Внеклассные мероприятия по английскому языку для 7-8 классов.
методическая разработка по английскому языку (6, 7, 8 класс) по теме

Хлонь Татьяна Алексеевна

Методические разработки по английскому языку для 6-8 классов: презентация по теме "Здоровье" для 6 класса, урок -проект в 7 классе по теме " Охрана окружающей среды" и внеклассное мероприятие для 7-8 классов по теме " Праздники стран изучаемого языка" о Дне Святого Валентина.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon День Святого Валентина36.5 КБ
Microsoft Office document icon Сделаем мир лучше!35 КБ
Office presentation icon health.ppt386 КБ

Предварительный просмотр:

 Внеклассное мероприятие по английскому языку по теме

 « День Святого Валентина»

                               Подготовила и провела

                        Хлонь Татьяна Алексеевна,

                        учитель английского языка

                             МБОУ-СОШ № «23»

Зал украшен праздничными плакатами в виде сердец, воздушными шарами и открытками - валентинками.

Под звуки музыки выходят ведущие и рассказывают об истории праздника  

P1.   Valentine`s day is a sentimental and romantic holiday. It is the day of sweethearts.

  P2. There are many legends about St. Valentine. The popular symbol of the day is Cupid, the Roman God of love. On February 14, he was killed. Cupid was Christian and married couples contrary the laws of the Roman Empire.

  P1. Whatever the origin Valentine`s Day is celebrated in many parts of the world and is a holiday for both young and old.

  P2.              I have a little valentine

                     That someone sent to me.

                     It`s pink and white,

                     And red and blue,

                    And pretty as can be.

  P1.                     Forget- me- not

                           Are round the edge,

                           And tiny roses too.

                           And such a lovely piece of lace

                           The very palest blue.

                            And in the centre

                            There`s a heart

                            As red as red can be!

                            And on it`s written

                             All in gold `To you

                             With love from me`.

P2.      All songs today are about love.

                             Just wanted to say

                              Have a bright, delightful

                              Valentine`s Day!

        Song ( исполняется песня о любви)

    P1. In the past young people tried to make their wishes come true. The names of the Romans girls were written on slips of paper and put into a jar. Each young man drew a slip. The girl whose name he drew was to be his sweetheart for a girl.

    P2. Would you like to know the name of your sweetheart for a year?  Take a slip of paper and read a name of a girl. ( Мальчики вытягивают из кувшина свернутый листочек бумаги с женским именем)                                                                                          

    P1. In Germany the girls planted onions on St.Valentine`s Day. They thought they would marry the man whose onion sprouted first.

    P2. The ornaments that decorated valentines are symbols of love and friendship.

( Ведущие демонстрируют символы праздника: веер, ленточки, кружева,рис, кольцо, монеты, красную варежку) Each has a special meaning. A fan means `Open my heart`. A ribbon means `You are my girl` or `You are tied up`. Lace means `You have caught my heart in a net`. Rice means a wedding. A ring- a wedding too. A coin means the person would marry someone wealthy. Red mitten- young man doesn`t like you.

Fortune tree. ( На столе красиво оформлено дерево судьбы: на ветках разноцветные листочки , свернутые и привязанные красивыми ленточками. Желающие подходят, выбирают, снимают понравившийся листочек и зачитывают свое  предсказание )

     Song.( Исполняется песня о любви на английском языке из репертуара  группы Битлз)

    P1.      O my luve`s like a red, red rose,

              That`s newly sprung in June.

               O my Luve`s like the melodie

               That`s sweetly play`d in tune.

As fair art thou, my bonnie lass

So deep in luve am I.

And I will luve thee still, my dear,

Till a` the seas gang dry.

     P2.       Till a` the seas gang dry my dear

                 And the rocks melt with the sun.

                 And I will luve thee still, my dear

                 While the sands o`life shall run.

And fare thee weel my only Luve

And fare thee weel a while.

And I will come again, my Luve

Thou it were ten thousand mile .(R.Burns )

(Pupils` translation of a poem)

     P1. Hearts are the most romantic symbols of this day. Let`s play `Heart Game` We need 5 boys and 5 girls.( Проводится игра, в которой участвуют 5 девушек и 5 мальчиков. Они соединяют разрезанные сердца вместе по названиям цветка, тем самым определяются 5 пар, которые отвечают на вопросы об известных влюбленных парах, вслепую рисуют сердце, исполняют танец с бумажными сердцами)

  1. Broken hearts.

( Join together the broken hearts  and make a couple)

  1. Make up the words, names of flowers.

e,o,s,r.

y,d,i,s,a

t,e,m,t,n,o,g,r,o,f,e.

l,o,t,e,v,i

l,i,a,a,o,n,g,m.

(rose, daisy, forget-me-not, violet, magnolia)

  1. Choose a couple.

Lady Di- prince Charles

Yoko- John Lennon

Scarlet- Butler

Josephine- Napoleon

Eve- Adam

Eurydice- Orpheuse

  1. Blind drawing of a heart.
  2. Dancing with paper hearts.

The winners are Queen and King of Hearts.! Определятся победители: Король и Королева Сердец)

    P1. We hope that Valentine`s Day will bring you lots of fun.



Предварительный просмотр:

 Урок-проект английского языка по теме:

 « Сделаем мир лучше»

Подготовила и провела

Хлонь Татьяна Алексеевна,

учитель английского языка

МБОУ СОШ№23

   Цели урока:

Активизировать речевые навыки учащихся и способность последовательно и убедительно доказать свою точку зрения по обсуждаемой проблеме.

Задачи урока:

  1. Совершенствовать навыки говорения в умении высказаться логично и связно.
  2.    Развивать логическое понимание путем содержательного поиска и смыслового выбора при чтении.
  3. Стимулировать учащихся выражать свое отношение к обсуждаемой проблеме.
  4. Воспитывать чувство бережного отношения к природе.

Оборудование урока:

1 Таблица грамматическая.

2.Магнитофон.

3 Рисунки учащихся.

4 Альбом об организациях охраны окружающей среды.

5 Открытки с видами озера Байкал.

6Открытки исчезающих видов.

7 Коробка с предметами, подлежащими утилизации.

8 Раздаточный материал с упражнениями и текстом.

9 Карта мира.

Ход урока

Hello, my friends. How are you? And how is our planet? Why do you think so?

Yes, you are right. How big and beautiful our Earth is. We love our planet, its green fields and vast forests, mountains, rivers and lakes. But all creatures, big or small that live on our Earth need your help. The protection of nature has become one of the most important problems of the 20th century.

This is a subject I want you to work today. Let’s begin our work. You are divided into two groups and each group has a leader. Will you introduce yourselves?

---Our group is called ”A snowdrop”. It is a beautiful spring flower. Spring comes after a long winter sleep and we can see many wonderful flowers in the fields and forests. We mustn’t pick  up flowers.

  • Our group is called “Friends of animals”. Help nature! And nature will help you. The protection of wildlife is our duty.

T-Thank you!

The first task will be the following: find the answer to me questions.

  1. Why is the protection of nature so important? What does it mean- the protection of nature?
  2. Who must work hard to keep our Earth clean?
  3. What can you do personally to protect the nature?
  4. What will happen if we don’t stop polluting the air and the water?
  5. Many animals may disappear from the face of the earth in the near future. What does it mean for man?

T- Now, I’ll give you some cards with pictures and grammar tasks. Look at the pictures of environmental problems and say: what happens if we don’t think about nature? Use Present Passive Simple in your answers.

T- What must we do? What are our duties to help nature?

PP-s: We must (keep our country tidy, mustn’t pick up flowers) etc…

T- The next task is: complete the sentences.

T- Now, children! Can you sum up what has been said and name the environmental problems. Look at the map and mark the places with these problems. Choose the picture to illustrate the problem.

PP-s: The first problem is littering.

The next problem is water pollution.

The important problem is overpopulation.

  • Air pollution
  • Animals which are almost extinct.

T-Yes. For a long time too little attention was paid to the environmental problems. Our planet is in danger. Let’s talk about littering. Litter is not only ugly, but it can be harmful to our streets and wildlife. Here is a box with something in it. You may ask what is there in the box? But look! Three letters R- what can they say us about?

PP-s: These are rules:

  • Recycle
  • Reuse
  • Reduce

T- It’s quite right. Take the things and ask your classmates: how long does the litter last? These notes of exclamation will help you.

PP-s: A glass bottle lasts forever.

A banana peel lasts 6 months.

A traffic ticket lasts 1 month.

A wool scarf lasts 1 year.

A tin can lasts 100 years.

An aluminium can lasts 500 years.

A plastic bottle lasts 400 years.

T-You see, it’s terrible! We create tons of rubbish in the wrong places. We throw away too much. What can you advise? Choose the correct answer on these sheets of paper. What shall we do with aluminium can? ( a plastic bottle, a newspaper, a tin can, a glass bottle)

Advices

  1. The energy saved from one aluminium can will operate a TV set for 3 hours. Recycle aluminium cans!
  2. Don’t buy drinks in plastic bottles. Buy soda and other drinks in aluminium cans or glass bottles, then recycle them.
  3. Use less paper! Save your family’s newspapers and recycle them.
  4. Pick up litter you see as you are walking . When you hike leave the place clean. Recycle glass bottles, tin cans!

T- You are quite right! There is a good saying. You needn’t strive for cleanliness. You should take a broom and sweep your street.

Go on with our work. Let’s read the text that outlines the problems which are spoken today. Before you start reading, Think a little to make the sentences complete. Let’s take turn’s reading.

Look at the photos of a wonderful lake. Do you like them? Now, tell me, what is the main idea of the text?( The Earth is our home. We must keep our Earth clean.)

Give it a heading. (The protection of nature. Environmental problems. Our beautiful lake in danger.)

Read key sentences from the text.

There are many organizations that help to decide the environmental problems. Do you know any of them? (Wildlife Fund, Friends Of Animals, Friends Of the Earth, Greenpeace)

T-I’ve got an album about activities of these organizations. They work to protect the environment from harm. What problems do they help to decide?

I want you to sum up what you have spoken today about. What would you say in conclusion? What must we do to save our beautiful planet?

We are in charge of the planet. Let’s make the world a better place.

Все задания и упражнения выполнялись в группах. Каждая группа с творческими проектами, отражающими разные экологические проблемы, выходит к доске и защищает свои работы.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Презентация к уроку английского языка для 6 класса. Тема: « ЗДОРОВЬЕ» Подготовила Хлонь Татьяна Алексеевна Учитель английского языка МБОУ-СОШ № 23 г.Армавира Краснодарского края

Слайд 2

HEALTH DOES YOUR HEALTH DEPEND ON YOU?

Слайд 4

HEALTH IS ... SPORT

Слайд 5

PE lessons

Слайд 6

HEALTH IS ... EXERCISE

Слайд 7

HEALTH IS ... TAKING VITAMINS

Слайд 8

HEALTH IS ... RIGHT FOOD

Слайд 9

HEALTH IS ... EATING FRUITS AND VEGETABLES

Слайд 11

Vegetables and fruit

Слайд 12

HEALTH IS ... WALKING IN THE PARK

Слайд 13

PROVERBS ABOUT HEALTH An apple a day keeps a doctor away. Good health is above wealth. Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise Здоровье за деньги не купишь. Лук от семи недуг. Кто рано ложится и рано встает, здоровье, богатство и ум наживет.

Слайд 15

Tips for healthy kids Take care of yourself Eat a lot of vegetables and fruit Drink milk for breakfast Don’t watch TV much Don’t play computer games much Don’t eat many cakes and sweets Play sport

Слайд 16

Make up a dialogue

Слайд 17

- Hello! - How are you? That’s a good idea! I’ve got a stomachache. What’s the matter? Hi! I don’t feel well. Thank you. I’m sorry to hear that. You should take some tablets. I hope you’ll better soon.

Слайд 18

FOR FUN Jonathan Beam Likes ice-cream And he is in bed today. He doesn’t eat, he doesn’t sleep, He doesn’t want to play.

Слайд 19

Read the text Last Sunday morning Ronald took part in the football match. It was rather cold. The weather was not fine at all. And it even started to rain. When Ronald came home he had a terrible headache and a red throat. Mother called the doctor. The temperature was high. Doctor said:

Слайд 20

RONALD is really ill! He is running a high temperature. He is sneezing and coughing now. I am going to prescribe some medicine. Ronald should stay in bed for three days at least. He will be much better soon.

Слайд 21

Find and read the sentences to describe: The weather Ronald’s illness What the doctor did when she came What the doctor asked Ronald to do

Слайд 22

Put the points in logical order: the doctor’s advice the mother’s call to the doctor the weather on the day of the football the doctor’s visit Ronald’s health at the end of the day

Слайд 23

GOOD RULES TO REMEMBER Get up early and go to bed early Take regular exercises Eat healthy food Never smoke Clean your teeth twice a day Wash your hands before you eat Take a cool shower


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся 8 класса по теме: "Travelling: Who Knows More?" КВН по английскому языку “STAR HOUR”

Цели:1. Расширение лингвострановедческой компетенции учащихся.2. Воспитание интереса к культуре стран изучаемого языка.Задачи:1. Образовательные:Обобщение страноведческих знаний учащихся, полученных в...

Открытое внеклассное мероприятие по английскому языку во 2 «В» классе как части УМК «Английский язык» 2 класс авторов Верещагиной И.Н., Бондаренко К.А., Притыкиной Т.А.

Данная разработка содержит пакет документов на представление УМК «Английский язык» 2 класс авторов Верещагиной И.Н., Бондаренко К.А., Притыкиной Т.А.  как учебно-методического комплекса с ра...

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку для учащихся 9 классов по теме «Говорение» в форме урока – экскурсии "Around London" (составлен Гаджиевой Р.А., учителем англ. языка)

Способствует повышению интереса к  изучению иностранного языка с использованием ИКТ- презентации к данному мероприятию....

Разработка внеклассного мероприятия по английскому языку для учащихся 8 класса «Веселое путешествие в страну английского языка»

Внеклассное мероприятие на неделе английского языка  для учсащихся 8 класса "Путешествие в страну изучаемого языка!"...

Внеклассное мероприятие по английскому языку среди учащихся 5 классов " Турнир знатоков английского языка"

Работу можно использовать в качестве внеклассного мероприятия и (отдельные фрагменты мероприятия) на уроках английского языка с целью обобщения и закрепления изученного материала в конце учебного года...

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся 6 классов "Турнир знатоков английского языка"

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся 6 классов "Турнир знатоков английского языка"...