Разработка урока по теме: “What’s special about the street you live in?”
план-конспект урока (7 класс) на тему

Разработка урока по теме: “What’s special about the street you live in?”, 7 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon what_s_special_about_the_street_you_live_in_7_klass.doc43 КБ

Предварительный просмотр:

Урок  английского языка в 7 классе по учебнику « English – 7» под редакцией В.П. Кузовлева.

Тема: “What’s special about the street you live in?”

Цель урока: Познакомить учащихся с достопримечательностями улиц Лондона и своего областного города Белгорода.

Задачи: развивающая — развитие  способности к сравнению и сопоставлению речевых единиц, к догадке,  развитие коммуникабельности, умение осуществлять репродуктивные  и  продуктивные речевые действия;

Воспитательная - воспитание любви к своему городу, воспитание чувства ответственности за совместную работу;

Учебная - развитие речевых навыков, умения читать с целью извлечения конкретной информации;

Сопутствующая задача - развитие умения воспринимать на слух с целью извлечения конкретной информации.

Оборудование: Картинки и открытки с  видами Лондона и Белгорода.

                          Карточки с заданиями.

                          Аудиозапись.

                          Комплект бумажных кирпичиков разного цвета (золотого, серебряного, коричневого).

Ход урока

  1. Оргмомент.

        Приветствие.

T: Good morning, children!

Nice to meet you. Are you well? Let’s begin our lesson.

II Введение учащихся в ситуацию урока, определение совместно с учащимися цели урока, и постановка задач.

T: I know that you like to travel very much. Imagine that you would go on exchange trip to London.

What would you like to see first in London streets?

               (Brain Storming)  

                                             Double -decker

Big Ben

                                            London Streets                      

                                                                                              Lollipop  Lady

Pillar Box

                                               Telephone Box

Фонетическая зарядка

Let’s pronounce these words once again

[  ] – box, telephone box, pillar box, Lollipop

[   ] – double, London

[   ] – Decker, red double – decker

T: Children, what do you think, what shall we speak about at today’s lesson?

P1: We’ll speak about London streets.

P2: I think we’ll speak about Belgorod street sights.

T: You are right. The topic of our lesson is “What is special about the street you live in?”

  1. Работа над языковым материалом.

      (Аудирование и чтение с целью извлечения конкретной информации)

T: Children, now look at photos, listen to the conversation Robert and Julia. Say  what of kind of  street sights Julia saw in one of London streets.

(Дети  слушают аудиокассету, стараются понять и ответить на вопрос):

T: What are London streets sights?

P1: There are lots of beautiful and interesting things to look at. For example,  a telephone box.

T: You are right. Who was the designer of it?

P2: Sir Giles Gilbert Scott in 1920

T: What was Julia going to see next?

P3: A pillar box

T: What do the letters VR mean on the pillar box?

P4: Victoria Regina- Latin for Queen Victoria, who was on the throne in 1853.

  1. Ролевая игра

Now let’s go on an excursion to our town Belgorod.

Look at photos Belgorod sights. Pronounce after me:

The Drama Theatre, The Diorama Museum, Belgorod State University, Belgorod Land Study Museum, the Central Park of Culture and Rest, Sobornaya Square etc.

T: Imagine that one of you is a tourist—the other is a host.

Pupil 1

You are a Host. Suggest to a Tourist seeing Sobornaya Square or the Diorama Museum.

Pupil 2

You are a Tourist. Approve of a Host’s suggestion.

Pupil 1

Give some interesting information about the item.

  1. Формирование навыков письма.

T: Our friends from London want to learn some information about Belgorod.

Write a letter to a foreign friend about your town. Use a following scheme.

I live not far from___________________________

It attracts a lot of tourists, because__________________________

One of the most beautiful sights in our town _________________

There are many _______________________ in it.

Besides, there is a ______________________ in the town.

If you are interested in history you may visit__________________

I think my town is really__________________________________

( Физкультминутка)

T: Children, I see that you are tired a little. Let’s have a rest. Will you stand up and do morning-exercises.  

Hands up

Shake, shake

Hands down

Shake, shake.

Hands on hips

Bend left, right

Left, right.

  1. Объяснение домашнего задания (разноуровневое)

T: And now I want to explain your homework.

T: You may choose only one task

1. Make a leaflet about Belgorod

2. Draw your favourite Belgorod street sight.

3. Write a story about Belgorod.

  1. Итоги урока.

Thank you very much for the lesson.

Your answers were great. Now I see that you are proud of Belgorod. You are really active, polite, kind, clever and friendly.

Your marks are…  

VII. Рефлексия

T: Now  pupils  I  want  you  to  show your  attitude  to the  lesson. Now we’ll build a bridge. We have three colour bricks: gold, silver and brown.

If    the  lesson  was  wonderful  and  you  worked  very  hard,  take  gold  brick  and  stick  it  on  the  black- board.

If   the  lesson  was  fine  and  you  understood   almost   all  the  information,  take  silver  brick  and  stick  it  on  the black- board.

If the lesson was so-so and you were not very attentive today, take brown one

And stick it on the black- board.

   Today we have built a bridge from Britain to Russia, from London to Belgorod.  And  later  we  continue    this  dialogue  of  two  cultures  and  try  to  make  our  bridge  more   reliable.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока по теме «What\'s the time?»

Разработка урока английского языка в 3 классе по теме «What\'s the time?» (по учебнику Биболетовой)...

Конспект урока на тему: What do English-speaking people think about their country?

Конспект урока на тему: What do English-speaking people think about their country?...

Конспект урока по теме "What do you know about football?"

Конспект по теме "Что ты знаешь о футболе?" может быть использован в 7-9 классах, в зависмости от уровня обучаемых....

Разработка урока по теме" What happened to Jane?" к УМК К.И.Кауфман для 9 класса

Разработка урока предназначена для учителей английского языка, работающих в 9 классах по УМК К.И.Кауфман....

Урок по теме "What do English-speaking people think about their countries?" для 7 класса

Урок по теме  "What do English-speaking people think about their countries?" для 7 класса будет полезен учителям английского языка при изучении англоязычных стран....

Разработка урока на тему: «What Do You Know About the Capital of Your Country? » (Что Вы Знаете О Столице Вашей Страны?)

Представлена разработка урока  по страноведению о столице страны изучаемого языка – городе Лондоне.   Уроки по страноведению являются одними из самых любимых  учащимис...