Достопримечательности Лондона
план-конспект урока (7 класс) по теме

Хахина Римма Валерьевна

конкурс "Современный урок - современным детям"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл sovremennyy_urok_sights_of_london_sovremennyy_urok.docx25.73 КБ

Предварительный просмотр:

Sights of London. (7 класс)

Тип урока: сообщение новых знаний и формирование новых практических умений (изучение нового материала) с использованием технологии критического мышления.

Задачи урока:

Образовательные: познакомить учащихся с достопримечательностями Лондона; изучить новую лексику.

Развивающие: развивать у учащихся умение анализировать конкретные ситуации, сравнивать, делать выводы; продолжить работу над формированием умения работать в группах; сформировать умение представлять результаты выполненной работы в форме презентации.

Воспитательные: формировать интерес к предмету, положительное отношение к учебе, к самостоятельной работе.

Оборудование урока: компьютер, магнитофон, тексты, карточки-задания, запись текста для аудирования, презентация.

Ход урока.

  1. Организационный момент. Приветствие, сообщение темы  урока.

Good afternoon. (Слайды № 3, 4, 5, 6)  As you can see the theme of our lesson is “London, the capital of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland”. Today we will learn a lot of interesting about London. Let’s start.

  1. Фонетическая зарядка. (Слайды №№7-11)

Let’s repeat after me some sounds and words.

[æ] Gallery, travel, capital, abbey, palace

[ei] Say, way, place, famous, favourite, ancient

[α:] Park, art, far, card, castle, parliament

[Λ] London, Londoner, lovely, much, country

[o] Monument, coronation, popular

  1.  Введение новых лексических единиц. (Слайд № 12)

Some words are new. Let’s translate them and repeat once more.

An abbey (a monastery), ancient (very old), a castle (a large old building),

 a cathedral (the most important church of a district), to crown (place a crown on someone as a symbol of royal power), a fortress (building or town), a palace (place where a king lives), a parliament, sight (an unusual thing), a tower (a tall narrow building), a prison (a place where criminals are kept).

  1. Аудирование. (Слайды №№ 13-16)

London is one of the most beautiful cities in the world. It is visited by thousands of tourists. Now let’s listen to the text about London. You should answer these questions. (учащиеся прослушивают текст дважды и отвечают на вопросы)

 Where is London situated on? London is situated on the river Thames.

 What is its population? Its population is about 11 million people.

What attracts tourists from all over the world? A great number of places of    interest attract tourists from all over the world.

  1. Объяснение нового материала (формирование новых практических умений с использованием технологии критического мышления).

Вызов.

Right you are. London has a lot of interesting places to visit. What sights of London do you know?

(Учащиеся отвечают на вопрос.) Слайд № 17

Very good. I am glad that you know so much about the places of interest in London. Let’s read these words once more and translate them. (Слайд №18)

Trafalgar Square

Big Ben

Westminster Abbey

The Houses of Parliament

The Tower of London

Tower Bridge

Buckingham Palace

St. Paul’s Cathedral

Hyde Park

The British Museum

Осмысление.

And I offer you to continue our lesson with the task “Discovering Places”. I’ll give you some short descriptions of famous places. Your task will be to match photos, places and descriptions. (Слайды № №19-38)

(Работа в группах)

It’s a clock in the tower and it’s a big bell. You can hear it every hour. (2, Big Ben)

You can see it from the river Thames. It is very old and has a long history. In different times it was used as a fortress, a prison and a palace, but now it is a museum. (7, the Tower of London)

It is a symbol of England. The coronation of all British kings and queens took place there. (3, Westminster Abbey)

It is a place where the British Government sits. It is situated not far from Westminster Abbey. (5, the Houses of Parliament)

It is a famous bridge across the Thames. (9, Tower Bridge)

It is the centre square of London and it is famous all over the world. (1, Trafalgar Square)

It is a palace where the Queen lives when she is in London. (4, Buckingham Palace)

It is the main church of London. (6, St. Paul’s Cathedral)

It is the largest park in London, which is famous for its Speaker’s Corner. (8, Hyde Park)

It is the national museum of Britain. It has one of the world’s best collections of art. (10, the British Museum)

So, let’s check your answers. Please, take turns in reading.

(каждая группа по очереди читает описание места и называет его)

Физкультминутка. (Слайд № 39)

And now it’s time to have a rest! Will you stand up?

Up and down, up and down (руки вверх, вниз)

Which is way (разводим руки в стороны)

To London town?

Where? Where? (поворачиваемся в стороны)

Up in the air (смотрим по сторонам)

Close your eyes- (закрываем глаза)

And we are there! (открываем глаза)

(Звучит музыка)

Well, London is famous all over the world. It is visited by large numbers of tourists every year. Now I want you to be guides. I’ll give you some information, read and translate it and tell the class your information about Tower Bridge and Big Ben. Choose a speaker from your group and an interpreter.

(Работа с текстом. Учащиеся читают, переводят и готовятся к презентации. Презентация текста. Двое учащихся от каждой группы выходят к доске со своей презентацией. Один говорит по-английски, другой переводит на русский.)

(Слайд № 40)

(Слайд № 42)

This is Tower Bridge.

It was built in 1894.

It is next to the Tower of London.

It is one of the famous bridges across the Thames.

It’s the only bridge across the Thames which can be lifted.

It opens and ships go up and down the river Thames.

(Слайд № 41)

The tower of Big Ben is a symbol of London and Britain.

The famous clock Big Ben stands near the Houses of Parliament.

Big Ben is really a bell.

You can hear it every hour.

It is a big bell.

It weighs about 14000 kilograms.

It has a deep tone and you can hear it on the radio.

Thank you. Very nice.

Закрепление нового материала.

Рефлексия.

Today we have learned a lot of new and interesting facts about London. And now I want to visit London.

What places would you like to visit?

(Ответы учащихся на вопрос) (Слайд № 43)

  1. Итог урока. Выставление оценок.

I give you these papers to express your opinion about the lesson. You may do it in English, or in Russian, or just draw a picture, as you like. Now we have a file of your opinion of the lesson. (Резерв, слайды № 44-51)

I hope you’ve enjoyed our lesson and learned a lot of interesting information about London. I am very pleased with your work at the lesson. Thank you very much. You’ll get good marks. The lesson is over. See you.

It’s a clock in the tower and it’s a big bell. You can hear it every hour.

You can see it from the river Thames. It is very old and has a long history. In different times it was used as a fortress, a prison and a palace, but now it is a museum.

It is a symbol of England. The coronation of all British kings and queens took place there.

It is a place where the British Government sits. It is situated not far from Westminster Abbey.

It is a famous bridge across the Thames.

It is the centre square of London and it is famous all over the world.

It is a palace where the Queen lives when she is in London.

It is the main church of London.

It is the largest park in London, which is famous for its Speaker’s Corner.

It is the national museum of Britain. It has one of the world’s best collections of art.

This is Tower Bridge.

It was built in 1894.

It is next to the Tower of London.

It is one of the famous bridges across the Thames.

It’s the only bridge across the Thames which can be lifted.

It opens and ships go up and down the river Thames.

________________________________________________________________

Это Тауэрский мост.

________________________________________________________________

Он был построен в 1894.

________________________________________________________________

Он находится рядом с Тауэром.

________________________________________________________________

Это  один из знаменитых мостов через Темзу.

________________________________________________________________

Это единственный мост через Темзу, который может быть поднят.

________________________________________________________________

Он разводится и корабли ходят верх и вниз по реке Темзе.

The tower of Big Ben is a symbol of London and Britain.

The famous clock Big Ben stands near the Houses of Parliament.

Big Ben is really a bell.

You can hear it every hour.

It is a big bell.

It weighs about 14000 kilograms.

It has a deep tone and you can hear it on the radio.

________________________________________________________________

Башня Биг Бена является символом Лондона и Британии.

________________________________________________________________

Знаменитые часы Биг Бен стоят рядом с Парламентом.

________________________________________________________________

Биг Бен действительно колокол.

________________________________________________________________

      Вы можете слышать его каждый час.

___________________________________________________________________

      Это большой колокол.

___________________________________________________________________

Он весит около 14000 килограмм.

У него глубокий звук и вы можете его слышать по радио.

___________________________________________________________________

An abbey ['æbi] аббатство

 Ancient ['ein∫эnt] древний

 A castle ['kα:sl] замок

 A cathedral [kэ'Ѳi:drэl] собор

To crown [krαun] короновать

A fortress [‘fо:trэs] крепость

A palace ['pælэs] дворец

 A parliament ['pα:lэmэnt] парламент

 Sight [sait] достопримечательность

 A tower ['tauэ] башня

 A prison ['prizn] тюрьма

An abbey ['æbi] аббатство

 Ancient ['ein∫эnt] древний

 A castle ['kα:sl] замок                                                  

 A cathedral [kэ'Ѳi:drэl] собор

To crown [krαun] короновать

A fortress [‘fo:trэs] крепость

A palace ['pælэs] дворец

 A parliament ['pα:lэmэnt] парламент

 Sight [sait] достопримечательность

 A tower ['tauэ] башня

 A prison ['prizn] тюрьма

___________________________________________________________________

An abbey ['æbi] аббатство

 Ancient ['ein∫эnt] древний

 A castle ['kα:sl] замок

 A cathedral [kэ'Ѳi:drэl] собор

To crown [krαun] короновать

A fortress [‘fo:trэs] крепость

A palace ['pælэs] дворец

 A parliament ['pα:lэmэnt] парламент

 Sight [sait] достопримечательность

 A tower ['tauэ] башня

 A prison ['prizn] тюрьма


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

электронный плакат-презентация по теме " Достопримечательности Лондона"

Использование  на уроках информационных компьютерных технологий повышает интерес учащихся к изучению иностранного языка путем развития внутренней мотивации. А позитивная мотивация - это клю...

Открытый урок по английскому языку по теме " Осмотр достопримечательностей Лондона"

Данный урок разработан для учащихся 5 класса общеобразовательной школы....

Достопримечательности Лондона.

Данная презентация используется для учащихся 5-6 классов при изучении темы "Лондон"....

Презентация на тему Достопримечательности Лондона,4 класс

Презентация полезна для работы в 4 классе по учебнику И.Н.Верещагиной....

открытый урок английского языка в 5классе по теме "Достопримечательности Лондона"

Разработка и презентация комбинированного урок-экскурсии с применением ИКТ технологий (ЦОР, ЭОР, ).  Тема раздела: « Learning more about London», тема урока: « London sightseeing tour ». Уч...

Урок по теме"Лондон. Достопримечательности Лондона" 5 класс

Данный разработан разработан с целью обобщения знаний учащихся по теме "Лондон. Достопримечательности Лондона" для учащихся 5 класса по учебнику М.З. Бибалетовой. Урок разработан с применением т...

Презентация к уроку"Лондон. Достопримечательности Лондона"

Данная презентация является приложением к уроку, состоит из 16 слайдов....