Конспект урока "A Healthy Mind in a Healthy Body"
план-конспект урока (7 класс) по теме

Кузнецова Татьяна Евгеньевна

Конспект урока английского языка для 7 класса, посвященный различным аспектам здорового образа жизни с изучением грамматического материала, связанного с употреблением модальных глаголов.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon konspekt_uroka.doc176.5 КБ

Предварительный просмотр:

Государственное бюджетное образовательное учреждение гимназия №1538 СЗАО г. Москвы

Конспект урока по английскому языку в 7 классе
«В здоровом теле – здоровый дух»

подготовила

учитель английского языка

Кузнецова Татьяна Евгеньевна

Москва 2013

Тема урока: «В здоровом теле – здоровый дух» (A Healthy Mind in a Healthy Body)

Цель урока: разработка рекомендаций по здоровому образу жизни.

Задачи урока:

Образовательные:  познакомить и обучить использованию модальных глаголов must / mustn’t, should / shouldn’t and ought to / ought not to совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком, совершенствовать произношение некоторых трудных фонем английского языка, развивать навыки аудирования, расширить кругозор учащихся по выбранной теме, повторить пройденные и изучить новые лексические единицы.

Познавательные: активизировать лексический материал по теме “Healthy Living”, познакомить учащихся с основами правильного питания и профилактикой заболеваний.

Воспитательные: прививать навыки здорового образа жизни и личной гигиены, повысить интерес к изучению английского языка.

Развивающие: развивать творческие способности учащихся и навыки диалогической речи, развивать умение высказывать мнение, делать выводы.

Средства обучения и оборудование урока:

Компьютер, мультимедийный проектор, магнитофон, карточки, доска.

Этапы урока

I.Вводная часть

Оргмомент. Введение в тематику урока, настрой на готовность к уроку и определение цели урока.

Good morning, students. How are you today? Sit down, please. What’s the date today?

  • Today is the 2-d of December, Wednesday.
  • Is anybody absent?

1.Фонетическая зарядка:

Peter Piper picked a peck of pickled peppers

A peck of pickled peppers Peter Piper picked

If Peter Piper picked a peck of pickled peppers

Where is the peck of pickled peppers Peter Piper picked

2.Постановка цели урока: Today we continue speaking about healthy living and the theme of our lesson is “A Healthy Mind in a Healthy Body”. It’s an English proverb. What other proverbs about health do you remember?

3.Речевая  зарядка. Match the proverbs to their Russian equivalents.

- Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise.

- An apple a day keeps the doctor away.

- A merry heart is good medicine.

- Good health is above wealth.

- An hour’s sleep before midnight i

Ответы: 1c, 2e, 3d, 4a, 5f, 6b

II.Основная часть урока. Проверка домашнего задания.

1.Обсуждение факторов влияющих на наше здоровье.

Your home task for today was to decide which of these activities are good or bad for you:

  • eating fruit and vegetables
  • watching TV
  • going to the gym
  • missing breakfast
  • smoking cigarettes
  • drinking a lot of water
  • doing morning exercises
  • eating sweets and chocolate
  • walking in the park
  • playing computer games
  • having junk food and fizzy drinks
  • dancing

Примеры ответов учеников:

P1: Going to the gym is good for me, because I become stronger. I also meet my friends there.

P2: I think missing breakfast is bad for me because breakfast gives me energy and helps me to wake up in the morning.

 2.Объяснение и тренировка грамматического материала

Modal verbs

Must             Mustn’t

Should           Shouldn’t

Ought to        Ought not to

We use these modal verbs to give advice or recommendation

We use “must” to express very strong advice, obligation or necessity and “mustn’t” to express prohibition.

Verbs “should” and “ought to” are very similar. They are used to give some advice or recommendation. We use basic form of the verbs after modal verbs.

Тренировочное упражнение на доске:

Fill in the modal verbs to make instructions about school life:

  1. Schoolchildren ……... do their homework
  2. They ……… be late for school.
  3. Students ……… wear school uniform.
  4. They ……… run at school.
  5. Students ……… use their mobile phones at the lessons.

3. Работа с карточками. Развитие навыков устной речи.

Учащиеся получают карточки, на которых написаны факторы, влияющие на наше здоровье. Их задача – составить рекомендации, используя модальные глаголы (см. Приложение).

Now try to make recommendations according to these activities

  • We should eat fruit and vegetables to get vitamins.
  • We shouldn’t watch TV a lot because it’s bad for our eyes
  • We ought to go to the gym to be fit
  • We shouldn’t miss breakfast because it gives us energy for the whole day
  • We mustn’t smoke cigarettes.
  • We should drink a lot of water to be healthy.
  • We ought to do morning exercises to keep fit.
  • We shouldn’t eat many sweets and chocolate because it’s bad for our teeth.
  • We should walk in the park a lot.
  • We ought not to play computer games for hours.
  • We mustn’t have junk food and fizzy drinks.
  • We should dance because it’s a good exercise.

4. Активизация лексики в устной речи по теме «Здоровое питание».

Eating the proper food is important to stay healthy. We should eat five basic types of food. They are:

I. Meat

II. Dairy

III. Fruit and vegetables

IV. Bread / Cereal

V. Fats / Sugar

Meat group

Meat helps us to have a strong and healthy body by providing protein.

What food should we eat to have a strong and healthy body?

PP: meat, chicken, turkey, sausages…

……………………………………………………………………………………………………

Milk group

Dairy builds strong teeth and bones by providing calcium.

What products should we eat to build strong teeth and bones?

PP: milk, cheese, sour cream, cottage cheese…

………...……………………………………………………………………………………………

Fruit and vegetables

   

Fruit and vegetables are good for us by providing vitamins.

What food provides vitamins?

PP: apples, oranges, grapes, bananas, pineapples, tomatoes, onions, peppers, cucumbers, cabbage…

………………………………………………………………………………………………….

Bread and cereal group

        

Bread and cereals give us energy providing protein, iron and B vitamins.

...........................................................................................................................................................

Fats and sugar

Fats and sugar are fast sources of energy.

What gives us energy?

PP: Butter, cakes, sweets, chocolates, ice cream…

Food Pyramid

As you can see, it's healthy to eat more from the bottom levels of the Pyramid and fewer from the top.

So, we ought to eat meat, diary products, lots of fruit and vegetables, bread, cereals and fats. What else should we do to be healthy? We must do some exercises .

5. Разминка. Now let’s do some exercises.

Один из учеников проводит разминку.

P: Stand up, please. Look at the window, look at the door, look at the ceiling, look at the floor. Point to the window, point to the door, point to the ceiling, point to the floor.

Hands up! Hands down.

Hands on hips! Sit down

 Hands up, to the sides,

Bend left, bend right.

6.  Аудирование и составление диалогов по теме « Болезни и их лечение»

Unfortunately sometimes we feel bad. How can we ask about person’s health?

Asking about health

  • Are you all right?
  • You don’t look well. What’s wrong?
  • Is something wrong?
  • What’s the matter?
  • You look terrible. What’s the matter?

Describing health problems

  • I’m ill.
  • I feel terrible.
  • I’ve got a sore throat (temperature, headache, stomachache, cold , flu, cough…)
  •  My head (tooth, leg, ear…) hurts.

Sympathizing                   Giving advice

  • Oh, dear!                                       You should…
  • Oh no, that’s awful!                       You ought to…
  • I’m sorry to hear that.                    You must / mustn’t
  • That’s terrible!
  • I hope you feel better soon!             Why don’t you… ?

Listen to the example of a dialogue:

     -    I’ve got a terrible stomachache, Mum.

  • You shouldn’t eat too many sweets, Mike.
  • I know, Mum.
  • And you shouldn’t drink cold water today.
  • OK, Mum.
  • Go upstairs and put on your pyjamas. You should stay in bed.

Now make up your own dialogues using the models.

7. Профилактика гриппа и простуды. Объяснение домашнего задания.

 Many people nowadays suffer from cold and flu. What advice can you give to prevent it?

What should we do to be healthy?

  • We should wash our hands with soap.
  • We shouldn’t touch our eyes, nose and mouth.
  • We ought not to contact with sick people.
  • If we feel bad, we must stay at home and call the doctor.
  • We should wear flu masks in public places.
  • We ought to clean our rooms and wash the floors.
  • We should open the window regularly.

Your home task is to write some recommendations to prevent cold and flu.

8. Подведение итога урока. Оценки за урок.

Today we have learnt to use modal verbs to give some advice. We also learnt about healthy food and prevention from illnesses.

Приложение. Работа с карточками.

--------------------------------------------------------------------------------------------          

     

  • eating fruit and vegetables
  • watching TV

-----------------------------------------------------------------

  • going to the gym
  • missing breakfast

------------------------------------------------------------------

  • smoking cigarettes
  • drinking a lot of water

-------------------------------------------------------------------

  • doing morning exercises
  • eating many sweets and chocolate

------------------------------------------------------------------

  • walking in the park
  • playing computer games for many hours

------------------------------------------------------------------

  • having junk food and fizzy drinks
  • dancing

------------------------------------------------------------------

  • doing morning exercise
  • eating many sweets and chocolate

-------------------------------------------------------------------

  • walking in the park
  • playing computer games for many hours

-------------------------------------------------------------------

  1. going to bed late
  2. eating fruit and vegetables



Список использованной литературы и интернет-ресурсов

  1. Gray E., Evans V. Welcome 2. – Newbury: Express Publishing, 2000.
  2. http://www.prigotovi.ru
  3. http://www.prigotovi.ru
  4. http://www.woman.ru
  5. http://pinme.ru
  6. http://e-quilibrium.ru
  7. http://www.oracle-today.ru
  8. http://www.freetorg.com.ua
  9. http://www.metka.com.ua
  10. http://narod-sredstva.ucoz.ru
  11. http://photl.ru
  12. http://www.sogort.ru
  13. http://photl.ru     

а. Здоровье дороже богатства.

b. В здоровом теле – здоровый дух.

с. Кто рано ложится и рано встаёт, здоровье, богатство и ум наживёт.

d. Смех – лучшее лекарство.

е. Ешь по яблоку в день и будешь здоров.

f. Час сна до полуночи стоит двух после полуночи.

1. Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise.

2. An apple a day keeps the doctor away.

3. A merry heart is good medicine.

4. Good health is above wealth.

5. An hour’s sleep before midnight is worth two after.

6. A healthy mind in a healthy body.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка. 9 класс. УМК «New Millennium English». «Why do teens use drugs, alcohol and smoke tobacco?» в рамках изучения темы «Healthy body , healthy mind»

Урок по теме "Вредные привычки" в рамках изучения темы "В здоровом теле - здоровых дух" полезен в учебном и воспитательном плане. Представлены разнообразные формы работы. Текст-при...

Урок английского языка на тему "In healthy body - healthy spirit" с использованием здоровьесберегающих технологий

Урок для шестого класс с углублённым изучением английского языка...

План урока "Healthy mind, healthy body"

Конспект урока по теме "Здоровье". В уроке проводится как работа с лексикой, так и происходит активизация грамматики. Также в данном уроке задействовано использование видео-фрагмента, непосредственно ...

Комбинированный урок “Healthy body, healthy mind”

Урок проводится в 7 классе. Цели урока:-- активизировать употребление лексики по теме;- формировать умения находить необходимую информацию в прочитанном тексте;- формировать навыки аудирования;- ...

A Sound Mind in a Sound Body.

Разработка данного урока помогает расширить представления учащихся о здоровом образе жизни, а также способствует влиянию на формирование представлений о здоровом питании....

Презентация к уроку английского языка "A sound mind in a sound body"

Данный урок является обобщающим по теме «Здоровье». В него включены задания на повторение грамматики и лексики по теме, а также практика по всем видам речевой деятельности, которые применя...

Открытый урок на тему Healthy body - healthy mind 7 класс

Открытый урок на тему Healthy body - healthy mind 7 класс...