Урок "Save Our World" 8 класс
видеоурок (8 класс) на тему

Буравцева Наталия Владимировна

Урок "Save Our World" содержит видеофайл и задания к нему для учащихся 8 класса.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл save_our_world.docx19.96 КБ

Предварительный просмотр:

Watch the video, listen to the text, read and translate the text, and do the exercises.

Save Our World

We live in a wonderful 1) __________ full of life, full of colour, full of beauty. But in recent years our world is being devastated by hurricanes, 2) __________, 3) __________ and droughts. What does the future hold for the planet Earth? The place we all call “home”… Climate change could destroy the world we live in. Scientists predict that within 4) __________ years many parts of our world could be under 20 cm of 5) __________. We can prevent this if we all work together.

There is still time as to save our world! Solar pillars, wind farms and underwater turbines are being used to produce renewable 6) __________. These are sources that can be used again and again. Although, there are still many more things that we can be doing. Things that you and your 7) __________ can do together. You can reduce the amount of waste you produce. This can be done by being more resourceful with the things that you use and 8) __________.

You and your family can 9) __________ many items in your home. Just look at what we can reuse: jars, bottles, 10) _________. Did you know that a hundred thousand tonnes of carrier bags are being thrown away every single year? This is the same weight of 70 thousand cars. You and your family could put a stop to this by simply reusing your bags rather than just throwing them away.

Many items that you use can be recycled: cans, 11) __________, paper. Even electrical goods and 12) __________ can be recycled. It is important we don’t just throw these items away. Your used can could easily become a part of a new car; and your used glass bottle can be made into a new window in your home. So, make sure you use a 13)___________ bin every time.

There are many simple things that you and your family could do around your home. Plant a 14) __________ in your garden and watch it grow. Make compost with the left-over food, and grow new food. When the weather is nice, have your place out to dry. All these things could not only save the environment, they can also save your family money.

What we have right now is a chance to preserve our 15) __________. Tell your parents, grandparents and your friends to do the small things they count. We must take it step by step to make sure that you are the future to grow up in. Person by person, family by family, community by community together we can make a difference!

Task 1. Say if the sentences are TRUE or FALSE according to the text.

  1. We live in a beautiful world.
  2. Natural disasters can’t destroy the world we live in.
  3. Solar pillars, wind farms and underwater turbines can produce renewable energy.
  4. People couldn’t recycle glass bottles, plastic bags, electric goods or food.
  5. We have no chance to save our future!

Task 2. Fill in the missing words.

Task 3. Match the columns and make word-combinations.

Renewable                bags

Glass                        world

Plastic                change

Climate                bottles

Underwater                energy

Wonderful                turbines

Task 4. Build necessary words using suffixes and prefixes.

  1. We live in a __________ world.                                                        BEAUTY
  2. Wind farms are often used to produce __________ energy.                        NEW
  3. We can __________ many items in our home: jars, bottles, bags.                 USE
  4. Your used bottle can _________become a new window.                                EASY
  5. a) We can make a __________!

b) We can make a __________ world!                                                DIFFER

Task 5. Read, translate and retell the text.

Save Our Planet

We live in a beautiful world! But climate change could destroy our world. We can prevent this if we all work together.

Firstly, we can use some sources of renewable energy, for example, solar pillars, wind farms and underwater turbines. Secondly, we can recycle jars, bottles, bags, paper, food and many other things. Thirdly, we can reuse some of these things.

And finally, we can save our planet together!

Task 6. Translate into English.

  1. Каждый год люди выбрасывают сто тысяч тонн пластиковых пакетов.
  2. Многие вещи: жестяные и стеклянные банки, пластиковые пакеты, стеклянные и пластиковые бутылки, бумага, остатки еды и даже электрические приборы, - могут быть переработаны.
  3. Во многих странах сейчас используют альтернативные источники энергии: солнце, ветер, воду. Подводные турбины, солнечные и ветряные столбы могут быть использованы снова и снова.
  4. Природные бедствия: землетрясения и ураганы, наводнения и засухи, - разрушают нашу планету. Но мы можем предотвратить это.
  5. Ты, твои родители, твои бабушка и дедушка, твои друзья – вы все можете спасти наш мир, если будете делать это вместе!

Task 7. Write what you can do to save our world. (70-100 words)

Renewable bags world Plastic

change Climate bottles

Underwater energy Glass Wonderful turbines


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Авторские произведения учащихся литературного кружка "Вдохновение" (Виктория Баева (6-8 класс), Софья Орлова (8-9 класс), Яна Масная (10-11 класс), Надежда Медведева (10-11 класс)

Авторские произведения учащихся литературного кружка "Вдохновение" (Я. Масная (10-11 класс), Н. Медведева (10-11 класс), В. Баева (6-8 класс), С. Орлова (8-9 класс)...

Рабочая программа по географии на основе авторской программы Т.П. Герасимовой 6 класс), И.В. Душиной (7 класс), И.И. Бариновой (8-9 классы) при нагрузке 2 часа в каждом классе основной общеобразовательной школы

Программа содержит пояснительную записку, перечень мультимедийного обеспечения для использования на уроках географии, также содержит обязательный региональный компонент по географии Ростовской области...

Рабочие программы по математике для 5 класса, по алгебре для 8 класса. УМК А. Г. Мордкович. Рабочие программы по геометрии для 7 и 8 класса. Программа соответствует учебнику Погорелова А.В. Геометрия: Учебник для 7-9 классов средней школы.

Рабочая программа содержит пояснительную записку, содержание учебного материала, учебно - тематическое планирование , требования к математической подготовке, список рекомендованной литературы, календа...

Рабочая программа по направлению: "Швейное дело" 6 класс 2018-2019г., 7 класс 2019-2020г., 8 класс 2020-2021г., 9 класс 2021-2022г.

Рабочая программа по направлению: "Швейное дело" 6 класс 2018-2019г., 7 класс 2019-2020г., 8 класс 2020-2021г., 9 класс 2021-2022г....

КТП 5 класс ФГОС 2019-2020,РП 5 класс ФГОС 2020-2021, РП 5 класс ФГОС 2021-2022 , РП 6 класс ФГОС 2022-2023

Учебник алгебра 5 класс. Авторы : Г.В. Дорофеев , С.В. Суворова, Е.А. Бунимович , Л.В. Кузнецова , С.С. Минаева, Л.О. Рослова....