Открытый урок английского языка в 5 классе по учебнику "Английский с удовольствием"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Урок разработан по учебнику "Английский с удовольствием", 5 класс, раздел "Знаменитые люди" (Д.Дефо).К уроку приготовлена презентация, задание для самостоятельной работы.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 5_kl.d.defo_urok.docx26.54 КБ

Предварительный просмотр:

Образовательные задачи:

- продолжить знакомство  с знаменитыми людьми Британии, познакомить  с известным романом  Д.Дефо  «Робинзон Крузо»;

- обучать учащихся умениям и навыкам оценочной деятельности, выражению собственного мнения.

Развивающие задачи:

- совершенствовать навыки аудирования, говорения в монологической форме, письменной речи, произношения, лексических и грамматических навыков;

- развивать память, внимание, логическое мышление.

Воспитательные задачи:

- повышать уровень мотивации к изучаемому предмету;

- формировать умение обучающихся работать с классом индивидуально;

- формировать социокультурные компетенции обучающихся.

Оборудование:

мультимедийная  презентация, карточки для работы со словами, задание для самостоятельной работы.

Ход урока.

I. Организационный момент.

        1. Good morning, dear friends! I’m glad to see you.

                It’s time to say “Hello”

1

                

                It’s time to say “Hello”.

                It’s time to say “Hello”

                And  start  our lesson!

        2. Формирование цели и задач урока.

                Well, and now look at the blackboard. What theme do we learn?

        Слайд 1. ( Изображения четырёх знаменитых людей) . Famous people

        Слайд 2. Yes, you are right. We learn the theme “Famous people”.

        Cлайд 3. What is the theme of our lesson? (Портрет Д. Дефо и его роман

        «Робинзон Крузо»).  Daniel Defoe and his famous novel “Robinson         Crusoe”

        Слайд 5. What shall we do on the lesson?

        Слайд 6. We shall work with the words.

        Слайд 7. What will you discuss on the lesson?

        Слайд 8. We shall speak about Daniel Defoe and his novel “Robinson                 Crusoe”.

        Слайд 9. What shall we do else? – We shall write an exercise.

II. Фонетическая зарядка.

        1. Nun good, let’s begin our work. Take a sheet of paper. First read these         words aloud.

        2. I want you to match the words from the columns.

        3. Make up the sentences about Daniel Defoe and Robinson Crusoe using          these word combinations.

III. Проверка домашнего задания.

        1. And now we check our homework. At home you have read the text about

           Daniel Defoe and his famous novel about Robinson Crusoe. Take your

2

         

 books. Open  them at page 129 ex. 145. Correct the sentences.

IV. Обучение аудированию.

         Galya, will you go to the blackboard  and tell us about the famous novel of  Daniel Defoe? Other students will prepare the questions to her.

Daniel Defoe was the author of the novel “The Life and Strange Surprising Adventures of Robinson Crusoe”. This story was based on the real adventures of a sailor Alexander Selkirk.

        The main character of the book was Robinson Crusoe. He was a very brave and creative man. He lived on the desert island for several years. Robinson Crusoe learned how to catch goats, to grow plants, to build the house, to make pots, to tell the time. The novel became popular in 1719. Now every child knows the adventures of Robinson Crusoe.

2. Your questions please.

1). How old was Daniel Defoe when he wrote his famous novel?

2). Did D. Defoe write the books only for children?

3). Did D. Defoe write many books?

4). Did he make his story realistic?

5). Did R. Crusoe live on the island alone?

6). What was the name of his friend?

V. Физкультминутка.

Let’s have a rest. Stand up, we do some physical exercises.

        Hands up, hands down.

        Hands on hips, sit down.

        Hands up, to the side.

        Bend left, bend right.

        1, 2, 3. Hop, hop, hop.

3

        

        1, 2, 3, stop.

Sit down. We continue our work.

VI. Закрепление лексического и грамматического материала.

        1. And now we shall speak about some facts from the novel. The main character of the book was R. Crusoe. Ex. 147, page 129. Look at the picture and describe R. C. But first we repeat the words.

        2. Before doing ex. 148 we repeat the grammar material. Look at the blackboard. What can you tell about Present Perfect?

VII. Самостоятельная работа.

        Well you have enough information to do the task to check your knowledge about Daniel Defoe and his novel. You have 6 minutes. Begin to work.

1. Daniel Defoe wrote his novel “… … …                                           in … …    .

2. The novel based on real … … … … … … .

3. Robinson Crusoe spent … … … … … years on a desert island.

4. He was clever and … … … … … .

5. He learned to … … …

6. Robinson Crusoe met a … … … … … on the island.

7. The novel “The Life and Strange Surprising Adventures of Robinson Crusoe”

    is … … … … … … (interesting / boring ).

8. I … …. … … ( like / don’t like ) Robinson Crusoe because  …….

        The time is over, stop to work.

VIII. Обучение монологической речи.

        And now do the sums. You will prepare topics about this novel including the following information:

a) the author

4

b) the novel

c) the main character, his traits ( его черты характера)

        You have 4 minutes to prepare your topics.

IX. Заключительный этап урока.

        1. Our lesson will be finished soon. I want you to listen to your opinions about your work at the lesson. First tell me about your work, then the others. Who will be the first.

        2. Выставление оценок и их комментарий.

        3. Объяснение домашнего задания.

        4. Our lesson has come to the and. I hope you’ve learned a lot of interesting and remembered much about Daniel Defoe and his famous novel. I think all of you have got a lot of pleasure and enjoyed our lesson.

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Планирование и анализ открытого урока английского языка 7А класса по теме "School. School Friends"

Планирование и анализ открытого урока английского языка 7А класса по теме "School. School Friends"...

Открытый урок Английский язык 5 класс

Открытый урок английского языка в 5 «а» и 5 «б» классах. « День города Ростова – на - Дону. Презентация». Учитель МБОУ Красноармейкой СОШ: Балакина Галина Ивановна. Дата проведения: 13.12.2013 г....

открытый урок английского языка 2 класс УМК Биболетова

Урок английского языка во 2 классе , системно-деятельностный метод.Тема "Спортивные игры. Буква Y"...

"Открытый" урок английского языка (3 класс)

Урок содержит технологическую карту, включающую в себя этапы урока, на которых можно отследить уровни сформированности метапредметных УУД у обучающихся. На определенных этапах урока есть задания с при...

Открытый урок английского языка 3 класс

Открытый урок английского языка 3 класс...

Открытый урок английского языка, 8 класс, УМК Spotlight 8

Технологическая карта урока английского языка Предмет:   английский язык, 8класс,  УМК Spotlight 8...

Открытый урок английский язык 4 класс Spotlight 4

Конспект открытого урока в 4 классе н тему Пиратский салат...