План-конспект урока актуализации знаний и умений по теме: «Подростки и работа» в 9классе разработан и проведен учителем английского языка ГБОУ Гимназии 227 Бойченко Александрой Михайловной.
план-конспект урока по английскому языку (9 класс)

Бойченко Александра Михайловна

В данной статье размещен конспект урока, основной целью которого является подготовка монологического высказывания по теме "Подростки и работа", реализуется "лексический подход" в обучении иностранным языкам. Данный урок поможет учителям обобщить знания обучающихся по заданной теме, так как здесь решаются такие задачи, как:

  1. Обобщение и повторение лексики раздела
  2. Изучение преимуществ и недостатков работы на полставки
  3. Выполнение упражнений на отработку лексики
  4. Повторение грамматики: условные предложения 2-го типа.

 

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл конспект урока30.62 КБ
Файл презентация к уроку810.05 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока актуализации знаний и умений по теме: «Подростки и работа» в 9классе разработан и проведен учителем английского языка ГБОУ Гимназии 227 Бойченко Александрой Михайловной.

Практическая Цель :

Подготовить монологическое высказывание по теме.

Задачи:

  1. Обобщение и повторение лексики раздела
  2. Изучение преимуществ и недостатков работы на полставки
  3. Выполнение упражнений на отработку лексики
  4. Повторение грамматики: условные предложения 2-го типа.

Цели:

  1. Развивающая: Развивать память, монологическую и диалогическую речь. Развивать навыки аудирования, беглого чтения; умения работать в парах и группах, умение отстаивать свою точку зрения.
  2. Образовательная: Познакомить с разными точками зрения на данную проблему; закрепить навыки словообразования.
  3. Воспитательная: Воспитывать бережное отношение, уважение к труду своему и родителей, воспитание толерантности. Помощь в выборе профессии.

Оснащение:

На экране презентация с названием урока, c материалами для урока-раздаточными карточками, компьютер с диском для аудирования, карточки для работы в парах, группах;

Учебник ОВ Афанасьевой, ИВ Верещагиной «English» для общеобразовательных организаций и школ с углубленным изучением английского языка М. «Просвещение» 2020;

Тесты для подготовки к ГИА по английскому языку с Интернет-ресурсом. Под редакцией Марии Вербицкой, Малкома Манна, Сива Тейлора-Ноулза. 2018)

Ход урока:

  1. Teacher: Look at the list of the teenagers’ problems. Which of them do you think is the most important? Why?

-bulling

-appearances and clothes

-relationships with friends, family

-participating in youth movements

-future career

-possibility of earning money

 T: What or Who can influence teenagers to choose the career? What jobs do people want to have? What jobs don’t they want to have? Can part-time jobs or odd ones help to find the right career path?

  1. T: What are we going to talk about?( Today we are going to talk about the possibility of earning money, a part-time job)
  2. The teacher is handing out the cards with the questions. T: Discuss them together:

Why do teenagers want to have part-time jobs? What do they do with money? What odd jobs can they do?

 (pair-work)

T-Ss(1,2,3) –Let’s check your answers.

  1. Let’s do the exercise: Choose the correct answer:
  1. My friend is____. HOSPITABLE/HOSPITALITY
  2. _____ is the best policy. Honest/Honesty
  3. I was surprised by his ________ . responsible/responsibility
  4. She has a very original and _____ mind. creative/creativity
  5. The teacher expects ________from the class. obedience/obedient
  6. 1)My _____is bigger than my appetite. CURIOUS/CURIOSITY

             7)A _____child doesn’t want to do household chores. Lazy/Laziness

  1. T: what job would you like to have if you had a chance?(T-Ss)

T: In the newspapers or in the Internet people can find the advertisements with odd jobs. Look at them. Match the photo with the ad. What job would you choose?:

  1. WANTED!! People with green fingers to work in the garden every Sunday from 12:00 pm to 2:pm!!!
  2. WANTED!!Friendly English- speaking people to work as restaurant staff!!!!
  3. WANTED!! A person to be responsible for a child From 4 pm to 5:30 pm on Saturdays.
  4. WANTED!! An animal lover to walk with the friendliest dog every evening from Monday to Friday from 5 to 5;30 pm

T: Work in groups of four. Give your reasons.

T:Let’s check your answers.(T-Ss)

  1. T: Now let’s listen to the conversation of two friends who are talking about their experience; choose the right variant to the statements. Don’t worry if you are mistaken. We’ll help each other.

Ex.A1-A6  p.86(Тесты для подготовки к ГИА по английскому языку с Интернет-ресурсом. Под редакцией Марии Вербицкой, Малкома Манна, Сива Тейлора-Ноулза.)

Обучающиеся прослушивают материал дважды. Проверяют ответы с учителем.

T: Are they happy or satisfied ? Why? What job would you like to choose? Why? Why not?(T-Ss)

  1. T: Should teenagers do odd jobs? Let’s look at the Students’ books

p.146 Ex.57 Read these opinions and say with which opinions you agree .

(pair work; T-Ss)

  1. T:We’ve got the letter from the English pen-friend. Let’s read it.

You have received an email message from your English-speaking pen-friend Paul:

From:Paul@mail.uk

To: Russian_friend@oge.ru

Subject: Part-time jobs

..My friends and I are doing a project about jobs which teenagers have. It’s very interesting. I want to know your opinion. What part –time jobs can teenagers do in your country? Have you ever done any odd jobs? Should teenagers have a part-time job? Why?

As for my news, my Grandpa came to visit us…

Write a message to Paul and answer his 3 questions.

Write 100-120 words.

Remember the rules of letter writing.

VII.T: How many questions are there in the email? What would you say? How would you answer if you had such an experience? What tenses will you use?(T-Ss), discuss your answers with partners.

Look at the screen and complete the sentences.(pair work, T-Ss)

 Was it difficult or easy? What did we discuss today on the lesson? Do you remember the rules of writing email?

VIII.T: At home you should write the letter to a pen friend. Don’t forget the rules of writing the letter.

Questions for work in pairs:

Why do teenagers want to have part-time jobs?

 What do they do with money?

What odd jobs can they do?

Why do teenagers want to have part-time jobs?

 What do they do with money?

What odd jobs can they do?

Why do teenagers want to have part-time jobs?

 What do they do with money?

What odd jobs can they do?

Why do teenagers want to have part-time jobs?

 What do they do with money?

What odd jobs can they do?

Why do teenagers want to have part-time jobs?

 What do they do with money?

What odd jobs can they do?

Why do teenagers want to have part-time jobs?

 What do they do with money?

What odd jobs can they do?

Why do teenagers want to have part-time jobs?

 What do they do with money?

What odd jobs can they do?

Why do teenagers want to have part-time jobs?

 What do they do with money?

What odd jobs can they do?

  1. WANTED!! 

People with green fingers to work in the garden every Sunday from 12:00 pm to 2:pm!!!

  1. WANTED!!

Friendly English- speaking people to work as restaurant staff!!!!

  1. WANTED!!

A person to be responsible for a child From 4 pm to 5:30 pm on Saturdays.

  1. WANTED!!

 An animal lover to walk with the friendliest dog every evening from Monday to Friday from 5 to 5;30 pm


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

-bulling -appearances and clothes -relationships with friends, family -participating in youth movements -future career -possibility of earning money T he teenagers’ problems:

Слайд 2

PART-TIME GOBS For TEENAGERS

Слайд 3

Why do teenagers want to have part-time jobs ? What do they do with money ? What odd jobs can they do?

Слайд 4

Choose the correct word: My friend is____. Hospitable/Hospitality _____ is the best policy. Honest/Honesty I was surprised by his ____. responsible/responsibility She has a very original and _____ mind. The teacher expects _____from the class . My _____is bigger than my appetite. Curious/curiosity 7) A _____child doesn’t want to do household chores. Lazy/Laziness creative/creativity obedience/obedient

Слайд 5

WANTED!!! An animal lover to walk with the friendliest dog every evening from Monday to Friday from 5 to 5;30 pm ADVERTISEMENTS WANTED !!! People with green fingers to work in the garden every Sunday from 12:00 pm to 2:pm!!! WANTED !! Friendly English- speaking people to work as restaurant staff!!!! WANTED !!! A person to be responsible for a child From 4 pm to 5:30 pm on Saturdays.

Слайд 7

I would be a deliverer if ….. I would work in the garden if ……. I would work as a shop assistant if … I would walk with the dogs if …. I would ….. I would…… Complete the sentences:

Слайд 8

From:Paul@mail.uk To: Russian_friend@oge.ru Subject: Part-time jobs ..My friends and I are doing a project about jobs which teenagers have. It’s very interesting. I want to know your opinion. What part –time jobs can teenagers do in your country? Have you ever done any odd jobs? Should teenagers have a part-time job? Why? As for my news, my Grandpa came to visit us…


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Обучающий урок " I am making a robot" во 2 классе по УМК "Forward" English-2 Зернова Т.Г.,учитель английского языка ГБОУ СОШ № 146

Английский язык - не самый сложный иностранный язык. Главное - научиться правильно читать и говорить. Ты хочешь выучить английский? Стихотворения, в которых рифмуются английские и русские слова помогу...

Технологическая карта урока русского языка в 5 классе "Имя существительное" (урок актуализации знаний и умений, урок повторения)

В связи с введением ФГОС ОО изменились и требования к поурочному планированию. Конспект урока в нашем привычном понимании я представила  в виде технологической карты....

Отчет по теме самообразования за 2012-2013 учебный год учителя английского языка ГБОУ СОШ №657 Кузнецовой А.А.

Тема самообразования: “Развитие креативной компетенции через проектную деятельность на уроках английского языка. ”...

«Новые возможности использования «Портфолио гимназиста» при переходе к работе по новым ФГОСТам» (из опыта работы учителя английского языка ГБОУ гимназии №148 имени Сервантеса Санкт-Петербурга Яковлевой Елены Эрландовны)

Наша гимназия, как и все другие школы, готовиться работать в средней школе по новым стандартам. Новые стандарты ставят перед нами задачу развия универсальных учебных действий – умения учиться, т.е. сп...

Методическая разработка урока по английскому языку по теме Travelling на основе презентации учителя английского языка ГБОУ школы 688 Приморского района Санкт-Петербурга

Люди любят путешествовать. Маршруты и способы  путешествий зависят от личных интересов людей и их бюджета. Вы можете отправиться в путешествие самолётом, поездом или на корабле. У каждого из этих...

Урок актуализации знаний и умений

В презентации представлены основные этапы урока, соответствующего федеральным государственным образовательным стандартам, ...

Урок английского языка в 6-Б классе МБОУ «Средняя школа №5» города Курска, проведенного учителем английского языка Шестаковой Г.И. по теме: «Нет ничего лучше дома». 03.02.2015г.

     Урок английского языка в 6-Б классе МБОУ «Средняя школа №5» города Курска, проведенного учителем английского языка Шестаковой Г.И. по теме: «Нет ничего луч...