Герои-в нашей памяти всегда!
план-конспект урока (7 класс) по теме

Федорова Валентина Федоровна

На уроке разговор идёт о Грише Антонове, который после школы учился в техникуме. Призывником попал на войну. Сражался, уничтожил 3 танка. Погиб как герой.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon 11konspekt_otkr._uroka1.doc76.5 КБ

Предварительный просмотр:

-1-

7 класра чёваш литературипе ирттерн. у=ё урок конспекч.?

Урок теми% Паттёрсем хыпарсёр =ухалма==. (В? Алентей.н «Хырсем .м.рех ем-еш.л» пове=. тёрёх)?

Урок т.с.% Килти вулав урок.? Сёнавлё тишкер\лл. урок?

Тишкер\ сулём.% Хайлаври сёнарлёха ёнланса илесси?

П.л\ т.ллев.% 1? Гриша Антонов паттёр салтак пурнё=.пе к.реш.вне

                              ку= умне кёларса тёратасси?

                          2? Пове=ри паттёрлёхпа =ынлёха тишкересси?

                          3? Сёнара хак пама в.рентесси?

Сапёрлёх т.ллев.% 1? Пурнё=а юратма хавхалантарасси?

                                  2? Вёр=ёра пу= хунё паттёрсен ятне яланах асра

                                     тытасси?

Илемл.х т.ллев.% 1? +ут =анталёк илемне туйса пурнё=а хаклама

                                   в.рентесси?

                                2? Гриша Антонов сёнар. урлё пурнё= хакне т.р.с

                                  палёртма хёнёхтарасси?

                                3? Илемл. кала=у ч.лхине аталантарасси?

Словарь .=.%          залив – тин.с кукри: шыв авёр.

                                туйра - =амрёк юман

                                повестка – вёр=а кайма ч.нн. хут

                                ячейка – п.ч.к окоп

                                ката – вёрман х.рри

                                бруствер – окоп умне купаланё тёпра

                                парка \сн. - =ёра йёвё

Курёмлёх хат.р.сем% проигрыватель: магнитофон: вёр=ё темипе

                              хайланё юрёсем: В? Алентей к.некисен выставки:

                              вёр=ё темипе =ырнё к.некесен выставки?

Урок эпиграф.% ???Кашла==. =илпеле хуллен

                              +урт ум.нчи шур хурёнсем?

                              Маттур салтак =инчен куллен

                              Юрла==. тей.н юрёсем?

-2-

                              Ра==ей.н аслё хир.нче

                              Выртать салтак: тёван салтак?

                              Утать вёл халёх ас.нче

                              Ялан малта: ялан малта?

                                                  Николай Теветкел

Урок юхём.%

Фонограмма янёрать? «Баллада о солдате» юрё?

- Ачасем: м.нле юрё-ши ку; М.н =инчен калать вёл; Хёш вёхёта сёнласа панё кунта; (Ачасем хуравла==.)

- +апла: 1941-1945 =улсенчи хаяр вёр=ё =ул.пе утакан салтак сёнар.пе паллашрёмёр эпир? +.нтер\ салюч. к.рлен.ренпе 61 =ул иртр.? Апла пулин те пир.н халёх нихё=ан та манм. юн юхнё 1418 куна: нихё=ан та асран кёларм. вёр=ё хир.нче пу= хунё паттёрсене?

   Паянхи урока эпир вёр=ёра паттёрлёх кётартнё: хыпарсёр =ухалнё салтаксене халаллатпёр?

   Урок теми – «Паттёрсем хыпарсёр =ухалма==.»? В?Алентей =ырнё «Хырсем .м.рех ем-еш.л» пове=. тёрёх? +ак пове=ри т.п сёнарён – салтакён пурнё=.пе к.реш.вне ку= умне кёларса тёратёпёр: сёнара хак пама в.рен.п.р? Т.п сёнар урлё пурнё= =ыншён м.н тери хаклё пулнине ёнланма тёрёшёпёр?

    Учитель урок эпиграфне вулать?

 - Шёпах =акёнти й.ркесемех кала==. тей.н «Хырсем .м.рех ем-еш.л» пове=ри т.п сёнар =инчен? Хал. пире повесть автор. В? С? Алентей =инчен к.скен Баранова Оксана каласа пар.?

    В.ренекен В? Алентей биографине аса илет: унён юратнё герой.се-не: к.некисене асёнать?

Учитель_ Тавтапу=? В? Алентей.н фронтри тус-юлташ.сенчен нумайёш. пу= хунё: тёван ял.нчен – К.теснертен – вёр=а тухса кайнё тантёш.сенчен чылайёш. вутлё хиртех выртса юлнё? В.сене асра тытса =ырнё та писатель «Хырсем .м.рех ем-еш.л» пове=е?

  М.нш.н пове=е «Хырсем .м.рех ем-еш.л» тесе ят панё; Кам м.нле ёнланать; (Хырсен тум. них=ан та кивелмест: .м.рех ем-еш.л? Салтак паттёрлёх. те яланах =ап-=уппён =уталса тёрать? Нихё=ан та т.кс.мленмест?

  - Произведенире м.нле .=сем пулса ирте==.; (К.ске сюжет)?

   В.ренекен%

Гриша Антонов – пове=ри т.п сёнар? Вёл улттёра ашш.с.р: тёххёрта амёш.с.рюлнё? П.ч.клех .=е к\л.нн.: к.т\ к.тн.? Вёл =ут =анталёка: уй-хире юратнё? Вётам шкул хы==ён ял ху=алёх техникумне пётерет: авланать? Сасартёк вёр=ё тухать те: Гриша  фронта тухса каять? Фронтра вёл паттёр =апё=ать? П.р =апё=ура вёл тёр п.ччен тёрса юлать? Парёнмасть: п.ччен пулсан та ним.=сен 3 танкне п.терет: салтак.сене в.лерет? Хёйне те тёшмансем аманта==.? Юлашки

-3-

=апё=у пулать =акё Гриша Антоновшён? Хёй вилн. пулсан та: ун яч. вил.мс.р?

   Учитель% Тавтапу=? Хал. Гриша Антоновён сёнарне тишкер.п.р? Ача чухнехи К.ркури =инчен эсир м.н калама пултаратёр;

   В.ренекен%  К.ркури тёлёх =ит.нн.???

   Учитель% К.ркури сёнарне хаклама эсир м.нле сёмахсемпе усё курнё пулёттёр;

  --  Кластер хат.рлетп.р? Ачасем кала==.: п.ри доска =ине =ырса пырать%

               .=чен                                              мал .м.тл.

               сёпайлё        К,РКУРИ                 ырё кёмёллё

               туйёмлё                                         пархатарлё

                                    сис.мл.

Учитель% Хёвёр =ырса хат.рлен. дневниксенчи шухёшсемпе паллашар-ха тата?

Ви==.лл. дневник%

Паллё

самантсем

Автор =апла =ырать

Эп. =апла шухёшлатёп

К.ркури тёлёха юлни

Тёххёрти К.ркури =апах та

килне хупса никам патне те кайман?

М.н п.ч.кренех К.ркури малашнехи пурнё= =инчен шухёшланё?

Тимахви пичч.ш.пе к.т\ к.тни?

«Т.нчере чи хитри м.н вёл; Каласа пар-ха: пит. п.лес килет»?

+амрёк пулин те вёл т.нче пирки шухёшлать: пурнё= т.ллевне тупма тёрёшать?

Икк.лл. дневник%

Т.п шухёш

Эп. =апла ёнланатёп

К.т\ к.тн. чух шёрчёксемпе кала=ни?

К.ркури =ут =анталёка юратни курёнать? Вёл тавралёхпа киленет =е= мар: ёна упрама та п.лет?

«Йывёр пулсан та пурнё=ран пахи =ук»?

Пурнё=а юратма: мирш.н: тёнё=-лёхшён к.решме К.ркури м.н ачаранах хёнёхса пынё? Пир.н та =апла пулма в.ренмелле?

Учитель%  П.темлетсе м.н калама пулать; П.ч.к чухнехи К.ркури пир.н ума м.нле тухса тёрать-ха;

Ачасем синквейн калёпла==.%

-4-

                                       К,РКУРИ

                          Тёрёшуллё: сёпайлё

                          Шухёшлать: сёнать: .=лет

                          +ут =анталёка юратать

                          Мал .м.тл. ача?

Учитель% Акё Гриша шкул п.терч.? Малалла вёл ё=та в.ренме каять;

Ачасем хуравла==.?

     «Священная война» юрё янёрать?

Учитель% Вёр=ё тапранса тухать? Гришён та: ытти ар=ынсемпе п.рлех: фронта каймалла пулать? Теп.р куннех повестка килет ун валли? Антонов вара Марук мёшёр.пе тата =уралса .лк.реймен ачипе сывпуллашса вёр=а тухса каять? Гриша вёр=ёра епле =апё=ать; Хёйне м.нлерех тытать вёл;

Ачасем хуравла==.? 

Учитель% Вёр=ёри Гриша Антонов салтак пир.н ума м.нлерех тухса тёрать;

Кластер хат.рлетп.р%

                     

       хёюллё                     мёна=лё               паттёр салтак

       

      к.решекен                 ГРИША                парёнманскер

      патриот                     патвар                  мухтавлё

Учитель% Маттур: ачасем? Эсир хат.рлен. дневниксенчи шухёшсемпе паллашар-ха тата?

Ви==.лл. дневник%

Паллё самантсем

Автор =апла =ырать

Эп. =апла шухёшлатёп

+апё=ура юлташ.сене =ухатни

???Анчах Захаров вилн.: Шмелева бомба сирп.т-н.? Гриша ик аллипе пу=не ярса тытр.?

Пирвайхи =апё=урах юлта-ш.сене =ухатсан вёл пит. кулярать: =ак хуйха ч.ри патне илет? Тавёру туйём. татах та вёйланать?

Юлашки =апё=у

Салтак автоматне ярса тытр.? «Эх: =апё=са юлас виличчен!»

Вёл хёй хётёлаймасса п.-лет: =апах м.нле те пулсан фашистсене ытларах п.те-ресш.н?

 

-5-

Икк.лл. дневник%

Т.п шухёш

Эп. =апла ёнланатёп

«Тёшмана =.м.рсе тёксанах таврёнат-пёр»

Вёр=ё м.н тери хаяр: тискер иккенне: =ухату-сем пуласса п.лн. вёл? Апла пулин те =.нте-р.ве чи малтанхи кунсенчех .ненн.: шаннё?

«Эп. тумлам юн юл-миччен тёшмана хи-р.= =апё=ма тупа тунё»

Салтакшён Тёван =.р-шыв ум.нче тытнё при-сяга (тупа) пурнё=ран та пысёк п.лтер.шл. пулнё? +авёнпа  присягёна асра тытса юлашки =апё=ёва та харсёррён =.кленн. вёл?

Марукён =ырёвне юлашки хут вулани?

Гриша хёй часах вилессе п.лет? Арём.н =ы-рёвне вуласа вёл унпа сывпуллашать? Хёй вёр=а тухса кайсан =уралнё ывёлне телейл. пурнё=: ырё кун-=ул сунать?

Мёшёр. Гришёна ну-май =улсем к.тни?

Марукён Гриша вилнине .ненесси килмен? Вёл ёна яланах к.тн.? Марукён ч.ринче нихё=ан та шанчёк с\нмен?

Хырсем яланах Гриша Антонов ятне ас туса тёра==.?

Хырсем – халёх: =ынсем? Вёр=ё паттёр.сене халёх нихё=ан та манм.?

Учитель% Хал. Гриша Антонов салтакён сёнарне п.т.млетсе синквейн ёсталёпёр%

                                     ГРИША АНТОНОВ

                            Паттёр: хёюллё

                            Парёнмасть: =апё=ать: к.решет

                            Тёван =ер-шыва тёшманран х\т.лет

                            Чён-чён паттёр салтак?

Учитель% +апла: халёх манмасть вёр=ё паттёр.сене? Хыпарсёр =ухалнё салтаксене асра тытать? Анчах та паттёрсем хыпарсёр =ухалма==.? В.сем халёх ас.нче: пове=ри пек: =ут =анталёк ас.нче юла==.?

Проигрывательпе «Реквием» к.в. янёрать?

Учитель% Яланах к.тет Марук хёй.н савнё мёшёрне: п.чченех ывёлне =ит.нтерет? Салтак арём.? М.н тери йывёр пулнё в.т-ха ёна пурёнма: ачисене \стерме: йывёр =ухатёва т\ссе ирттерме? Итлесе пёхар-ха

Н? Котышён «Чайка» произведенири сыпёка?

Магнитофон янёрать?

Учитель% Пир.н ялтан вёр=а кайса хыпарсёр =ухалнё салтаксем пулнё? В.сен яч.сене п.лет.р-и эсир;

                                                       -6-

Ачасем хуравла==.

Учитель% П.рле тёрёшнипе эпир хамёр ял паттёр.сем: вёр=ёра хыпарсёр =ухалнё Астраханцев Александр Васильевичён: Баранов

Иван Архиповичён: Торговцев Геннадий Сергеевичён фронтран янё =ырёв.сене тупма пултартёмёр? Вуласа пёхар-ха в.сене?

Ачасем =ырусене вула==.?

Учитель% Урока п.т.млетсе =акна калама пулать? Паттёрлёх й.р хёвармасёр =.тмест? Паттёрсем хыпарсёр =ухалма==.? 

Киле .=? Вёр=а хутшённё хёвёр тёванёр =инчен м.н п.лнине =ырса килмелле?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

«Герои продолжают жить в нашей памяти» (литературно – музыкальная композиция, посвященная выпускникам Казанской средней школы, погибшим на фронтах Великой Отечественной войны)

Литературно-музыкальная композиция для прведения школьной конференции старшеклассников, созданная на основе реальных событий из жизни учеников Казанской средней школы довоенных и военных лет. Традицио...

Презентация "Юные герои в нашей памяти живут"

Презентация о юных героях-антифашистах...

Чернобыль, ты в нашей памяти всегда

26 апреля — Международный день памяти жертв радиационных аварий и катастороф.  В этот день в 1986 году на Чернобыльской атомной электростанции (ЧАЭС) произошла авария — самая изв...

Методическая разработка по проведению цикла мероприятий "Герои никогда не умирают, герои в нашей памяти живут"

Методическая разработка по проведению цикла мероприятий "Герои никогда не умирают, герои в нашей памяти живут"...

"Герои никогда не умирают, герои в нашей памяти живут"

Проект по увековечиванию памяти героев ВОВ...

Сценарий ко Дню Героев Отечества "Наши герои"

Сценарий внеклассного мероприятия, посвященного Дню  Героев Отечества, участникам СВО Приволжского района...