УМК 'Enjoy English -7" М.З Биболетова Урок :"What do you think about your future?
презентация к уроку (английский язык, 7 класс) по теме

Лазуренко Светлана Сергеевна

 

урок английского языка 

в 7 классе

What do you think  about future?

Цель :  

Развитие навыков устной речи по теме « Что ты думаешь о будущем»

Задачи

Обучающие:

o   обучение аудированию с полным пониманием прослушанной информации

o   обучение просмотровому  чтению;

o   совершенствование навыков монологической речи по темам «Мое будущее» «Будущее нашей планеты»

o   учить высказывать свое мнение

Развивающие:

o   развивать умения работать в коллективе, принимать совместные решения;

o   развитие  творческих  способностей учащихся ;

o   активизация речевых средств, необходимых для  выражения своего мнения.

Воспитательные:

o   воспитание  положительных  личностных  качеств (ответственность, доброжелательность, чувство взаимопомощи)

УМК “EnjoyEnglish7”, М.З.Биболетова,  Н.Н.Трубанева – Титул, 2011

Оснащение: Картинки, презентация, компьютер, карточки, фломастеры, листы бумаги для плаката.

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

I.                    Организационный момент

Good morning boys and girls. Let’s start our work. Today you will

v  find out what British people think about their future

v  describe how you see yourself in the future

v  find out what you think of the future of our planet.

 

II.                  Ход урока:

 

1.       Речевая разминка

·         You will live with your parents in ten years time.

·         You are afraid of the future.

·         You will be a computer programmer in the future.

·         You would like to live in the country in the future.

·         You are optimistic about the future.

·         You care about the future.

·         You will be interested in learning foreign languages.

·         You will be married in ten years.

 

 

2.       Развитие навыков аудирования с полным пониманием прослушанного текста.

It’s interesting to find out what British students think about their future. Let’s listen to the stories and decide if they optimistic or pessimistic about their future. Then listen to the tape again and fill in the table. Ex.22 page 12

3.       Развитие навыков монологической речи.

Describe how you see yourself in the future. Tell us about your plans for the future.

·         About myself (appearance, job, hobby).

·         My family.

·         My house.

4.       Развитие навыков чтения

We shall read the stories of for pupils about our planet in ten years. Read the text to yourself and decide who you agree with.  Ex. 24 page 12,

Ex.  25 page 13

5.       Совершенствование навыков

монологической речи на тему «Будущее нашей планеты»

v  Активизация лексики

 

to be optimistic, to make progress, to change people’s life, to have a lot in common, to have more jobs, to travel, to make friends with, to travel in space, to study at home using a computer, to have a cure for most diseases etc. …, to be afraid of, to be tired of, to have a lot of serious problems, to have new dangerous diseases, to have pollution, to have a lot of crime, to have new local wars etc. …, to have no idea, l don’t care, can’t change much, etc. …

 

 

 

v  Работа в группах.

Divide into three groups, please. It’s interesting to find out what do you think of the future of our planet. Use the words combination from presentation and ex. 28 pages 13. Then take the felt-tip-pens and paper and draw the posters of the future of our planet.  Then tell your classmates about your choice.

III.                Подведение итогов.

You have discussed the future of our planet. I am sure that  it was interesting for your classmates your opinion  and your posters.

Домашнее задание: workbook page 12 ex. 6 write short composition (8-senteces)

 

 

 

 

 

 

Учащиеся высказывают свое согласие или не согласие.    (It’strue…It’sfalse…)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дети дважды прослушивают  текст. После первого прослушивания они отвечают на вопрос: Are the teenagers optimistic or pessimistic about the future? После второго прослушивания уч-ся заполняют таблицу.

 

 

 

(по 3-4 предложения)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учащиеся просматривают презентацию . Картины предполагаемого будущего, настроят их на творческое создание собственных плакатов.

 

 

 

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

What do think about the future ? How do you see our planet in 30 years?

Слайд 2

What do think of the future of our planet? It seems to me that…; In my opinion…; As I see it…; I believe that… . I am optimistic about the future… I am afraid of the future… I don’t care about the future… Page 13 ex. 29

Слайд 3

to be optimistic, to make progress, to change people's life, to have a lot in common, to have more jobs, to make friends with, to save endangered animals, to travel in space, to study at home using a computer, to have a cure for most diseases etc…

Слайд 9

to be afraid of, to be tired of, to have a lot of serious problems, to have new dangerous diseases, to have pollution, to have a lot of crime, to have new local wars etc…

Слайд 13

to have no idea, I don’t care, it’s useless to think about future, can’t change much, to rest, to relax, to have a good time…

Слайд 14

What do think of the future of our planet? It seems to me that…; In my opinion…; As I see it…; I believe that… . I am optimistic about the future… I am afraid of the future… I don’t care about the future… Page 13 ex. 29



Предварительный просмотр:

урок английского языка  

в 7 классе

Планы на будущее

Цель :  

Развитие навыков устной речи по теме « Что ты думаешь о будущем»

Задачи

Обучающие:

  1. обучение аудированию с полным пониманием прослушанной информации
  2. обучение просмотровому  чтению;
  3. совершенствование навыков монологической речи по темам «Мое будущее» «Будущее нашей планеты»
  4. учить высказывать свое мнение

Развивающие:

  1. развивать умения работать в коллективе, принимать совместные решения;
  1. развитие  творческих  способностей учащихся ;
  2. активизация речевых средств, необходимых для  выражения своего мнения.

Воспитательные:

  1. воспитание  положительных  личностных  качеств (ответственность, доброжелательность, чувство взаимопомощи)

УМК “Enjoy English 7”, М.З.Биболетова,  Н.Н.Трубанева – Титул, 2011

Оснащение: Картинки, презентация, компьютер, карточки, фломастеры, листы бумаги для плаката.

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

  1. Организационный момент

Good morning boys and girls. Let’s start our work. Today you will

  1. find out what British people think about their future
  2. describe how you see yourself in the future
  3. find out what you think of the future of our planet.

  1. Ход урока:

  1. Речевая разминка
  1. You will live with your parents in ten years time.
  2. You are afraid of the future.
  3. You will be a computer programmer in the future.
  4. You would like to live in the country in the future.
  5. You are optimistic about the future.
  6. You care about the future.
  7. You will be interested in learning foreign languages.
  8. You will be married in ten years.

  1. Развитие навыков аудирования с полным пониманием прослушанного текста.

It’s interesting to find out what British students think about their future. Let’s listen to the stories and decide if they optimistic or pessimistic about their future. Then listen to the tape again and fill in the table. Ex.22 page 12

  1. Развитие навыков монологической речи.

Describe how you see yourself in the future. Tell us about your plans for the future.

  1. About myself (appearance, job, hobby).
  2. My family.
  3. My house.
  1. Развитие навыков чтения

We shall read the stories of for pupils about our planet in ten years. Read the text to yourself and decide who you agree with.  Ex. 24 page 12,

Ex.  25 page 13

  1. Совершенствование навыков

монологической речи на тему «Будущее нашей планеты»

  1. Активизация лексики

to be optimistic, to make progress, to change people’s life, to have a lot in common, to have more jobs, to travel, to make friends with, to travel in space, to study at home using a computer, to have a cure for most diseases etc. …, to be afraid of, to be tired of, to have a lot of serious problems, to have new dangerous diseases, to have pollution, to have a lot of crime, to have new local wars etc. …, to have no idea, l don’t care, can’t change much, etc. …

 

  1. Работа в группах.

Divide into three groups, please. It’s interesting to find out what do you think of the future of our planet. Use the words combination from presentation and ex. 28 pages 13. Then take the felt-tip-pens and paper and draw the posters of the future of our planet.  Then tell your classmates about your choice.

  1. Подведение итогов.

You have discussed the future of our planet. I am sure that  it was interesting for your classmates your opinion  and your posters.

Домашнее задание: workbook page 12 ex. 6 write short composition (8-senteces)

Учащиеся высказывают свое согласие или не согласие.    (It’s true…It’s false…)

Дети дважды прослушивают  текст. После первого прослушивания они отвечают на вопрос: Are the teenagers optimistic or pessimistic about the future? После второго прослушивания уч-ся заполняют таблицу.

(по 3-4 предложения)

Учащиеся просматривают презентацию . Картины предполагаемого будущего, настроят их на творческое создание собственных плакатов.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока "What do you know about cinema?" для 10-11 класса (по учебнику В.Кузовлева)

Знакомство с историей возникновения кинематографа, историей Голливуда, известными актерами, продюсерами, режиссерами....

План-конспект урока "What do you do about the house?" 3 класс

Урок по английскому языку 3 класс по УМК "English" Кузовлев. Тема: "What do you do about the house?"...

“It’s time to think about your future career”

Класс 9 по тема: “It’s time to think about your future career” Цель урока:развивать навыки аудирования, говорения по теме «Планы на будущее. Выбор профессии», совершенствовать лексическ...

Поурочная разработка по теме: “IT\'S TIME TO THINK ABOUT YOUR FUTURE CAREER”.

Закрепление лексики по теме урока “IT'S TIME TO THINK ABOUT YOUR FUTURE CAREER”.Уровень изучения: Базовый.Технология обучения: Смешанное обучение.Уровень образования: СОО (10-11 классы...

Реферат по английскому языку на тему: What would you tell about your Motherland? / Что бы вы рассказали о своей Родине?

Предусматривает более углубленное изучение темы из образовательной программы....