Урок по теме "Takeaways and cafes"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс)

Урок по теме "Еда" 6 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_po_teme_takeaways_and_cafes.doc44.5 КБ

Предварительный просмотр:

Урок по английскому языку по теме «Takeaways and cafes»

6 класс

Тема: «Takeaways and cafes»

Задачи: 1) ознакомление с новой лексикой.

              2) формирование навыков устной речи.

              3) формирование навыков диалогической речи.

Наглядные пособия: картинки, графическая наглядность.

 

План-конспект урока.

I.Организационный момент.

1) Беседа с дежурным:

T: Who is on duty today?

P: I am.

T: Who is absent today?

P: ... is absent.

T: What’s wrong with him?

P: He is ill.

T: What date is it today?

P: Today is the... of...

T: What day of the week is it today?

P: Today is...

2) Цель и задачи урока.

Today in our lesson we shall learn with you some new phrases and then we’ll learn how to lay the table.

II. Речевая зарядка (вопрос – ответ).

First of all I’d like to ask you some questions:

T: What do you usually have for breakfast?

P1: I usually have coffee, bread and butter for breakfast.

T: Which drinks do you like and which don’t you like?

P2: I like fizzy drink and orange juice. And I don’t like milk.

T: Which fruit do you like?

P3: I like bananas, apples...

T: What is your favourite food?

P4: My favourite food is roast chicken.

T: What can you make yourself?

P5: I can make fried eggs, tea, salad...

T: What can’t you make?

P6: I can’t make pizza, soup...

T: What’s the traditional dish in England? How do you think?

P7: The traditional dish in England is roast chicken.

T: Well, now I know What you like and what you don’t like, which fruit you like, what you can make and what you can’t make.

III. Семантизация лексики.

  1. Введение лексики с помощью графической и изобразительной наглядности.

When people like something, they say:

It’s great!                               It’s OK!

It’s lovely!                             It’s all right!

It’s delicious!                         It’s quite good!

It’s fantastic!                          It’s quite nice!

When people don’t like anything, they say:

It’s terrible!                            It’s not very good!

It’s awful!

  1. Фонетическая отработка (Teacher-Class, Teacher - Pupil 1, Pupil 2...).

Now, repeat after me, please.

  1. Контроль: а) чтение фраз по учебнику.

                         Misha, read the first group of these phrases.

                         Ann, read the next group.

                        б) вопрос-ответ (Teacher - P1, P2...)

                     - What do you say if your mother gives you soup?

                     - What do you say if you eat ice-cream?

                     - What do you say if you drink coke?

IV. Формирование навыков диалогической речи по теме «Takeaways and cafes» с использованием фраз: It’s great!, It’s tasty!, It’s quite good!, It’s awful!, It’s terrible!...

  1. чтение диалогов по учебнику.

Now, please, open your own books . Let’s read these dialogues.

Sasha and Ann, read the first dialogue, please.

Tanya and Sveta, read the second dialogue, please.

Natalie and Andrew, read the third one.

  1. составление диалогов по учебнику.

Now, make up your own dialogues using our new phrases.

...Very good, thank you.

V. Формирование навыков устной речи по учебной ситуации «How to lay the table».

  1. демонстрация и рассказ учителя.

Today we’ll learn with you how to lay the table. Listen to me, please.

We put one plate for each person. Then we put a soup spoon to the right of the plate. Next to the spoon we put a big knife for meat or fish. After that, we put a glass behind the plate to the right. Then we put a big fork for meat or fish to the left of the plate. After that we put a small plate for bread to the left of the big plate and put a napkin and a small knife for bread and cheese on the small plate. And then we put a small spoon and fork for dessert behind the big plate. That’s all.

  1. чтение порядка сервировки стола.
  2. самостоятельная сервировка стола.

Sasha and Misha, come up to the blackboard, please. Lay the table and tell us how to lay the table.

VI. Разбор и запись домашнего задания.

Learn the phrases by heart.

VII. Итог урока. Выставление оценок. Подведение итогов.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Еда. В кафе (Food. At a cafe).

Урок английского языка для закрепления темы "Еда. Кафе" для 6 класса....

In the cafe

Урок по теме «В кафе».По типу – урок закрепления полученных знаний.На уроке были сформулированы цели:1. Совершенствование навыков устной речи (закрепить лексику по теме «Еда»2. Научить учащихся модели...

Открытый урок английского языка по теме "Ordering food in a cafe"

Представлен сам урок в виде технологической карты и раздаточный материал....

Урок-интервью по английскому языку в 5 классе "Let\'s go to the cafe."

                Урок- интервью в 5 классе по теме «Let's go to the cafe!».Урок – интервью. Никто не станет отрицать, что самым наде...

Урок-интервью по английскому языку в 5 классе "Let\'s go to the cafe."

                Урок- интервью в 5 классе по теме «Let's go to the cafe!».Урок – интервью. Никто не станет отрицать, что самым наде...

Программа Формула успеха "Job-cafe ПРОФИ" 5-9 классы

Программа «Формула успеха» обусловлена высокой значимостью социально – профессионального сопровождения молодого поколения в решении вопросов профессионального самоопределения и плани...