Викторина с детьми восточного образовательного округа « Родной край – люби и знай »
методическая разработка на тему

Федорова Светлана Николаевна

Викторина для детей

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon viktorina.doc41.5 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное детское образовательное учреждение « Детский сад №4 « Берёзка»

Викторина с детьми восточного образовательного округа – « Родной край – люби и знай »

                                                      Выполнила воспитатель – Фёдорова С.Н.

Сятракасы – март-2012г.

Таван ен – Чаваш ен

( Ведущий, Анюк, Ванюк )

Ведущий: Ыра кун пултар,ачасем, ханасем!

                  Менле илемле эсир пурте паян.

                  Эпир паян саканта «Таван ен – Чаваш ен» конкурса хутшанма  

                  пустарантамар.Жюрисене хайсен выранне йышанма ыйтатпар.

( Анюкпа Ванюк керессе ).

А,В – Сыва-и ачасем! Сыва-и ханасем!

Ведущий: Сывах-ха, сывах. Пирен пата ачасем Анюкпа Ванюк килсе ситрес. Весем те пирен пекех чавашсем.

Анюк – Ай –уй, ку ачасем аста кайма тухна – ши? Сухалса кайна пуль кусем?

Ванюк – Чанах сухалса кайна. Пирен тарахра кун пек ачасем сук.

Анюк – Айта – ха Ванюк ыйтса пахатпар. Весем хайсем аста пураннине те пелмессе пуль?

1 конкурс Ведущий: Хале ачасем сирен эсир аста пураннине каламалла. Кашни садикрен икшер ачана калаттаратпар.

Ведущий: Ну, маттур ачасем. Эсир пурте

Чаваш республикинче Муркаш районенче пуранатпар. Анчах ял ячесем тата урам ячесем пирен пер пек мар.

Анюк – Ай маттур, ачасем! Ку ачасем хайсем аста пураннине пелессе.

Ванюк – Чанах та эпир чаваш ачисем

Чаваш республикинче пуранатпар.

Ведущий: Кашни республикан хайен президенче пур. Хале эпир

2 конкурс сак укерчексем хушшинче хамар республика президентне тупатпар.

Ведущий: Маттур, ачасем. Пирен Чаваш республики пиите илемле те манасла.

Анюк – Терле хуласем, юханшывсем нумай унта.

Ванюк – Эпир пурте ялта пуранатпар. Ман хулана каяс килет.

Анюк – Ара, Ванюк, Шупашкара кай.

Ванюк – Манн Шупашкара мар, Чаваш республикин ытти хулисене каяс килет. Анчах та эпе хула ячесене пелместеп.

Ведущий: Айтар – ха ачасем, Ванюка пулашар.

3 конкурс Чаваш республикинчи хула ячесене калатпар. Анюкпа Ванюк тата пулашакансем кирле пулассе пире. Ачасем калана хыссан эсир хут сине сырса пыратпар.

Ванюк – Тавтапус, ачасем. Хале енте эпе Чаваш республикинчи ытти хуласене те ситсе куратап.

Анюк – Маттур, маттур. Хула ячесене те лайах пелессе ку ачасем.

              Музыкальная пауза: ( мл. гр. )

Ведущий: Хале кесен ушканри ачасем юра юрласа парассе.

Ванюк – Анюк, эпе сана тупмалли юмах паратап. Пелетен- и –ха эссе анна?
тупмалли юмах Юхать юхать – юхса петеймест

                            Чупать чупать – чупса ситеймест.

Анюк – Ай – уй, пелместеп. Пулашар – ха, ачасем.

Ванюк – Терес, ачасем. Юханшыв. Эсир Чаваш республикинчи  юханшыв ячесене пелетер – и?

Ведущий: Пелетер – и эсир, ачасем? Хале эпир

4 конкурс Чаваш республикинчи юханшыв ячесене калатпар. Кунта пире каллех пулашакансем кирле пулассе. Ачасем калана хыссан эсир сырса пыратар.

Анюк – Пултаратар, ачасем. Юханшыв ячесене те нумай пелетер.

Ванюк – Ну чанах та маттур, ачасем.

                Вайа « Сурет Ванюк «.

Ведущий: Ачасем, айтар – ха Анюкпа Ванюкпа вайа выляса илетпер. « Сурет Ваня» - вайа. Килер – ха кунта пурте саврака таватпар.

Хале хавар вырансене йышанар.

Ведущий: Пелетер –и, ачасем! Пирен чаваш халахе чаваш террипе пуян.

                  Анюкпа Ванюк юрлассе.

                  Илемле, илемле

                  Илемле чаваш терри

                  Илемле чаваш террийе

                  Терлеме пелсен канна.

Ведущий: Айтар –ха, ачасем Анюкпа Ванюка

5 конкурс сак кепесене чаваш террисемпе илемлетсе катартар. Камсен нумайрах чаваш террисем пулассе.

Анюкпа Ванюк юрра малалла юрлассе.

( Ачасем кепесене илемлетессе ).

Анюк – Менле илемле кепесем пулса тачес.

Ванюк – Ну, пултаратар та эсир, ачасем.

  Анюкпа Ванюк пазлы пустарассе, тупашассе.

Ведущий: Мен еслетер – ха эсир?

Анюк – Сак вайана ниепле те выляма веренейместпер.

Ванюк – Терес мар, сакан пек тумалла.

Ведущий: Анюкпа Ванюк ан тупашар – ха эсир.

6 конкурс Эпир сире ачасемпе пулашатпар. Ачасем, айтар – ха пулашар.

Анюк – Малалла эпир ку вайана татах та вылятпар. Тавтапус, ачасем.

Ванюк – Маттур ачасем.

                Музыкальная пауза ( ст. гр. )

Ведущий: Пирен Чаваш республики вармансемпе пуян. Вармансенче терлерен черчунсем пуранассе.

Анюк – Ванюк кала – ха менле черчунсем пуранассе пирен тарахра?

Ванюк – Каламас, ачасенчен ыйтар – и?

Ведущий: Ак сак укерчексем синче терлерен черчунсем пур. Сирен пирен варманти тискер черчунсене палла тумалла.

                Савракана хупмалла.

Маттур, ачасем. Хале самах жюрисене.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Родной край – люби и знай

Работа позволит детям расширить знания о родном крае, познакомить с достопримечательностями края, узнать о растительности Урала, природных ископаемых. Воспитывает любовь и чувство гордости за св...

Родной край, люби и знай!

Экскурсия в музей...

Формирование у детей начальных представлений о малой Родине. Конспект НОД во 2 младшей группе "Родной край люби и знай!"

Любовь к Родине начинает закладываться уже с младшего возраста. Вначале дети знакомятся со своим родным краем, местом, где они родились и живут. Разработанный мною конспект НОД помогает дать детям зна...

Творческий отчет дополнительного образования по курсу "Родной край - люби и знай"

Творческий отчет воспитателядополнительного образования по курсу "Родной край  - люби и знай"Цель: воспитать интерес и любовь к литературе, родному слову, развить речь, расширить представления о ...

Перспективный план по ознакомлению детей старшего дошкольного возраста 5-7 лет с родным краем «Люби и знай свой край»

Перспективный план по ознакомлению детей старшего дошкольного возраста 5-7 лет с родным краем«Люби и знай свой край»...

Конспект непосредственно образовательной деятельности по познавательному развитию по теме: «Родной край - люби и знай» в старшей группе «Солнышко»

Цель: Формирование любви к малой Родине.  Задачи: Воспитывать интерес детей к истории малой Родины, чувство гордости за место, где они родились и живут; чувство гордости за своих односельчан...