Экологический проект по английскому языку "Как мы можем защитить окружающую среду?" "How can we protect our environment?"
проект по английскому языку по теме

Яхина Айсылу Фаиловна

Характеристика проекта

 (по классификации Е.С.Полат)

1.      Практико-ориентированный;

2.      Монопроект (межпредметные связи: биология, география, обществознание);

3.      С открытой координацией;

4.      Внутришкольный;

5.      Коллективный;

6.      Краткосрочный.

 

7 этапов

Презентация проекта

Продукт: экологические листовки

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Овгортская  школа-интернат среднего общего образования»

Шурышкарский район

Ямало-Ненецкий автономный округ

Проект по английскому языку

«How can we protect our environment?»

«Как мы можем защитить окружающую среду?»

учащихся 7 класса

Руководитель проекта:

учитель английского языка

Яхина Айсылу Фаиловна

2016-2017 уч.год

Характеристика проекта

 (по классификации Е.С.Полат)

  1. Практико-ориентированный;
  2. Монопроект (межпредметные связи: биология, география, обществознание);
  3. С открытой координацией;
  4. Внутришкольный;
  5. Коллективный;
  6. Краткосрочный.

Этапы работы над проектом.

Урок 1. Nothing is forever. Rules for campers. 

Речевая ситуация:

The world around us. Weather and seasons. Travelling and camping. Rules for campers.

Обсуждение темы будущего проекта. Учащиеся ищут ответы на вопросы проблемного характера: Важен ли вопрос защиты окружающей среды?  Что я могу сделать для того, чтобы наша планета была чистой? Постановка цели.

Лексика:

To pollute-polluted

Glass

Litter

Campsite

Грамматика:

Словообразование. Окончание существительных.

To protect-protection

To pollute-pollution

Домашнее задание:

Write green rules for campers/Написать правила для отдыхающих на природе.

Урок 2. Litter lasts longer than us.

Речевая ситуация:

What must people do with the litter?

Greenpeace. What does this organization do?

Работа над темой. Формирование групп, распределение заданий, составление плана работы.

Лексика:

Environment

Ecological

In fact

To breath

To last

To drop

Plant

Leaf

Atmosphere

Toxins

Chemicals climate

Грамматика:

Употребление артиклей с предметами и понятиями.

Дополнительное домашнее задание:

Найти информацию о деятельности организации по охране окружающей среды (Greenpeace и др.). Приготовить сообщение.

Урок 3. We mustn’t kill animals for clothes.

Речевая ситуация:

Killing animals for fur. Greenpeace. What does this organization do?

Реализация проекта. Сбор дополнительной информации. Дискуссия.

 Тестирование: Are you as green as grass?

Лексика:

To protect nature

To reduce pollution

To recycle things

To turn on/off

To pollute nature

To throw away litter

To spoil the environment

To pay a fine

A fur coat

rubbish

Грамматика:

Префикс re-

Дополнительное домашнее задание:

Анкетирование родителей  «Do you wear fur coats?»

Урок 4. They used to go camping.

Речевая ситуация:

Environment problems. Water, land and air pollution.

Реализация проекта. Работа с дополнительной информацией: текст «Environmental Pollution or Ecological Problems». Фронтальное обсуждение.

Лексика:

Oxygen

Poisonous

Stick

Fault

Spaceship race

Mars

A hole in the ground

Грамматика:

Конструкция used to

Домашнее задание:

Составить список экологических проблем.

Урок 5. They used to go camping.

Речевая ситуация:

The forest of the future. What will our planet look like in 100 years?

Реализация проекта. Обсуждение текста “The Bottle”; составление сравнительной таблицы: “Life on Earth in grandfathers time”, “Life on Earth in Jack’s time”. Работа в группах.

Лексика:

Oxygen

Poisonous

Stick

Fault

Spaceship race

Mars

A hole in the ground

Грамматика:

Конструкция used to

Домашнее задание:

Приготовить сообщения об экологических проблемах (учащиеся делятся на группы и выбирают для освещения проблемы из составленного ранее списка).

Урок 6. How we can protect our environment.

Речевая ситуация:

What do you do to save the planet clean? What kind of things could we recycle and reuse?

Реализация проекта. Выступление групп с докладами об экологических проблемах. «Мозговой штурм»: решение проблемы: Что мы можем сделать, чтобы защитить окружающую среду?

1 группа: правила для всех людей.

2 группа: правила для меня.

Лексика и грамматика всего раздела.

Домашнее задание:

Оформить проект в виде листовки и компьютерной презентации в программе Power Point.

Урок 7. Презентация проекта. Подведение итогов. Рефлексия. (Выражение мнений, обмен впечатлениями).

Выступления учащихся:

Rules for campers

Don’t pollute water.

Don’t break trees.

Don’t make fire in the forest.

Use camping stoves.

Don’t cry and don’t sing too aloud.

Don’t listen to music.

Don’t leave your litter.

Greenpeace and other nature protecting organizations.

         Do you know that on the 22 of April is Earth Day? It is the day when people demonstrate their    concern for a better environment. It was held in 1970. There are over 300 nature centers in British cities. There are a lot of environmental groups: Friends of the Earth, Greenpeace and others. What are these groups’ concerns?

         Greenpeace is an international environmental group. It was started in 1960s in Canada. Greenpeace message is “When the last tree is cut down and the last fish killed, the last river poisoned, then you will see that you can’t eat money “.

         Friends of the Earth are an environmental pressure group. It was founded in the UK in 1971. The aim of the group is to protect the environment. The main concerns are the air, sea, and river and land pollution, recycling. Friends of the Earth have branches in 30 countries.

Environmental pollution

1. Save our planet before it is too late! Humans have been living on this planet for two million years, and in the last two hundred years humans have made a mess of the planet: cut down the forests, killed animals, polluted air, land, water. Because of that now we have a lot of problems .We think it is necessary to help wild animals. Many of them are in danger now. For example, pandas which live in the jungle, and white bears which live in the Arctic. White bears eat fish. If people pollute rivers and seas, animals die.

All woods are home to animals and birds. We must not frighten animals or birds. We must never break plants or baby trees.

2. The Earth has been getting hotter because we are producing too many greenhouse gases. Trees and plants help to take gases, but we have destroyed too many trees. Large forests and a lot of lakes have been ruined already.

The water is very much polluted too. The Earth is getting hotter, the ice is melting; the level of the sea is slowly rising. Scientists say that in the year 2050 some parts of Great Britain will be under the sea. Before it’s too late, people have to stop ruining the land, sea and air. We can help up the planet. 60% of the air pollution is caused by different means of transport: cars, buses.

We must remember that when we use aerosol sprays, we destroy the ozone layer which protects the Earth from the dangerous ultraviolet rays of the sun.

«Do you wear fur coats?»

87% of our parents wear fur coats because winter in our region is very frosty. But we think we can do without animals’ fur and use artificial ones.

Ecological problems

Group 1

We pollute the air.

We change the climate.

We throw away plastic bottles

We damage nature.

We leave litter in the forest.

We hurt animals.

We don’t recycle paper.

We cut down trees.

We break trees.

We disturb birds.

We throw litter in the river.

We cause water pollution.

We leave bottles in the forest.

We hurt animals

Group 2

Destroying forests,

Waste and chemicals,

Water and air pollution

Land pollution

Global warming.

Dropping litter

Killing animals

How can we protect our environment?

Group 1:

We can help to clean up the planet! What can we do?

Please be quiet in the forests, leave radios at home!

Protect wildlife, plants and trees!

Do not disturb animals!

Help to keep all water clean!

Do not damage the banks of the river!  

Never break baby trees!

Do not use aerosol sprays!

Leave wild flowers for others to enjoy!

Be a friend to fish.  Don’t throw litter into their homes!

Leave the place clean!

Recycle paper, cards and glass!

Plant a tree to make homes for birds and small animals!

Use camping stoves when you go to picnics!

Turn off electricity and water when you leave home!

Don’t kill animals for fur!!!

Group 2:

Be quiet in the forests, leave radio at home!

Do not disturb birds and animals!

Never break baby trees!

Do not use aerosol sprays!

 Leave wild flowers for others to enjoy.

Don’t throw litter into water.

Leave the place clean.

Plant a more trees!

Use camping stoves when you go to picnics, and do not make campfires!

Turn off electricity and water when you leave home!

Leaflet

How you can protect

the environment

  • Be quiet in forests, leave radio at home!
  • Do not disturb birds and animals!
  • Never break baby trees!
  • Do not use aerosol sprays!
  • Leave wild flowers for others to enjoy!
  • Don’t throw litter into water!
  • Leave the place clean!
  • Plant a more trees!
  • Use camping stoves when you go to picnics, and do not make campfires!
  • Turn off electricity and water when you leave home!

***

                 Яхина Айсылу Фаиловна

           МБОУ «Овгортская ШИСОО»


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка на тему "Защита окружающей среды"

Данный урок открывает видеоролик об экологической катастрофе. Данный прием помогает определить тему урока. Содержание содержит различные формы и виды работ. Данная презентация оснащена электронными те...

КВН по английскому языку по теме: «Защита окружающей среды». 7 класс

КВН по английскому языку по теме: «Защита окружающей среды». 7 класс...

Создание экологического проекта на английском языке как условие реализации социальной активности и лингвистической одаренности школьников.

Экологическое обучение и воспитание школьников являются важными задачами современной школы и основными формами экологической культуры, включающей в себя систему научных знаний, которые способствуют по...

ПРОЕКТ «Контрольно – оценочная деятельность на уроках английского языка по теме:«Защита окружающей среды» 7 класс

Основные задачи модернизации российского образования – формирование УУД и создание единой системы контроля. Регулятивные УУД предполагают выработку умений:  ц...

Урок английского языка по теме "Защита окружающей среды" (5 класс)

Урок английского языка в 5-ом классе по теме "Защита окружающей среды"...

Творческие экологические проекты на английском языке в начальной и средней школе: опыт создания и реализации.

Опыт создание эффективных проектов экологической тематики -  театральных постановок, фильмов и лэпбуков....

Разработка урока английского языка по теме "Защита окружающей среды"

Разработка урока английского языка в 10 классе  по теме "Защита окружающей среды"...