Встреча с поэтами-земляками
методическая разработка на тему

Абдуллина Альфира Рафаиловна

Сценарий встречи с поэтами района

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon yaktash_shagirzar_menn_osrashyu.doc38 КБ

Предварительный просмотр:

Ҡәләм тотоп ҡулдарыма

Уйҙарыма сумам мин...

(яҡташ шағирҙар менән әҙәби осрашыу)

Йыһазлау: презентация, проектор, китаптар күргәҙмәһе.

Алып барыусылар-7ы6 32м егет.

1-се алып барыусы

    ?26ерле 7уна7тар, ду9тар! М2кт2бебе662 6ур ва7и4а. Б0г0н бе662 7уна7та Баш7ортостан Республика3ыны8 ат7а6ан4ан у7ытыусы3ы, м24ариф алдын4ы3ы Роза Юлм0х2м2т 7ы6ы ;2бб2сова 32м «Инй2р» гзитене8 хаттар б1леге м0дире Г0лир2 Ми8ле42ле 7ы6ы Ф2йрузова.

2-се алып барыусы

   ?2л2м тотоп 7улдарыма

    Уй6арыма сумам мин.

    Ши4ыр юлы с2с2-с2с2,

    Й2ш21 й2ме табам мин.

    К0нд2н-к0н0 к18елк2йем

    Ил3ам нурына тарта.

    Ши4ыр6арым тыуып тор3а,

    Й2ш21г2 к0ст2р арта.

1. Ши4ыр6арым- до4ам мине8,

    Ул мине8 0с0н дауа.

    К18елемде д2ртл2ндереп,

    Я8ы ши4ыр6ар тыуа.

    Йыл артынан йылдар кил2,

    №0й0н0п 7аршы алам.

    К18елем2 ил3ам табып,

    Й2ш21г2 юлдар 3алам.

1. Был матур ши4ри юлдар6ы8 авторы Архангел районыны8 Тир2кле ауылында  й2ш21се Роза Юлм0х2м2т 7ы6ы ;2ббб2сованы8 тормош девизы кешел2рг2 иман нуры 0л2ше1, улар6ы рухи, 262пле тормош7а  2й621, именлек юлына ба9ып, т2би42т г1з2ллеге аша бар тереклекк2 30й01 т2рби2л21.

2. Хе6м2т юлы ла к1пт2рг2 0лг0 булырлы7 уны8  ю4ары категориялы, Баш7ортостанды8 ат7а6ан4ан у7ытыусы3ы, 216ем й2м242т эшм2к2ре ген2 т1гел, 2 ша4ир2 булара7 та ижад 30й01сел2р6е8 ихтирамын яулаусы ш2хес ул.

1. Ха7лы ялда4ы у7ытыусы б0г0н д2 7ул 7аушырып ултырмай. Роза Юлм0х2м2т 7ы6ы янып-к0й0п й2ш2й, ил3амланып ижад ит2. Шу4а к1р2 уны8 ши4ыр6ары к0л2с я6 ке1ек.

2. Роза Юлм0х2м2т 7ы6ыны8 ши4ыр6ары быундан-быуын4а, быуаттан-быуатт7а тапшырылып килг2н халы7ты8 рухи 7имм2тт2рен 3а7лап алып 7алыр4а 0йр2т2. Ши4ыр6арында т2би42т бала3ы ер, 3ыу, 3ауа4а, к1кт2ге 7ояш7а, ер62ге матурлы77а 30й0н2.

1. Ша4ир2 ижадында изге эшт2р 7ылып, 41мер6е8 726ерен белеп, кешел2рг2 шатлы7 32м 30й01 таратып й2ш2рг2 са7ыра. !6е л2 кеше к18елен2 изгелек нур6ары с2сеп, 30й01 таратып, ер6е би62п й2ш2й.

  Уҡытыусы.

 - Х26ер Роза;2бб2сованы8 ши4ыр6арын ты8ла4ы6.

     (У7ыусылар ши4ыр6ар ятлай6ар).

    - « х26ер ша4ир2 бе66е 16ене8 тормошо 32м я8ы ши4ыр6ары мен2н таныштырыр.

(Роза Юлм0х2м2т 7ы6ыны8 сы4ышы).

Уҡытыусы.

-Р2хм2т 3е6г2, х0рм2тле ша4ир2бе6. Артабан да ижади бейеклект2р, и92нлек-3аулы7 тел2йбе6.

                    (Роза ;2бб2сова 31662рен2 йыр баш7арыла)

    2.  Кис2не8 икенсе б1леген башлайбы6.

      Г0лир2 Ми8ле42ле 7ы6ы Ф2йрузова Архангел районы А6ау ауылында1951 йылда донъя4а кил2.

1958-68  йылдар- А6ау м2кт2бенд2 у7ый.

1968-73  йылдар- БДУ-ны8 филология факультетында белем ала.

1973-74  йылдар-  А6ау м2кт2бенд2 рус теле  32м 262би2те у7ытыусы3ы, т2рби2 эше буйынса директор урынба9ары.

1974-76 йылдар- Тир2кле м2кт2бене8 рус теле 32м 262би2те у7ытыусы3ы.

1976-82 йылдар- А6ау м2кт2бене8 у7ытыусы3ы.

1982-85 йылдар- Свердловск 7ала3ында Пневмостроймашины производство берекм23енд2 т2рби2се.

1985-88 йылдар-?ари6ел районында у7ытыусы.

1988 йылдан- Архангел халы7 м24арифы идаралы4ыны8 ту4ан телд2р буйынса методисы.

  1. Ша4ир2г2 тормош тура3ында уйланыу, ер тура3ында, уны8 я6мышы ха7ында борсолоу хас. Тыу4ан ил, хаалы7 я6мышы 32м 16ене8 я6мышы ижадында параллель р21ешт2 бара.

   2. Й2ш216е8 7абатланма9 матурлы4ы, са4ыу би62кт2ре тул7ынландыра уны. №а4ышлы минуттар6а ла уны8 ши4ыр6ары ташламай, йыуатыусы ду9.

   1.Болоттар6ы тултырып, йыр6ар я6ам,

      Й2й4ор булып ерг2 й1гер2м.

      Ям4ыр булып к0л2м, бейеп кил2м,

      !л2н 192 тамсы э6ен2н,-

тип я6а ша4ир2 16ене8 бер ши4ырында. №2м ер62 й2ш2162ре 16е бер б2хет, тиг2н 3ы4ымта4а кил2.

  2. Г0лир2 Ми8ле42ле 7ы6ыны8 й2ш21 д2рте б0г0н д2 7ы6ыу м2ленд2. Ул  ал-ял белм2й ту4ан хал7ына хе6м2т ит2, ил3амланып эшл2й 32м й2ш2й. С0нки, 16ене8 31662ре мен2н 2йтк2нд2:

      Й0р2к- уса7. Тик 0р ген2,

      А9та утлы к1мер ята.

      Утлы к1мер ята ик2н-

      Башланма4ан 41мер ята.

Уҡытыусы.

    -Х26ер 3166е у7ыусылар4а бир2бе6.

(Ша4ир2не8 ши4ыр6арын ятлау, у7ыу).

    -Х0рм2тле Г0лир2 Ми8ле42ле 7ы6ы, 3166е 3е6г2 бир2бе6.

      Мин был ер6е матурлар4а тыу6ым,

      Та6артыр4а тыу6ым

      Йыйын х2ш2р2тт2н, ша7шынан

      №2м т060рг2 уны м28гелекк2

      Тик г1з2лд2н, ны7тан, я7шынан.

  1. «.Атнабаевты8 был ши4ри юлдары бе66е8 ике г1з2л кешебе6- ша4ир2л2ребе6 Роза Юлм0х2м2т 7ы6ы 32м Г0лир2 Ми8ле42ле 7ы6ыны8 тормошона, й2ш21 ма7сатына тап кил2. Донъяны матурлы7 7от7арыр, ти62р. « матурлы7- ул 16е тормош. Улар6ы8 тормошто 30й01е, к18ел сафлы4ы, эшк2 32м тормош3а ы84ай 7араштарыы битараф 7алдырмай, 3о7ландыра.

Инй2рем» йыры баш7арыла. Авторы- Г0лир2 Ф2йрузова.)

    Директор4а 316 бирел2. Р2хм2т 2йтел2. Б1л2кт2р бирел2.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Образ матери в стихотворениях поэтов-земляков.

Это конспект урока. Презентация не уместилась....

Анализ поэмы поэта - земляка А. Рашита "Суембика"

Ә. Рәшитнең “Сөембикә” поэмасын анализлауЭшне башкарды:татар теле һәм әдәбияты укытучысыЮнысова Мәсгудә Мәсхут кызыПлан        I. Кереш.  Сүзләремнең очы..........

Научно-исследовательский проект. Россия- родина, мой дом! (Своеобразие темы родины в творчестве поэта-земляка Ивана Александровича Извозникова)

С древних времен тема Родины стала главной темой русской литературы. Ей посвящали вдохновенные строки В.А. Жуковский и А.С. Пушкин, Е.А. Баратынский и А.В.Кольцов, Н.А. Некрасов и Ф.И.Тютчев. Ни один ...

Творчество поэта- земляка Шабанова Василия Васильевича

Этот классный час знакомит учащихся с жизнью и творчеством нашего поэта Шабанова В.В....

Сценарий литературного вечера о поэтах-земляках

Вечер знакомит с творчеством поэтов Ельниковского района...

О роли творчества татарского поэта-земляка Хасана Туфана в воспитании детей

Из опыта работы по внеурочной деятельности  на тему  "Роль творчества татарского поэта Хасана Туфана в воспитании детей"...

Формирование исследовательской позиции школьника через внеклассную работу по изучению творчества поэтов-земляков.

Работа с наследием своего края - необходимая работа и для учителя, и для учеников. Хочется рассказать об одном направлении в этой работе....