Кайăксем – пирĕн туссем.
план-конспект урока (5 класс) на тему

Леонтьева Татьяна Николаевна

"Кайăксем – пирĕн туссем". Чăваш литература урокĕ (вырăс чĕлхиллĕ шкул), ФГОС. 5-мĕш класс.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Предмет: Чăваш литератури (вырăс чĕлхиллĕ шкул), ФГОС.
Класс: 5-мĕш класс.
Урок теми:  Кайăксем – пирĕн туссем.


Сапăрлăх тĕллевĕсем: кайăксене упрама, вĕсене сыхласа хăварма вĕрентесси.
П\лъ т\ллев\:   кай=к яч\сене аса илсе ёирĕплетсе х=варасси, п\р-п\рне ыйтусем парас,  хуравлас х=н=хусене аталантарасси. 
Аталантару т\ллев\: ёых=нулл=  пуплеве, шух=шлава, тимл\хе, илемл\ те т\р\с вулав х=н=х=в\сене аталантарасси, с=мах йышне пуянлатасси, тишкерме тата п\т\млетъ тума в\рентесси.
Ус= курн= технологисем: информаципе хутш=ну, проблем=лл= в\ренъ, сывл=ха упракан, харп=рл=ха аталантаракан, ушк=нра хутш=нса \ёлеме х=н=хтаракан технологисем.
Урок мел\сем:  ыйту-хурав, фонетика зарядки, в\рентекен с=мах\, калаёу, шырав- т\пчев, х=н=хтар=ва ёырса пурн=ёласси,  проблем=лла ыйт=ва хуравлани, тишкеръ – п\т\млетъ, ёурма сас=па вуласси, суйлавлă вулав, илемлĕ  пал=ртуллă вулав, м=ш=рсенче, ушк=нпа \ёлесси, монолог  т=васси.
Кур=мл=х хат\р\сем: компьютер, проектор, экран, тем=па хат\рлен\ презентаци, ёыру \ёне ирттермелли карточк=сем, кай=к ъкерч\к\сем, йыв=ёпа, кай=к й=ви ъкерч\к\сем.

  1. Класа урока й\ркелени.

В. Ырă кун пултăр, ачасем!

А. Ырă кун пултăр, вĕрентекен!

В. Ырă кун пултăр, хăнасем!

У. Пурне те ман пата доска умне тухма ыйтат=п. Ёаврана т=рса ал=сенчен тыт=р. Паянхи урок =н=ёл= иртт\р тесе п\р-п\рне =н=ёу сунар.

Ачасем калаёё\:

Клим: Эп\ сана паянхи урокра =н=ёу сунат=п.  

Женя: Эп\ сана паянхи урокра хастарл=х, сав=н=ё сунат=п.

Полина: Эп\ сана паянхи урокра ё\н\ п\лъ пухма с\нет\п.

Яна: Эп\ сана паянхи урокра тусл= пулма сунат=п.

Артем: Эп\ сана паянхи урокра м=наёл= пулма хистет\п.

Элина: Эп\ сана паянхи урокра х=рамас=р \ёлеме с\нет\п.

Данила: Эп\ сана паянхи урокра ТЕЛЕЙ, ЮРАТУ сунат=п.

Света: Эп\ сана паянхи урокра СЫВЛĂХ сунатап.

Никита: Эп\ сана паянхи урокра ЫРЛĂХ сунат=п.

Яша: Эп\ сана паянхи урокра Т+Н+ЁЛ+Х сунат=п.

                        Пурте. Ш=пп=н лар=р, ш=пп=н лар=р.

                                  Урок пырать ку класра.

                                  Эп вулат=п, эп ёырат=п,

                                  Калаёат=п ч=вашла.

Паянхи ёантал=к ёинчен калаёасси.

1. Паян м\нле ёантал=к?

2. Х\вел п=хать-и?

3. Тъпе м\н т\сл\?

4. Юр е ёум=р ё=вать-и?

5. Ёил пур-и? М\нле ёил в\рет?

6. Ёынсем м\нле т=х=наёё\?

7. Ачасем урамра м\н т=ваёё\?

8. Сана паянхи ёантал=к кил\шет-и?  М\нш\н?

Ёултал=к в=х=тне к=тартакан палл=сем.

       Урамра ш=р=х.  Х\ртсе х\вел п=хать.  Сим\с кур=к ешерет.  Ачасем шыва к\реёё\, х\вел ёинче х\рт\неёё\, пул= тытаёё\.  В=рманта ёырла пиёет, ёырла татма ёъреёё\.  Ку х=ёан пулать-ши? (Ёулла).

-М\нш\н ёулла? М\нле палл=сенчен п\лт\м\р?  Теп\р хут ёулла паллисене каласа тухасси.(1–мĕш слайд)

     Урамра ёантал=к улш=нать.  К=нт=рла х\вел п=хать, анчах та ун =шши ёуллахи пек мар \нт\.  Час-часах ёум=р ё=вать.  Йыв=ё ёулёисем саралаёё\, х\релеёё\.   Кай=ксем =ш= енне в\ёсе каяёё\.  Ку х=ёан пулать-ши?   (К\ркунне). К\ркунне паллисене теп\р хут каласа тухасси. (2-мĕш  слайд)

     Урамра сивĕ.   Юр ё=вать.   Й\ри-тавра шап-шур=.   Юхан шывсем п=рпа вит\нч\ё. Ачасем конькипе, й\лт\рпе, ёунашкапа яр=наёё\, юр к\летке т=ваёё\.   Пурте хавасл=. Ку х=ёан пулать-ши?  (Х\лле).

          Х\лле паллисене теп\р хут каласа тухасси. (3 –мĕш слайд)

      Урамра ёантал=к =ш=тма пуёлать.  Х\вел =шш=н п=хать. Шур= юр ир\лет. Ш=нк=ртатса шыв юхать . Йыв=ёсем к=чк= к=лараёё\, ун хыёё=н ёамр=к ёулё=сем тухаёё\.  Кай=ксем =ш= енчен в\ёсе килеёё\. Ку х=ёан пулать-ши? (Ёуркунне).

- М\нш\н ёуркунне?  М\нле палл=сенчен п\лт\м\р? (4-мĕш  слайд)

В. Хал\ ёултал=к=н х=ш в=х=ч\? Ёурхи уй=хсем х=шсем?

А. Хал\ ёуркунне. Ёуркуннехи уй=хсем: пуш, ака, ёу.

Урок=н темипе, т\ллев\семпа паллаштарасси.

В. Паян урокра м\н ёинчен калаёассине п\лес тесен сир\н таблиц=па ус= курса шиф=рлан= урок темине тупмалла. Зад. №1

А. Кай=ксем – пир\н туссем. (слайд №5) 

В. Паянхи урокра эпир сир\нпе кай=ксем ёинчен калаё=п=р, в\сем ёинчен тар=нрах п\лъ илме т=р=ш=п=р. Тен м\нте пулин ё\ннине п\л\п\р. Паянхи урок теми «Кай=ксем – пир\н туссем».

 Кай=к яч\сене аса илесси.

В. Айт=р в=й= выляр-и?

Кай=к яч\сене п\лнине

т\р\слесе п=хар-и?

Кашни уш=нтан п\рер ача ура ёине т=раёё\, эп\ кай=к яч\сене выр=сла калат=п, кам сиртен маларах ч=вашла калать , ёав= пит маттур пулать.

Синица                       к=с=я

Воробей                      ёерёи

Ворона                              курак

Голубь                              к=вакарч=н

Свиристель                       ш=линкур=с

Дятел                               ула такка

Сорока                             чакак

Снегирь                           уй=п

Галка                               ана  

В. Маттур ачасем.  Хал\ 2№ хут ёине сир\н пан= й\ркесене рифм=ласа ёырмалла. Команд=сем черетпе вулаёё\, рифмине теп\р команда калать.

1.Рифм=сем туп=р:
1)       Ку! Ку! Ку!
Ав=тать … (куккук).
2)       Т=рр! Т=ри! Т=рр! Т=ри!
Тъпере юрлать … (т=ри).
3)       Чак! Чак! Чак!
Чаклатать … (чакак).
4)       Крак! Крак! Крак!
      Краклатать … (курак).
5)       Х\л ларсан уйра эп кур
ăп
Х
ĕрлĕ пĕсехеллĕ …(уйăп).


В. Маттур, ачасем! Кай=к яч\сене лай=х п\лет\р.
Тутар Республикинче пур\ миёе т\рл\ кай=к т\л пулать-ши? П\лет\р-и, эсир? Эп\  интересленсе  интернетра шыраса  п=хр=м та  200 ытла т\рл\ кай=к т\л пулнине п\лт\м. 

2. Кайăксене ушк=нлани. 
Кай=ксене эпир м\нле ушк=нсене пайлатп=р? (Пир
ĕн патра хĕл каёаканнисем, ёуркунне   в\ёсе килекеннисем). 
Хал\ в\сене ик\ ушк=на  пайлатп=р. Ч=р=ш ёине х\л каёакан кай=ксене тата х\л каёма в\ёсе килекеннисене,  хур=н ёине =ш= енчен в\ёсе килекеннисене. 

Эсир кай=к яч\сене п\лет\р, хал\ вара эп\ сире теп\р \ё тума ыйтат=п. С\тел ёинче сир\н 3 № \ё пур, тата унс=р пуёне к=вакпа сим\с т\сл\ хут пур. К=вакки ёине х\л каёакан кай=ксене ёырат=р, сим\сси ёине к=нт=ра в\ёсе каяканнисене ёырат=р.  Пар=па \ёлет\р. Унс=р пуёне кай=к ъкерч\к\сене те ятне кура тупат=р. Унтан доска умне тухса =на йыв=ё ёине ёып=ётарат=р.

- х\л каёма юлакан кай=ксем

O- =ш= енне каякан кай=ксем

  1. Курак                     6. Т=ри
  2. Ёерёи                     7. Чакак                    
  3. Ч\кеё                     8. Ш=пч=к
  4. К=с=я                     9. Т=рна

    5. Чана                      10. Уй=п

             Ёыру \ёне т\р\слени.

Й=н=ш ёук –  «5»

1 й=н=ш –  «4»

2 й=н=ш    –  «3»

3 й=н=шран ытла – «2»

В. Халĕ вара хурăн ёине тата ч=р=ш ёине лартн= кай=ксене пурте п\рле ушк=нпа теп\р хут калатп=р.

В. Ачасем эсир кай=ксем ёинч=н с=в=сем п\лет\р. В\сене калар-ха.

  1. Ш=пч=к.                                                        (Никита)

Таврара унччен пит ш=пч\.

В\ёсе килт\м те эп, ш=пч=к,

т\рл\ юр= ш=рантарт=м,

ёынсене хаваслантарт=м. (Ю. Мишши)

  1. Пахчана эп с\тел лартр=м,

Хут=м т\рл\ ёим\ёсем.

Пыч\ё, ав, к=с=ясем. Шутласа та ак к=ларт=м:

Ёир\м пилл\к\н в\сем… (И.Малкай)                    (Полина)

  1. Сала кай=к.                                                      (Данила)

В\ёр\ сала кай=к,

Ларч\ ёул ёине,

сиккелет пит ё=м=л:

Ч=лт, ч=лт, ч=лт!

Сиккелет ёърет в=л,

п\рч\сем пухать.

Юррине юрлать в=л:

Чим, чим, чим!

В. Маттур ачасем. Хал\ эпир сир\нпе ё\н\ с=махсемпе паллаш=п=р.

Словарь \ё\.

Ё\н\ с=махсене доска ёине ёырн=, ачасене с=махсене вулаттарни, выр=сла куёарса =нлантарни, т\сл\хсем туптарни:

- пар=насш=н мар – не хочет сдаваться;

- т=ман в\ётерет- метель метет;

- в\ёсе килн\ - прилетели;

- аякран – издали;

- уйр=мах йыв=р – особенно тяжело;

- п\сехе- грудка.

Текстпа \ёлесси.

Март уй=х\. Ёуркунне ёывхарать. Анчах х\л ёуркуннене пар=насш=н мар. Юр та ё=вать, т=ман та в\ётерет.  Пур ё\рте те шур= юр выртать. Кун пек в=х=трак кай=ксене уйр=мах йыв=р.  В=сем тахёанах йыв=ё в=ррисене, пилеш ёырлисене ёисе ян=. Кай=ксем пърт-ёурт ёыв=х\нче апат шыраёё\. Ёул ёинче ула кураксем, к=вакарч=нсем, чанасем уткаласа, ёерёисем сиккелесе ёъреёё\. Уй=псен х\рл\ тум\ аякранах кур=нать. Сар= п\сехелл\ к=с=ясем, хура-шур= тумл= чакаксем те пур. Кай=ксем выё=. В\сем ёынсенчен пул=шу к\теёё\. М\нпе пул=ш=п=р-ши эпир в\сене?

А) Аудировани.

-Текста учитель вуласа парать.

-П\р ача м\н =нланнине выр=сла каласа парать.

-Тепри ч=вашла каласа парать.

-Ун хыёё=н пурте п\рер предложени вулаёё\.

-Кашни команда 2-шер ыйту хат\рлет. П\р п\рне ыйту парса хуравлаёё\.

В=й= «Крестики нолики»

В.  Эпĕ предложенисем вулатǎп. Предложени ёуркунне ёинчен пулсан «0» палл=  ларт=р, ытти ёултал=к в=х=ч=сем ёинчен пулсан  «-»  палл=  ларт=р.   №4

1) Кай=ксем =ш= енне в\ёсе каяёё\.

2) Ёурхи хитре ёантал=к пурне те сав=нтарать.

3) Ёулё=сем тухаёё\-кур!  Сав=нма с=лтав\ пур.

4) В=рманта ёырласем пиёсе ёитеёё\.

5) Ёут ёантал=к в=ранать. Упа ш=т=кран тухать.

6) Ачасем ёунашкапа, й\лт\рпе яр=наёё\.

7) П\ррем\ш чечексем тухаёё\.

8) Ёынсем Ат=л х\рринче шыва к\реЁЁ\.

2. /ёсене т\р\слесси .

1 .0                     5. +                  Йǎнǎш çук - «5»

2 .+                    6 .0               1-2 йǎнǎш - «4»

3. +                     7. +               3-4 йǎнǎш - «3»

4 .0                     8 .0                5 е ытларах йǎнǎш - «2»

В. Ачасем, текстра м\нле ыйту пур? Тупса вул=р. Кай=ксене м\нле пул=шма пулать? Сыр=ш ёине м\нле апат хурса пама пулать?.

А. М\нпе пул=ш=п=р-ши эпир в\сене? Сыр=ш туса пама пулать, ш=нк=рч й=вит ума пулать. Ё=к=р т\пренч\к\, к\рпе, х\вел ёавр=н=ш в=ррисем хурса пама пулать.

В. Маттур ачасем. Текста =нланнине т\р\слеме теп\р \ё т=вар. 5 № хут.

Зима не хочет сдаваться.                 Сар= п\сехелл\ к=с=ясем.  

Метель метет.                           Хура-шур= тумл= чакаксем.

Прилетели и снегири.                   Т=ман в\ётерет.

Желтогрудые синицы.                 Ёынсенчен пул=шу к\теёё\.

Галки в черно-белой одежде.       Пърт-ёурт ёыв=х\нче апат шыраёё\.

Ждут от людей помощи.              Х\л пар=насш=н мар.

Ищут корм вблизи жилья.          Уй=псем те в\ёсе килн\.

В. Маттур. Тест валли ыйтусем:

  1. Ёултал=к=н х=ш в=х=ч\?

      а) ёулла

  =) ёуркунне

  б) х\лле

  1. М\нле уй=х?

  а) март

  =) февраль

  б) декабрь

  1. Кай=ксем =ёта апат шыраёё\?

      а) шкул пат\нче

      =) чърече ум\нче

      б) пърт-ёурт ёыв=х\нче

  1. Кай=ксем м\н шыраёё\?

а) хурт-к=пшанк=

=) апат

б) выр=н

  1. Текста м\нле ят пама пулать?

а) «Кай=ксене пул=шар»

=) «Х\лле»

б) «Кай=ксем»

Кластер т=васси.  

Доска ум\нче.

  1. Кай=ксем х\лле. (в\ё\ёё\, апат шыраёё\, пул=шу к\теёё\, юрлаёё\)
  2. Кай=ксем ёулла.(юрлаёё\, ч\п\ к=лараёё\,сав=нтараёё\)

В. Кай=ксем х\лле ч\п\ к=лармаёё\. Анчах та п\р кай=к пур, в=л х\лле ятарласа пир\н пата ёурё\рти в=рмансенчен ч\п\ к=ларма в\ёсе килет. Ку кай=к=н выр=сла яч\ «клест», ч=вашла «кук=р с=мса».

В\реннине ёир\плетни.

1-м\ш ушк=н: «Х\л каёакан кай=ксем» тем=па \ёлет. Сир\н кай=к яч\сене т\р\с вырнаётарса тухмалла. С=в=семпе калар=шсем ёырмалла.

2-м\ш ушк=н: «В\ёсе каякан кай=ксем» тем=па» \ёлет.

Проекта командир хът\лет.

Урока п\т\млетни.


В.  -Ачасем, паянхи урокра эпир сир\нпе м\нсем  ёинчен калаёр=м=р? (Ачасем хуравлаёё\).
-В\сем пире м\нле  ус= параёё\? (Сиенл\ хурт-к=пшанк=сене п\тереёё\, х=йсен илемл\ юррисемпе сав=нтараёё\, ёум кур=к в=ррисене пуётараёё\).
-В\ёен кай=ксен ёут ёантал=кри п\лтер\ш\ пит\ пыс=к. В\сем сиен кърекен хурт- к=пшанк=сене
 п\тереёё\, ёум кур=к в=ррисене пуётараёё\. П\р ш=нк=рч ёемьи к=на ч\пписене п=хса ъстерн\ в=х=тра 8-10 пин таран сиенл\ н=р=сене п\терет. Ёав=нпа та в\сене упр=р, пул=ш=р, кай=к ё=мартисене ан тыт=р, й=висене ан тустар=р! Вара кай=ксем пире яланах илемл\ сассисемпе сав=нтар\ё. 
Рефлекси
1.  Сире паянхи урок кил\шр\-и? М\н  кил\шр\?Ё\ннине м\н п\лт\р?
- Эп\ сире кай=к ч\пписе ъкерч\к\сене валеёсе пан=чч\.  Эсир в
ĕсене хал\ доска ёине тухса ёып=ётарат=р. Енчен те урок сире кил\шр\ пулсан, п\т\мпех =нлант=р, ыттисене те каласа параят=р пулсан кай=ка й=вана лартат=р. Урокра =нланман выр=нсем юлч\ё пулсан  кай=ка турат ёине ларт=р. Енчен те сире паян урокра \ёлеме йыв=ртарах  пулч\ пулсан, татх пул=шу кирл\ пулсан кай=ка йыв=ёран аяккарах вырнаётар=р.

 Киле \ё пани.
- «Кай
ăксем» ятлă кроссворд тăвăр.
-  Х
ăвăра килĕшекен кайăка ъкерĕр.

- Хăвăра килĕшекен кайăк ёинчен п\ч\к калав ёырса кил\р.
 Ачасен \ёне хаклани.
В.
  Паянхи урокра эсир т=р=шса \ёлер\р. Мана эсир урокра т=р=шса \ёлени сав=нтарч\. Пурте маттур \ёлер\р.  Эп\ сире урокра т=р=шулл= пулниш\н, мана пул=шниш\н тав т=ват=п. В\ренъре =н=ёу сунат=п. Ч=ваш ч\лхине малашне те юратса в\ренессе шанат=п. 
Урока эп\ ёак с=в= й\ркипе в\ёлесш\н:

«Пушу й=х\н в\ё\нче

Х\вел п=хр\ =ш=тса.

Анат Кама хулинче

Юр ир\лч\ васкаса».

9. Народные приметы на чувашском языке. (Сутсанталакри пуламсем)

1. Сур варамми –кер инкеке, тессе. (Затяжная весна, бедовая осень.)

2. Сур ырхан та, кер мантар. (Весна голодная, осень сытая.)

3. Сур лайах пулсан, тырпул лайах пулать, тессе. (Если весна дружная, то урожай хороший.)

4. Суркунне-  сески, керкунне – курланки. ( Весной – цветы, осенью –плоды.)

5. Сурпа шана та черелет. (Весной и муха оживает.)

6.Сурхи кун кер тарантарать, тессе. (Весенний день год кормит)

7. Суран хыраме шатак, тет. (У весны живот пустой.)

8. Суркунне кун варамланать те ал ситмест, тессе. (Весенний день длинный, но руки не доходят.)

9. Сурта парама керекен пурла пулман, тет. (Кто весной взаймы берет, то осенью не будет богатым.)

10. Сурти вай султалака тессе. (Весенняя сила на весь год.)

ХУШМА МАТЕРИАЛ

Клим: Эп\ сана паянхи урокра =н=ёу сунат=п.  

Женя: Эп\ сана паянхи урокра хастарл=х, сав=н=ё сунат=п.

Полина: Эп\ сана паянхи урокра ё\н\ п\лъ пухма с\нет\п.

Яна: Эп\ сана паянхи урокра тусл= пулма сунат=п.

Артем: Эп\ сана паянхи урокра м=наёл= пулма хистет\п.

Элина: Эп\ сана паянхи урокра х=рамас=р \ёлеме с\нет\п.

Данила: Эп\ сана паянхи урокра ТЕЛЕЙ, ЮРАТУ сунат=п.

Света: Эп\ сана паянхи урокра СЫВЛĂХ сунатап.

Никита: Эп\ сана паянхи урокра ЫРЛĂХ сунат=п.

Яша: Эп\ сана паянхи урокра Т+Н+ЁЛ+Х сунат=п.

                        Пурте. Ш=пп=н лар=р, ш=пп=н лар=р.

                                  Урок пырать ку класра.

                                  Эп вулат=п, эп ёырат=п,

                                  Калаёат=п ч=вашла.

1.Рифм=сем туп=р:


Ку! Ку! Ку!
Ав=тать …


Т=рр! Т=ри! Т=рр! Т=ри!

Тъпере юрлать …


Чак! Чак! Чак!
Чаклатать …


Крак! Крак! Крак!
Краклатать …


Х\л ларсан уйра эп кур
ăп
Х
ĕрлĕ пĕсехеллĕ …

1.        Ш=пч=к.

Таврара унччен пит ш=пч\.

В\ёсе килт\м те эп, ш=пч=к,

т\рл\ юр= ш=рантарт=м,

ёынсене хаваслантарт=м. (Ю. Мишши)

2.        Пахчана эп с\тел лартр=м,

Хут=м т\рл\ ёим\ёсем.

Пыч\ё, ав, к=с=ясем. Шутласа та ак к=ларт=м:

Ёир\м пилл\к\н в\сем… (И.Малкай)

3.        Сала кай=к.

В\ёр\ сала кай=к,

Ларч\ ёул ёине,

сиккелет пит ё=м=л:

Ч=лт, ч=лт, ч=лт!

Сиккелет ёърет в=л,

п\рч\сем пухать.

Юррине юрлать в=л:

Чим, чим, чим!

9. Народные приметы на чувашском языке. (Сутсанталакри пуламсем)

1. Сур варамми –кер инкеке, тессе. (Затяжная весна, бедовая осень.)

2. Сур ырхан та, кер мантар. (Весна голодная, осень сытая.)

3. Сур лайах пулсан, тырпул лайах пулать, тессе. (Если весна дружная, то урожай хороший.)

4. Суркунне-  сески, керкунне – курланки. ( Весной – цветы, осенью –плоды.)

5. Сурпа шана та черелет. (Весной и муха оживает.)

6.Сурхи кун кер тарантарать, тессе. (Весенний день год кормит)

7. Суран хыраме шатак, тет. (У весны живот пустой.)

8. Суркунне кун варамланать те ал ситмест, тессе. (Весенний день длинный, но руки не доходят.)

9. Сурта парама керекен пурла пулман, тет. (Кто весной взаймы берет, то осенью не будет богатым.)

10. Сурти вай султалака тессе. (Весенняя сила на весь год.)

воробей галка дятел сизый голубь

        ЁЕРЁИ              ЧАНА         УЛА  ТАККА     К+ВАКАРЧ+Н

синица сорока снегирь

   К+С+Я                 ЧАКАК                УЙ+П

свиристель ворона

    Ш+ЛИНКУР+С            курак

Х/Л   КАЁАКАН

КАЙ+КСЕМ

В/ЁСЕ   КАЯКАН

КАЙ+КСЕМ

Тест.

  1. Ёултал=к=н х=ш в=х=ч\?

      а) ёулла

  =) ёуркунне

  б) х\лле

  1. М\нле уй=х?

  а) март

  =) февраль

  б) декабрь

  1. Кай=ксем =ёта апат шыраёё\?

      а) шкул пат\нче

      =) чърече ум\нче

      б) пърт-ёурт ёыв=х\нче

  1. Кай=ксем м\н шыраёё\?

а) хурт-к=пшанк=

=) апат

б) выр=н

  1. Текста м\нле ят пама пулать?

а) «Кай=ксене пул=шар»

=) «Х\лле»

б) «Кай=ксем»


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока по теме "Хĕллехи кайăксем" в 5 классе

Урок используется при изучении раздела "Птицы". В данной методической разработке содержатся цели и задачи, полный конспект урока и прилагается презентация по этой теме....

Кайаксем-пирен туссем.

Урок по теме междометия....

Открытый урок "Кайăксем-пирěн туссем" в 4 классе.

Урок-обобщение по теме  "Птицы-наши друзья".   Ыйтусем:1.Пирĕн пата шăнкăрчсем хăçан вĕçсе килеççĕ?2.Вĕсем ăçта пурăнаççĕ?3.Шăнкăрчсем ĕçчен-и?4.Вĕсем уйсене сыхлаççĕ-и?5.Çуркунне, çул...

Хĕл каçакан кайăксем (4 класс)

Урок разработан в соответствии с требованиями ФГОС. Учитель работает с группами, парами и индивидуально, раскрывая особенности каждого ученика, обращая внимание на развитие речи. Выбраны и исполь...

Урок теми "Хĕллехи кайăксем"

Урок теми "Хĕллехи кайăксем"...