Презентация к открытому уроку - "School is great" (5 класс)
презентация к уроку по английскому языку (5 класс) по теме

Бадмаева Любовь Борисовна

Презентация к открытому уроку для учащихся 5 классов - "School is great"Данный материал представляет собойавторскую разработку заключительного урока раздела 1 по теме "Hello! Nice to see you again" (УМК Биболтовой М.З., Трубаневой Н.Н,) Урок- игра, соревновани по теме "Шкоал - это здорово!" направлнно на обобщние, систематизацию и актуализацию. Подбор материала урока сдлан таким образом, Чтобы учащиеся могли продемонстрировать свои способности во всх видах речевой деятельности.

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon school_is_great_.ppt1.07 МБ
Microsoft Office document icon plan_uroka_-school_is_great.doc73.5 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

SCHOOL IS GREAT ! Автор: Бадмаева Л.Б. Учитель английского языка ГБОУ СОШ № 323

Слайд 2

Time for school Bring your notebook, bring your pens Bring your schoolbag, too Bring your books, call your friends Bring them all with you. It’s time for school, hooray. Hooray Hurry up, it’s first day It’s time for school, it’s lots of fun School is great for everyone. English, Maths and History Art and Science, too Music and Georgraphy Are fun for me and you.

Слайд 3

School objects: A ruler An eraser A pencil sharpener A pencil case A notebook An atlas A blackboard A book A school bag A pen A pencil A notepad A timetable

Слайд 4

What is school for you ? school uniform report cards subjects homework good marks teachers sport classmates bad marks I’m sure, school is… I believe, school is…

Слайд 5

GAmE « Noughts & crosses » March the sounds and letters sh th ph ch ck [ ∫ ] [ f ] [ θ ] [ t∫ ] [ ð ] [ k ]

Слайд 6

sh th ph ch ck [ ∫ ] [ f ] [ θ ] [ k ] [ t∫ ] [ ð ]

Слайд 7

Wordchain glueraserulersharpenerpenotebooktimetabledeskschoolbag

Слайд 8

Opposites Bad marks Ask Strict Nickname Usually To get Clever questions Silly questions Good marks Kind Answer Yesterday Name To give

Слайд 9

Bad marks – good marks Ask – answer Nickname – name To get – to give Strict – kind Usually – yesterday Clever questions – silly questions

Слайд 11

Present simple Every day Get - Go – Have – Work – Eat – Do – Watch - Past simple yesterday Got Went Had Worked Ate Did watched



Предварительный просмотр:

School is great

Бадмаева Л.Б.

Учитель английского языка

ГБОУ СОШ № 323

Аннотация к уроку:

  1. Предмет: английский язык
  2. Класс: 5
  3. Продолжительность занятий: 45 мин.
  4. УМК: Enjoy English – 5 М. Биболетова, Н.В. Добрынина, Н.Н. Трубанева

Unit I:Hello! Nice to see you again!

Jesson: Talking about school.”

  1. Оборудование урока: компьютерная презентация , карточка с заданиями,  СД с записью текста для аудирования, СД (диалог-интервью), магнитная доска, компьютер и проектор, картинка по т. «Школа. Рабочий день», игровое поле «Крестики-нолики».
  2. Тип урока и форма его проведения:

Урок закрепления и обобщения знаний и способов деятельности. Урок-игра.

  1. Список литературы к уроку.
  • Биболетова М.З., Трубнева Н.Н. “ Enjoy English-5” учебник английского языка для общеобразовательных школ, издательство «Титул», Обнинск, 2008.
  • Биболетова М.З., Трубнева Н.Н. «Книга для учителя к учебнику Enjoy English-5 », Издательство «Титул», 2009.
  • Рабочая тетрадь к учебнику английского языка «Enjoy English -5» издательство «Титул», Обнинск, 2009.

Конспект урока.

Обучающие цели: активизация ранее изученного лексико-грамматического материала при помощи игр, конкурсов, диалогов;

  • Совершенствование навыков аудирования и говорения на базе диалогического текста.

Развивающие цели:

  • создание условия для логического мышления, обобщения и языковой догадки ч/з организацию взаимопроверки, анализа и сопоставления.

Воспитывающие –

  • Создать условия для воспитания целеустремленности, трудолюбия, уменя работать в коллективе ч/з организацию групповых форм работы.

Структура урока.

  1. Организационный момент

Объявление темы и цели урока

  1. Речевая зарядка

Актуализация навыков чтения (выразительное чтение стихотворения), лексики по теме

Развитие  умения и навыков монологической речи на основе прочитанного стихотворения.

  1. Основная часть. Игра («Крестики-нолики»/ «Crosses and Zeroes»)
  1. Фонетический конкурс
  2. Лексические конкурсы:

Игра «Wordchain»

Игра «Opposites»

  1. Аудирование «Interview»
  2. Диалогическая речь.

Act your own dialogues.

  1. Динамическая пауза

(разигрывание сценки «Cringe story»)

  1. Автоматизация грамматических навыков

Монологическая речь («Wake up») – работа в группах по картинке

  1. Заключительная часть урока. Подведение итогов, домашнее задание. Рефлексия деятельности на уроке.

Ход урока:

  1. Организационный момент.

Задачи:

- проверить наличие необходимого оборудования;

- ввести учащихся в атмосферу иноязычного общения

- сообщить учащимся тему и цели урока

Т: Good morning, children. I am glad to see you.

Sit down, please!

 Слайд I Look at the screen and read the theme of the lesson. Can you translate it? ( Учащийся читает и переводит).

- Right! Today at our lesson we’ll

- Speak about school subject and objects, your school activities

- Listen to two students talking about their school;

- act out your own dialogues;

- play games to improve your pronunciation and increase your vocabulary;

- describe picture and solve the crosswords.

Are you ready? Let’s start.

  1. Речевая зарядка.

Т: Ok! Look at the screen! You see the poem “School is great”. Can you read it?(выразительное чтение стихотворения в режиме Р1-Р2-Р3)

Р1:

Bring your notepad, bring your pens

Bring your schoolbag, too

Bring your books, call your friends

Bring them all with you

P2:

It’s time for school, hooray, hooray

Hurry up, it’s first day

It’s time for school, it’s lots of fun

School is great for everyone

P3:

English, Maths and History

Art and Science, too

Music and Georgraphy

Are fun for me and you:

T: Thank you, children. Your reading is very good.

Please, answer to my questions:

  1. What school subjects can you find in the poem?

( работа в режиме Т->Р1, Р2, Р3 … Cl)

  • English, Maths, History, Art, Science, Music, Geography

T: Very good! What school object can you find in the poem?

T->P1, P2, P3 (учащиеся называют) : notepad, schoolbag, books.

Слайд3

Т: You are right! Can you name what school objects you bring to school every day?

Look at these words. The table will help you to answer my question.

T->P1, P2 … P10 : a Ruler, an craser, a pencil sharpener, a glue, a notebook, an atlas, a blackboard, a book, a schoolbag, a pen, a pencil, a diary.

T: I see, you are good and responsible pupils.

You are ready for every lesson.

I think school is very important part of our life.

Please, say, what is school for you?

Слайд № 4

P1 – As for me, school is my teachers and classmates.

P2 – I’m sure, school is my favourite school subject IT and PE

P3 – I believe, school is my friends.

P4 – I think, it’s a lot of homework.

P5 – I believe, it’s good and bad marks.

P6 – I’m sure, it’s my hobbies: sport and dancing.

P7 – As for me, it’s lots of fun.

T: Well, I see you like you school

3. Основная часть.

T: It’s time for our game “Crosses and Zeroes” (На магнитную доску вывешивается таблица из зачета с заданиями).

Look at the blackboard. You see the table for our game. Each group will open one of the squares of the table and do the task. So which group will be the best that group put the cross or zero into the square. At the end of the lesson we’ll count the crosses and the zeroes and will name the winner of our game. ( Команды по очереди открывают клетки игрового поля и выполняют задания. Команда, победившая в данном конкурсе, получает право поставить свой знак «крестик» или «нолик» в открытую клетку. Выигрывает команда, закрывшая своими знаками большее количество клеток) Игровое поле

1

2

3

4

5

6

7

8

Слайд № 5

Задание № 1

Фонетический конкурс:

  1. Match the sounds and the letters
  2. Name the words with these sounds.

( Каждая группа получает карточку с заданиями. Выигрывает команда, которая первая верно справится с заданиями.)

T -> Gr: sh – English, British, sharpener.

Ch: Lunch, teach, French

Th: Maths, thing, think

Ph: phone, Geography, Physical, Education.

Ck: nickname, clock

Слайд № 6 (Взаимопроверка, Обмениваются готовыми заданиями, проверяют ошибки по слайду № 6)

Слайд № 7

Задание № 2

Лексические конкурсы.

Игра “Wordchain”.

T: Look at the screen. You can see the wordchain. Please, find and write down as many words as you can (Выигрывает команда нашедшая больше слов).

Слайд № 8

Задание № 3

“Opposites”

(Преобразовать слова и словосочетания с противоположным значением. Работа в режиме P – Gr):

Bad marks – good marks

Ask – answer

Strict – kind

Nickname – name

To get – to give

Usually – sometime

Clever questions – silly questions ( answers)

Слайд № 9

Взаимопроверка: группы обмениваются карточками с выполненными заданиями и проверяют ответы по слайду

Задание № 5

Аудирование “ Interview” Ex. 20p 12 “Enjoy English-5”

T: Attention children: It’s time for Interview.

  1. Listen to the students talking about their school and fill in the table.

(Приложение № 1. Раздается на каждый стол. Ответы вписываются каждым учеником.)

Topics

Dima

Masha

Age

Favourite subject

School uniform

Hobbies

  1. Контроль аудирования
  2. Презентация диалога «Интервью»  в режиме Р1<->Р2, Р3<->Р4 (домашнее задание)

Задание № 6

T: Well, now act out your own dialogues

P1 – Hi, my name is … What’s your name?

P2 – Hi, my name’s … What form are you in?

P1 – I’m in the 5th form. And you?

P2 – So am I. How old are you?

P1 – I am … What’s your favourite subject at school?

P2 – English, History and Maths. And what about you?

P1 – Maths and IT. By the way do you wear school uniform.

P2 – Yes, we do. Boys wear dark trousers and blue or white shirt. As for the girls they can wear blue skirts and a white blouse. I think your school uniform is the same.

P1 – fortunately, we don’t wear school uniform. I go to school in a jeans and t-shirt.

Динамическая пауза

“ A cringe story” (приложение № 3)

Т: School is not only classmates, good and bad marks, homework, strict teachers but it’s also lots of funny adventures and cringe stories.

Let’s act out one of these.

(Группа учащихся становится друг за другом «паровозиком» и, проговаривая хором, выполняют действия, о которых рассказывают. На груди у учащихся буквы со словом

S

C

H

O

O

L

На спине:

S

U

N

D

A

Y

У другой группы

C

R

I

N

G

E

 

Акцент делают на эти слова, произнося которые, учащиеся поворачиваютя то лицом, то спиной.

Cringe story!

I was walking, walking, walking fast

I was late ( clap- clap)

I was late (clap- clap)

I was running, running, running fast

I was hot ( clap- clap)

I was hot ( clap- clap)

So I took a bus

And I got a ride

And I came to school

Just on time ( clap- clap)

Right at 9 ( clap- clap)

But on Sunday!

Cringe!

Т: Thank you, children! Sit down, please.

It’s really cringe tory:

Задание № 7

Слайд 10 “ Wake up!”

Every morning your mother says to you, “ Wake up! It’s time to go to school!”

I wonder how you spend your day.

Look at this picture and try to tell us about your day. (Каждой команде даны ключевые глаголы для описания распорядка дня. Одна группа составляет рассказ в Present Simple, другая – Past Simple)

Т: You stories well done. But now it’s time to discuss your timetable

Задание  № 8

Your portfolio “Whose timetable is the best?” (От каждой группы ученик делает презентацию расписания урока на англ. языке. Команды обмениваются вопросами)

Р1<-Р2,Р3,Р4

Примерные вопросы:

I команда: 1) What subject do you have on Monday?

  1. What is your favourite subject?
  2. What do you do on P.E. lesson?

II команда 1) How many lessons do you have every day?

2) Do you have any new subjects this year?

3) What do you do on Maths lesson?

Заключение. Итоги урока. Рефлексия :

T: Thank you for your work. You were really great and active. Now it’s time to count our “zeroes” and “crosses” and will name the winner of our game. The winner is … Do you like playing games at the lesson? Please choose a picture with a face according to your mood.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок "School Rules" , 5 класс

Урок включает эмоциональ­но-яркие, нетрадиционные методы и приемы обучения, которые не просто повышают мотивацию обучения детей, но и служат развитиюих способностей....

Презентация, конспект открытого урока математики в 9 классе "Умножение и деление целых чисел на трёхзначное число в пределах 1 000 000"

Урок выработки практических умений. Презентация, конспект урока могут быть использованы учителями коррекционной школы VIII вида,работающими по учебнику Антропов А.П., Ходот А.Ю., Ходот Т.Г. Математика...

Открытый урок "School"

Открытый урок был проведен в декабре 2012 года. Урок был в 5 классе (общеобразовательного уровня). Учебник Биболетова....

План-конспект открытого урока "School life".

План-конспект открытого урока "School life". Для учащихся средней школы....

Открытый урок "School friends are for always"

Методическая разработка для 7 класса...

План-конспект урока "Schools in Britain" 9 класс

План-конспект урока в 9 В классе...

Открытый урок School is fun

Открытый урок School is fu...