Методическая разработка к уроку в 5 классе
учебно-методический материал по английскому языку (5 класс)

Нестерова Екатерина Сергеевна

Методическая разработка  "Тест к 10 модулю (к учебнику Spotlight 5)"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл test_10.docx16.49 КБ

Предварительный просмотр:

Test 10

  1. Listen and complete the missing information.

Name:

  1. Sally __________

Place:

      2)

Date/leave:

      3)___________ June

Date/ come back:

      4)___________ July

Travel by:

      5)

Return ticket:

      6)

  1. Write the words.
  1. Пешеходный туризм - _________________________
  2. Катание на водном мотоцикле - ___________________________
  3. Загар - _______________________
  4. Виндсерфинг - ____________________
  5. Рыбалка - ______________________
  6. Хождение на яхте - __________________________
  7. Погружение с аквалангом - ____________________________

  1. Fill in the correct word.

fun   hiking    hotel    beach    museum   sunburn    

pictures    temperature    become    dangerous

  1. We will stay in a big _______________.
  2. You can relax and have ______________ on holiday.
  3. He likes to take ______________ with his camera.
  4. My mum likes ______________ holiday.
  5. He looks ill. I think he’s got a__________________.
  6. Bob likes _____________. He walks a lot.
  7. You’re pink and sore. You’ve got a ________________.
  8. Jane wants to see statues at the _______________.
  9. Whitewater rafting is _______________.
  10. Do you want to ______________ a doctor?

  1. Fill in the gaps with can or can’t 
  1. _____________ I take my dog here?
  2. We ____________ rent a car for the holiday. It’s not expensive.
  3. We ___________ stay here longer. It’s too late.
  4. People ___________ camp in a safari park. It’s dangerous.

  1. Put the verbs in brackets into Future Simple.
  1. Dan ______________________ (go) to school. He’s got a temperature.
  2. I think they _________________ (come) to the swimming pool later.
  3. I have a toothache. I ______________ (see) a dentist.
  4. Don’t stay in the sun for a long time or you __________________ (get) a sunburn.

  1. Put the words in the correct order to make sentences.
  1. think / will / I / / scuba diving / go / I  

____________________________________________________________________________

  1. travel / I’d / abroad / like / summer / this / to
  2. have / will / breakfast / you / me / with?

____________________________________________________________________________

  1. Sam / museum / go / to / to / wants / the

____________________________________________________________________________

  1. Choose the correct respond.
  1. Do you want to go windsurfing?

______

  1. OK! It’s windy enough today.
  1. How about whitewater

 rafting?

______

  1. Oh yes! I like long walks.
  1. Do you want to come sailing?

______

  1. Thanks, but I want to stay at home.
  1. Why don’t you

go swimming?

______

  1. I’m sorry, but it’s dangerous.
  1. Would you like to come hiking?

______

  1. I’d rather not. The water is cold.

  1. Read the text and answer the questions.

Dear Nancy,

Thanks for your email. I’m writing to tell you about my holiday!

My brother and I will leave for Vancouver, Canada in June. My cousin Holly will meet us at the airport and we’ll stay with her family for two weeks. There are lots of activities to do, like hiking, swimming, whitewater rafting and fishing. Canada has got  a lot of lakes and mountains. It’ll be fun! It’s a shame you can’t come with us. I’ll write and tell you about our trip.

  1. When will Ann leave for Vancouver?

_________________________________________________________________________________

  1. Who will meet Ann at the airport?

_________________________________________________________________________________

  1. How long will Ann and her brother stay?

_________________________________________________________________________________

  1. What will Ann and her brother do during their holiday?

_________________________________________________________________________________

  1. What has Canada got?

_________________________________________________________________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка обобщающего урока 11 класс по теме «Область определения функции»

Методическая разработка обобщающего урока 11 класс по теме «Область определения функции»...

Методическая разработка интегрированного урока. 7 класс.Тема: «Быт и нравы России XVII века языком фразеологии»

Изучение быта и традиций русского народа языком фразеологизмов играет большую роль в духовно-нравтсвенном воспитании учащихся, помогает лучше понять душу народа, его менталитет....

Методическая разработка открытого урока 8 класс.

Методическая разработка открытого урока 8 класс....

Методические разработки к уроку 6 класс "Сложение чисел с одинаковыми и разными знаками"

В методической разработке содержится конспект урока, буклет и технологическая карта. Урок построен на технологии деятельностного метода Л.Г. Петерсон.Буклет отображается некорректно....

Презентация Методическая разработка "Открытый урок по классу вокала. Ансамблевое (дуэтное) музицирование"

Методическая разработка с кратким описанием основных важных этапах работы с вокальным дуэтом  на примере нескольких высокохудожественных произведений....

Методическая разработка интегрированного урока. 6 класс. Растения и математика.

Интегрированный урок по математике и биологии составлен для 6х классов в соответствии с ФГОС....