План-конспект открытого урока Английского языка в 6 «Д» классе по теме “OLYMPIC GAMES – SPORT IN OUR LIFE”
план-конспект урока по английскому языку (6 класс)

Гедгагова Фатимат Хасаншевна

План-конспект открытого урока  Английского языка

в 6 «Д» классе по теме “OLYMPIC GAMES – SPORT IN OUR LIFE”

урок с использованием ИКТ-технологий, отработки технологий по развитию функциональной грамотности.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл plan-konspekt.docx20.51 КБ
Файл krug_shifr.docx62.21 КБ

Предварительный просмотр:

Министерство Образования Кабардино-Балкарской республики

МУНИЦИПАЛЬНОЕ КАЗЕННОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

«Гимназия №4»

городского округа Нальчик

План-конспект открытого урока

Английского языка

в 6 «Д» классе по теме

“OLYMPIC GAMES – SPORT IN OUR LIFE”

Подготовила

Учитель английского языка

Гедгагова Фатимат Хасаншевна

г.о. Нальчик

2023-2024 уч.год.

План-конспект открытого урока

Английского языка

в 6 «Д» классе по теме

“OLYMPIC GAMES – SPORT IN OUR LIFE”

Цели урока:

1. Закреплять и развивать навыки устной речи, аудирования и чтения, развивать умение излагать свои мысли и применять знания, умения и навыки в пределах изученного материала.

2. Развивать познавательную деятельность учащихся: внимание и память, мыслительную активность, творческое воображение.

3. Воспитывать у учащихся интерес к спорту, стремление к здоровому образу жизни, понимание важности занятий спортом для укрепления здоровья, прививать интерес к изучению иностранного языка; воспитывать коллективизм, умение работать с партнером и в группе, умение слушать других, уважать их точку зрения, помогать друг другу. 

Оснащение урока: Презентация, Smart-доска, раздаточный материал, учебник.

Ход урока:

1.Организационный момент.

Hello! How are you? I hope you are in a good mood!

What is the date today?

2. Речевая разминка.

Let’s play the game “Give me 5!”

Give me 5:            -weather words                        -summer types of sport

                        -landmarks                                -winter types of sport

                        -hobbies                                -extreme sports

                        -feelings                                -water sports

                        - types of sport                        - team sports

Well done! Thank you very much!

3. Введение темы урока

 Творческое задание : прием «ребус (шифр)»

On your tables you can find the circles with letters. It’s a Caesar’s Cipher or Shrift. You are to guess the hidden words using this shift and the code on the board.  The small circle is the puzzle,  the big circle is the code.

Puzzle:  IDVWHU    KLJKHU     VWURQJHU

Code:    FASTER        HIGHER     STRONGER

 The time is up. Did you find the code?   Yes, you are absolutely right.  What does it mean? Where is people use this collocation?  Yes, it’s the motto of the Olympic games.

And how do you think, what is the theme of our lesson today?

We will talk about Olympic games and sport in our life. You were right! Thank you!

4. Проверка домашнего задания

What was your home task for today? So, you are to find out when and where were the last Olympic games. Look at the board. Here you are to match the year and the country of last Olympic games.

Интерактивное задание на доске https://learningapps.org/watch?v=pxqzsedtk23 

Then students are to name the year and the host country. Let them use as example:

The summer (winter) Olympic games 2002 were in Salt-Lake-City, the USA.

5. Активизация лексики по теме «Зимние и летние виды спорта»

Do you know so well about winter and summer sports? Let’s check!

Интерактивное задание на доске https://wordwall.net/resource/54774310 

По желанию можно назвать еще несколько видов спорта и продолжить список.

6.  Физкультминутка.

7. Работа с текстом

Pros and cons of sports in our life

Today it is difficult to imagine our life without sport. Sport is a great way to stay fit and healthy, to be strong and happy. It is popular among young and old people. Many people do morning exercises, jog in the morning and train themselves in clubs, in different sections and take part in sport competitions.

On the other hand, sport is very traumatic. There is always a risk of being injured. Even professionals get injured, despite having done these exercises hundreds of times.

Sport makes our life more interesting. The number of places where you can go in for sports is endless and making new friends are endless, too. Sport teaches us big lessons for life. Most sports involve teamwork and teach us how to get along with others, how to work together to achieve a common goal. People join fitness clubs, visit swimming pools and even go to parks to do some outdoor yoga, for example.  

But not all types of sport are cheap. There are sports that can be very expensive, like golf, yachting, mountain bikes or fitness with coaches.

Sport stimulates brain activity. After doing sport people are more concentrated while doing some work. They are more stable mentally and emotionally they are focused on their work.

However, sport became a big advertisement nowadays. Some sportsmen do sport only for money and fame. Due to the great competition, many athletes take drugs and ruin their health.

Children and grown-ups must take care of their health and do morning exercises regularly.

At home you have read a text about sport in our life. Sport has its good and bad sides. Can you name some of the good sides? (stay fit, to be healthy, interesting, stimulates body and brain activity, it helps to achieve common goals etc.)

What about bad sides or cons of sport? (traumatic, get injured, expensive, take drugs, ruin health, hard, have no time etc.)

Well, now let’s check you working on the text please.  https://learningapps.org/watch?v=pvrkw977a23 

Here you are to fill the gaps with words and word combinations. Let’s start!

Well done! You are very attentive! Thanks for your work!

8. Систематизация и обобщение пройденного на уроке.

Now let’s make a little show. “Talk for 1 minute.” 

https://wordwall.net/resource/54774595   

Шаблон: I think (I suppose)….. Because ………I like it (don’t like it), because….

9. Рефлексия и подведение итогов.

Today we have spoken about Olympic games, sport and how it’s important in our life.

At first open your journals and write down your home task: p. 108, ex. 1-3 in your student books.

Now I want you to share your mood with me. Did you like the lesson? How do you feel?

(I’m puzzled, bored, angry, shocked, thankful, inspired, interested, great)

Now the lesson is over. Thank you very much!



Предварительный просмотр:


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока по немецкому языку в 9 классе "Защита окружающей среды" (второй иностранный язык)

Урок итоговый по теме "Защита окружающей среды", целью урока является контроль умений и навыков устной речи по теме, умение воспринимать текст по теме и ответить на вопросы к тексту, закрепить придато...

План – конспект урока по английскому языку в 5 класс по теме "What Is It?" по УМК "Английский язык" О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой для общеобразовательных учреждений, 1-й год обучения.

Вашему вниманию представлен план-конспект урока английского языка в 5 классе по теме «What Is It?» (Блок III, Step 19) по УМК "Английский язык" О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой для общеобразовательных ...

План – конспект урока по английскому языку в 6 класс по теме "Seasons and Weather" по УМК "Английский язык" О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой для общеобразовательных учреждений, 2-й год обучения.

Вашему вниманию представлен план-конспект урока английского языка в 6 классе по теме «Seasons and Weather» по УМК "Английский язык" О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой для общеобразовательных учреждений. ...

План-конспект урока по английскому языку в 9 классе "The Mass Media. The role of Television, Books and Computers in our life"

Развитие  навыков аудирования, чтения и монологической речи...

Технологическая карта урока английского языка в 3 классе по теме "Winter Games, Sport", "The Present Simple".

Данный материал поможет педагогам в составлении технологической карты урока....

Конспект урока по русскому языку в 6 классе План – конспект урока по русскому языку в 6 классе по теме : « Лексика. Слово и его лексическое значение».

Конспект урока по русскому языку в  6 классеПлан – конспект урока по русскому языку в 6 классе по теме : « Лексика. Слово и его лексическое значение»....