Открытый урок по теме "Школа" 5 класс. Ильясова Лилия Адиулловна
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

Открытый урок по теме "Школа" в 5 классе по учебнику Биболетовой "Enjoy English".

Скачать:


Предварительный просмотр:

Открытый урок по английскому языку по теме «School», 5 класс. Ильясова Лилия Адиулловна

Цель: применить полученные знания и умения на практике с последующим

            выходом на монологическое высказывание по теме.

Образовательные задачи:

- учить учащихся пользоваться изученным лексическим и грамматическим

  материалом

- обсуждать проблемы по теме в диалогической и монологической речи

Воспитательные задачи:

- прививать чувство любви к своей школе

- воспитывать коммуникативную иноязычную культуру

Развивающие задачи:

- развивать навыки аудирования, письма, чтения и говорения

- учить самостоятельно решать проблемы на основе изученного материала

Формы:

- коллективная

- групповая

- парная

Методы:

- эвристический

- частично-поисковый

Оснащение: доска, игрушка, следы.

Ход урока.

1). Организационный момент

T – Good morning, my dear friends! I am glad to see you. Take your seats and let`s begin our lesson.

- How are you today?

- What date is it today?

- What day of the week is it today?

- Is it Wednesday or Friday?

- What season is it now?

- It is autumn, isn`t it?

- What is the weather today?

- Do you like autumn? Why?

- Who is absent?

           Okay, well done. Good for you.

2). Сообщение плана

T – So today we`ll continue our work on the topic. We`ll train the words, recite some poems, read, write, make up dialogues and work in groups.

3). Фонетическая зарядка

T – Let`s repeat some sounds, first of all:

[o], [w], [f], [s], [z], [ou], [au], [o:]

T –   Do you remember our poems?

P1 – One, two, three, four                         P2 – One, two, three, four, five

        Mary at the cottage door,                           I caught a fish alive.

        Five, six, seven, eight                                 Six, seven, eight, nine, ten

        Eating cherries from the plate.                   I let it go again.

                                                                   

P3 – Fuzzy Wuzzy was a bear                   P4 – Mr. Brown, Mr. Brown

        Fuzzy Wuzzy had no hair.                         Are you going down town?

        Fuzzy Wuzzy wasn`t fussy,                       Could you stop and take me down?

        Was he?                                                      Thank you, kindly Mr. Brown.

P5 – I have a mother, I have a father,

        I have a sister and a brother.

        Father, mother, sister, brother,

        Hand in hand with one another.

4). Речевая зарядка 

T – Do you remember what the name of our topic is?

Pupils – It is school.

T – What associations do you have with the word school? (дети называют ассоциации, выходят и сами записывают их на доску)

 

                         

T – Before speaking about all these things, let`s remember the words we need.

Say after me, please.

  • school                                                       * classroom
  • teacher                                                     * blackboard
  • timetable                                                  * paints
  • uniform                                                    * mark
  • subject                                                      * break
  • miss                                                          * do experiments
  • Literature                                                 * get smarter
  • Physical Education                                  * discuss problems
  • Information Technology                          * count, read, write

T – Good for you.

T – So today you are teachers.

1. проверка лексики

* на уровне слова

P1 – takes a soft toy and throws it to his classmates naming the word and asking to translate it from English into Russian;

P1 – break    P7 - перемена

* на уровне словосочетания

P2 – the same task but asks to translate the words from Russian into English;

P2 – кабинет    P8 – classroom

* на уровне предложения

T – на полу раскладываются следы, учащиеся переводя предложения с английского на русский и наоборот, шагают по следам;

T – My school is very big and beautiful.  

P9 – Моя школа большая и красивая и т.д.

2. T – Try to guess or give synonyms playing a game “duel”

* a subject where you run, jump, play games (PE)

* begin (start)

* a clever student (bright)

* visit different countries (travel)

* the second name (nickname)

* class (form)

* go to school to … (study)

* a subject where you count, do sums (Maths)

* a plan of subjects (timetable)

* a subject where you learn how to use a computer (IT)

 * a subject where you translate, listen to a cassette recorder, recite poems (English)  

   

     Thank you very much. You made me sure that you know the words quite well. But can you write them? Let`s write a lineword (учащиеся выходят к доске и пишут слова по теме, взяв за основу слово timetable)

                                    P

                                   A                 W              

                                    I  U             R       S       B

                                   N  N       D   I  M  U  C  R

                                   T  I   M  E  T  A  B  L  E

                                   S  F    I   S   E  R   J  A  A

                                       O   S   K      K   E  S  K

                                       R   S                  C  S

         M                      T  R

       O

       O

       M

T – Very nice. Thank you.

5). T – Some associations are connected with favourite subjects, learning new things. Let`s speak about them. Answer my questions, please. 

- Do you like to go to school? Why?

- What subjects do you study?

- What are your favourite ones?

- What do you do at your PE lessons? (учащиеся отвечают на вопросы учителя, снимая трудности следующего задания).

T - Now imagine that one of you is a student from Great Britain, another one is a student from Russia. Let`s make up your dialogues speaking about your school.

e.g. P1 – Hello, Dasha!

       P2 – Hi, Mary!

       P1 – How are you?

       P2 – I am fine, thanks. And you?

       P1 – I am OK. Thank you. Do you go to school?

       P2 – Yes, I do. I go to school and I like it very much. What about you?

       P1 – I go to school, too, but I don`t like it really.

       P2 – What are your favourite subjects?

       P1 – As for me I like English and Russian. And you?

       P2 – I like many subjects such as Maths, Biology, Literature, English and …..

       P1 – How many lessons a day do you have?

       P2 – We usually have five, but sometimes six. What do you do at English?

       P1 - We read, write, listen to a cassette recorder, play, recite poems by heart.

       P2 – Do you like your teachers?

       P1 – Yes, some of them. They are kind, helpful, clever and understanding.

       P2 – I`d like to visit your school and see everything with my own eyes. Bye.

       P2 – Bye-bye.

T – Well done!

6). Another association is connected with teacher and pupils. Let`s work in groups. One group is a group of teachers, another is a group of pupils. Tell us what teachers and pupils must or mustn`t do. ( на доске подстановочная таблица)

                 pupils              must

As we are                 we                  …………. за основу берётся упражнения

                 teachers         mustn`t                      из учебника.

T – So you are quite right.

7). Монологическое высказывание.

T – We know it for sure that schools in Russia are different from schools in Great Britain. Open your books at p.7 ex. 4 and tell us a few words about schools in Russia. Don`t forget that all of you should speak. (учащиеся оформляют мини монологическое высказывание по цепочке).

P 1 – I would like to tell you some words about school in Russia.

P2 – In Russia people begin to go to a secondary school at 10/11.

P3 – A school year starts in September.

P4 – It finishes in May.

P5 – Russian students have many subjects such as ……. .

P6 – They do not wear a school uniform.

P7 – A lesson lasts 45 minutes.

P8 – Students have many holidays: winter, spring, summer, autumn.

P9 – Russian students go to school because they learn new things, get smarter, get good marks.

P10 – We like our school.

T – Very well, thank you.

8). Домашнее задание

T - So your homework is to speak about your school.

9). Рефлексия

T – Do you like our lesson? What did you like most of all? Why?

What marks do you deserve? Why?

P1 ……, P2 ……, P3 ……, P4 ……

T - I am satisfied with your work. You really did your best today. Well done.

I`ll give you …….

The lesson is over, you may be free.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация к открытому уроку"Путешествие" 5 класс английский язык Ильясова Лилия Адиулловна

Презентация используется к открытому уроку"Путешествие" 5 класс английский язык. Возможны и другие варианты использования презентации: мероприятия, конкурсы....

Открытый урок"Путешествие"5 класс английский язык Ильясова Лилия Адиулловна

"Путешествие"-открытый урок, грамматика Present Perfect 5 класс английский язык, урок с презентацией....

Презентация к открытому уроку "Времена года" 5 класс, Ильясова Лилия Адиулловна

Презентация к открытому уроку "Времена года" в 5 классе. Можно использовать как на уроке, так и на мероприятии....

Конспект открытого урока в 5 классе на тему "Открытие Антарктиды"

Конспект открытого урока в 5 классе на тему "Открытие Антарктиды"...

Материалы к открытому уроку географии 5 класса "Открытия русских путешественников"

Разработка содержит технологическую карту урока географии в 5 классе по теме "Открытия русских пуьешественников",  разработанну.ю в соответствиии с ФГОС ООО,...

Открытый урок в 5 классе " История географических открытий "

Знакомство детей с открытием Австралии и Антарктиды....