study further your ambition can be influenced by: Choosing a profession



Предварительный просмотр:

Тема урока: the wind of change. Практика устной речи.

Цель урока: Развитие коммуникативных умений в устной речи.

Задачи урока:

  1. Образовательная: развивать умения общения на английском языке, умения аудирования; активизировать лексику по теме, формировать социокультурную компетенцию.
  2. Развивающая: развивать интеллектуальные способности обучающихся, самостоятельность мышления, способствовать развитию чувства языка, языковой догадки, выбирать убедительную аргументацию, уточняющую собственную позицию.
  3. Воспитательная: развивать умения сотрудничества в условиях групповой работы, прививать уважение и интерес к стране изучаемого языка.


Речевой материал: раздаточный материал для групповой работы

Оснащение: Мультимедийная установка, видео “Oxford University vs Cambridge University,

Отрывок из х/ф «Форрест Гамп»,УМК forward-11 класс.

Ход урока:

1.Организационный момент.

Good morning, dear friends! How are you? I hope you are fine and let’s start our lesson.

2. Определение  темы и целей урока.

You must   guess what the theme of our lesson is.

Look at the board and odd out one word in each group.

Behind, the, between, in front of

work, job, wind, occupation

Your, mine, their, of

Change, independent, important, useful

 I think we have an interesting and important theme of the lesson today “The wind of change”. 

What  do  you  want  to  be  after  graduating? You  have  heard  this  question  many  times  during  your  school  life. Perhaps, it  was  difficult  for  you  to  give  a  definite  answer  earlier. But  you  understand  that  the  time  to  choose  your  future  profession  has  come. Finishing  school  is  the  beginning  of  an  independent  life  for  millions  of  school-leavers. Many  roads  are  opened  before  you: technical  schools, colleges, Institutes and  universities. And you are waiting for the wind of change.

The wise men said:

Work  saves  us  from  three  great  evils: boredom, vice  and  need.

   Voltaire.

Give  a  person  a  fish  and  he  eats  a  day. Give a  person  a fishing rod  and  he’ll  eat  for  the  rest  of  his  life.

Your knowledge is your fishing rod. I’m sure it will help in your future education and life.

  1. Актуализация знаний.

And what about your survey?

Ученица представляет результаты опроса среди учащихся класса на диаграмме в процентах.

  1. Are you optimistic about your future?
  2. Have you talked about your future plans with your parents and classmates?
  3. Do you often think about your final exams?
  4. Have you been revising material for your exams?
  5. Are you worried and nervous about taking exams?
  6. Are you feeling stress now?

  1. Проверка д/з.

I see, you are worried about exams, maybe you’re scared. You have to  revise a lot, it’s so stressful! But I try to help you. Divide into groups. Each group consists of student, school psychologists (they are very competent) . Students tell them about their feelings and problems and psychologists  should listen to them, and try to give useful tips and advices how to cope with stress before exams.

Класс делится на две группы: учащиеся, психологи. Группа уч-ся готовила высказывание по теме, психологи давали советы.

Summing up. Fine! Thank you! Students are clever and hard working, psychologists and doctors are very competent. They have given students very nice and wise advices. Don’t worry about exams. I am sure you’ll pass them.

  1. Релаксация

  1. . Актуализация знаний

And what are you going to do after leaving school? Let’s talk about this problem.

  1. Are you going to continue your education?
  2. What do you think about high education? Is it necessary for you? Why?
  3. Have you chosen the institute or university for your further education?
  4. Would you like to get education abroad? Why? Why not?
  5. By the way do you know the most famous and prestigious universities in Russia and abroad for example in Great Britain?

  1. Аудирование. (Видео )

Thanks. And now I’d like to suggest you a short film about the most famous universities in Great Britain: Oxford University and Cambridge University. Work in groups. One group should listen to the information about Oxford, the second group tries to understand the information about Cambridge University. You should watch video very attentively, make notes and then tell us about some new and amazing facts about these universities. Relax and watch a nice video.

  1. Проверка восприятия услышанного.

Well Oxford University vs (versus) Cambridge University: what interesting facts have you known?


Oxford

Cambridge

1-st university. 11-th century

The oldest print and publisher in the world

11 libraries

61 Nobel Prizers

The oldest museum

15 Prime Ministers

47 Nobel Prizers

Writers Miln,Adams,Foster, Nabokov

26 Prime Ministers

Electron, atom

Writers  O.Wild, Tolkien,Carroll, Green

Darvin’s theory about evolution

Famous scientists, actors

First computers. Web camera

www-world wild web

  1. Чтение с пониманием текста. (Форрест Гамп.)

  1. Рассказ ученика о причинах, влияющих на выбор профессии.

Choosing a career is not easy. Реорle

are encourage by their teachers, take a long time to make up their minds, follow in someone’s footsteps, follow someone’s advice, change their minds many times, are influenced by certain people.

 Choosing a profession can be influenced by: your skills  and experience, your personal

Qualities, your bent for a job, your wish to study further, your ambition , your talent ,

your interest , the things you are good at .

  1. Чтение стихотворения.

Some people often say to me

«Have you decided what you want to be?»

I usually answer «I don’t know»,

But it isn’t really so.

I want to win an Olimpic race,

I want to see the Earth from space,

I want to travel to Katmandu,

I want to be rich and famous, too.

I want to be on Hollywood’s screen,

I want to invent a new machine,

I want to be very clever and wise,

I want to win the Nobel Prize.

I think everyone wants to have a big success in his life, but in my opinion, first of all we must be good persons. Look a small episode from the amazing film «Forrest Gump». You have to find main words in this dialogue.


10.Рефлексия

Was our lesson interesting for you and our guests?

 Have you worked hard?

What about the video?

Нave you got new and useful information?

11. Д/з

№ 39 р. 132

                                                                                                



Предварительный просмотр:

                        Самоанализ открытого урока.

Дата проведения  05 декабря 2018 г.

Класс 11 Б

Цель урока: Развитие коммуникативных умений в устной речи.

Задачи урока:

  1. Образовательная: развивать умение общения на английском языке,  аудирования; активизировать лексику по теме, формировать социокультурную компетенцию.
  2. Развивающая: развивать интеллектуальные способности обучающихся, самостоятельность мышления, способствовать развитию чувства языка, языковой догадки, выбирать убедительную аргументацию, уточняющую собственную позицию.
  3. Воспитательная: развивать умение сотрудничать в условиях групповой работы, прививать уважение и интерес к стране изучаемого языка.

Речевой материал: раздаточный материал для групповой работы

Оснащение: Мультимедийная установка, видео “Oxford University vs Cambridge University,

Отрывок из х/ф «Форрест Гамп»,УМК forward-11 класс.

  1. Согласно ФГОС, обучающиеся самостоятельно определили тему урока «Ветер перемен», выполнив задание «Найди лишнее слово». При этом они должны были определить часть речи или лексическое значение слова. Тема урока затрагивает злободневный для выпускников вопрос подготовки к государственным экзаменам.
  2. В преддверии урока ученицей был проведен опрос среди одноклассников, результаты которого вы видите на круговых диаграммах. Данный вид работы способствовал активизации лексики по теме и ее дальнейшему использованию в ходе урока.
  3. При проверке д/з класс делится на две группы: учащиеся, психологи. Группа уч-ся готовила высказывание о проблемах , возникающих у них при подготовке к экзаменам, психологи давали ценные советы. Такой вид работы формирует социокультурную компетенцию уч-ся, развивает  умение сотрудничать в условиях групповой работы.
  4.     Следующим видом работы было построение уч-ся устного высказывания,   способствующего развитию коммуникативных умений в устной речи, для чего надо было   выбирать убедительную аргументацию, уточняющую собственную позицию.
  5. Аудирование – один из важных видов работы на письменном экзамене. Развитие данного умения, уважение и интерес к стране изучаемого языка решается на каждом уроке. В данном случае уч-ся было предложено услышать интересные факты об университетах в Оксфорде и Кэмбридже в видеофильме.
  6. Каждый урок несет в себе и воспитательный аспект. Чтению с пониманием текста по эпизоду из фильма «Форрест Гамп» предшествовали слова учителя о том, что каждый человек хочет добиться в жизни успеха, но прежде всего вы должны стать хорошими, порядочными людьми. Уч-ся надо было найти в диалоге главные слова( «Я верю, ты должен стать творцом своей судьбы. Ты должен наилучшим образом распорядиться всем, что дано тебе Богом»).
  7.  Релаксация тематически связана с уроком . Песня группы «Скорпионс» способствовала раскрепощению и некоторому отдыху ребят.

Считаю, что урок достиг своей цели.

Учитель Кусаинова Е.П.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

презентация к уроку "Моделирование одежды.Профессия художника-модельера"

презентация к уроку-игре по моделированию одежды в 5 классе...

Презентация к уроку обществознания в 6 классе по теме "Профессия - ученик"

Презентация является иллюстрацией к основным вопросам темы. Презентация состоит из трех  частей....

Презентация к уроку "В мире профессий".

Материал по профориентации для учащихся 7-8 классов....

Презентация к уроку по теме "Профессии" 5 класс

Презентация к уроку английского языка для 5 класса к УМК "Spotllight"....

Презентация к уроку по теме: «Профессии, специальности рабочих и машины в лесной и деревообрабатывающей промышленности»

Презентация к уроку по теме: «Профессии, специальности рабочих и машины в лесной и деревообрабатывающей промышленности». 7 класс...

Презентация к уроку "Знакомство с профессией офицера танковых войск"

Презентационный материал к плану-конспекту урока "Знакомство с профессией офицера танковых войск"...

Презентация к уроку английского языка 7 класс Профессии

Презентация к уроку английского языка в 7 классе по учебнику Юлии Александровны Комаровой с применением предметно-языкового интегрированного обучения....