КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА ПО УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЕ ОГСЭ.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК по специальности 21.02.10 Геология и разведка нефтяных и газовых месторождений
учебно-методический материал по английскому языку

Клименкова Татьяна Григорьевна

Контрольно-оценочные средства (КОС) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины ОГСЭ.03 Иностранный язык.

 

КОС включает контрольные материалы для проведения промежуточной аттестации в  форме зачета – 4,5, 6 семестры, дифференцированного зачета – 7 семестр.

 

КОС разработан в соответствии с: программой подготовки специалистов среднего звена по специальности СПО 21.02.10 Геология и разведка нефтяных и газовых месторождений, Рабочей программой учебной дисциплины ОГСЭ.03 Иностранный язык.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kos_grm_2-4.docx71.19 КБ

Предварительный просмотр:

МИНИСТЕРСТВО НАУКИ И ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ

федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение  высшего образования

«Югорский государственный университет» (ЮГУ)

НЕФТЯНОЙ ИНСТИТУТ

(ФИЛИАЛ) ФЕДЕРАЛЬНОГО ГОСУДАРСТВЕННОГО БЮДЖЕТНОГО ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ

ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ  «ЮГОРСКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ УНИВЕРСИТЕТ»

(НефтИн (филиал) ФГБОУ ВО «ЮГУ»)

           УТВЕРЖДАЮ

                                                                                       Заместитель директора по ОД

                                                                                       НефтИн (филиала) ФГБОУ ВО ЮГУ

                                                                                       _____________ Р.И. Хайбулина

                                                         «15»  06.  2023г.

КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА

ПО УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЕ

ОГСЭ.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК

программы подготовки специалистов среднего звена (ППССЗ)

по специальности

21.02.10 Геология и разведка нефтяных и газовых месторождений

базовой подготовки

Нижневартовск

-2023-

Разработчик:

        

НефтИн (филиал) ФГБОУ ВО «ЮГУ»   преподаватель                 Т.Г. Клименкова

(место работы)                               (занимаемая должность)                                             (инициалы, фамилия)

Одобрено на заседании предметно-цикловой комиссии ГД

Протокол № 06 от «12» 06. 2023 г.

Председатель ПЦК ГД _______________________/Т.Г.Клименкова/

Одобрено Методическим советом

Протокол № 05 от «15» 06. 2023 г.

  1. Паспорт комплекта контрольно-оценочных средств

Контрольно-оценочные средства (КОС) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины ОГСЭ.03 Иностранный язык.

КОС включает контрольные материалы для проведения промежуточной аттестации в  форме зачета – 4,5, 6 семестры, дифференцированного зачета – 7 семестр.

КОС разработан в соответствии с: программой подготовки специалистов среднего звена по специальности СПО 21.02.10 Геология и разведка нефтяных и газовых месторождений, Рабочей программой учебной дисциплины ОГСЭ.03 Иностранный язык.

  1. Результаты освоения учебной дисциплины, подлежат проверке
  1. В результате аттестации по учебной дисциплине осуществляется комплексная проверка следующих умений и знаний, а также динамика формирования общих  компетенций, предусмотренных ФГОС:

Результаты обучения: умения, знания и общие компетенции 

Показатели оценки результата

Форма контроля и оценивания

У 1. Общаться устно и письменно на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы

У 2. переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности

У 3. самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас.

З 1. лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности

ОК 1. Понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес

OK 2. Организовывать собственную деятельность, определять методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество

ОК 3. Принимать решения в стандартных и нестандартных ситуациях и нести за них ответственность

ОК 4. Осуществлять поиск, анализ и оценку информации, необходимой для постановки и решения профессиональных задач, профессионального и личностного развития

ОК 5. Использовать информационно-коммуникационные технологии для совершенствования профессиональной деятельности

ОК 6. Работать в коллективе и команде, обеспечивать ее сплочение, эффективно общаться с коллегами, руководством, потребителями

ОК 7. Брать на себя ответственность за работу членов команды, за результат выполнения заданий

ОК 8. Самостоятельно определять задачи профессионального и личностного развития, заниматься самообразованием, осознанно

ОК 9. Ориентироваться в смене технологий в профессиональной деятельности

- умение вести диалог по пройденным темам;

- умение  правильно  написать  на английском языке небольшой рассказ, мини-сочинение  по пройденной теме.

- быстрый и точный перевод текста профессиональной направленности со словарем, самостоятельно извлекая и оценивая идеи автора.

- знание лексических единиц по каждой теме учебной дисциплины, умение правильно подобрать перевод  для слов в словарной статье.

- умение  правильно  писать  слова  и  словосочетание,  входящие  в  лексический  минимум, определенный  программой.

- знание грамматических правил и норм, и их корректное использование у устной и письменной речи.  

Текущий контроль в форме: устный фронтальный опрос, сообщение-доклад (монологическое высказывание по теме), проверка рабочей тетради.

Рубежный контроль в форме: контрольная работа, сообщение (монологическое высказывание по теме),

Итоговый контроль в форме: тестирование.

Методы оценивания: балльная система

  1. Описание правил оформления результатов оценивания

Предметом оценки служат умения и знания, предусмотренные ФГОС по дисциплине ОГСЭ.03 Иностранный язык, направленные на формирование общих компетенций.

Условием допуска обучающихся к промежуточной аттестации является положительная оценка по всем контрольным точкам.

3.1 Контроль и оценка освоения учебной дисциплины по темам (разделам), видам контроля

Таблица 2

Элемент учебной дисциплины

Формы и методы контроля

Текущий контроль

Рубежный контроль

Промежуточная аттестация

Форма контроля

Проверяемые ОК (или ее части), У,З

Форма контроля

Проверяемые ОК, ПК (или ее части), У,З

Форма контроля

Проверяемые ОК, ПК (или ее части), У,З

Тема 1.15

Введение в профессиональный цикл

Раздел 2

Профессионально-направленный курс

Компьютерное тестирование

 (5 семестр)

Дифференцированный зачет (7  семестр)

зачет (6 семестр)

У1,У2,У3,

З1, ОК1,ОК2, ОК3, ОК4, ОК5, ОК6, ОК7, ОК8, ОК9

Тема 2.1 Моя будущая профессия. Поиск работы

Устный опрос

Самостоятельная работа №19

У1, У2, У3, З1, ОК1, ОК2, ОК7, ОК8

Тема 2.2

Времена группы Simple

Самостоятельная работа №20

У1, У2, У3, З1, ОК2, ОК7

Контрольная работа № 2.1

У1, У2, У3, З1, ОК2, ОК7

Тема 2.3 История происхождения нефти и газа

Устный опрос

Самостоятельная работа №21

У1, У2, У3, З1, ОК1, ОК2, ОК7, ОК8

Тема 2.4

Времена группы Continuous

Самостоятельная работа №22

У1, У2, У3, З1, ОК2, ОК7

Контрольная работа № 2.2

У1, У2, У3, З1, ОК2, ОК7

Тема 2.5 Нефть

Самостоятельная работа №26

У1,У2,У3,

З1, ОК1,ОК2, ОК3, ОК4, ОК5, ОК7, ОК8, ОК9

Тема 2.6

Времена группы Perfect

Самостоятельная работа № 25

У1, У2, У3, З1, ОК2, ОК7

Контрольная работа № 2.3

У1, У2, У3, З1, ОК2, ОК7

Тема 2.7 Геология

Самостоятельная работа № 26

У1, У2, У3, З1, ОК1, ОК2, ОК7, ОК8,

Тема 2.8

Причастие 1

Самостоятельная работа № 27

У1, У2, У3, З1, ОК2, ОК7

Тема 2.9  Геология нефти и газа

Самостоятельная работа № 28

У1, У2, У3, З1, ОК2, ОК7

Тема 2.10

Причастие 2

Самостоятельная работа № 29

У1,У2,У3,

З1, ОК7, ОК8

Тема 2.11

Ловушки для нефти и геологические исследования

Самостоятельная работа № 30

У1,У2,У3,

З1, ОК1,ОК2, ОК7, ОК8

Тема 2.12

Согласование времен

Самостоятельная работа №31

У1, У2, У3, З1, ОК1, ОК2, ОК7, ОК8,

Тема 2.13

Добыча нефти и газа

Самостоятельная работа №32

У1, У2, У3, З1, ОК1, ОК2, ОК7, ОК8,

  1. Комплект оценочных средств

4.1 Задания для промежуточной аттестации

 Таблица 3

Перечень объектов контроля и оценки

Предмет

оценивания

Объекты оценивания

Показатель оценки

Критерии оценки

У1.  Общаться устно и письменно на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы, ОК2, 4, 5,6, 7

Умение писать, читать на иностранном языке

- использование  утвердительных, отрицательных  и вопросительных конструкции при построении предложений.

- умение  правильно  писать  слова  и  словосочетание,  входящие  в  лексический  минимум, определенный  программой.

- оценка «отлично» выставляется обучающемуся, если он овладел лексическими единицами и грамматическими нормами в полном объеме,    содержание его  ответов отражает все языковые  аспекты, в устной и письменной речи отсутствуют лексические, грамматические и орфографические и ошибки;

-        оценка «хорошо» выставляется обучающемуся, он овладел лексическими единицами и грамматическими нормами иностранного языка в полном объеме,    содержание ответов отражает все языковые  аспекты, в устной и письменной речи ошибки практически отсутствуют (допускается не более 2-х негрубых лексико-грамматических    ошибок;

-        оценка «удовлетворительно» выставляется обучающемуся, он овладел лексическими единицами и грамматическими нормами иностранного языка не  полностью:   содержание его ответов   отражает не все аспекты языковые аспекты, (более одного аспекта раскрыто не полностью или один аспект полностью отсутствует). В устной и письменной речи присутствуют лексические и грамматические  ошибки,   не   затрудняющие понимания (допускается не более 4-х негрубых лексико-грамматических    ошибок);

-        оценка «неудовлетворительно» выставляется обучающемуся, он не овладел лексическими единицами и грамматическими нормами иностранного языка. В устной и письменной речи присутствует множество    лексико-грамматических ошибок.

У 2. Переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности,

ОК1, 8, 9

Умение переводить с иностранного и на иностранный язык

нахождение слова в иностранно-русском словаре, выбирая нужное значение слова;

- ориентировка в формальных признаках лексических и грамматических явлений;

- осуществление языковой и контекстуальной догадки ;

- определение содержания текста по знакомым словам, интернациональным словам, т.п.;

- распознавание значения слов по контексту;

- выделение главной и второстепенной информации;

 У3. Самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас. 

ОК2, 3, 4, 5, 7, 8, 9

Умение осуществлять поиск нужного значения слова из серии представленных в словаре, расширение потенциального словаря за счёт конверсии и словообразования

- овладение лексическими и фразеологическими явлениями, характерными для технических текстов;

- выбор нужного значения слова из серии представленных в словаре;

- расширение потенциального словаря за счёт конверсии, а также систематизации способов словообразования.

- включение в активный словарь обучающихся общенаучной терминологической и профессионально-направленной лексики

- расширение объёма рецептивного словаря обучающихся

З 1.  Лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности,

ОК1 -5

Знание грамматики, лексики и фразеологии

-овладение лексическими и фразеологическими явлениями, характерными для технических текстов;

-  выбор нужного значения слова из серии представленных в словаре;

- включение в активный словарь общенаучной терминологической и профессионально-направленной лексики;

-применение в речи грамматических конструкций и структур.

  1. Комплект оценочных средств

4.1.1 Вопросы, включенные в компьютерное тестирование по дисциплине ОГСЭ.03 Иностранный язык для осуществления итогового контроля в форме зачета (4, 5, 6 семестры):

Тема 2.1

1. Закончите следующее предложение подходящим по смыслу словом: «A science which studies the relationship between all forms of life on our planet and the environment is called…»

-: science

-: chemistry

-: protection

-: ecology

2. Закончите следующее предложение подходящим по смыслу словом:

« He pointed out that out of all the modern sciences the most rapidly developing ones are ….. .

-:sciences of the Earth

-: increase

-: produce

-: work

3. Закончите следующее предложение подходящим по смыслу словом: « They ….  more and more oil and gas in the deep Earth»

-: clean

-: pollute

-: work

-: find

4.  Напишите русский перевод слова: to find

5.  Напишите русский перевод слова: science

6. Напишите русский перевод слова: the Earth

7.  Напишите русский перевод слова: surface

8.  Напишите русский перевод слова: geologist

9.  Напишите русский перевод слова: to develop

10. Напишите русский перевод слова: point

11.  Выберите предложения, соответствующие содержанию текста: «'My future profession is an automation operator. After four years studying at school I will be a qualified automation operator geologist and I am going to work on oil and gas industry of our town. And now 1 try do all my best in study. There are many subjects in our school. My favorite subject is … ..»

-: Ecology is a science which studies life on our planet.

-: Human increases bad influence on the environment.

-: Geologist learns the Earth, its surface and find the natural resources

-: People find the oil and gas in their garden.

12.  Выберите предложения, соответствующие содержанию текста: «There are two trends in computer engineering: to fit greater and greater numbers of circuit elements onto smaller and smaller chips and another to increase the speed of computer operations».

 -: increase the speed of computer operations

 -: use the computer in geology

 -: to fit greater and greater numbers of circuit elements onto smaller

Тема 2. 2 Времена группы Simple

13. Вставьте глагол to be в форме Present Simple.

She … a student. She … a good student.

14. Вставьте глагол to be в форме Present Simple

Where … you from? – I … from Moscow.

15. Вставьте глагол to be в форме Present Simple

My mother … not a teacher.

16. Вставьте глагол to be в форме Present Simple

 My friend … an engineer. He … at work.

17. Вставьте глагол to be в форме Present Simple

Nick … not a coolege student. He … a school boy. He … at school now.

18. Вставьте глагол to be в форме Present Simple

Helen … a painter. She has some fine pictures. They … on the wall.

19. Вставьте глагол to be в форме Present Simple

… this your book? – This book … not mine.

My book … in my bag.

20. Вставьте глагол to be в форме Present Simple

These … his newspapers.

21. Вставьте глагол to be в форме Present Simple

My uncle … an office worker.

22. Вставьте глагол to be в форме Present Simple

… your parents at home? – No, they … not.

23. Вставьте глагол to be в форме Present Simple

Michael has a brother. His brother …

24. Вставьте глагол to be в форме Present Simple 

He … a worker. He … at home.

25. Отрицательной формой предложения “ I visit my parents very often. ” является.

-: I didn’t visit my parents very often.

-: I doesn’t visit my parents very often.

-: I don’t visit my parents very often.

26. Отрицательной формой предложения “ They live in Great Britain ” является.

-: don’t

-: doesn’t

-: didn’t

27. Отрицательной формой предложения “He goes to school by bus ” является.

-: don’t

-: doesn’t

-: didn’t

28. Отрицательной формой предложения “She lives in this house. ” является.

 -: don’t

-: doesn’t

-: didn’t

29. Отрицательной формой предложения “He wants to be a doctor. ” является.

-: don’t

-: doesn’t

-: didn’t

30. Отрицательной формой предложения “They play tennis every Sunday. ” является.

-: don’t

-: doesn’t

-: didn’t

31. Отрицательной формой предложения “We work every day. ” является.

-: don’t

-: doesn’t

-: didn’t

32. Отрицательной формой предложения “My sister goes to bed at nine. ” является.

-: don’t

-: doesn’t

-: didn’t

33. Отрицательной формой предложения “Usually I have dinner very late. ” является.

-: don’t

-: doesn’t

-: didn’t.

34. Отрицательной формой предложения “My brother watches TV every evening ” является.

-: don’t

-: doesn’t

-: didn’t

35. Отрицательной формой предложения “She likes classical music” является.

-: don’t

-: doesn’t

-: didn’t

36. Отрицательной формой предложения “We go to the theatre once a month” является

 -: don’t

-: doesn’t

-: didn’t

37. Отрицательной формой предложения “ I visit my parents very often. ” является.

-: don’t

-: doesn’t

-: didn’t

Тема 2.3. История происхождения нефти и газа

38.  Выберите предложения, соответствующие содержанию текста «At first petroleum was produced by primitive methods: it was bailed out of wells dug to a depth of 10 to 30 miters and more. Wells were deepened until petroleum-bearing beds were reached. Later on, these primitive methods gave way to the industrial production of petroleum. Beds are located at depth from 1 to 3 kilometers and over».

-: Wells were deepened until petroleum-bearing beds were reached

-: Wells weren’t deepen but petroleum throw out

-: Wells were deepened until petroleum was bailed out of wells dug

39.  Выберите предложения, соответствующие содержанию текста

«Modern deep petroleum and gas wells reach depth up to 5 or 6, and sometimes, to 7 kilometers. Wells from 10 to 15 kilometers depth are to be drilled for studying the structure of the Earth's crust. Wells are necessary not only for the production of petroleum and gas they must also be drilled for prospecting purposes. This has led to the development of various types of drilling equipment for drilling shallow, medium-depth, deep and super deep wells.Wells from 10 to 15 kilometers depth are to be drilled for studying the structure of the Earth's crust

-: Wells are to be drilled for studying the structure of the Earth's crust.

-: Wells are to be drilled for finding oil.

-: Wells are to be drilled for drilling shallow

40. Выберите предложения, соответствующие содержанию текста

« Improvement in the drilling techniques led to improved methods of petroleum production. Today no free gushing of petroleum and gas is permitted. In modem practice, this can only be the result of an accident or of a very high pressure in the petroleum and gas deposit».

-: Today free gushing of petroleum and gas is permitted

-: Today free gushing of petroleum and gas is not permitted

-: Today no free gushing because of an accident.

41. Озаглавьте текст

«At first petroleum was produced by primitive methods: it was bailed out of wells dug to a depth of 10 to 30 miters and more. Wells were deepened until petroleum-bearing beds were reached. Later on, these primitive methods gave way to the industrial production of petroleum. Beds are located at depth from 1 to 3 kilometers and over.

During the early stages of drilling, the petroleum production technique itself was primitive: wells were drilled until they started gushing. If no gushing resulted, time was given for the petroleum to rise to a certain level in the well. At first, the hydrocarbon gases, which flowed out of the well, were allowed to escape into atmosphere»

Тема 2.4 Времена группы Continuous

42. Выберите правильный вариант в предложении

While I (listened/was listening) to the radio, the telephone (rang/was ringing).

43. Выберите правильный вариант в предложении

He (broke/was breaking) his leg when he (skied/was skiing) in the Alps.

44. Выберите правильный вариант в предложении

They (listened/were listening) to the orchestra when the pianist (became/was becoming) ill.

45. Выберите правильный вариант в предложении

 Ann (played/was playing) the piano while Tom (painted/was painting) а picture.

46. Выберите правильный вариант в предложении

We (saw/were seeing) an accident while we (waited/ were waiting) for the bus.

47. Выберите правильный вариант в предложении

 She (worked/was working) quietly at her desk when suddenly the door (opened/was opening).

48. Выберите правильный вариант в предложении.

(sat/ were sitting) on а bench.

49. Выберите правильный вариант в предложении

They (travelled/were travelling) to Canada when they (met/ were meeting) each other.

50. Выберите правильный вариант в предложении

While I (listened/was listening) to music, my brother (did/was doing) his homework.

51. Выберите правильный вариант в предложении

What (did you write/were you writing) when your computer (crashed/was crashing)?

52. Выберите правильный вариант в предложении

 As he (passed/was passing) the bank, а man in а mask (knocked/was knocking) him onto the ground.

53. Выберите правильный вариант в предложении

 Tom (arrived/was arriving) while the children (had/ were having) their bath.

54. Выберите правильный вариант в предложении

They (travelled/were travelling) to Canada when they (met/ were meeting) each other.

55. Выберите правильный вариант в предложении

While I (listened/was listening) to music, my brother (did/was doing) his homework.

56. Выберите правильный вариант в предложении

What (did you write/were you writing) when your computer (crashed/was crashing)?

57. Выберите правильный вариант в предложении

 As he (passed/was passing) the bank, а man in а mask (knocked/was knocking) him onto the ground.

58.Выберите правильный вариант в предложении

 Tom (arrived/was arriving) while the children (had/ were having) their bath.

59.Выберите правильный вариант в предложении

I (saw/was seeing) you in the park yesterday. You (sat/ were sitting) on а bench.

60. .Выберите правильный вариант в предложении They (travelled/were travelling) to Canada when they (met/ were meeting) each other.

61. .Выберите правильный вариант в предложении While I (listened/was listening) to music, my brother (did/was doing) his homework.

62. .Выберите правильный вариант в предложении What (did you write/were you writing) when your computer (crashed/was crashing)?

63. .Выберите правильный вариант в предложении As he (passed/was passing) the bank, а man in а mask (knocked/was knocking) him onto the ground.

64. .Выберите правильный вариант в предложении Tom (arrived/was arriving) while the children (had/ were having) their bath.

Тема 2.5 Нефть

65. Найдите в тексте  перевод следующего предложения

1. Физические и химические свойства различных видов нефти неодинаковы.

Petroleum is a valuable raw material. It is a mixture of hydrocarbons. Analyses of petroleum proved that it consists of carbon and hydrogen. There are also other compounds, which contain oxygen, nitrogen and inorganic matter. The physical and chemical properties of different samples of petroleum are not uniform. These depend on the composition of oil and presence of impurities.

Petroleum contains gaseous, liquid and solid hydrocarbons of different composition and properties. These gaseous, liquid and solid hydrocarbons fall into these main classes: the parafines, napthenes, and aromatic hydrocarbons.

The color of petroleum varies considerably. Some oils may be almost colourless; others light yellow, red, green, brown and black.

The odour of crude oil is also determined by its composition. The parafines and napthenes give agreeable odours whereas unsaturated hydrocarbons containing nitrogen compounds and sulphur cause the disagreeable odour.

The specific gravity of crude oil is an index of its value. The lighter oils have the greater value because they contain larger quantities of gasoline and other valuable products.

The boiling point depends on the presence of hydrocarbons of low and high boiling points. The more volatile hydrocarbons is in the crude oil, the lower the boiling point.

Natural hydrocarbons are widely used as fuels for domestic and industrial needs. They are also sent as a raw material in the petrochemical industry.

126. Найдите в тексте английский перевод следующих предложений

The color of petroleum varies considerably. Some oils may be almost colourless; others light yellow, red, green, brown and black.

The odour of crude oil is also determined by its composition. The parafines and napthenes give agreeable odours whereas unsaturated hydrocarbons containing nitrogen compounds and sulphur cause the disagreeable odour.

The specific gravity of crude oil is an index of its value. The lighter oils have the greater value because they contain larger quantities of gasoline and other valuable products.

The boiling point depends on the presence of hydrocarbons of low and high boiling points. The more volatile hydrocarbons is in the crude oil, the lower the boiling point.

Natural hydrocarbons are widely used as fuels for domestic and industrial needs. They are also serving as a raw material in the petrochemical industry.

      1. Чем больше летучих углеводородов в сырой нефти, тем ниже точка кипения.

      2. Более лёгкие нефти имеют большую ценность.

      3. Некоторые нефти могут быть бесцветными.

      4. Более лёгкие нефти содержат больше бензина.

67. Соотнесите следующие словосочетания:

состоять из                                                               The boiling point

ценное сырьё                                                            unsaturated hydrocarbons                                                          

другие соединения                                                  The specific gravity                                                    

 неорганические вещества                                      valuable material

удельный вес                                                            consist of

 точка кипения.                                                         different composition

68. Переведите следующие слова

Жидкий, твёрдый, ценность, сырье, газообразный, нужды.

Тема 2.6 Времена группы Perfect

69. Настоящее совершенное время выражает действие, которое  …

-: совершается регулярно

-: произошло в прошлом, но связано с настоящим

-: произошло в какой-то момент времени в прошлом

-: произошло только что, недавно

70. Наречия, которые используются в настоящем совершенном времени это …

-: last month, last week

-: already, yet

-: every day, usually

-: next wek, next time

71. В качестве вспомогательного глагола в предложениях настоящего совершенного времени используется…

-: have

-: has

-: did

-: done

73. Третья форма  глагола SPEAK это …

-: speaked

-: spoke

-: spoken

-: speaken

74. Выберите предложение, которое использовано в настоящем совершенном времени:

-: I have not seen her in the window.

-: I not saw her in the window.

-: I do not saw her in the window.

-: I saw her not in the window.

75. В предложении «HE (TO ENTER) THE TECHNICAL SCHOOL THIS SUMMER» сказуемое, написанное в скобках, необходимо использовать в форме…

-: has entered

-: entered

-: had enter

-: will entered

76. В предложении «THEY (NOT TO MISS) CLASSES TODAY» сказуемое, написанное в скобках, необходимо использовать в форме…

-: do not miss

-: did not missed

-: does not miss

-: have not missed

79. В предложении «SHE (TO BUY) A NEW PHONE ALREADY» сказуемое, написанное в скобках, необходимо использовать в форме…

-: has bought

-: bought

-: buys

-: buyed

80. В предложении «THEY JUST (TO PLAY) IN THE YARD» сказуемое, написанное в скобках, необходимо использовать в форме…

-: played

-: did played

-: have  played

-: will played

81. В предложении “HE (TO GO) TO THE SEASEDE THIS YEAR” сказуемое, написанное в скобках, необходимо использовать в форме…

-: has went

-: has gone

-: went

-: goed

82. В предложении “THEY WORKED AT THE WORKSHOP THIS WEEK” сказуемое, написанное в скобках, необходимо использовать в форме…

-: have worked

-: worked

-: had worked

-: did work

83. Прошедшее совершенное время выражает действие, которое...

-: произошло до  другого действия в прошлом

-: произошло в прошлом

-: происходит в течение какого-то промежутка времени

-: произошло только что

84. Наречия, которые используются для выражения прошедшего совершенного времени это …

-: usually, often

-: yesterday, last week

-: soon, just

-: by, after

85. Смысловой глагол в прошедшем совершенном времени используется в...

-: первой форме

-: второй форме

-: третьей форме

-: форме причастия I

86. Вспомогательным глаголом прошедшего совершенного времени является …

-: did

-: does

-: have

-: had

87. Глагол GIVE в форме прошедшего совершенного времени - это …

-: had given

-: will be given

-: give

-: gave

88. Глагол BE в форме прошедшего совершенного времени - это …  

-: be

-: been

-: had been

-: has been

89. Глагол CHANGE в форме прошедшего совершенного времени  …

-: changes

-: change

-:  have changed

-: had changed

90. Глагол OPEN в форме прошедшего совершенного времени - это …

-: open

-: had opened

-: opened

-: has open

91. Глагол SEE в форме прошедшего совершенного времени - это …

-: had seen

-: saw

-: have seen

-: see

92. Глагол WRITE в форме прошедшего совершенного времени  …  

-: had written

-: write

-: wrote

-:  have written

93. Впишите пропущенный вспомогательный глагол прошедшего совершенного времени в предложение «HE ### BEEN IN THE OFFICE BY 5 O’CLOCK»

94. Впишите пропущенный вспомогательный глагол прошедшего совершенного времени в предложение «WE ### HAD BREAKFAST AT HOME»

95. Впишите пропущенный вспомогательный глагол прошедшего совершенного времени в предложение «THE GIRL ### GONE TO THE PARTY»

96. Впишите пропущенный вспомогательный глагол прошедшего совершенного времени в предложение «THEY ### WRITTEN A TEST»  

Тема 2.7 Геология нефти и газа

97. Выбери утверждение соответствующее содержанию предложения: «Oil pipelines are made from steel or plastic tubes with inner diameter typically from 10 to 120 cm (about 4 to 48 inches)».

-: The inner diameter may be 10 sm

-: Oil pipelines are made only from steel

-: Oil pipelines are made only from plastic

-: diameter of the tubes is measured in  inches

100. Выбери утверждение соответствующее содержанию предложения: « Most pipelines are buried at a typical depth of about 1 - 2 meters. ».

-: Pipelines are not usually buried

-: The depth pipelines usually buried is about 1-2 meters.

-: Pipelines length  is about 2 meters.

-: Most pipelines are buried deeply under the ground

101. Выбери утверждение соответствующее содержанию предложения: «Crude oil contains varying amounts of wax, or paraffin, and in colder climates wax buildup may occur within a pipeline. ».

-: Pipeline is build in cold climate.

-: Wax buildup may occur within a pipeline

-: Crude oil does not flow in colder climates

-: Crude oil contains hydrocarbons

102. Выбери утверждение соответствующее содержанию предложения: «Often these pipelines are inspected and cleaned using pipeline inspection gauges "pigs", also known as, "scrapers" or "Go-devils"».

-: “Pigs” is a short word for pipeline inspection gauges.

-: "Scrapers" is the same as "Go-devils".

-: Pipelines are not inspected.

-: Pipelines are often inspected but not cleaned.

Тема 2.8 Причастие 1

103. Напишите форму причастия I глагола «take»

104. Напишите форму причастия I глагола «»

105. Напишите форму причастия I глагола «speak»

106. Напишите форму причастия I глагола «play»

107. Напишите форму причастия I глагола «look»

108. Напишите форму причастия I глагола «watch»

109. Напишите форму причастия I глагола «dance»

110. Напишите форму причастия I глагола «draw»

111. Напишите форму причастия I глагола «do»

112. Напишите форму причастия I глагола «put»

113. Напишите форму причастия I глагола «lay»

114. Напишите форму причастия I глагола «sing»

Тема 2.9 Геология нефти и газа

115. Напишите перевод фразы «equipment»

116. Напишите перевод фразы «facilities»

117. Напишите перевод фразы «Delivery Station»

119. Напишите перевод фразы «find»

120. Напишите перевод фразы «archeologist»

Тема 2.10 Причастие 2

121. Напишите форму причастия II глагола «run»

122. Напишите форму причастия II глагола «break»

123. Напишите форму причастия II глагола «look»

124. Напишите форму причастия II глагола «get»

125. Напишите форму причастия II глагола «sleep»

126. Напишите форму причастия II глагола «write»

127. Напишите форму причастия II глагола «shout»

128. Напишите форму причастия II глагола «hide»

129. Напишите форму причастия II глагола «buy»

130. Напишите форму причастия II глагола «bring»

131. Напишите форму причастия II глагола «cry»

132.Озаглавьте текст

Oil reservoirs are formed in porous rocks, such as sandstone and limestone. The oil is within the small spaces or pores which separate the individual rock grains.

The porosity of the rock determines the volume of the liquid that can be held in it. The ability of the reservoir rock to allow the fluids* to move through the channels (interstices) connecting one pore space with another is called permeability. Porosity and permeability vary from field to field and even within a reservoir. The variations may be so marked that well located in different parts have widely different production rates.

Crude oil usually occurs in association with salt water and gas. The salt water is normally found below the oil, whereas the1 gas may be dissolved in the oil, or if it is present in excess amounts, it will appear as a free accumulation above the oil. The whole oil-bearing formation is capped by impervious rock: that is to say, rock through which the reservoir contents cannot pass.

Тема 2.13 Добыча нефти и газа

133. Прочитайте текст и выполните задания

DEVELOPING PETROLEUM FIELDS

There are many problems concerning the development of the petroleum and gas deposits. These include: how many wells are to be drilled, the sequence of their drilling, their location, etc., in order to ensure a maximum recovery of petroleum and gas at a minimum expense. This is not an easy task, since the conditions of the occurrence of petroleum and gas fields, which depend on natural geological factors, are called "drives". These drives are classified as water, elastic, gas cap, dissolved gas, varying, and gravity drives.

The choice of the most rational method of developing any given field depends on those particular conditions existing in than field.

Where water drives prevail, the water, whose pressure head supports the petroleum in the formation and forces it into the well, in free to move in all directions. The pressure, under which the petroleum flows into the well, remains almost constant.

Every stratum of rock, together with its petroleum and water, possesses certain elasticity. The total elastic energy in a large stratum will eventually influence the rate of production of petroleum. But where such conditions, which are called elastic drives, prevail, the formation pressure does not remain constant, but falls with the extraction of the petroleum. Sometimes the drives in a formation are combinations of the elastic and water drives (varying drives).

In some deposits, the petroleum lies under a gas cap. When operating wells under gas cap drive conditions, the gas should not be extracted from the gas cap. Where gas cap drive prevails, the petroleum should be completely extracted before commencing the extraction of the gas. Here again a varying drive may exist in petroleum deposit; the action of a considerable gas cap is combined with that of a water drive.

A feature of dissolved gas drive is the evolution of the gas its solution in petroleum. Where such drives prevail, the formation pressure and the yield of petroleum decrease steadily with the extraction of the petroleum. In such deposits, a certain increase of the gas activity is observed at first; but, with the gradual exhaustion of the deposit, this activity declines. There are also cases of varying drives, consisting of a combination of a dissolved gas drives and water drives.

Where gravity drives prevail, the petroleum flows into the bottom" holes under its own weight, and not a result of the water head or gas pressure in the formation. Petroleum yield from the wells under the gravity drives is, as a rule, smaller than under other drives.

The choice of any particular method depends on its efficiency for given conditions.

  1. Words to be remembered.
  • development - разработка
  • to concern - касаться
  • to include - включать
  • sequence - последовательность
  • to ensure -обеспечивать
  • expense - затрата
  • task - задача
  • to vary - изменяться
  • drive- вытеснение нефти /газом, водой/; режим пласта
  • to dissolve - растворять
  • gravity drive - гравитационный режим пласта
  • varying drive - меняющееся вытеснение
  • elastic drive - упругий режим пласта
  • to force - нагнетать, подавать
  • to possess - обладать
  • to influence - влиять
  • solution - раствор
  • pressure head - гидростатическое давление

2.Answer the questions:

  • What problems are there concerning the development of petroleum and gas deposits?
  • What kinds gas drive are known now?
  • What does the right choice of the most rational method of developing oil fields depend on?
  • When is the rate of petroleum production influenced by?

3. Make sentences complete.

  • The choice ofthem ostrational method зависит от условий существующих на данном месторождении.
  • Давление, при которой приток нефти в скважину remains almost constant.
  • The total elastic energy in a large stratum повлияет н атемп добычи нефти.
  • Существует много проблем, касающихся разработки нефтяных и газовых месторождений.
  • This is not an easy task, since conditions залегания нефти и газа различны в разных месторождения.

Литература для обучающихся:

Указывается, только в том случае, если ею разрешается пользоваться на зачете.

Пакет экзаменатора

4.1.1 Вопросы, включенные в компьютерное тестирование по дисциплине ОГСЭ.03 Иностранный язык для осуществления итогового контроля в форме дифференцированного зачета (7 семестр):

I:

S:  Глагол to be в Present Simple Tense в данном предложении имеет форму

          What … your name?

      -:  are  

      -: was  

      -:  were  

     +:  is  

      -: am

I:

S: Глагол to be в Present Simple Tense в данном предложении имеет форму

          What … your address?

     -:  are  

-: was  

-: were  

    +: is  

-: am

      I:

S: Глагол to be в Present Simple Tense в данном предложении имеет форму

         Where …  you from?

     +: are  

      -: was  

      -: were  

      -: is  

      -: am

I:

S: Глагол to be в Present Simple Tense в данном предложении имеет форму

         My sister … a teacher.

 -: are  

 -: was  

 -: were  

+: is  

 -: am

 I:

S: Глагол to be в Past Simple Tense в данном предложении имеет форму

         He … a student.

      -: are  

     +: was  

 -: were  

 -: is  

 -: am

 I:

S: Глагол to be в Past Simple Tense в данном предложении имеет форму

         She … from Moscow.

     -: are  

    +: was  

-: were  

-:is  

 -: am

 I:

S: Глагол to be в Past Simple Tense в данном предложении имеет форму

         The students …in the Russian Museum.

      -: are  

 -: was  

     +: were  

 -: is  

 -: am

 I:

S: Глагол to be в Past Simple Tense в данном предложении имеет форму

         He … a pupil twenty years ago.

      -: are  

     +: was  

 -: were  

 -: is  

 -: am

 I:

S: Глагол to be в Future Simple Tense в данном предложении имеет форму

         He … a student.

      -: are  

 -: was  

     +: will be  

 -: is  

 -: am  

 -: shall be

 I:

S: Глагол to have в Present Simple Tense в данном предложении имеет форму

         He … a car.

     -: have  

+: has  

 -: had  

 -: will have  

 -: shall have

 I:

S: Глагол to have в Present Simple Tense в данном предложении имеет форму

         I … a cat.

      +: have  

  -: has  

      -: had  

 -: will have  

 -: shall have

 I:

S: Глагол to have в Past Simple Tense в данном предложении имеет форму

         We … a vacation last month.

      -: have  

 -: has  

+: had  

 -: will have  

 -: shall have

 I:

S: Глагол to have в Past Simple Tense в данном предложении имеет форму

         He … good health.

      -: have  

 -: has  

     +: had  

 -: will have  

 -: shall have

 I:

S: Глагол to have в Future Simple Tense в данном предложении имеет форму

         She … a business trip next week.

      -: have  

 -: has  

 -: had  

     +: will have  

 -: shall have

 I:

S: Глагол to have в Future Simple Tense в данном предложении имеет форму

         I … four lessons tomorrow.

     -: have  

     -: has  

-: had  

-: will have  

    +: shall have

     F1: Английский язык

F2: Паншина Т.Г.

F3: Итоговый контроль для 4 курса специальностей 130503, 130504

V1: Коррекционный курс

V2: Грамматика

     V3: Настоящее простое время

    I:

   S: Глагол в скобках в Present Simple Tense имеет форму

       My working day (to begin) at seven o’clock.

   +: begins  

    -: begin  

   -: to begin  

   -: began

I:

    S: Глагол в скобках в Present Simple Tense имеет форму

        I (to do) my morning exercises.

    -: does  

    -: to do  

    -: did  

   +: do

I:

    S: Глагол в скобках в Present Simple Tense имеет форму

        It (to take) me seven minutes.

    -: take  

   +: takes  

    -: to take  

    -: taken

I:

    S: Глагол в скобках в Present Simple Tense имеет форму

        We (to watch) TV.

  +: watch  

   -: watches  

   -: to watch  

   -: watched

I:

    S: Глагол в скобках в Present Simple Tense имеет форму

        She (to get) up at 7 a.m.

   -: to get  

   -: got  

  +: gets  

   -: get

I:

    S: Глагол в скобках в Present Simple Tense имеет форму

        She normally (not to have) breakfast.

  +: doesn’t have  

   -: don’t have  

   -: doesn’t has  

   -: didn’t have  

I:

  S: Глагол в скобках в Present Simple Tense имеет форму

      Her first class (to start) at a quarter past eight.

   -: to start  

  +: starts  

   -: started  

   -: start  

I:

    S: Глагол в скобках в Present Simple Tense имеет форму

        Usually on Sunday morning she (to go) swimming.

   +: goes  

    -:  go  

    -: to go  

    -: went  

I:

    S: Глагол в скобках в Present Simple Tense имеет форму

         From time to time she (to call) her family in Canada.

   -: called  

   -:  to call  

  +: calls  

   -: call  

I:

    S: Глагол в скобках в Present Simple Tense имеет форму

         They never (to talk) for very long.

    -: to talk  

    -: talks  

   +: talk  

    -: talked  

I:

    S:  Глагол в скобках в Present Simple Tense имеет форму

         I (to take) her to school every day.

    -: took  

    -: takes  

    -: to take  

   +: take  

I:

    S:  Глагол в скобках в Present Simple Tense имеет форму

          He (to help) his father very often.

    -: to help  

    -: helped  

   +: helps  

    -: help  

I:

    S:  Глагол в скобках в Present Simple Tense имеет форму

         They usually (to go) to the river for a swim.

    -: goes  

    -: went  

    -: to go  

   +: go  

I:

    S:  Глагол в скобках в Present Simple Tense имеет форму

         She (to play) the violin every day.

   +: plays  

    -: played  

    -: to play  

    -: play  

I:

    S: Глагол в скобках в Present Simple Tense имеет форму

         I (to read) every day.

   +: read  

    -: reads  

    -: to read  

    -: didn’t read  

     F1: Английский язык

F2: Паншина Т.Г.

F3: Итоговый контроль для 4 курса специальностей 130503, 130504

V1: Коррекционный курс

V2: Грамматика

V3: Прошедшее простое время

     I:

    S: Глагол в скобках в Past Simple Tense имеет форму

        On Monday we (to have) five lessons.

    +: had  

    -: to have  

    -: have  

    -: shall have

I:

    S: Глагол в скобках в Past Simple Tense имеет форму

        The first lesson (to be) Russian.

   -: is  

   -: were  

  +: was  

   -: are

I:

    S:  Глагол в скобках в Past Simple Tense имеет форму

         At this lesson we (to write) a dictation.

   -: to write  

  +: wrote  

  -: writed  

  -: writes

I:

    S: Глагол в скобках в Past Simple Tense имеет форму

        Nick (to go) to the blackboard.

   -: goes  

   -: goed  

  +: went  

   -: go

I:

    S: Глагол в скобках в Past Simple Tense имеет форму

        He (to answer) well.

  +: answered  

   -: to answer  

   -: answer  

   -: answers

I:

    S: Глагол в скобках в Past Simple Tense имеет форму

        Pete (not to get) a “five”.

  -: didn’t got  

  -: doesn’t get  

  -: don’t get  

 +: didn’t get

I:

    S: Глагол в скобках в Past Simple Tense имеет форму

         Lena (not to know) her lesson.

  -: don’t know

 +: didn’t know  

  -: doesn’t know  

  -: didn’t knew

I:

    S: Глагол в скобках в Past Simple Tense имеет форму

        After the second lesson I (to go) to the canteen.

  -: go  

  -: goes

 +: went  

  -: goed

   I:

    S: Глагол в скобках в Past Simple Tense имеет форму

         I (to eat) a sandwich.

  -: eated  

  -: eats  

 +: ate

  -: eat

I:

    S: Глагол в скобках в Past Simple Tense имеет форму

         He (to drink) a cup of tea.

  -: drinks  

  -: drinked  

  -: drink  

 +: drank

I:

    S: Глагол в скобках в Past Simple Tense имеет форму

         I (not to drink) milk.

 +: didn’t drink  

  -: don’t drank  

  -: didn’t drank  

   -: doesn’t drink

I:

    S: Глагол в скобках в Past Simple Tense имеет форму

         He (to look) at his watch.

   +: looked  

    -: look  

    -: looks  

    -: will look

I:

    S: Глагол в скобках в Past Simple Tense имеет форму

         It (to be) a quarter to seven.

    -: is  

    -: were  

   +: was  

    -: are

I:

    S: Глагол в скобках в Past Simple Tense имеет форму

         He (to meet) her there.

   -: meets  

  +: met  

   -: meet  

   -: will meet

I:

    S: Глагол в скобках в Past Simple Tense имеет форму

        The boys (to spend) the whole day swimming.

  +: spent  

   -: spended  

   -: spends

   -: spend

F1: Английский язык

F2: Паншина Т.Г.

F3: Итоговый контроль для 4 курса специальностей 130503, 130504

V1: Коррекционный курс

V2: Грамматика

     V3: Будущее простое время

I:

    S: Глагол в скобках в Future Simple Tense имеет форму

       He (to turn) on the TV to watch  cartoons tomorrow morning.

   +: will turn  

    -: shall turn  

    -: turned

    -: turns

I:

    S: Глагол в скобках в Future Simple Tense имеет форму

        He (to turn) to the left.

   +: will turn  

    -: shall turn  

    -: turned

    -: turns

I:

    S: Глагол в скобках в Future Simple Tense имеет форму

        We (to go) to London next summer.

   -: go  

  +: shall go  

   -: will go

   -: goes

I:

    S: Глагол в скобках в Future Simple Tense имеет форму

         He (not to play) the piano tomorrow.

  -: will play  

  -: shall not play  

 +: will not play

  -: plays

I:

    S: Глагол в скобках в Future Simple Tense имеет форму

         I (to spend) next summer at the seaside.

  -: will spend  

 +: shall spend  

  -: spent

  -: spends

I:

    S: Глагол в скобках в Future Simple Tense имеет форму

        We (to visit) our parents next Sunday.

  -: visit  

  -: are visiting  

 +: shall visit

  -: visited

I:

    S: Глагол в скобках в Future Simple Tense имеет форму

         I (to go) to my doctor tomorrow.

   -: will go  

  +: shall go  

  -: went

  -: goes

I:

    S: Глагол в скобках в Future Simple Tense имеет форму

        My friend (to be) busy.

  +: will be

   -: shall be  

   -: was

   -: is

I:

    S: Глагол в скобках в Future Simple Tense имеет форму

         She (to try) to do it better.

   -: shall try  

  +: will try

   -: try

   -: to try

I:

    S: Глагол в скобках в Future Simple Tense имеет форму

        She (to bake) an apple pie.

  +: will bake  

   -: shall bake  

   -: baked

   -: bakes

I:

    S: Глагол в скобках в Future Simple Tense имеет форму

         I (not to play) chess tomorrow.

  -: will not play  

 +: shall not play  

  -: didn’t play

  -: plays

I:

    S: Глагол в скобках в Future Simple Tense имеет форму

        Nick (to go) to school tomorrow.

  +: will go  

   -: shall go  

   -: went

   -: goes

I:

    S: Глагол в скобках в Future Simple Tense имеет форму

        Nick (to read) this book tomorrow.

   -: reads  

   -: shall read  

  +: will read

   -: read

I:

    S: Глагол в скобках в Future Simple Tense имеет форму

        You (to eat) apples tomorrow.

   +: will eat  

    -: shall eat  

    -: ate

    -: eats

I:

    S: Глагол в скобках в Future Simple Tense имеет форму

        My father (to live) in San Francisco.

   +: will live  

    -: shall live  

    -: lived

    -: lives

F1: Английский язык

F2: Паншина Т.Г.

F3: Итоговый контроль для 4 курса специальностей 130503, 130504

V1: Основной курс

V2: Грамматика

V3: Настоящее продолженное время

I:

    S: Глагол в скобках в Present Continuous Tense имеет форму

         I (to take) my sister to school now.

   -: was taking  

  +: am taking  

   -: is taking

   -: are taking

I:

    S: Глагол в скобках в Present Continuous Tense имеет форму

         He (to help) his father now.

   -: was helping  

   -: am helping  

  +: is helping

   -: are helping

I:

    S: Глагол в скобках в Present Continuous Tense имеет форму

        At the moment they (to go) to the river for a swim.

  -: was going  

  -: am going  

  -: is going

 +: are going

I:

    S: Глагол в скобках в Present Continuous Tense имеет форму

         She (to play) the violin now.

  -: was playing  

  -: am playing  

 +: is playing

  -: are playing

I:

    S: Глагол в скобках в Present Continuous Tense имеет форму

        I (to read) now.

  -: was reading  

 +: am reading  

  -: is reading

  -: are reading

I:

    S: Глагол в скобках в Present Continuous Tense имеет форму

        He ( to sleep)  now.

  -: was sleeping  

  -: am sleeping  

 +: is sleeping

  -: are sleeping

I:

    S: Глагол в скобках в Present Continuous Tense имеет форму

        We (to drink) tea now.

   -: was drinking  

   -: am drinking  

   -: is drinking

  +: are drinking

I:

    S: Глагол в скобках в Present Continuous Tense имеет форму

        They (to go) to school now.

   -: was going  

   -: am going  

   -: is going

  +: are going

I:

    S: Глагол в скобках в Present Continuous Tense имеет форму

         I (not to sleep) now.

   -: wasn’t sleeping  

  +: am not sleeping  

   -: isn’t sleeping

   -: aren’t sleeping

I:

    S: Глагол в скобках в Present Continuous Tense имеет форму

        She (not to drink) coffee now.

   -: wasn’t drinking  

   -: am not drinking  

  +: isn’t drinking

   -: aren’t drinking

I:

    S: Глагол в скобках в Present Continuous Tense имеет форму

        We (not to watch) TV now.

   -: wasn’t watching  

   -: am not watching  

   -: isn’t watching

  +: aren’t watching

I:

    S: Глагол в скобках в Present Continuous Tense имеет форму

        They (not to eat) now.

   -: wasn’t eating  

   -: am not eating  

   -: isn’t eating

  +: aren’t eating

I:

    S: Глагол в скобках в Present Continuous Tense имеет форму

        My mother (not to work) now.

   -: wasn’t working  

   -: am not working  

  +: isn’t working

   -: aren’t working

I:

    S: Глагол в скобках в Present Continuous Tense имеет форму

         They (to play) in the street now.

   -: was playing  

   -: am playing  

   -: is playing

   +: are playing

I:

    S: Глагол в скобках в Present Continuous Tense имеет форму

         You (to work) in the garden now.

   -: was working  

   -: am working  

   -: is working

  +: are working

     F1: Английский язык

F2: Паншина Т.Г.

F3: Итоговый контроль для 4 курса специальностей 130503, 130504

V1: Основной курс

V2: Грамматика

V3: Прошедшее продолженное время

I:

    S: Глагол в скобках в Past Continuous Tense имеет форму

         He (to sleep)  yesterday.

  +: was sleeping  

   -: am sleeping  

   -: were sleeping

   -: are sleeping

I:

    S: Глагол в скобках в Past Continuous Tense имеет форму

         He (to help) his father.

   +: was helping  

    -: am helping  

    -: were helping

    -: are helping

I:

    S: Глагол в скобках в Past Continuous Tense имеет форму

        At that moment they (to go) to the river for a swim.

   -: was going  

   -: am going  

  +: were going

   -: are going

I:

    S:  Глагол в скобках в Past Continuous Tense имеет форму

          She (to play) the violin yesterday.

   +: was playing  

    -: am playing  

    -: were playing

    -: are playing

I:

    S: Глагол в скобках в Past Continuous Tense имеет форму

         I (to read) yesterday.

   -: were reading  

   -: am reading  

  +: was reading

   -: are reading

I:

    S: Глагол в скобках в Past Continuous Tense имеет форму

         He ( to sleep)  last evening.

   -: were sleeping  

  +: was sleeping  

   -: is sleeping

   -: are sleeping

I:

    S: Глагол в скобках в Past Continuous Tense имеет форму

        We (to drink) tea yesterday.

   -: was drinking  

   -: am drinking  

   -: is drinking

  +: were drinking

I:

    S: Глагол в скобках в Past Continuous Tense имеет форму

        They (to go) to school last morning.

   -: was going  

  +: were going  

   -: go

   -: went

I:

    S: Глагол в скобках в Past Continuous Tense имеет форму

        I (not to sleep) last evening.

  +: wasn’t sleeping  

   -: am not sleeping  

   -: isn’t sleeping

   -: weren’t sleeping

I:

    S: Глагол в скобках в Past Continuous Tense имеет форму

         She (not to drink) coffee last morning.

  +: wasn’t drinking  

   -: am not drinking  

   -: weren’t drinking

   -: aren’t drinking

I:

    S:  Глагол в скобках в Past Continuous Tense имеет форму

         We (not to watch) TV yesterday.

    -: wasn’t watching  

    -: am not watching  

    -: isn’t watching

   +: weren’t watching

I:

    S: Глагол в скобках в Past Continuous Tense имеет форму

        They (not to eat) yesterday.

   -: wasn’t eating  

   -: am not eating  

  +: weren’t eating

   -: aren’t eating

I:

    S: Глагол в скобках в Past Continuous Tense имеет форму

        My mother (not to work) last year.

  +: wasn’t working  

   -: am not working  

   -: isn’t working

   -: aren’t working

I:

    S: Глагол в скобках в Past Continuous Tense имеет форму

        They (to play) in the street the day before yesterday.

   -: was playing  

   -: am playing  

  +: were playing

   -: are playing

I:

    S: Глагол в скобках в Past Continuous Tense имеет форму

        You (to work) in the garden yesterday.

   -:  was working  

  +: were working  

   -: is working

   -: are working

     F1: Английский язык

F2: Паншина Т.Г.

F3: Итоговый контроль для 4 курса специальностей 130503, 130504

V1: Основной курс

V2: Грамматика

V3: Будущее продолженное время

I:

    S:  Глагол в скобках в Future Continuous Tense имеет форму

          I (to take) my sister to school tomorrow.

  +: shall be taking  

   -: will be taking  

   -: is taking

   -: are taking

I:

    S: Глагол в скобках в Future Continuous Tense имеет форму

        He (to help) his father tomorrow.

   -: was helping  

  +: will be helping  

   -: is helping

   -: shall be helping

I:

    S:  Глагол в скобках в Future Continuous Tense имеет форму

         Next Sunday they (to go) to the river for a swim.

   -: was going  

   -: am going  

  +: will be going

   -: shall be going

I:

    S: Глагол в скобках в Future Continuous Tense имеет форму

         She (to play) the violin.

  -: was playing  

 +: will be playing  

  -: is playing

  -: are playing

I:

    S: Глагол в скобках в Future Continuous Tense имеет форму

         I (to read) in the evening.

    -: will be reading  

    -: am reading  

   +: shall be reading

    -: are reading

I:

    S: Глагол в скобках в Future Continuous Tense имеет форму

        He ( to sleep)  in the night.

   +: will be sleeping  

    -: am sleeping  

    -: is sleeping

    -: are sleeping

I:

    S: Глагол в скобках в Future Continuous Tense имеет форму

        We (to drink) tea next morning.

   -: will be drinking  

   -: am drinking  

  +: shall be drinking

   -: are drinking

I:

    S: Глагол в скобках в Future Continuous Tense имеет форму

        They (to go) to school.

   -: was going  

   -: am going  

  +: will be going

   -: are going

I:

    S:  Глагол в скобках в Future Continuous Tense имеет форму

         I (not to sleep).

  -: wasn’t sleeping  

  -: am not sleeping  

  -: isn’t sleeping

 +: shan’t  sleeping

I:

    S: Глагол в скобках в Future Continuous Tense имеет форму

        She (not to drink) coffee.

  -: wasn’t drinking  

 +: will not drinking

  -: isn’t drinking

  -: aren’t drinking

I:

    S: Глагол в скобках в Future Continuous Tense имеет форму

        We (not to watch) TV.

  -: wasn’t watching

  -: am not watching  

  -: isn’t watching

 +: shall not watching

I:

    S: Глагол в скобках в Future Continuous Tense имеет форму

        They (not to eat).

  -: wasn’t eating  

 +: will not eating  

  -: isn’t eating

  -: aren’t eating

I:

    S: Глагол в скобках в Future Continuous Tense имеет форму

        My mother (not to work).

 +: will not working  

  -: am not working  

  -: isn’t working

  -: aren’t working

   I:

    S: Глагол в скобках в Future Continuous Tense имеет форму

        They (to play) in the street.

  -: was playing

  -: am playing  

  -: is playing

 +: will playing

I:

    S: Глагол в скобках в Future Continuous Tense имеет форму

        You (to work) in the garden.

  -: was working  

 +: will working  

  -: is working

  -: are working

     F1: Английский язык

F2: Паншина Т.Г.

F3: Итоговый контроль для 4 курса специальностей 130503, 130504

V1: Основной курс

V2: Грамматика

V3: Настоящее совершенное время

I:

    S: Глагол в скобках в Present Perfect Tense имеет форму

        The pupils (to write) a dictation.

  -: are writing  

  -: have wrote

 +: have written

  -: write

I:

    S: Глагол в скобках в Present Perfect Tense имеет форму

        My friend (to help) me to solve a difficult problem.

  -: are helping  

  -: have helped

 +: has helped

  -: helped

I:

    S: Глагол в скобках в Present Perfect Tense имеет форму

        I (to learn) a poem.

  -: are learning  

 +: have learned

  -: learned

  -: is learned

I:

    S: Глагол в скобках в Present Perfect Tense имеет форму

        She (to tell) them an interesting story.

  -: are telling  

  -: have told

 +: has told

  -: told

I:

    S: Глагол в скобках в Present Perfect Tense имеет форму

        Kate (to sweep) the floor.

  -: are sweeping  

  -: have swept

  -: swept

 +: has swept

I:

    S: Глагол в скобках в Present Perfect Tense имеет форму

         I (to eat) the breakfast.

 +: have eaten  

  -: has eaten

  -: ate

  -: am eating

I:

    S: Глагол в скобках в Present Perfect Tense имеет форму

        We (to drink) water.

  -: are drinking  

  -: am drinking

  -: has drunk

 +: have drunk

I:

    S: Глагол в скобках в Present Perfect Tense имеет форму

        He (to bring) them some meat.

 +: has brought  

  -: have brought

  -: brought

  -: is bringing

I:

    S: Глагол в скобках в Present Perfect Tense имеет форму

        They (to have) tea.

  -: are having  

 +: have had

  -: has had

  -: had

I:

    S: Глагол в скобках в Present Perfect Tense имеет форму

        You (to put) the dishes on the table.

  -: are putting  

  -: has put

  -: put

 +: have put

I:

    S: Глагол в скобках в Present Perfect Tense имеет форму

        She (to take) the dirty plates from the table.

  -: are taking  

 +: has taken

  -: have taken

  -: took

I:

    S: Глагол в скобках в Present Perfect Tense имеет форму

        Susan (to make) a new dress for her birthday party.

  -: are making  

  -: have made

 +: has made

  -: made

I:

    S: Глагол в скобках в Present Perfect Tense имеет форму

        She (to open) the box.

  -: is opening  

  -: opened  

  -: have opened  

 +: has opened

I:

    S: Глагол в скобках в Present Perfect Tense имеет форму

        I (to translate) a difficult article.

 +: have translated  

  -: has translated

  -: translated

  -: am translating

I:

    S: Глагол в скобках в Present Perfect Tense имеет форму

        We (to have) two lessons today.

  -: are having  

 +: have had

  -: has had

  -: had

     F1: Английский язык

F2: Паншина Т.Г.

F3: Итоговый контроль для 4 курса специальностей 130503, 130504

V1: Основной курс

V2: Грамматика

V3: Прошедшее совершенное время

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        The pupils (to write) a dictation.

  -: are writing  

  -: have wrote

 +: had written

  -: write

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

         My friend (to help) me to solve a difficult problem.

  -: are helping  

  -: have helped

 +: had helped

  -: helped

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        I (to learn) a poem.

  -: are learning  

 +: had learned

  -: learned

  -: is learned

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        She (to tell) them an interesting story.

  -: are telling  

  -: have told

 +: had told

  -: told

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        Kate (to sweep) the floor.

  -: are sweeping  

 +: had swept

  -: swept

  -: has swept

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        I (to eat) the breakfast.

  -: have eaten  

 +: had eaten

 -: ate

 -: am eating

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        We (to drink) water.

  -: are drinking  

  -: am drinking

 +: had drunk

  -: have drunk

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

         He (to bring) them some meat.

  -: has brought  

 +: had brought

  -: brought

  -: is bringing

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        They (to have) tea.

  -: are having  

  -: have had

 +: had had

  -: had

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        You (to put) the dishes on the table.

  -: are putting  

 +: had put

  -: put

  -: have put

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

         She (to take) the dirty plates from the table.

  -: are taking  

  -: has taken

 +: had taken

  -: took

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

      Susan (to make) a new dress for her birthday party.

  -: are making  

 +: had made  

  -: has made  

  -: made

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        She (to open) the box.

  -: is opening  

  -: opened  

 +: had opened  

  -: has opened

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        I (to translate) a difficult article.

  -: have translated  

 +: had translated  

  -: translated  

  -: am translating

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        We (to have) two lessons today.

  -: are having  

  -: have had  

 +: had had  

  -: had

     F1: Английский язык

F2: Паншина Т.Г.

F3: Итоговый контроль для 4 курса специальностей 130503, 130504

V1: Основной курс

V2: Грамматика

V3: Прошедшее совершенное время

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        The pupils (to write) a dictation.

  -: are writing  

  -: have wrote

 +: had written

  -: write

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

         My friend (to help) me to solve a difficult problem.

  -: are helping  

  -: have helped

 +: had helped

  -: helped

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        I (to learn) a poem.

  -: are learning  

 +: had learned

  -: learned

  -: is learned

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        She (to tell) them an interesting story.

  -: are telling  

  -: have told

 +: had told

  -: told

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        Kate (to sweep) the floor.

  -: are sweeping  

 +: had swept

  -: swept

  -: has swept

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        I (to eat) the breakfast.

  -: have eaten  

 +: had eaten

 -: ate

 -: am eating

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        We (to drink) water.

  -: are drinking  

  -: am drinking

 +: had drunk

  -: have drunk

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

         He (to bring) them some meat.

  -: has brought  

 +: had brought

  -: brought

  -: is bringing

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        They (to have) tea.

  -: are having  

  -: have had

 +: had had

  -: had

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        You (to put) the dishes on the table.

  -: are putting  

 +: had put

  -: put

  -: have put

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

         She (to take) the dirty plates from the table.

  -: are taking  

  -: has taken

 +: had taken

  -: took

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

      Susan (to make) a new dress for her birthday party.

  -: are making  

 +: had made  

  -: has made  

  -: made

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        She (to open) the box.

  -: is opening  

  -: opened  

 +: had opened  

  -: has opened

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        I (to translate) a difficult article.

  -: have translated  

 +: had translated  

  -: translated  

  -: am translating

I:

    S: Глагол в скобках в Past Perfect Tense имеет форму

        We (to have) two lessons today.

  -: are having  

  -: have had  

 +: had had  

  -: had

     F1: Английский язык

F2: Паншина Т.Г.

F3: Итоговый контроль для 4 курса специальностей 130503, 130504

V1: Основной курс

V2: Грамматика

V3: Будущее совершенное время

I:

    S: Глагол в скобках в Future Perfect Tense имеет форму

        The pupils (to write) a dictation.

  -: will be writing  

  -: will have wrote

 +: will have written

  -: will write

I:

    S: Глагол в скобках в Future Perfect Tense имеет форму

        My friend (to help) me to solve a difficult problem.

  -: will be helping  

  -: shall have helped

 +: will have helped

  -: will help

I:

    S: Глагол в скобках в Future Perfect Tense имеет форму

        I (to learn) a poem.

  -: shall be learning  

 +: shall have learned

  -: shall be learn

  -: shall learn

I:

    S: Глагол в скобках в Future Perfect Tense имеет форму

        She (to tell) them an interesting story.

  -: will  be telling  

  -: shall have told

 +: will have told

  -: will tell

I:

    S: Глагол в скобках в Future Perfect Tense имеет форму

         Kate (to sweep) the floor.

  -: will be sweeping  

 +: will have swept

  -: will sweep

  -: will has swept

I:

    S: Глагол в скобках в Future Perfect Tense имеет форму

         I (to eat) the breakfast.

 +: shall have eaten  

  -: will have eaten

  -: shall  eat

  -: shall be  eating

I:

    S: Глагол в скобках в Future Perfect Tense имеет форму

        We (to drink) water.

 -: shall be drinking  

 -: shall drink

 -: will have drunk

+:  shall have drunk

I:

    S: Глагол в скобках в Future Perfect Tense имеет форму

        He (to bring) them some meat.

 +: will have brought  

  -: shall have brought

  -: will bring

  -: will be bringing

I:

    S: Глагол в скобках в Future Perfect Tense имеет форму

        They (to have) tea.

  -: will be having  

 +: will have had

  -: shall have had

  -: will have

I:

    S: Глагол в скобках в Future Perfect Tense имеет форму

        You (to put) the dishes on the table.

  -: will be putting  

  -: shall have put

  -: will put

 +: will have put

I:

    S: Глагол в скобках в Future Perfect Tense имеет форму

        She (to take) the dirty plates from the table.

  -: will be taking  

 +: will have taken

  -: shall have taken

  -: will take

I:

    S: Глагол в скобках в Future Perfect Tense имеет форму

        Susan (to make) a new dress for her birthday party.

  -: will be making  

  -: shall have made

 +: will have made

  -: will make

I:

    S: Глагол в скобках в Future Perfect Tense имеет форму

        She (to open) the box.

  -: will be opening  

  -: will open  

  -: shall have opened  

 +: will have opened

I:

    S: Глагол в скобках в Future Perfect Tense имеет форму

         I (to translate) a difficult article.

 +: shall have translated  

  -: will have translated

  -: shall translate

  -: shall be translating

I:

    S: Глагол в скобках в Future Perfect Tense имеет форму

        We (to have) two lessons today.

  -: shall be having  

  -: shall have had

 +: will have had

  -: shall have

5. Литература для обучающихся:

Использование словарей, справочников, основных или дополнительных литературных источников во время проведения тестирования запрещено.

6. Пакет экзаменатора

6.1.1 Условия проведения тестирования

Количество вопросов в тестировании – 30-100.

Время на выполнения компьютерного тестирования  - 1 академический час.

Оборудование: персональные компьютеры, компьютерная программа, используемая для электронного тестирования.

6.1.2 Условия проведения устного опроса

Количество вопросов– 1-4.

Время на подготовку- 15 минут

Оборудование: раздаточный материал

6.2 Критерии оценки

6.2.1 Процент результативности (правильных ответов) компьютерного тестирования

85 - 100% правильных ответов – отлично

60-84 %  правильных ответов – хорошо

40 – 59% правильных ответов – удовлетворительно

менее 39% правильных ответов – неудовлетворительно

6.2.2 Критерии оценивания устных ответов

Оценка

Описание оценок

зачет

Задание выполнено (практически) без пробелов, все предусмотренные программой обучения учебные задания выполнены, качество выполнения задания, (практически) без ошибок.

незачет

Задание не выполнено.

Критерии оценивания (максимум 5 баллов)

Оценка

Описание оценок

5

Отлично- «5» - содержание материала освоено полностью, без пробелов, необходимые практические навыки работы с освоенным материалом в основном сформированы, все предусмотренные программой обучения учебные задания выполнены, качество выполнения большинства из них оценено числом баллов, близким к максимальному.

4

Хорошо-«4» - содержание материала освоено полностью, без пробелов, некоторые практические навыки работы с освоенным материалом сформированы недостаточно, все предусмотренные программой обучения учебные задания выполнены, качество выполнения ни одного из них не оценено минимальным числом баллов, некоторые виды заданий выполнены с ошибками.

3

Удовлетворительно-«3» - содержание материала освоено частично, но пробелы не носят существенного характера, необходимые практические навыки работы с освоенным материалом в основном сформированы, большинство предусмотренных программой обучения учебных заданий выполнено, некоторые из выполненных заданий, содержат ошибки.

2

Условно неудовлетворительно- «2» - содержание материала освоено частично, необходимые практические навыки работы не сформированы, большинство предусмотренных программой обучения учебных заданий не выполнено, либо качество их выполнения оценено числом баллов, близким к минимальному; при дополнительной самостоятельной работе над материалом курса возможно повышение качества выполнения учебных заданий.

 Таблица 3

Перечень объектов контроля и оценки

Предмет

оценивания

Объекты оценивания

Показатель оценки

Критерии оценки

У1.  Общаться устно и письменно на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы, ОК 2, 4, 5,6, 7

Умение писать, читать на иностранном языке

- использование  утвердительных, отрицательных  и вопросительных конструкции при построении предложений.

- умение  правильно  писать  слова  и  словосочетание,  входящие  в  лексический  минимум, определенный  программой.

- оценка «отлично» выставляется обучающемуся, если он овладел лексическими единицами и грамматическими нормами в полном объеме,    содержание его  ответов отражает все языковые  аспекты, в устной и письменной речи отсутствуют лексические, грамматические и орфографические и ошибки;

-        оценка «хорошо» выставляется обучающемуся, если он овладел лексическими единицами и грамматическими нормами иностранного языка в полном объеме,    содержание ответов отражает все языковые  аспекты, в устной и письменной речи ошибки практически отсутствуют (допускается не более 2-х негрубых лексико-грамматических    ошибок;

-        оценка «удовлетворительно» выставляется обучающемуся, если он овладел лексическими единицами и грамматическими нормами иностранного языка не  полностью:   содержание его ответов   отражает не все аспекты языковые аспекты, (более одного аспекта раскрыто не полностью или один аспект полностью отсутствует). В устной и письменной речи присутствуют лексические и грамматические  ошибки,   не   затрудняющие понимания (допускается не более 4-х негрубых лексико-грамматических    ошибок);

-        оценка «неудовлетворительно» выставляется обучающемуся, если он не овладел лексическими единицами и грамматическими нормами иностранного языка. В устной и письменной речи присутствует множество    лексико-грамматических ошибок.

У 2. Переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности,

ОК1, 8, 9

Умение переводить с иностранного и на иностранный язык

нахождение слова в иностранно-русском словаре, выбирая нужное значение слова;

- ориентировка в формальных признаках лексических и грамматических явлений;

- осуществление языковой и контекстуальной догадки ;

- определение содержания текста по знакомым словам, интернациональным словам, т.п.;

- распознавание значения слов по контексту;

- выделение главной и второстепенной информации;

 У3. Самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас. 

ОК2, 3, 4, 5, 7, 8, 9

Умение осуществлять поиск нужного значения слова из серии представленных в словаре, расширение потенциального словаря за счёт конверсии и словообразования

- овладение лексическими и фразеологическими явлениями, характерными для технических текстов;

- выбор нужного значения слова из серии представленных в словаре;

- расширение потенциального словаря за счёт конверсии, а также систематизации способов словообразования.

- включение в активный словарь обучающихся общенаучной терминологической и профессионально-направленной лексики

- расширение объёма рецептивного словаря обучающихся

З 1.  Лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности,

ОК1 -5

Знание грамматики, лексики и фразеологии

-овладение лексическими и фразеологическими явлениями, характерными для технических текстов;

-  выбор нужного значения слова из серии представленных в словаре;

- включение в активный словарь общенаучной терминологической и профессионально-направленной лексики;

-применение в речи грамматических конструкций и структур.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

КОМПЛЕКТ контрольно-оценочных средств по учебной дисциплине ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК (АНГЛИЙСКИЙ)

Данный материал содержит: паспорт контрольно-оценочных средств; результаты освоения учебной дисциплины "Английский язык"; формы и методы оценивания; типвые задания для оценки; контрольно-оценочные мат...

МЕТОДИЧЕСКИЕ УКАЗАНИЯ по выполнению самостоятельной работы по дисциплине ООД.04 Иностранный язык специальность 21.02.01 Разработка и эксплуатация нефтяных и газовых месторождений

Методические указания по выполнению самостоятельной работы (далее методические указания) составлены в соответствии с рабочей программой дисциплины ООД.04 Иностранный язык.Содержание методических указа...

МЕТОДИЧЕСКИЕ УКАЗАНИЯ по выполнению самостоятельной работы по дисциплине ОГСЭ.03 Иностранный язык специальность 21.02.01 Разработка и эксплуатация нефтяных и газовых месторождений

Методические указания по выполнению самостоятельной работы (далее методические указания) составлены в соответствии с рабочей программой дисциплины ОГСЭ.03 Иностранный язык.Содержание методических указ...

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЫ ООД.06 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК 21.02.10 ГЕОЛОГИЯ И РАЗВЕДКА НЕФТЯНЫХ И ГАЗОВЫХ МЕСТОРОЖДЕНИЙ

Рабочая программа учебной дисциплины разработана в соответствии  с  Письмом Министерства просвещения РФ от 01.03.2023г. № 05-592 «Рекомендации по организации получения среднего общего ...

КОМПЛЕКТ КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫХ МАТЕРИАЛОВ ПО УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЕ ООД.06 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК по специальности СПО 21.02.10 Геология и разведка нефтяных и газовых месторождений

Комплект контрольно-измерительных материалов по учебной дисциплине  ООД.06 Иностранный язык разработан в соответствии  с  Письмом Министерства просвещения РФ от 01.03.2023г. № 05-592 &l...

КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА ПО УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЕ ООД.06 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК по специальности СПО 21.02.10 Геология и разведка нефтяных и газовых месторождений базовой подготовки

Контрольно-оценочные средства (КОС) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины ООД.06 Иностранный язык. КОС включает контро...

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА УД СГ.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК В ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ 21.02.10 ГЕОЛОГИЯ И РАЗВЕДКА НЕФТЯНЫХ И ГАЗОВЫХ МЕСТОРОЖДЕНИЙ

Рабочая программа учебной дисциплины СГ.03 Иностранный язык в профессиональной деятельности разработана на основе Федерального государственного образовательного стандарта (далее – ФГОС) по специ...