план-конспект урока по английскому языку "Искусство и дизайн. Тадж Махал"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

Князева Татьяна Владиславовна

Урок составлен на основе рабочей программы по УМК - учебник курса «Английский в фокусе», пятый год обучения, 5-й класс (авторы Н.И.Быкова, М.Д.Поспелова, В.Эванс, Дж.Дули).

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_uroka.doc50 КБ

Предварительный просмотр:

Урок составлен на основе рабочей программы по УМК - учебник курса «Английский в фокусе», пятый год обучения, 5-й класс (авторы Н.И.Быкова, М.Д.Поспелова, В.Эванс, Дж.Дули).

План-конспект урока по английскому языку в 5 классе на тему

   “ Home, sweet home”

План-конспект урока чтения

по теме “Art and design. Taj Mahal.”

Тип занятия: урок чтения.

Цель урока: развитие коммуникативных компетенций в различных видах деятельности

Задачи урока:

  • изучение новых слов;
  • активизация лексико-грамматических навыков и навыков чтения;
  • развитие навыков аудирования;
  • развитие навыков монологического высказывания с опорой на текст;
  • способствование интересу к памятникам архитектуры.

Речевой материал:

  • продуктивный грамматический – обороты there is/ there are;
  • продуктивный лексический – inside, outside, beautiful, garden, building, wall;
  • рецептивный лексический: eight wonders, brick, glass, marble, stone, wood, dome, minaret, pool.

Оборудование: доска, проектор, раздаточный материал, наглядный материал (грамматические структуры: there is/ there are), иллюстрации.

План учебного занятия:

  1. Организационный момент.
  2. .Проверка домашнего задания.
  3. Фонетическая зарядка.
  4. Сообщение темы и цели занятия
  5. Введение новых лексических единиц.
  6. Упражнение в завершении.
  7. Практика аудирования.
  8. Поисковое чтение.
  9. Сообщение по теме с последующим заданием.
  10. Упражнение на формирование монологической речи.
  11. Домашнее задание.
  12. Подведение итогов занятия.

 

Ход урока

1. Организационный момент.

  1. Приветствие.

- Good morning children!

- I'm glad to see you!

  1. Беседа с дежурным.

      - What is the date today?

- What day is it today?

  • Who is absent?
  • Did you sleep well tonight on your beds? Was it warm in your bedrooms?

2. Проверка Домашнего задания.

-Today we continue to study the module “Home,sweet,home”. We have already learned the words on topic my flat, my bedroom and for today you even prepared your projects  about your bedrooms. But before let' s revise some words:

3.Фонетическая зарядка

there is/ there are

bedroom

in front of

behind

block of flats

inside          

outside          

garden

floor

building

beautiful

wall    

 So welcome! Here are your pictures.

 Thank you for you projects! Well done.

4. Сообщение темы и цели занятия.

And now look at the picture. (Слайд №1) What do you see?

They are  typical buildings for  Russia. We live in such blocks of flats. But children would you like to live in an unusual building? For example in this one? Vanya, do you want to live here? (слайд №2) Do you know what building it is?

It/ s a famous palace the Taj Mahal. Today we  are going to visit the Taj Mahal.. Итак, ребята сегодня мы узнаем об одном из чудес света современного мира, о прекрасном дворце Тадж Махал.

Он не только прекрасен своей архитектурой, он построен уникальным образом. Он такой единственный в мире. Почему его признали чудом света. На этот вопрос   мы и попробуем дать ответ в конце урока.  So, our lesson is “Art and design. Taj Mahal.” We have a plan. We should get information under  the next headings:

 -name;

-place;

-colour /materials;

-inside;

-outside.

 During the lesson you will get “stars” for your work and correct answers. Is it  clear? So, good luck!

-Look at the blackboard (слайд 3) What do you think what we are going to discuss first?

Look at the picture and at the plan.

We will discuss the materials.

Here are new words for you, repeat after me,please.

5. Введение новой лексики. Слова по теме «Искусство и дизайн»:

is made of/ are made of

dome, minaret, pool, glass, marble, stone, brick, wood, wonder, pearl;

-What words are connected with the word “materials”

glass

stone

brick

wood

 

6. Упражнение в завершении.

1) This house is made of … marble.

2) These buildings are made of … glass.

3) This cottage is made of … bricks.

4) These castles are made of … stone.

5) This house is made of … wood.

7. Развитие навыков аудирования с извлечением требуемой информации .

  • Уou are to listen and understand the information about what material the Taj Mahal made of. And then we will do the task that is given to you on your desks. Are you ready? Mark the sentences True or False. (Приложение 1)

1. The Taj Mahal is in Russia. F The Taj Mahal is in India, in Agra.

2. The palace is made of bricks.F It is made of marble.

3. In the sun shine the marble shines with pink, yellow and grey colours.T

4. There are 3 floors inside the Taj Mahal. F There are 2.

5. The Taj Mahal is a fantastic building.  T

8. Развитие навыков поискового чтения:

-Open your books at page 53, Ex. 1, read the text about Taj Mahal and be ready to answer my questions. Give me please your full answers. (Приложение 2).

-Where is theTaj Mahal?(It is in Agra, India.)

-What is it made of?

-What colours does the marble shine?

-What does the main dome look like?

-How many minarets are there?

-How many floors are there inside?

-What is there outside?

-Is the Taj Mahal small building?

-Is the Taj Mahal fantastic building?

9.Сообщение по теме (история создания дворца). Работа с одаренными детьми:

-Now, let’s listen to the story about the history of Taj Mahal. After it you will do the test.(Приложение 3)

     The Taj Mahal was built under Mughal Emperor Shah Jahan in memory of his favorite wife, Mumtaz  Mahal. The building of the Taj Mahal began in 1631 and it was finished about 22 years later in 1653. About 22,000 workmen built the Taj Mahal. The most famous part of the monument is the tomb of Mumtaz  Mahal with its white marble dome.

     The Taj Mahal is  one of the wonders of the Modern world. It is a monument.

-What new information did you learn? Choose the right variant. (Приложение 4)

1.Who was the Taj Mahal built under?

A. Mumtaz Mahal                 B. Shah Jahan                 C. about 22 000 workmen

2.Who was Mumtaz Mahal?

A. Emperor's mother             B. Emperor's daughter     C. Emperor's wife

3. Today The Taj Mahal is ...

A. a monument                       B. a super market            C. a museum

-Now, give you test to your partner and let's check it together.(0 ошибок — 2 звезды, 1 ошибка — 1 звезда, более 2-х — ни одной)

10. Упражнение на формирование монологической речи. (слайд 18).

-Make notes under these headings, then describe the Taj Mahal to your classmates.

-name;

-place;

-colour /materials;

-inside;

-outside.

11. Домашнее задание.

Учитель: Now it’s time to write down your homework. It will be Ex.. 4, p. 53 or you may retell the text about the Taj Mahal.  In Ex.4 you are to describe a famous building in Russia. You can use the plan of our lesson.

Важно обеспечить понимание цели, содержания и способов выполнения домашнего задания. Реализовать необходимые и достаточные условия для успешного выполнения домашнего задания всеми учащимися.

12. Подведение итогов.

Учитель: You worked hard today. How many stars have you got? I think you are stars your selves. You have the following marks… I want to say that you were great today. Thank you for that great lesson. If you have any questions you can ask at any time. Now I can say that the lesson is over. G

Приложения
к уроку английского языка в 5 классе
на тему «Искусство и дизайн. Тадж-Махал» из раздела модуля №3 “Home, sweet home”

Приложение 1

Mark the sentences True or False.(Т or F)

1. The Taj Mahal is in Russia.

2. The palace is made of bricks.

3. In the sun shine the marble shines with pink, yellow and grey colours.

4. There are 3 floors inside the Taj Mahal.

5. The Taj Mahal is a fantastic building.  

Приложение 2

-Where is the Taj Mahal?(It is in Agra, India.)

-What is it made of?

-What colours does the marble shine?

-What does the main dome look like?

-How many minarets are there?

-How many floors are there inside?

-What is there outside?

-Is the Taj Mahal small building?

-Is the Taj Mahal fantastic building?

Приложение 3

1.Who was the Taj Mahal built under?

A. Mumtaz Mahal                 B. Shah Jahan                 C. about 22 000 workmen

2.Who was Mumtaz Mahal?

A. Emperor's mother             B. Emperor's daughter     C. Emperor's wife

3. Today The Taj Mahal is ...

A. a monument                       B. a super market            C. a museum

-Now, give you test to your partner and let's check it together.(0 ошибок — 2 звезды, 1 ошибка — 1 звезда, более 2-х — ни одной)

Приложение 4

Сообщение по теме.

     The Taj Mahal was built under Mughal Emperor Shah Jahan in memory of his

favorite wife, Mumtaz  Mahal. The building of the Taj Mahal began around 1631 and it was completed about 22 years later in 1653. About 22,000 workmen built the Taj Mahal. The most famous part of the monument is the tomb of Mumtaz  Mahal with its white marble dome.

     The Taj Mahal is considered one of the wonders of the Modern world. It is a monument.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект открытого урока по английскому языку в 3 классе

План-конспект открытого урока по английскому языку в 3 классе "В" ГБОУ СОШ №1368Тема урока "Мой дом"Грамматическая тема "Оборот There is/there ara"Учитель Гвоздецкая Р. М...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе. Тема урока: «Would You Like a Cup of Теа?»

План-конспект открытого урока по английскому языку в 5б классе. Урок проведен 21.02.2008 г. по учебнику Климентьва Т., Монк Б., “Happy English” - 5-6 кл. UNIT 9. Учитель - Багдасарян Сусанна Гео...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 6 классе. Тема урока: «Talking about the Famous»

План-конспект открытого урока по английскому языку в 6б классе. Урок проведен 5.10.2012 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 5-6 кл. UNIT 5, Section 2. Учитель - Багдасарян Сусанна...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 8 классе. Тема урока: «Natural Disasters»

План-конспект открытого урока по английскому языку в 8а классе. Урок проведен 4.10.2010 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 8 кл. UNIT 1, Section 5. Учитель - Багдасарян Сусанна Г...

План-конспект открытого урока по английскому языку по СПОТЛАЙТ в 4а классе Тема урока :"Чаепитие"

Открытый  урок в 4А классе английского языка  по теме:  " Чаепитие"ПЛАН-КОНСПЕКТ  по учебнику :Спотлайт 4 класс....