Праздник алфавита во 2 классе(английский язык)
методическая разработка по теме

Егорчикова Клара Медарисовна

Сценарий праздника " the ABC Show "

2 класс

 

В роли ведущего на празднике выступает учитель. При разработке сценария мы стремились к тому, чтобы материал был доступен детям, и каждый имел возможность активно участвовать в празднике. Целью этого мероприятия является проведение обобщающего повторения и контроля овладением английским алфавитом, исходным словарным запасом в игровой форме

Цели: актуализация фонетических и графических навыков; совершенствование навыков выразительного рассказывания стихотворений; закрепление лексических навыков.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon the_abc_show.doc50.5 КБ

Предварительный просмотр:

ABC Show «Английский алфавит»

2 класс

Цели: актуализация фонетических и графических навыков; совершенствование навыков выразительного рассказывания стихотворений; закрепление лексических навыков.

Оборудование: картинки с буквами алфавита; магнитофон; кассеты с записями песен.

Ход мероприятия

Teacher. Good morning, dear boys and girls! Welcome to our ABC party! There, are a lot of us! And who is coming?

(Появляется девочка — буква A.)

Буква А. Hello. I am the letter A. A is for Alphabet and for ABC. Can you say the alphabet from A to Z?

 Children. Yes, we can.

 Буква A. Let's sing the Alphabet Song.

(Дети поют песенку про алфавит.)

А, В, С, D, E,

Stand up and look at me!

 F, G,Н, I, J,

I play football every day!

 К, L, M, N, О,

I like cake oh, oh, oh!

 Р, Q, R, S, T

Hey, people, look at me!

 U, V, W,X, Y, Z,

The Alphabet is in my head!

Буква A. Do you know how many letters are there in the English alphabet?

Children. There are twenty six letters in the English Alphabet.

Teacher. And now our children will recite the poems about the letter A and her friends.

T – Итак, мы отправляемся в путешествие по морям и океанам в страну ABC

A,a

А is for alarm-clock

That rings every day:

“Good morning, Good morning,

It’s time to play!”

B,b

B is for bear,

My old toy friend.

He sits on my chair

And sleeps in my bed!

B is for bells too. Do you remember the song “Jingle bells”?

Jingle Bells 

Dashing through the snow
In a one horse open sleigh
O'er the fields we go
Laughing all the way
Bells on bob tails ring
Making spirits bright
What fun it is to laugh and sing
A sleighing song tonight

Oh, jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh

A day or two ago
I thought I'd take a ride
And soon Miss Fanny Bright
Was seated by my side
The horse was lean and lank
Misfortune seemed his lot
We got into a drifted bank
And then we got upsot

Oh, jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh yeah

Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh

C,c

C is for cow

Who is grazing now

In the grass-green silk,

Mrs. Cow, give me milk!

D,d

One, two, three, four,

D is for dinosaur,

He lives in the box

With the bear and the fox.

E,e

One, two, three,

This is E,

E is for England,

Sail and see.

F,f

F is for fish,

Swimmimng in the sea.

I wish for a golfish

To come back to me!

G,g

G is for giraffe

With the neck so long

To listen in the sky

For a merry birdsong!

H,h

H is for hedgehog

Who runs in the wood

Carrying on his needles

Mushrooms and fruits,

One, two,

One apple is for you.

I,i

I is for an ireland

As green as my cap.

I is for ireland,

Find it on the map!

J,j

J is for jam,

Look at me, please!

I eat jam with ham,

With bread anf with cheese!

One, two, Give me too!

K,k

K is for kitten

With white-white fir,

So soft and little Singing:

“Pur,Pur!”

L,l

L is for lamb

With a silver bell,

The bell is ringing so well,

What a merry bell!

Ding-ding-dong,

It’s a silver song.

M,m

M is for mouse

Who lives in a house,

One, two, three, four,

Her house is under the floor!

N,n

N is for night,

When the stars are bright,

We switch off the light

And say “Good night”!

N is for a name too.

Let’s sing a song “What is your name”?

What is your name? what is your name?
Can you tell me, what is your name?
My name is Alex, my name is Alex.
You won't forget it, my dear friend.

How old are you? How old are you?
Can you tell me? How old are you?
I am just seven, I am just seven.
And are you older, my dear friend?

Where do you live? Where do you live?
Can you tell me, where do you live?
I live in London, sometimes in Oxford,
Sometimes in Cambridge, my dear friend.

O,o

O is for orange

A tasty round ball,

Pass it to my basket –

Play basketball.

O is for one too.

 Let’s sing a song “1, 2, buckle my shoe”?

One, two. Look at your shoe.
Three, four. Look at the floor.
Five, six. Look at the chicks.
Seven, eight. Look at the plate.
Nine, ten. Look at your pen.

P,p

P is for my pet,

My pet is a cat.

Her name is Pussy

And she’s afraid of the rat!

Q,q

Q is for Queen

Whom I’ve never seen,

She is like a star

So high and far!

R,r

R is for rainbow

After the rain,

A wonderful bridge

To the fairy tale,

Count to seven

And rise to the heaven!

S,s

S is for star

That shines so bright,

We call it the Sun

And live in its light!

T,t

T is for train,

Let’s travel again.

I like to play

With a toy railway!

U,u

U is for uniform

Of the Queen’s quard

So brave and stately

Marching in the yard!

Let’s have a rest!

 I want you stand up and sing our favourite song!

Clap Your Hands
Clap, clap, clap your hands
Clap your hands together.
Stamp, stamp, stamp your feet
Stamp your feet together!
Touch, touch, touch your ears,
Touch your ears together.
Touch, touch, touch your cheeks,
Touch your cheeks together!

Shake, shake, shake your hands,
Shake your hands together.
Smile, smile at your friends,
Let us smile together!

V,v

V is for violet,

A flower of spring,

When the days get longer

And the birds sing!

W,w

W is for whale

Who has a mighty tail,

He swims like a mountain

And makes a fountain!

X,x

X is for Xmas,

What a happy day!

I’ve got a lot of presents            

And games to play!

Y,y

Y is for yacht

Under full sail

When the wind’s strong

And the seagulls hail!

Z,z

Z is for zebra

Black and white

White is for daylight,

Black is for night!

Let’s repeat the letters of the ABC and sing a song!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

урок немецкого языка "Праздник алфавита" - 2 класс

этот урок можно провести празднично, торжественно во 2 классе в конце первого полугодия...

Праздник алфавита на французском языке

Праздник проводится во 2 классе, когда дети уже достаточно хорошо знают буквы и правила чтения. В подготовке к празднику могут принять участие и родители...

Конспект урока английского языка "Праздник алфавита"

Урок проводится во 2 классе. Использую игровые формы, забавные стишки-рифмовочки, загадки и различные конкусы. Думаю, каждый найдет в этом уроке что-то интересное для себя....

Презентация к уроку английского языка "Праздник алфавита"

Презентация к уроку английского языка "Праздник алфавита"...

Разработка урока «ПРАЗДНИК АЛФАВИТА». Немецкий язык. 2 класс.

Название работы: _разработка___урока______________                          ...

Методическая разработка внеклассного мероприятия по немецкому языку во 2-м классе «ПРАЗДНИК АЛФАВИТА»

Методическая разработка внеклассного мероприятия по немецкому языку во 2-м классе «ПРАЗДНИК АЛФАВИТА» в игровой форме. Цель мероприятия: обобщение языкового и речевого материала, изученного в рамках «...

Внеурочная работа по английскому языку в начальной школе. (внеклассное мероприятие «Праздник алфавита» для 2-3 класса представлено на английском языке и продублировано на русском)

В процессе работы стараюсь как можно больше  дополнительно уделять внимание детям, которые  изучают английский язык в начальной школе. Внеурочная работа пробуждает  интерес детей к углу...