Урок английского языка в 8 классе по теме "Испльзование мобильного телефона" в форме известного телевизионного шоу
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) по теме

Данный материал может быть использован при проведении урока по теме " Использование мобильного телефона". Урок носит  дискуссионный характер, построен на основе ток-шоу "Пусть говорят".

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok-diskussiya_s_elementami_televizionnogo_shou.doc37.5 КБ

Предварительный просмотр:

Урок-дискуссия с элементами телевизионного шоу.

Тема урока: Использование мобильного телефона.

Цель:

- формирование умений и навыков устного общения;

-  развитие умения мыслить и излагать мысли  на иностранном языке;

- расширение активного и пассивного вокобуляра;

- формирование своего личного мнения и умения его отстоять.

- развитие коммуникативной и социокультурной  компетенции учащихся

Оборудование:

- ноутбук, проекторная установка,

- аудиозапись, магнитофон,

- реквизит для инсценировки.

    Задачи:        

- сплотить  коллектив;

- расширить кругозор;

- повысить мотивацию к изучению иностранного языка.

Ход урока.

1. Оргмомент (приветствие, беседа о дате, погоде, отсутствующих, Объявление темы, целей, задач урока ).

T.: Today we are going to talk about using mobile phones. At our lesson we’ll discuss positive

     and negative factors of using phones , expand  vocabulary, try to understand some speakers.

     Блиц-опрос по теме:

     Well, you know that people use mobile phones every day and everywhere.

   - Have you got a mobile phone?

   - Do you use it every day? What for?

   - Why people choose to use   mobile phones?  

2.

T: Today we are having an unusual lesson. I want to invite you to our TV-show, which  is called  

   “Let’s talk about…” We’ll discuss using mobile phones. I’m glad to see  our spectators.  All of

    you have got red and blue cards. If you agree with somebody’s opinion , please rise blue  

    cards. If you don’t agree – red cards.

    My name is Olga and I’m a compere. So, let me introduce our special guests:

                           Donald Carbor – a professor of communication, Cambridge University.

                           Rachel – a pupil,

                           Patrick Kelly – a University student,

                           Mark – Rachel’s father.

     There are lot’s of different ways of communication nowadays such as letters, telegrams, telephones and Internet, but perhaps the most popular one is a mobile phone . People choose to use mobile phones for communication because they are convenient. But some people are against mobile phones.

Compere :Good afternoon professor, what do you think about using mobile phones?

Professor:Well, I think it’s really very big problem. They are everywhere on the campus, going

                 from class to class all students have mobiles stuck to their ears. I hear kids say all

                 kinds of things on their phones, things I don’t want to hear about … silly, unnecessary

                 chats…

Compere: Let’s ask our spectators’  point. If you agree  - rise blue cards, if you don’t agree – red

                 cards… You have risen red card , tell us about your opinion.

Sasha: In my opinion, mobile phones are  small enough to fit into our pockets so we can easily

           take it everywhere and always stay in touch. It’ s very important for my friends

Maria: Besides, mobile phones allow us not only to phone, but to send small messages , which is

            very cheap. You can log on to the Net, pay for things, play games, take photos to send

            to your friends. Very tempting!

Compere: Thank you. Patrick, do you support professor’ point?

Patrick Kelly: Well, maybe… but I have another point. Mobile phones are the perfect way to

                       organize last-minutes parties. Word spread fast from phone to phone. Before

                        people had mobile phones, how did they make plans for Saturday night?...

Compere:        I can see your point, but…whose view do you support Mr. Crown, Rachel’s

                       father?

Rachel’ father:I think that only older people should have them. Children are just wasting money

                         and time on them, and it could damage their health. A lot of teenagers are used to

                         taking their mobile phones to school now, but I don’t see the real need to because

                         schools will phone home if there are any problems.

Compere :       By the way surveys show that teenagers are reading less and mobile use is

                        affecting the marks of secondary education.

Rachel:             I think  my father  is not right. I believe it’s a good idea to have a mobile phone

                         with you everywhere, even at school, because in case of emergency we can

                         contact our parents ourselves to let them know that we are OK or to ask for help.

                         Besides, if we need some information or advice,  we can always get in touch with

                         our friends or parents.

                          Besides I think  using mobile phones help us to train our fingers. Tell me

                         please which fingers do you train using phones. Look at screen. It will help you.

                         Answer the questions: Which finger do you use:

                         a) to press the remote control button?

                         b) to text the message?

                         d) to count?

                         e) to dial a phone number?

Natasha/ spectator : I use only the thumb, it’s not useful. Using thumbs is so often in Japan that

                        the Japanese call teenagers “ thumb generation”. Scientists think that this shows

                        that modern technology can change the way our bodies grow

 Rachel :          Moreover, we can use mobile phones as calculators at the

                         lessons. Do you use it as a calculator?  Let’s ask our spectators’  point. If you use

                      - rise blue cards, if you don’t  use – red .

 Compere:       You have risen red card , tell us about your opinion.

 Ivan:               I use my phone as a calculator. I think it’s very easy and fast

 Compere:        Ok. OK. Lets count all together (6+6-8+24=28). I think you must train your

                         brains not fingers. Now let’s listen a cassette tape with foreigners’’ interwies.

                         If you agree  - rise blue cards, if you don’t agree – red

                         You have risen red card , tell us about your opinion.

Compere :         Dear guests, spectators thank you for being with us.   Using mobile phones of

                         course is very convenient, but harmful for your health. We have discussed  the

                         advantages and disadvantages of using mobile phones, but I think it’s your

                         choice and each of us must be concerned about talking on your phone and

                         disturbing people near us.

3. Домашнее задание: написать небольшое сочинение о достоинствах и недостатках  

     использования телефона мобильного.

4. Names – your answers were full, pronunciation – ok. Your marks  are 5.(Оценки за

    выcтупления).


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок русского языка.5 класс.Существительное как часть речи.Форма проведения:заседание Учёного совета.

Интерес к русскому языку и литературе у моих учащихся сочетается с прочными знаниями и сформированными навыками.Мои уроки отличаются глубоким содержанием и разнообразием форм организации учебной деяте...

Урок английского языка 11 класса по теме" Мы изучаем английский язык".

Урок-конференция с участием зарубежных англоговорящих студентов, где обсуждались проблемы изучения английского языка, его место в глобальной культуре....

урок английского языка 4 класс к УМК "Английский с удовольствием" М.З.Биболетовой

конспект урока" Неправильные глаголы"  Unit 2 , презентация, дидактический материал...

"Моделирование урока английского языка с использованием технологий проектной деятельности, как формы сотрудничества"

Конспект урока английского языка (8 класс) с использованием технологий проектной деятельности, как формы сотрудничества....

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС  УМК "Английский в фокусе"....

Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс

Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....