Грамматические упражнения к уч.Millie-2,3,4
методическая разработка по английскому языку на тему

Кравченко Елена Георгиевна

В пособии представлены дополнительные упражнения к учебнику С.И. Азаровой, Э.Н.Дружининой и др.Английский язык МИЛЛИ/MILLIE. Учебник для общеобразовательных учреждений. 2-Й,3-й,4-й класс. Его материалы охватывают все грамматические темы, со строгим соблюдением последовательности ввода лексических единиц.

Скачать:


Предварительный просмотр:

 Дополнительные упражнения по грамматике к учебнику  ‘Millie-2’(variant 2)

(Все задания выполняются письменно в тонкой тетради в клетку)

Unit 1

L.2

1.Подбери и напиши соответствующий английский вариант

Да-

Нет-

Имя-

Привет-

Твой-

L.3

1.Подбери и напиши соответствующий вариант.

Иди-

Посмотри-

Плыви-

Скажи-

L.4

1.Прочитать и написать по порядку числительные.

One, five, nine, two, four, seven, three, six, ten, eight.

2. Напиши недостающие числительные.

…  two … four … six … … nine …

L.5

1.Переведите на английский язык( письменно).

Как тебя зовут?

Меня зовут Стив.

Сколько тебе лет?

Мне восемь лет.

L.6

1.Переведите на английский язык (письменно).

-Привет!

-Меня зовут…(своё имя)

-Мой номер телефона…(свой номер цифрами)

-Как тебя зовут?

-Сколько тебе лет?

-Какой твой номер телефона?

UNIT 2

L.2

1Перепишите и расставьте знаки препинания.

Пример: It is a pencil.( It’s a pencil.)

Is it a pencil?

1.It is a cat

2.Is it a mouse

3.Is it a book

4.It’s a bag

2. Перевести на английский язык (письменно).

Пример: Это портфель? –Is it a school bag?

Это портфель.- It is a school bag.

1.Это мышка?

2.Это тетрадь?

3.Это линейка.

4.Это пенал.

L.3

1.Перепишите и поставьте существительные во множественном числе

Пример: a book – books

A cat-

A name-

A number-

A pen-

A ruler-

A rubber-

A pencil-

A school-

L.4

1.Переведите на английский язык (письменно ).

Пример: Что это?-  Это кот.    What’s this?-  It’s a cat.

1. Что это? - Это ластик.

 2.Что это? - Это мышка.

3. Что это? – Это пенал.

4.Что это?-   Это тетрадь.

2. Перепишите и переведите письменно на русский язык.

1.Take your school bag. Open it.

2.Look at your cat.  Draw it.

Unit 3

L.3

1.Поставьте слова в нужном порядке и напишите предложения. (Первое слово написано с заглавной буквы)

1.How old, you, are?

2.ten, am, I.

3.your, Take, pencil case.

4.What colour, it, is?

L.5

Поставьте предложения в вопросительную форму.

Пример: I like red. – Do you like red?

1.I like blue.

2.I like school.

3.I like butterflies.

4.I like cats.

5.I like Ben.

L.6

1.Переведите на английский язык следующие вопросы и запишите их.

1. Как тебя зовут?

2.Сколько тебе лет?

3.Какой твой номер телефона?

4.Что это?

5.Какого оно ( it) цвета?

6.Ты любишь школу?

7.Какой твой любимый цвет?

Unit 4

L.1

1.Перепишите предложения, поставьте артикль в нужном месте.

Пример:  It is a cat. It is a black cat. It’s little.

1. It’s snake.

2.It’s big.

3.It’s little grey mouse.

4.It’s hungry dog.

5.It’s red and yellow clown.

6.It’s parrot.

7.It’s green.

L.3

1.Перевести на английский язык (письменно).

1.У меня есть ёжик.

2.Уменя есть лягушка.

3.Уменя есть хомяк.

4.У меня есть морская свинка.

5.У меня есть ящерица.

L.4

1.Поставьте прилагательные в правильном порядке (1-размер ,2- цвет.  Пример: a big green lizard.

1.a … … rat(black, big)

2.a … … fish (red, small)

3.a … … guinea pig (grey, little)

4.a … … hamster (small, brown)

2. Перевести на английский язык (письменно).

Пример: У тебя есть хомяк ? – Have you got a hamster?

1.У тебя есть ёжик?

2.Утебя есть щенок?

3. У тебя есть кролик?

4.Утебя есть рыбка?

5.У тебя есть морская свинка?

Unit 5

1.Вставьте слова в предложения в правильном порядке.(1-количество, 2- цвет.)

 Пример: I’ve got three yellow bells.

1.I’ve got … … crackers( purple, ten).

2. I’ve got … …baubles (blue, seven).

3.I’ve got … … stars (nine, red)

4.I’ve got … … lights(orange, eight).

Unit 6

L.1

1. Напишите предложения в вопросительной форме.

Пример: I’ve got a sister.- Have you got a sister?

1.I’ ve got a brother.

2.I’ ve got a granny.

3.I’ve got a grandpa.

4.I’ve got a mum.

5.I’ve got a dad.

L.2

1.Переведите слова в скобках, перепишите предложения и вставьте эти слова.

1.This is … sister.(его)

2.This is … brother.(её)

3. This is … aunt.(моя)

4.This is …grandpa.(их)

5.This is … uncle.(твой)

6.This is … cousin.(их)

L.3

1.Напишите, что вы умеете или не умеете делать. Эти слова вам помогут: ride a bike, fly a kite, play computer games, take photos, draw, skip. (Напишите 6 предложений) 

Пример: I can swim. I can’t dive.

L.4

1.Переделайте утвердительные предложения в вопросительные.

Пример: He can run. – Can he run?

1.He can dive.

2.She can sing.

3.She can draw.

4.He can climb trees.

Unit 7

L.1

1.Перепишите предложения и переведите их на русский язык( письменно).

1.What’s your favourite toy?

2.What’s your favourite colour?

3.What’s your favourite pet?

4.What’s your favourite computer game?

L.2

1.Перепишите предложения,  напишите их во множественном числе и переведите .

Пример: This is a parrot. – These are parrots. (Это попугай. – Это попугаи.)

1.This is a ball.

2.This is a kite.

3.This is a car.

4.This is a bike.

L.3

1.Вставьте в предложения нужную форму глагола (are, is, am).

1.They … happy.

2.He … sad.

3.You … tired.

4.She … hungry.

5.I … angry.(сердитый)

L.4

1.Прибавьте к глаголам окончание –ing,  обращая внимание на написание.

Пример: run – running, take – taking, fly – flying

1. swim

2. ride

3.bounce

4.climb

5.play

L.5

1.Перепишите упр. 2 стр. 44(Activity Book) и перевести его на русский язык .

2.Напишите о себе на основе упр. 2 стр. 44(не менее 4-х предложений.)

UNIT 8

L. 1

1.Измените предложения по образцу: What a big room! – What big rooms! (Какая большая комната! – Какие большие комнаты!)

1. What a big bed!

2.What a little chair!

3.What a small cupboard!

4.What a big table!

L.2

1.Перепишите предложения, измените их по образцу и переведите на русский язык.

Пример: This is a hall. – These are halls.

1.This is a bedroom.

2.This is a living room.

3.This is a bathroom.

4.This is a kitchen.

L.3

1.Переведите на английский язык.

1. на столе

2.под столом

3.в столе

4.около стола

L.4

1.Перепишите предложения, изменив сокращённую форму глагола на полную.

Пример: Where’s the ghost? –Where is the ghost?

                Where’re the bears? – Where are the bears?

1.Where’re the toys?

2.Where’s the kitchen?

3.Where’re the plates?

4.Where’s the bathroom?

L6

1.Выберите правильный вариант и вставьте его в предложение.(They’re, It’s)

Пример: Where’s the toy? – It’s on the bed.

Where’re the toys? – They’re on the bed.

1.Where’re the cats? - … under the bed.

2.Where’s the bed?  - …in the bedroom.

3.Where’re the plates? - …on the table.

4.Where’s the chair? - … near the table.

UNIT 9

L.1

1.Переведите на русский язык.

1.Do you like pizza?

2.Would you like ice cream?

3.Do you like jacket potatoes?

4.Would you like fish and chips?

5.Do you like coffee?

6.Would you like orange juice?

L.2

1.Напишите предложения в отрицательной форме.

Пример: I like soup. – I don’t like soup.

1.I like pizza.

2.I like tea.

3.I like spaghetti.

4.I like orange juice.

L.3

1.Ответьте на вопросы о себе.

Пример: Do you like pizza? – Yes, I do( да.)

                                                  No, I don’t.(нет)

1.Do you like jam?

2.Do you like soup?

3.Do you like yoghurt?

4.Do you like meat?

5.Do you like cake?

L.4

1.Переведите на английский язык.

1сэндвич с рыбой

2.сэндвич с мясом

3.сэндвич с сыром

4.сэндвич с джемом

5.сэндвич с бананом

6.сэндвич с яблоком

L.5

1.Переведите на русский язык (внимание! Have tea -  пить чай, have meat -  есть мясо)

1.Let’s buy pizza.

2.Let’s play computer games.

3.Let’s ride a bike.

4.Let’s fly a kite.

5.Let’t have tea.

6.Let’s have meat.

L.6

1.Переведите предложения на английский язык, используя глагол –have.

1.Давай попьём кофе.

2.Давай поедим рыбу.

3.Давай поедим сыра.

4.Давай попьём сока.

UNIT 10

L.2

1.Перепишите предложения. Поменяйте  I на  He/She  и произведите все остальные необходимые изменения.

Пример:I draw every day.- He draws every day.

1.I skip every day.

2.I run every day.

3.I ride a bike every day.

4.I eat ice cream every day.

5.I phone my friend every day.

L.3

1.Напишите предложения в отрицательной форме.

 Пример: He reads books. – He doesn’t read books.

1.She eats lollipops.

2.He climbs trees.

3.She makes sandwiches.

4.He catches fish.

5.She swims in the river.

2.Раскройте скобки ( выберите правильную форму).

Пример: I eat cheese every day. He eats cheese every day.

1.He (draw, draws) cars.

2.I (eat, eats) meat.

3.She (take, takes) photos.

4.I( sing, sings) every day.

5.He (feed, feeds) his pets every day.

3.Поставьте предложения в вопросительную форму. Пример: The duck eats fish. – Does the duck eat fish?

1.The cow eats grass.

2.The fish eats worms.

3.The rabbit eats hay.

4.The cat eats meat.

 

 

 

 

 



Предварительный просмотр:

Дополнительные упражнения по грамматике (Милли-3)

(Все упражнения выполняются письменно)

Unit 1

1.Перепишите предложения и вставьте нужную форму глагола to be (am, is, are) и ответьте после каких местоимений какую форму глагола нужно употребить.

1.Where … our teacher? – She … in the classroom.

2.Where … you? – I … under the desk.

3.Where … the mouse? – It … in the bag.

4.Where … the pupils? – They …in the hall.

5.Where …  the chairs? -  They … near the window.

6.Where … Steve? -  He … in the house.

2.Переведите на английский язык.

1. около двери

2.в спальне

3. у (около) доски

4. в классе

5.около окна

6.под столом

3.Переведите на английский язык.

Пример: Где Венди?  - Она в спальне. Where is Wendy? – She is in the bedroom.

1.Где доска?  – Она около окна.

2.Где расписание? – Оно у (около) доски.

3.Где парты?  - Они в классе.

4.Где Никита?  - Он около двери.

4.Перевести на русский язык

1.A Music teacher

2.A Maths teacher

3.An English teacher

4.A Crafts teacher

5.An Art teacher

6.A PE teacher

7.A Nature Study teacher

5.Выберите нужную форму. Скажите правило.

1.We  (do, does ) sums in Maths.

2.I (draw, draws) pictures in Art.

 3.He ( run, runs) in PE.

4. They (sing, sings) songs in Music.

5.She (write, writes) in English.

6.Выберите нужную форму. Скажите правило.

1.I (don’t, doesn’t) jump in Maths.

2.They (don’t, doesn’t) sing in Nature Study.

3.She (don’t, doesn’t) make toys in PE.

4.We (don’t, doesn’t) watch films in Crafts.

5. He (don’t, doesn’t) read books in Music.

7. Выберите нужную форму. Скажите правило.

1.(Do, Does) he watch animals?

2.(Do,Does) they listen to music?

3.(Does, Do) she talk to her friends?

4.(Do, Does) you know this song?

5.(Do, Does) they make toys?

UNIT 2

1. Переведите на английский язык.

1.Давай повеселимся!

2.Давай послушаем музыку!

3.Давай попрыгаем через верёвочку!

4.Давай поплаваем!

5.Давай споём!

2.Перепишите. Прибавьте окончание –ing

Внимание! Run – running

Ride – riding

Fly – flying

1.roller-skate

2.draw

3.sing

4.make

5.write

6.take

7.skip

8.play

3.Составьте предложения, поставив слова в правильном порядке.

1.I, drawing, am, a frog.

2.a bike, is, The boy, riding.

3.making, toys, We, are.

4.She, pictures, taking, is.

5.are, sums, They, doing.

4.Сделайте следующие предложения вопросительными. Обратите внимание на порядок слов. Скажите правило.

Пример: He is reading a book. – Is he reading a book?

1.They are jumping.

2.She is listening to music.

3.He is watching his pet.

4.I am making a kite.

5.We are talking.

Внимание! В вопросе I, we меняются на you.

5.Напишите предложения в отрицательной форме.

Пример: He is not watching TV.

1.I am decorating my room.

2.She is swimming in the river.

3.They are eating bananas.

4.We are fishing.

5.You are taking a photo.

6.Напишите предложения в отрицательной форме.

Пример:He’s climbing a tree.- He isn’t climbing a tree.

               They’re –they aren’t

               I’m – I’m not

1.She’s feeding pets.

2.We’re doing sums.

3.I’m writing a card.

4.You’re drawing a snake.

5.He’s sitting near the door.

7.Заполните таблицу.

1.I buy oranges.

2.I’m  buying oranges.

3. She’s decorating a Christmas tree.

4.He phones his granny.

5.They ride bikes.

Usually, every day

now

UNIT 3

1.Переведите предложения на русский язык.

1.Сейчас клоун катается на велосипеде.

2.Он катается на велосипеде каждый день.

3.Сейчас я пью лимонад.

4.Она обычно смотрит телевизор на кухне.

5.Сейчас мы катаемся на роликах.

2.Переведите на русский язык.

1.I would like to go to a magic shop.

2.I would like to have a magic wand.

3. I like buying flowers.

4.He likes reading books about animals.

5.We’d like to dance to the music.

3.Вставьте предлоги (in, on).

1. My birthday is … June.

2.We don’t roller-skate …winter

3.He has Art … Tuesday.

4.I’d like to play computer games … Saturday.

5. She likes swimming in the river … August.

4.Заполните пропуски

 (to, about, at, out, to).

1.He’s looking… me.

2.Let’s  dance … the song.

3.Say good-bye … Granny.

4.I blow … the candles at my birthday party.

5.Tell me a story … Harry Potter.

UNIT 4

l.Вставьте артикли (a, an).

1…orange

2…nose

3….floor

4…ear

5…arm

6…mouth

7…eye

8….head

9…leg

10…apple

2.Напишите полную форму.

 1.She’s got long hair.

2.I’ve got small feet

3.He’s got a short nose.

4.They’ve got long legs.

5. We’ve got a big flat.

6.It’s got a short tail.

3.Вставьте it’s, its.

1. …tail is long.

2….got a long tail.

3….mouth is big.

4…got a big mouth.

5…got small eyes

6…ears are long.

4.Вставьте, где возможно ,’ a’.

1…big eyes

2…long nose

3…short tail

4…long ears

5…big head

6…small feet

Unit 5

1.Выберите нужное слово.

1….’ve  got a big house.( our, we)

2. …house is big.( our, we)

3….can cook.(I, my)

4…arms are long.(I, my)

5… is cleaning the floor.(her, she)

6…teeth are white.(her, she)

7…can’t walk fast.(he, his)

8…pet is a dog. (he, his)

9…look happy.(you, your)

10…hair is long.(you, your)

11…. are so hungry.(their, they)

12…teacher is standing near the window.(their, they)

13.Can …jump like a monkey?(it, its)

14. …legs are strong.(it, its)

2.Заполните таблицу.

Мan, leaves, feet, tooth, women, men, teeth, leaf, foot, woman.

Единственное число

Множественное число

3.Выберите нужную форму глагола.

1.The koala (live, lives) in Australia.

2.Lions (don’t, doesn’t) eat grass.

3.(Do, Does) tigers hunt at night?

4.When (do, does) your friend wake up?

5..Bears (sleeps, sleep) in winter.

6.Where (does, do)they live?

4. Выберите нужное слово.

1… wake up early.(I, me.)

2.Wake … up.(I, me).

3….smiles a lot.(he, him)

4.Smile at…(he, him)

5….are hunting in the jungle.(them, they)

6.Find …!(them, they)

7…are lost.(we, us)

8.Help…! (we, us)

Unit 6

1.Выберите нужное слово (is, are).

1.This pair of jeans …new.

2These jeans … short.

3.This pair of shoes … big.

4.These shoes … clean.

5.These trainers … fantastic.

6.This pair of trainers … small.

2.Выберите нужное слово.(is, are).

1.Where … my trousers?

2.Where …my pair of trousers?

3.Where … his pair of shorts?

4.Where … his shorts?

3.Переведите на русский язык.

1.It’s hot.

2.It’s cold.

3. It’s dark.

4.It’s winter.

5.It’s eleven.

6.It’s half past eight.

7.It’s half past twelve.

4.Переведите на русский язык.

1.I’d better put on a red dress.

2.You’d better have coffee.

3.You’d better buy a new pair of jeans.

4.She’d better wash her sweater.

5.They’d better wake up.

UNIT 7

1.Выберите нужное слово.

Пример:

The dog is so hungry.

It’s such a hungry dog.

(перед прилагательным или наречием-so , перед существительным-such)

1.The  monkey is… naughty.

2.It’s …a dark night.

3.It’s … a strong animal.

4.The tiger is … frightening.

5.Her eyes are …happy.

6.They’re … sad people.

2.Переведите на русский язык.

1.I am going to send Christmas cards.

2.He is not going to  take pictures.

3.Are you going to make the decorations?

4.Who is going to play the piano?

5.They’re going to make some food.

3.Вставьте нужные слова (are, am, is, to)

1.I … going … wear black shoes.

2.She… going … play the flute.

3.He … going … draw a crocodile.

4.They … going … hunt foxes.

5.We … going … fly to India.

4.Поставьте предложения в вопросительную форму.

1.He is going to eat meat.

2.She’s going to buy ice cream.

3.We’re going to feed a horse.

4. I’m going to make soup.

5.They’re going to wash clothes.

5.Поставьте предложения в отрицательную форму.

1.We’re going to sing to the music.

2.I’m going to help Ben.

3.She’s going to marry Prince Oliver.

4.They’re going to play snowballs.

5.He’s going to ride a horse.

6.Составьте предложения, поставив слова в нужном порядке.

1.to play, I, going, the drum, am.

2.going, is, She, a birthday party, to have.

3.to send invitations, We, going, are.

4.is, his cow, to feed, going, He.

7.Составьте вопросительные предложения.

1.going, to hunt, is, he, What animals, ?

2.you, to buy potatoes, Where, going, are,?

3.Ben, she, When, is, to phone, going,?

4.to play the violin, is, Who, going,?

UNIT 8

1.Вставьте some/any.

1.Let’s buy … exercise books.

2.Do you need … help?

3.Has your mother got … dresses?

4.Let’s have … fish for lunch.

5.We are going to take … pictures.

6.They need … cheese.

7.He hasn’t got … comics.

2.Переведите на английский язык.

Пример: How much is the tea? How much are the crackers?

1.Сколько стоит   заколка?

2.Сколько стоит фотоаппарат?

3. Сколько стоят орехи?

4.Сколько стоят носки?

5.Сколько стоит сахар?

6.Сколько стоит ветчина?

3.Замените подчёркнутые слова на it, they.

1.How much are the comics?

2.How much is the CD player?

3.How much is the tomato juice?

4.How much are the lollipops?

5.How much is the chewing gum?

4.Напишите буквами.

1.25

2.37

3.44

4.56

5.100

6.89

UNIT 9

1.Образуйте прилагательные.

Пример: Wind – windy (ветер-ветреный)

1.rain

2.snow

3.fog

4,cloud

5.sun

2.Переведите на русский язык.

Пример: It’s hot-Жарко.

1.It’s foggy.

2.It’s windy.

3.It’s rainy.

4.It’s cloudy

5.It’s sunny.

6.It’s warm.

3.Переведите на английский язык.

Пример: Осень. - It’s autumn.

1.Ветрено.

2. Зима.

3.Солнечно.

4.Весна.

5.Восемь (часов).

3.Вставьте нужный предлог.(at, in, on, to).

1.Ann often writes … school.

2.Misha is watching TV … home now.

3.I live … Dolgoprudny.

4.We don’t go … school … Sunday.

5.People go sunbathing … summer.

6.Simon is going … the USA …December.

7.It’s July. They are playing football … the beach.

4.Переведите на английский язык.

Пример:Перестань разговаривать по мобильнику. - Stop talking on your mobile.

1.Прекрати смотреть телевизор.

2.Перестань играть в компьютерные игры.

3.Прекрати нырять!

4.Прекрати слушать музыку.

5.Перестань жевать! (жевать-chew)

UNIT 10

1.Подберите подходящие прилагательные (frightening, strong, hot, coloured, blue, fluffy, silver, flying) к данным существительным.

1.the…sun

2.a … rainbow

3.a … wind

4.the … sky

5.the … moon

6.a … cloud

7.a…bird

8.a … tiger

2.Переведите на английский язык, обращая внимание на предлоги.

1.в среду

2.в августе

3. весной

4.ночью

5.на Рождество(во время Рождественских праздников)

6.на небе.

7.на картинке

8.на карте

9. на дереве

10. на уроке математики.

3.Вставьте, где необходимо, определённый артикль the

1.We live in … Russia.

2.They are on holiday in …USA.

3….London is in …UK.

4….Black Sea is fantastic!

5….Volga River is very long.

6…Baltic Sea is cold.

7…Lake Baikal is not very clean now.

 



Предварительный просмотр:

 ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ УПРАЖНЕНИЯ МИЛЛИ -4

ВСЕ ЗАДАНИЯ ВЫПОЛНЯЮТСЯ ПИСЬМЕННО.

UNIT 1

1.Поставьте сказуемое в 3-м лице единственного числа.

Пример: I read – He reads.

1.I visit –

2.I know –

3.We want –

4.They do –

5.You go –

6.We love –

7.They sail –

8. You make -

2.Раскройте скобки, употребив глаголы в нужном времени. Обратите внимание на

подчёркнутые слова.

               

1.I (do an international project ) now.

2.I (drink) two litres of water every day.

3.He (visit) our website every day.

4.She (look for) interesting information on the Internet now.

5.They (dance) the Samba now.

6.We (sunbathe) in summer every day.

7.She (play) different games on the computer every day.

8.He (write) to his pen pal now.

3.Напишите предложения в вопросительной форме.

1.I collect stickers.

2.He collects different cars.

3.I want to visit Brazil.

4.They want to dive in the Red Sea.

5.She finds her favourite songs on the Internet.

6.We do interesting subjects at school.

4.Напишите предложения в вопросительной форме.

1.He is diving.

2.We’re doing puzzles.

3.They are sailing.

4.She’s travelling.

 5.I’m looking for interesting information.

5.Переведите предложения на английский язык.

Пример: Я хорошо танцую(имею способности к танцам) –I am good at dancing.

1.Она хорошо поёт.

2.Я хорошо пишу стихи.

3.Ты хорошо играешь в компьютерные игры.

4.Мы хорошо рисуем.

5.Он хорошо плавает.

6.Они хорошо бегают.

6.Поставьте там, где нужно, частицу –to.

1.We’ d like … travel to Japan.

2.I want … find new pen pals.

3.He can …do very interesting projects.

4.They want … go to different countries.

5.You can … make up funny stories.

6.She wants … play the guitar.

7.Найдите соответствия.

1.искать                                              a.make up

2.составлять                                       b.give back

3.одевать                                            c.run away

4.возвращать                                     d.hurry up

5.возвращаться                                  e.wake up

6.убегать                                           f.look for

7.будить, просыпаться                    g.come back

8.торопиться                                    h.put on

8.Вставьте слова из предыдущего упражнения.

1.It’s cold…. your warm sweater.

2. It’s seven. …!

3.It’s eight. We are late. …!

4. Please, … my book. I need it.

5.Let’s … an interesting story for our project.

6….new pen pals on the Internet.

7.A tiger! …!

8….to the UK!

UNIT 2

1.Переведите на русский язык и подчеркните предложения, к которым вы можете                                                о                   добавить слово ,,завтра’’.

1.I watch films.

2. I will watch films.

3.We see our friends.

4.He will see his friends.

5.She will phone her pen pal.

6.They ride bikes.

2.Напишите сказуемое в сокращённой форме.

1.You will see the Zoo over there.

2.They will visit the museum on Friday.

3.We will watch films at the cinema.

4.I will buy juice at the shop.

5.He will go to the swimming pool.

3.Напишите предложения в вопросительной форме.

1.I’ll roller-skate there.

2.You’ll find the theme park opposite the bus station.

3.She’ll see the school next to the sports centre.

4.It’ll be the host city of the 2012 Olympic Games.

5.We’ll turn right at the hospital.

4.Напишите предложения в отрицательной форме.

1.He’ll go to the primary school.

2.I’ll draw this high building.

3.They’ll take pictures of the tower.

4.We’ll open the gate.

5.You’ll visit different countries.

5.Переведите предложения на английский язык.

1.Вы найдёте эту информацию.

2. Она будет играть на пианино.

3.Бен нарисует эту башню

4.Они посетят этот музей

5.Том не будет читать комиксы.

6.Я не буду покупать жевательную резинку.

6.Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на ещё одно  

  значение ‘will you’(просьба)

  Пример:1.Will you help me, please? – Помогите мне, пожалуйста.

1.Will you open the gate, please?

2.Will you make some sandwiches, please?

3.Will you buy some milk?

4.Will you phone me on Sunday?

7.Образуйте превосходную степень от  следующих прилагательных и переведите их

на русский язык.

Пример:warm – the warmest       тёплый – самый тёплый 

funny – the funniest                      смешной – самый смешной

big –the biggest                            большой – самый большой                           

boring – the most boring              скучный – самый скучный

1.small

2.hot

3.cold

4.silly

5.hungry

6.popular

7.frightening

8.happy

9.high

10.interesting

11.beautiful

UNIT 3

1.Задайте вопросы.

1.He’ll swim in summer.  -Where………?

2.They’ll go to the museum. – When…….?

3.She’ll read after school. –What……..?

4.I’ll bring five toys. –Who…….?

5.We’ll need some money. – How much money…?

2.Вставьте нужный предлог там, где необходимо.(to, at, in, on).

1….Easter

2…Saturday

3…October

4next….the cinema

 5….Christmas

6….night

7.opposite…the hospital

8…November

9…Thursday

3.Вставьте How much или  How many.

1….Easter eggs have you got?

2…delicious food have you got?

3…beautiful music has he got?

4…wooden spoons has she got?

5….colourful masks have they got?

4.Поставьте следующие повелительные предложения в отрицательную форму

и переведите их.

Пример:Listen to the music. – Don’t listen to the music.(Слушайте музыку.  –

Не слушайте музыку.)

1.Clap your hands.

2.Mix up your cards.

3.Take part in a sack race.

4.Make a fancy dress.

5.Go to the crazy parade.

5.Вставьте нужное слово (that – то, тот, та. those –те).

1…fancy dress

2…colourful masks

3…plastic bag

5…delicious pancakes

6…traditional food

7…folk song

8…folk dances

UNIT 4

1.Вставьте ‘is’ или ’are’ и переведите предложения.

1.There … a house near the river.

2.There … two cinemas in the town.

3.There … a sports centre next to the bus station.

4.There … a lot of swimming pools in the city.

5. There … a hospital opposite the museum.

6.There … a high building over there.

2.Поставьте предложения в вопросительную форму.

1.There’s a lawn in front of the house.

2.There’re trees behind the house.

3.There’re towers in the castle.

4.There’re ravens on the lawn

5.There’s a ghost in the attic.

3.Поставьте предложения в отрицательную форму.

1.There’re two portraits on the wall.

2. There’s a door to the cellar.

3.There’re stairs to the attic.

4.There’s a fireplace between the windows.

5.There’s a table in the middle of the room.

4.Дайте краткие правдивые ответы на вопросы (Yes, there is/No, there isn’t,

Yes, there are/ No, there aren’t).

1.Is there a sports centre in Dolgoprudny?

2.Is there a swimming pool in Dolgoprudny?

3.Are there any towers in our town?

4.Are there any shops  in our town?

5.Are there any museums in our town?

6.Is there a ghost in your house?

5.Переведите на русский язык.

1.There was a fireplace in the palace. It was big.

2.There was a fortress in the middle of the town. It was old.

3.There were a lot of portraits on the walls. They were beautiful.

4.There were some horses on the lawn. They were strong.

6.Вставьте нужное слово this - это, этот, эта/ these-эти.

1….scary castle

2….high tower

3….hungry ravens

4….brave knights

5…frightening prison

6…old palaces

7….beautiful jewels

8…stupid prince

7.Вставьте требуемый по смыслу предлог( in front of, behind, between, in the middle of

opposite)

1.There was a table … the room.

2.There is a tall tower …the two palaces.

3.There is a beautiful park …the museum.

4.There was a gate … the house.

5.There’s a chair … the fireplace.

UNIT 5

1.Подчеркните сказуемое и переведите предложения на русский язык.

1.I had a bad cough yesterday.

2.He broke his leg last week.

3. She burnt her finger last Monday.

4.I’ve got a very bad fever.

5.Her head often hurts.

6.I fell down yesterday.

2.Выберите нужное слово.

1.He looks (scared, scary).

2.The film was(frightening, frightened)

3. She feels (boring, bored).

4. The book is (boring, bored).

5.They look (excited, exciting).

6.The  towers were(scared, scary).

7.The story is (exciting, excited).

8.The boys look( frightened, frightening).

3.Переведите на английский язык.

Пример: такой же счастливый как - as happy as.

1.такой же высокий как

2.такой же длинный как

3.такой же храбрый как

4.такой же тупой как

5.такой же глупый как

6. голодный как волк

UNIT 6

1.Заполните таблицу.

ПЕРЕВОД

1-Я ФОРМА

2-Я ФОРМА

3-Я ФОРМА

be

fell

had

came

become

break

cut

done

run

hurt

burn

got

won

went

2.Прибавьте окончание –ed- к правильным глаголам. Вспомните правила правописания.

Want, happen, arrive, score, dance, visit, play, try, stop, love, like, call, start.

 

3.Распределите глаголы по правилу чтения окончания –ed.

Jumped, played, dived, collected, passed, climbed, decorated, arrived, liked, travelled,

visited, scored, wanted, stopped, loved, started, watched, happened, tried, tasted, missed

opened, clapped, celebrated, danced, listened, called.

                    d

                       t

                   id

1.listened

1.danced

1.celebrated

 

4.Поставьте предложения в вопросительную форму.

Пример: She played tennis yesterday. –Did she play tennis yesterday?

I got good marks last week. – Did you get good marks last week?

1.They visited China two years ago.

2.He arrived in Brazil many years ago.

3.They decorated the Christmas tree yesterday.

4.We won the game last week.

5.She came home late yesterday.

5.Поставьте предложения в отрицательную форму.

Пример: I watched TV last night. –  I didn’t watch TV last night.

She had a birthday party last Sunday. – She didn’t have a birthday party last Sunday.

1.I collected cards many years ago.

2.He passed a great goal yesterday.

3.They played ice hockey last week.

4.She broke her leg last month.

5.We wrote a test last week.

6.Дайте правдивые ответы (Yes, I did. No, I didn’t.)

1.Did you go to school yesterday?

2.Did you miss school last week?

3.Did you have Maths last Tuesday?

4.Did you travel to Japan last summer?

5.Did you give a birthday party last month?

7.Поставьте предложения в отрицательную форму.

1.He was ill last month.

2.I helped my friend with his homework yesterday.

3.They were at the cinema last Saturday.

4.I fell from the tree a week ago.

5.We were in the UK last spring.

8.Поставьте предложения в вопросительную форму.

1.We were in the swimming pool last Sunday.

2.I got an e-mail from my pen pal yesterday.

3.She texted her mum five minutes ago.

4.He was a champion last year.

5.She did gymnastics two years ago.

9.Поставьте вопросы к подлежащему.

Пример: He wanted to play ice hockey. – Who wanted to play ice hockey?

They were at the Zoo yesterday. – Who was at the Zoo yesterday?

 

1.They went to India last winter.

2.We were at the festival last Saturday.

3.He hurt his arm last week.

4.They were very excited.

5.I tasted a banana sandwich yesterday.

10.Образуйте существительные от следующих глаголов и переведите их.

Пример: to play – a player ( играть-игрок)

to run – a runner (бегать – бегун)

1.to dance –

2.to travel –

3.to explore –

4.to sing –

5 to skate –

6.to hunt –

7.to win-

8.to collect-

UNIT 7

1.Составьте не менее 4-х правдивых предложений о себе по примеру.

Пример: I could ride a bike when I was five.

Вы можете использовать следующие словосочетания:

could read, could write, could swim, could roller-skate, could play football, could

 play tennis, could play the piano, could play the guitar.

1.I … when I was…

2.Дайте правдивые краткие ответы на вопросы. Пример:

Could you swim when you were seven? – Yes, I could. / No, I couldn’t.

1.Could you walk when you were one?-

2.Could you ski when you were four? –

3.Could you write your name when you were five?-

4.Could you do sums when you were six?-

3.Задайте  вопросы своему другу или маме (не менее 3-х письменно) по

oбразцу: Could you… when you were…?

4.Напишите сравнительную степень прилагательных и переведите их.

Пример: tall – taller                                     высокий-выше

                happy – happier                            счастливый-счастливее

                big – bigger                                  большой - больше

                interesting – more interesting      интересный – интереснее

1.long –

2.fast –

3.dangerous-

4.stupid-

5.gloomy-

6.dark-

7.heavy-

8.sharp-

9.hot-

5.Заполните таблицу по образцу. Обязательно переведите все формы

 прилагательных.

tall- высокий

taller- выше

the tallest – самый высокий

dangerous -опасный

more dangerous- опаснее

the most dangerous –самый опасный

fast

the heaviest

more stupid

the hottest

sillier

the most exciting

big

sharper

boring

6.Переведите на русский язык.

1.The Volga is longer than the Don.

2.Russia is bigger than Australia.

3.I’m taller than my friend.

4.Monkeys are cleverer than cats.

5.Your school bag is heavier than mine.

6.Crocodiles are more dangerous than snakes.

UNIT 8

1.Образуйте множественное число от данных существительных и

Распределите их в таблице по правилам чтения окончания -s(es)

 

 a fairy, a queen, a princess, a prince, a witch, a beast, a pirate, a king, a wizard, a soldier,

a scarecrow, a curtain, a ball.

              s

                      z

                     iz

2.Распределите существительные по парам: единственное число – множественное

число.

1.teeth

2. a man

3.women

4.a foot

5.a woman

6.mice

7.a sheep

8.deer

9.a tooth

10.children

11.men

12.a mouse

13.a deer

14.a child

15.sheep

16.feet.

3.Поставьте вопрос к подлежащему и дайте краткий ответ.

Пример: They are playing basketball. – Who is playing basketball?

                                                                 -They are.

1.They are eating meat.

2.We’re skiing.

3.I am running fast.

4.You’re drawing a portrait.

5.He’s playing the violin.

4.Выберите нужную форму глагола.

1.He (wins, won, will win) a gold medal in 2008.

2.I (did, will do, do) judo next year.

3.She (will go, goes, went) skating every Sunday.

4.Martin (burnt, will burn, burns) his finger last week.

5.The festival (will take place, took place, takes place) every year.

6.I (am, was/were, will be) in class 5 next year.

5.Задайте уточняющие вопросы к следующим предложениям.

1.He ran two kilometres. (When….?)

2.I saw some wild animals.(Where…?)

3.Someone broke the window.(Who …?)

4.She missed a PE lesson yesterday.(Why….?)

5.Something happened to him.(What….?)

6.I read yesterday morning.(What….?)

7.We got some e-mails last week.(How many…?)

6.Составьте предложения из данных слов.

1.ugly, came, Two, to the castle, fairies.

2.sleep, a thousand years, Did, the princess, for,?.

3.didn’t, the, island, huge, sail, The pirates, to.

4.dance, Where, the King’s daughters, did,?.

5.helped, people, his, A, soldier, brave.

7.Напишите 3 степени сравнения прилагательных и переведите их

(stupid, kind, ugly, beautiful, handsome, wise, wicked, brave, cowardly).

silly-глупый

sillier -глупее

the silliest – самый глупый

boring- скучный

more boring- скучнее

the most boring- самый скучный

UNIT 9

1.Переведите на английский язык.

Пример: as big as - такой же большой как

               bigger than -больше чем  

               as interesting as - такая же интересная как

               more interesting than - интереснее чем

1.такой же голодный как

2.голоднее чем

3.такой же злобный как

4.храбрее чем

5.красивее чем

6.такой же мудрый как

7.уродливее чем

8.такой же глупый как

2.Вставьте as или than , обращая внимание на  форму прилагательных.

1.Brazil isn’t as big …Canada.

2.Bears are sillier … foxes.

3.Pirates aren’t as brave … they think.

4.They are more cowardly … they think.

5.That fairy wasn’t as kind …we hoped.

6.The scarecrow is wiser … he thinks.

3.Переведите на русский язык.

1.It got dark.

2.It is getting dark.

3.It gets hot in summer.

4.It got cold yesterday.

4.Поставьте предложения в отрицательную форму и переведите их.

Пример: You have to swim across the river. – You don’t have to swim across the river.

Ты должен переплыть реку. – Тебе не нужно переплывать реку.

1.You have to go over the bridge.

2.We have to go through the park.

3.They have to sail across the lake.

4.I have to go back to the river.

5.You have to go round the mountains.

5.Переведите предложения на русский язык и придумайте 2 своих.

Пример: These are caves.-  Это пещеры.

1. These are bridges.

2.These are mountains.

3.These are castles.

UNIT 10.

1.Вставьте How или How well. 

1….can you speak English?

2….do you get to Moscow?

3….can you draw?

4….can the fairy help the princess?

5…can you play tennis?

6 …did the Frog Princess turn into the princess?

2.Вставьте артикли, где это необходимо, заполните таблицу.

континенты, части света

страны

города

реки, моря

озёра

 

1….Europe

2….USA

3…North America

4…Thames

 5…Blue Lake

6…White Sea

7…Central Asia

8….Italy

9…New Zealand

10…Baikal

11…Volga

12…Red Sea

13…Berlin

14….London

15 … Australia

16…UK

17…Russia

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация. Лексико-грамматические упражнения на базе лексики и грамматики урока 10 учебника английского языка Для VI класса школ с углубленным изучением английского языка авторов О.В. Афанасьевой, И.В.Михеевой.

 Презентация. Лексико-грамматические упражнения на базе лексики и грамматики  урока 10           учебника английского языкадля VI класса школ с угл...

Грамматические упражнения по темам Past Simple, Present Perfect

Упражнения разработаны для закрепления знаний по грамматическим темам: Past Simple, Present Perfect....

Грамматические упражнения по английскому языку 4 класс

В данном материале представлены грамматические упражнения для учащихся 4 классов...

Грамматические упражнения - приятное и интересное занятие

Умение говорить на иностранном языке предполагает хорошее владение практической грамматикой. Грамматические же навыки не только приобретаются, но и утрачиваются. Поэтому нужна постоянная работа ...

Грамматические упражнения как способ формирования и развития творческого потенциала личности ребенка на уроках английского языка

Независимо от возраста учащихся, наибольшую сложность представляет обучение грамматике, следовательно, необходимы альтернативные технологии, способные создавать на занятиях такие ситуации, когда детям...

Грамматические упражнения для 6 класса по теме "Страдательный залог" из сборника грамматических упражнений

Данные упражнения помагают учащимся отработать навыки употребления Страдательного залога....