Аът малым эки-ле ийин
план-конспект занятия по окружающему миру (младшая группа) на тему

Хомушку Чинчи Хопуяаевна

Чугаа сайзырадылгазынга ажык кичээл

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл at_malym_eki-le_iyin.docx18.57 КБ

Предварительный просмотр:

Чугаа сайзырадылгазынга ажык кичээл.

Темазы: Аът малым эки-ле ийин

Сорулгазы: Аът-малдын ажык-дузазын уругларга билиндирер.

Ооредиглиг кезээ: аъттын он чузунун хевирин ооредир унун таныттырар

Кижизидилгелиг кезээ: малга ынак болурунга уругларны чанчыктырар

Сайзырадылгалыг кезээ: Уругларнын кичээнгейин хаара тудуп, оюннар дузузы-биле чугаазын сайзырадыр.

Дерилгези:  слайд аът  кулунчак чуруу, ногаан карандаш аът чуруп каан чурук.

Аргалары болгаш методтары: Беседа, айтырыгларга харыылыыры, көргүзүп тургаш чугаалаары, оюннар.

     Кичээлдин чорудуу.

  1. Организастыг кезээ:

Эртенгинин мендизи-биле

-- Экии, уруглар

      II. Кичээлдиӊ кол кезээ:

Эжик соктаар незнайка кирип кээр, холунда чагаалыг.

Незнайка: уруглар мен мындыг чурук тып алдым билбес дир мен менээ дузалажып коруннерем.

Бо чунун чуруу дур уруглар? (Аът)

Аъттын унун дыннадыр

Уруглар чунун уну дур (Аът)

- Аъттын чузу дур бо уруглар?

- кулактары, кудуруу,

- аът чуу чиирил уруглар?

- сиген

Аът каяа оъттаарыл?

- ховуга

- аът канчаар киштээрил?

- и-го

- аъттын толун чуу дээрил?

- кулунчак

- кулунчак кандыг – дыр?

- кулунчак бичии

Аът кандыг дыр?

- аът улуг

Кулунчактын кудуруу кандыг дыр?

- кулунчактын кудуруу чолдак

Аъттын кудуруу кандыг дыр?

- аъттын кудуруу узун

Аът биске кандыг ажыктыгыл?

- аът биле хой кадарар, аътты мунар, чарыштырар.

Шанактапкар, тергелептер,

Шаап мунар чортуп мунар

Артка сынга тура душпес

Аът малым эрес-ле ийин.

Аътты кым азырап турар иик. (авам ачам)

-- Бистер бөгүн   аът дугайында ооренир бис, аъттын   биске кандыг ажыктыын силерге мен чугаалап берейн.

- аът кижилерге ажыктыг азырал дириг амыттан. Аът биле кижи мал-маган кадарар, аътты мунар, чарыштырар.

Уруглар даштын бир дириг амыттан эде-дир.

Аъттын оглу хевирлиг иин уруглар.

Аъттын оглун чуу деп адаар ик бис уруглар?

Аъттын чанында чуу дур?

- шын дыр кулунчак.

Чаа торуттунген кулунчаавыстын чулери бар дыр?

- буттарлыг карактарлыг.

Аът дуктуг болур аъттын дугун мен экелдим уруглар тудуп суйбап корээлиннер кандыг дыр чымчак дыр бе кадыг дыр бе?

Шын дыр дугу чымчак.

Кулунчак дугайында шулуктен чугаалаптар бис бе?

Кула бенин бичии

Кулунчаа чаптанчыг

Куруг черде хейде

Кушталдырып маннаар.

Физкультминутка

Аът канчаар маннаар ик уруглар

Баштай оожум оон дурген халыыр

- Аъттын чузу дур бо уруглар?

- кулактары, кудуруу,

- аът чуу чиирил уруглар?

- сиген

Аът каяа оъттаарыл?

- ховуга

- аът канчаар киштээрил?

- и-го

- аъттын толун чуу дээрил?

- кулунчак

- кулунчак кандыг – дыр?

- кулунчак бичии

Аът кандыг дыр?

- аът улуг

Кулунчактын кудуруу кандыг дыр?

- кулунчактын кудуруу чолдак

Аъттын кудуруу кандыг дыр?

- аъттын кудуруу узун

Аът биске кандыг ажыктыгыл?

- аът биле хой кадарар, аътты мунар, чарыштырар.

Шанактапкар, тергелептер,

Шаап мунар чортуп мунар

Артка сынга тура душпес

Аът малым эрес-ле ийин.

Аалдап келген аът биле кулунчакка оъттан чуруп бээр бис бе уруглар?

Дыка ла хой оъттарны аът биле кулунчакка чурудувус эр-хейлер уруглар.

Туннел:

- Аът малдын ажыктыын билип алдыннар бе уруглар.

- аът биле чуну канчаарыл?

- аът канчаар киштээр болду?

Эр-хейлер уруглар.

Аъттыгда – амыр

Адалыгда чоргаар.

Эки кижээ эш хой

Эки аътка ээ хой.

Кичээлдин бот сайзырадылгазы

Чугаа сайзырадылгазынга ажык кичээл.

Темазы: Аът малым эки-ле ийин

Сорулгазы: Аът-малдын ажык-дузазын уругларга билиндирер.

Ооредиглиг кезээ: аъттын он чузунун хевирин ооредир унун таныттырар

Кижизидилгелиг кезээ: малга ынак болурунга уругларны чанчыктырар

Сайзырадылгалыг кезээ: Уругларнын кичээнгейин хаара тудуп, оюннар дузузы-биле чугаазын сайзырадыр.

Дерилгези:  слайд аът  кулунчак чуруу, ногаан карандаш аът чуруп каан чурук.

Аргалары болгаш методтары: Беседа, айтырыгларга харыылыыры, көргүзүп тургаш чугаалаары, оюннар.

Словарлыг ажыл: аът кулунчак

Пегадогтуг технологиялары: беседа тывызык, оюннар, ИКТ.

Эртирген болуу: ийиги  бичии болук

Эртирген шагы: 10 минут

Катышкан кичээлдер: Чугаа сайзырадылгазы, чурулга

Уругларнын саны: 6

Кичээлдин хевири: оюн хевири

Кичээлдин туннели: уругларнын кичээлге сонуургалы эки болган. Башкынын салган айтырыгларынга идекпейлиг харыылаан. Аът-малдын ажык-дузазын эки билип алган. Кичээл уругларга солун болган. Башкы салган сорулгазын чедип алган.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

ПРОЕКТ «Моя малая родина (дом, семья, детский сад)» Тема: «Формирование духовно-нравственного отношения и чувства сопричастности к моей малой родине»

Проблема патриотического воспитания подрастающего поколения сегодня  одна  из наиболее актуальных. Принята государственная программа "Патриотическое воспитание граждан РФ" , ориетированая на...

Малые жанры (Научно – методическая разработка: «Значение малых жанров фольклора в развитии и воспитании детей раннего возраста»)

Научно – методическая разработка:«Значение малых жанров фольклора в развитии и воспитании детей раннего возраста»...

Конспект проведения Малых зимних Олимпийских игр в детском саду. Малые Олимпийские игры в детском саду.

Цель: Формировать у дошкольников представления об Олимпийских играх современности как части общечеловеческой культурыКонспект проведения Малых зимних Олимпийских игр в детском саду.Малые Олимпийские и...

"Малая Земля.."Экскурсия и посещение музея-мемориала "Малая Земля"

Цель:Закрепить знания о том,как защищали свою Родину русские люди в годы ВОВ,как живущие помнят о них,рассказать о мужестве и стойкости,проявленной трудящимися Новороссийска.Задачи:Образовательная:Поз...

Альбом для ознакомления детей с малой Родиной «Моя малая Родина - Сходня»

Любовь к Отчизне начинается с любви к своей малой Родине - месту, где ро­дился человек. Базовый этап формирования у детей любви к Родине – накопление ими социального опыта жизни в своем городе, усвоен...

Педагогический проект «Малая Малышевка моя малая Родина»

Цель проекта :     Формирование духовно-нравственного отношения и чувства сопричастности к родному краю, культурному наследию своего народа, создание условий и интеллектуальный пот...